En dan vind je je zoon in coma!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: En dan vind je je zoon in coma!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 08:20

Ben benieuwd naar de onderzoeken vandaag, hopelijk word hij door de molen gehaald en gezond verklaard :j

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 08:30

heel veel sterkte vandaag

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 09:31

succes straks!! :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 09:35

Jeetje dat is schrikken :x

Nou vooral hopen dat het niet vaker meer voorkomt! :\ :=

:(:) Sterkte.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 09:37

succes vandaag met alle onderzoeken, hopelijk krijgen jullie antwoorden

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 09:53

Vanuit hier ook veel sterkte voor jullie! Nu hopen op een snelle uitslag he, of krijgen jullie die meteen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 13:06

We zijn terug en morgen krijgt hij een EEG en de afspraak voor een MRI scan krijgen we via de post.Binnen 3 weken zouden we een afspraak hebben zeiden ze.De neuroloog wilde eerst helemaal nix doen,hij zei dat me zoon moeilijk wakker te krijgen was en dat het waarschijnlijk door spanning kwam.Ik zeg: moeilijk wakker te krijgen,hij lag in een coma.Zijn Glasgow score was 3!dat is diepe coma.Voor hem was het geen coma maar een diepe slaap,nou laat hem dat maar lekker denken,hij was er toen niet bij toen me zoon in coma lag.De H.A. was er wél bij en die zei ook diepe coma.We moesten er op rekenen dat ze nix zouden zien op de scan,die kans was zooo klein.Het maakt mij niet uit of er wat gezien word of niet,wij zijn dan in ieder geval gerust gesteld.Ik laat me echt niet afschepen door ze,zeker omdat ze hem pas gezien hebben nadat hij al uren wakker was.Tja dan zie je idd. nix vreemds meer,en lijkt er nix aan de hand.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:09

Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk hoe gemakkelijk de artsen lijken te doen :n Ik word er zelf ook een beetje kwaad om.
Gelukkig krijgt hij wel de nodige onderzoeken die jullie hopelijk gerust kunnen stellen!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:12

Jeetje!
Ik lees het topic van begin af aan mee en mn mond zakt telkens weer tot op de grond!!!
Ongelooflijk hoe men met zo'n jonge knul omspringt in zo'n geval,das echt onacceptabel!
*Gohya* je hebt groot gelijk en ik hoop dat ze idd niks zullen vinden maar zoals je zelf al zei,men wil toch 100% zeker zijn dat er niks ernstigs aan de hand is.
Man man man we betalen ons helemaal bleud aan cz en die meute en dan is er iets en daar laten ze je zomaar staan.
Kan ik niet tegen,ik was bij lange na niet zo netjes gebleven in zo'n situatie,petje af dat jij dat wel blijft Gohya!!

Héél veel sterkte,houd ons op de hoogte! :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 13:18

Weet je ik kan wel kwaad worden op de neuroloog en hem de huid volschelden,enz,maar ik schiet er nix mee op.
Is niet goed voor mijn gezondheid dat druk maken en ik win toch niet van een arts.Mochten ze nix willen doen was ik gewoon opgestapt en via de H.A. een ander ziekenhuis geregelt,die het wél serieus nemen.Ik ken de medische wereld vrij goed,heb me er ook in verdiept al enkele jaren.Als ik voel dat er iets niet goed is,laat ik me niet afschepen.
Maar zo worden er duizenden mensen behandeld,vele worden gewoon niet serieus genomen,en wij maar de steeds hoger wordende premie betalen!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:25

precies!
en je hebt zeker weten goed gehandeld hoor maar ik kan me soms de agressie van mensen tegen een arts goed voorstellen!
dat lakse gedoe van bijv.zo'n night care,sturen mensen naar huis met een paracetamol en de volgende dag zijn ze dood!

Mij interesseerd in ieder geval wat er met je zoon aan de hand is,dit is een zeer apart geval wat die jongen heeft meegemaakt.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:27

Wat een verhaal zeg. Ongelovelijk hoe weinig ze doen he. Ik snap het soms niet, het lijkt wel alsof er nooit iets goed gaat (behalve als je je been breekt, dat kunnen ze nog).
Idem voor de geestelijke gezondheidszorg. Hulpverleners lijken wel gewoon helemaal niets te doen en niets te doorzien. Terwijl, je gaat als ouder naar zo'n hulpverlener omdat hij problemen hoort te door zien, een diagnose hoort te stellen, adequate hulp hoort te geven. Niets doen ze, ze houden je van de domme en je moet overal om vragen.
Ik vind het echt heel goed van je TS dat je het er niet bij laat zitten. Je kunt toch niet leven in de wetenschap dat je zoon misschien weer in coma raakt en je weet niet eens waardoor...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:29

Dus ze moeten duidelijk iets zien of vinden willen ze pas zeggen dat er iets aan de hand is,poeh das niet leuk zeg.hopen maar dat het allemaal een beetje goed blijft gaan.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 13:29

