Zwanger?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:42

lufwinny update? :o

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 12:54

Sorry voor het lange wachten allemaal..De afgelopen tijd hebben mijn vriend en ik erge ruzie gehad (niet over zwangerschap) Maar dat is gelukkig nu uitgepraat en bijgelegd.

Over de zwangerschap , ik heb dinsdag een afspraak bij de huisarts.Mijn huisarts weet zo beetje alles van mij en ben blij dat ik er heen kan ook mijn verhaal even kwijt kan aan hem.

Mijn vriend zelf.. tjah hij ontloopt het.. Elke keer als ik het er over wil hebben begint die ergens anders over.. en heb ook tegen hem gezegt dat ik het gevoel heb dat die het er helemaal niet over wilt hebben, maar dat niet kan en we er over moeten praten.. Hij zegt ja dit weekend nog even niet (dit weeknd dus).. Ik word er ondertussen een beetje gek van en wil er met hem over praten..

Ook toen ik zei dat ik na de huisarts ging was zijn reactie : waarom? en toen had ik afspraak gemaakt en ik zei het tegen hem en het enige wat eruit kwam was Ohw.. en ging weer verder met ze spel.

Ik ga dinsdag ook goed met me huisarts praten en mischien weet hij hoe ik het goed kan aanpakken met me vriend.

Iedereen nog bedankt voor alle berichtjes, en zou jullie wat vaker op de hoogte houden.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:25

Sterkte!

Lees al een tijdje mee... Naar dat je vriend er zo over doet. Hopelijk komen jullie er uit.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:14

Maar er niet over praten lost natuurlijk niets op.
Ik zou toch zegge dat je het er NU over wilt hebben, zulke gesprekken kun je natuurlijk niet uitstellen en zouden ook niet ingepland moeten hoeven worden in je agenda ofzo.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:37

Nee, hij kan alles wel ontlopen, maar als jullie voor abortus ZOUDEN kiezen dan moet je daar ook niet te lang mee wachten, en hij ontloopt het allemaal en wilt niet praten, dan moet die achteraf ook niet gaan zeuren: jaa maaaaaaaar ik wilde abortus, ja had die ook maar is goed met jou moeten praten! ;)
want jij wilt dat niet, en tsja praten zou die toch wel een keertje moeten, dat is nu gwn heel belangrijk..

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 13:06

Het word geen abortus, en dat weet hij ook.. Hij wilt met me verder met kind.. We hebben er zelfs ruzie om gehad en hij zegt nu ook het is mijn kind.. Fijn dat die in een keer zo is veranderd.. maar hij wilt het er totaal niet over hebben.. Elke keer als ik er over begin gaat hij over na ander onderwerp en zegt die komt nog wel..

Lastig.. hij zegt dat die er voor me is, maar dat gevoel krijg ik niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:13

luffwinny schreef:
Het word geen abortus, en dat weet hij ook.. Hij wilt met me verder met kind.. We hebben er zelfs ruzie om gehad en hij zegt nu ook het is mijn kind.. Fijn dat die in een keer zo is veranderd.. maar hij wilt het er totaal niet over hebben.. Elke keer als ik er over begin gaat hij over na ander onderwerp en zegt die komt nog wel..

Lastig.. hij zegt dat die er voor me is, maar dat gevoel krijg ik niet.

Lekker is dat, ben je zwanger krijg je geen steun van je bloedeigen vriend, die ook verantwoordelijk is voor dit kleintje :\
Hoe gaat hij dat doen als er straks een babykamer moet komen? gaat hij ook mee naar het ziekenhuis voor echo's en andere gesprekken?

Ik zou al snel klaar zijn met dit gedrag. Hij moet zijn verantwoording ook nemen.
Ik snap best dat ie geschrokken is, maar dit is wel heel erg naar de andere kant.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:16

Is het geen idee om je vriend een keer mee te nemen naar de huisarts?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:22

Mss wil hij wel, maar is hij gewoon wat bang? Geef hem tijd, wie weet draait hij nog volledig bij. Zo niet.. Tja, dan moet je je hart volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:23

zijn er inmiddels al andere mensen ingelicht? of nog niet?
zou misschien een idee zijn als je vriend er met iemand anders over praat? (al vind ik gewoon dat ie met jou moet praten...)

Nou op deze manier is het niet echt voor 100% genieten van je zwangerschap vanaf hier dan maar heel veel sterkte gewenst!!!

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 13:24

Ja ik vind het heel moeilijk, hij zegt dat die er voor me is en alles goed komt. Maar als hij het er helemaal niet over wilt hebben? Toen ik over de huisarts begon was zijn reactie alleen maar Ohw.. en ging verder met spel.. Dat deed me wel pijn, Terwijl ik er met een vriendin over had en zij toonde interesse , moest haar ook gelijk bellen enzo, terwijl ik dat juist verwacht had van me vriend..

Het lijkt wel of me vriendin nog meer betrokken is dan me eigen vriend. Mijn vriend zegt alleen maar komt wel goed, komt wel goed.. Maar als we het er nooit over hebben komt het niet goed, en ik heb daar ook echt behoefte aan, al heeft hij dat niet door..

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 13:27

Hij heeft het met de psygoloog over gehad, die had tegen hem gezegt dat me moeten praten of met zijn ouders, maar dat wilt die echt niet. En praten met mij?Hij wilt het geloof ik niet onder ogen zien.. Snap ik maar hij heeft gezegt dat die verder met me wilt, dan moet die er nu ook voor gaan, of denk ik nu zo raar?