Ik sta telkens opnieuw verbaasd hoe mensen in NL worden afgescheept als ze met m.i. heel ernstige klachten komen! Blij dat in niet bij jullie woon en het er hier anders aan toe gaat, maar dat helpt jullie natuurlijk niet verder. :o
Ik vind het goed dat je zo op je strepen blijft staan. Is volgens mij ook het enige juiste wat je als moeder kan doen. Ik blijf duimen voor een goede uitslag (en minder tegenwerking).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 13:35

Ze kunnen daar zeggen wat ze willen,mij maken ze niet wijs dat iemand die spanning en/of stress heeft in een diepe coma raakt.Dan zou onderhand half nederland in coma moeten raken?Hoeveel mensen leven niet onder zware spanning en/of stress?
Nou weet ik ook dat mijn zoon een fijne baan heeft en totaal geen stresskikker is.Hij werkt voor Dell computers als tel.helpdesk.Krijgt hij een gestreste klant aan de lijn,[het mag niet] maar die drukt hij dan "per ongeluk" weg of verbind die door naar een collega.Hij blijft er nuchter onder en maakt zich er niet druk om.Ik ken hem maar al te goed en weet dat hij relaxt leeft.
Ik houd jullie zeker op de hoogte hoe het verder gaat.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:03

Wie heeft die coma schaal gegeven? want vaak is hij bij coma schaal 3 behoorlijk wat kans op hersenschade, en dan vind ik het raar dat een neuroloog zo laks reageert...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:02

Wat vaag van die neuroloog om te zeggen dat hij gewoon in diepe slaap lag... :?

Tegenwoordig moet je zelf ook alles uit de kast halen om iets gedaan te krijgen hè...

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:31

beantsje schreef:
Misschien is dit een goede plek om nog eens te wijzen op het volgende;
vermoed je een beroerte doe dan de De FAST-test (Face Arm Speech Test)
Face: vraag de persoon te lachen, dan kan je zien of een mondhoek naar beneden hangt.
Arm: laat de persoon beide armen uitstrekken; eventueel zou 1 arm verder naar beneden kunnen hangen.
Speech: let erop of iemand niet meer uit zijn woorden kan komen. Vraag of er een verandering in de spraak is.

Bij minimaal 1 van deze symptomen niet de HA bellen, maar direct 112. Geef aan hoelang deze symptomen zich al voordoen.
Snel ingrijpen kan levensreddend zijn en vergroot de kansen op een goed herstel!

Face, Arm, Speech, Time-test

Time: vraag naar de tijd. Dat kunnen ze dan niet zien, bevatten, vertellen. Hebben geen idee van tijd.
Die is nog even vergeten in dit lijstje.

Ik ben meelezer. Ben erg benieuwd naar de onderzoeken van vandaag. Veel sterkte.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 16:29

"Duke" dit lijstje geld voor iemand die een TIA heeft gehad,dat heeft mijn zoon niet gehad voor zover ik weer,want hij heeft geen scheve mond ofso gehad.

De glasgow score heb ik zelf gedaan en de huisarts zei ook dat hij een 3 had.In de brief v.d. H.A. staat ook "coma",niet diepe slaap.Vaak merk je een eventuele schade aan de hersens pas later op.Bij mijn dochter kwam de schade ook pas jaren later eruit.[ korte geheugen is beschadigd].

Morgen eerst de EEG,kijken wat daar uit komt.
Zal wel effe duren vor we de totale uitslag krijgen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:34

Jeetje zeg, dat is eng! Gelukkig is hij weer uit coma, snap dat het onwijs eng is je eigen zoon (en sowieso een persoon) zo te zien liggen. Zeker als je hem nietsvermoedend even wilde wakker maken!
:(:)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:43

Als de HA dat ook in zijn brief heeft gecorospendeerd naar de neuroloog vind ik dat je maar een lakse neuroloog bent tegen gekomen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 16:46

Helaas zit dit streek ziekenhuis vol met lakse artsen,op een enkeling na.
Ik vond het een zeer arrogante neuroloog.
Mja dit is het dichtst bijzijnde ziekenhuis,maar als er hier nix uitkomt ga ik alsnog naar Utrecht [UMC].
We wonen zelf in Ermelo en het ziekenhuis is in Harderwijk.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:48

gohya schreef:
Helaas zit dit streek ziekenhuis vol met lakse artsen,op een enkeling na.
Ik vond het een zeer arrogante neuroloog.
Mja dit is het dichtst bijzijnde ziekenhuis,maar als er hier nix uitkomt ga ik alsnog naar Utrecht [UMC].
We wonen zelf in Ermelo en het ziekenhuis is in Harderwijk.

Mag ik uit interesse vragen waarom UMC?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 17:10

Het UMC is niet zo heel erg ver vanaf hier en het is een universiteits ziekenhuis en ik ben er ooit geweest voor mijn andere zoon.Het Radbout ziekenhuis ken ik ook,vind het ook een goed ziekenhuis,maar is erg ver hier vandaan.Ziekenhuis in Zwolle ken ik verder niet,is wel dichtbij hier.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:13

Ok. Het belangrijkste is dat jij er een goed gevoel bij hebt. Zo heb ik een goed gevoel bij het CWZ. ;)

Ik ben erg benieuwd of er iets uit gaat komen.