Verder weet mijn vriendin het, en daar kan ik gelukkig goed mee praten, maar dat is toch anders als me vriend, zij staat er toch wat verder van weg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:32

Ik vind dat ie maar eens een flinke schop onder zn hol moet hebben... sorry hoor. maar je hebt hem nu wel lang genoeg de tijd gegeven om aan het idee te wennen en nu moet er maar eens actie ondernomen worden.. je kan niet tot je achtste maand maar zeggen het komt wel goed, het komt wel goed! want de 9ende maand heb je dan wel een kleine in je armen..

Hij moet zijn verantwoording gaan nemen en voor jou gaan zorgen ipv een beetje suf te gamen...

wanneer heb je een echo?? ik zou hem 'dwingen' met je mee te gaan zodat ie kan zien wat er in jou groeit waar ook hij aan meegewerkt heeft..

sorry begin echt een beetje geirriteerd te raken.. knap dat jij zo kalm blijft..

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 13:37

Ik begin zelf ook geirriteerd te raken.. Ik wil ook niet wachten overal mee, dat kan gewoon niet. Ik vind dat we het er moeten over hebben.. We kunnen niet tot de laaste maande wachten. Ik woon thuis en ik werk alleen, Hij studeerd. Er zullen toch dingen moet veranderen..Hij zou ook meer moeten werken, en er moeten nog veel meer dingen worden geregeld..

Maar hij loopt er voor weg en denkt wel dat het goedkomt..
maar hoe maak ik hem dat duidelijk als die elke keer over iets anders begint.. ;(

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:40

luffwinny schreef:
Ik begin zelf ook geirriteerd te raken.. Ik wil ook niet wachten overal mee, dat kan gewoon niet. Ik vind dat we het er moeten over hebben..

Waarom zeg je hem dan niet dat je er bijvoorbeeld vanavond over wilt praten? of desnoods een andere dag, maar maak hem wel duidelijk dat je het meent en noem ook een dag en/of tijdstip.
Ik vind dat je het er al veel te lang bij laat zitten. Het gaat hier wel om een baby en je vriend doet alsof het om een pop gaat. Ik was allang op m'n strepen gaan staan. Tijd om er aan te wennen heeft ie nu wel meer dan genoeg gehad.

Hoe ver ben je inmiddels al?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 08-02-10 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:43

en als je hem zie, gewoon vragen heb je al gesolliciteerd? of heb je dit of dat al gedaan? of zeggen, kijk eens dit wil ik wel voor de kinderkamer.. moeten we wel een beetje optijd mee beginnen enzenz gewoon zijn negatieve gedrag negeren en gewoon leuke opmerkingen maken over de baby dingen... of beginnen over wat vind jij mooie namen.. als hij over andere onderwerpen begint negeer je dat en ga je gewoon verder met jou verhaal..

beetje voor jezelf opkomen meid.. en als hij niet mans genoeg is om het aan zn ouders te vertellen zou ik hem zeggen dat hij de keus heeft dat of hij t verteld of jij.. want dit kan zo gewoon niet verder.. Als er nog meer mensen zijn die hem op zijn gedrag kunnen aanspreken gaat ie misschien de 'nood' inzien..

Ik weet dat het allemaal makkelijker klinkt dan het is maar er MOET gewoon wat veranderen..

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 13:44

Hij heeft inderdaad lang genoeg de tijd gehad om na te denken maar hij weet ook zeker dat die verder met mij wilt (en dan ook met het kind)

Maar volgens mij heeft die gewoon niet door dat er dingen moeten veranderen en dat ons leven gaat veranderen. Ik ben ook benieuwd of die morgen niet vergeet dat ik naar de huisarts moet, hij vroeg niet eens hoelaat.. Maar ik hoop dat die er nog aan denkt anders doet me dat wel erg pijn..

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 13:46

Hij zou vorige week ook de psygoloog terug bellen, maar dat heeft die ook niet gedaan, zijn rede was jaa te druk.. Maar ik heb het ook al paar keer gezegt dat die haar moest bellen, ook omdat ik denk dat zij hem verder kan helpen en dan kan die toch bij iemand zijn verhaal kwijt.. maar dat doet die ook niet..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:48

:n meid, je laat het veel te veel van hem afhangen.
Waarom vertel je hem niet dat hij morgen mee MOET naar de huisarts voor advies en zorg voor ZIJN kind?
en tuurlijk heeft ie wel door dat er iets moet en gaat veranderen. Hij is toch ook geen 10 meer? Hij kiest voor de makkelijkste weg en jij laat het ook allemaal op z'n beloop gaan, dus moeite hoeft ie er ook niet voor te doen nu. Hij vind het wel mooi makkelijk.

Je moet het zelf weten hoor. Het is mijn kind niet en mijn vriend gelukkig ook niet, maar wees je er wel van bewust dat jij (en je kind vooral) op deze manier straks wel degene zijn die de dupe worden van het ignorante gedrag van een onvolwassen vriend, die spelletjes een stuk belangrijker vind dat de toestand van zijn zwangere vriendin en zijn bloedeigen kind in wording.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:49

beter had ik het niet kunnen verwoorden Cayenne...

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 14:00

@Cayenne : ik ben het inderdaad met je eens, ik had gehoopt en hoop nog steeds dat die meer dingen uitzichzelf doet, ik had het ook verwacht na ons gesprek dat die er voor me wilt zijn en dat die met me verder wilt, maar helaas denk niet dat het gebeurd.

Ik moet inderdaad mischien maar keer harder worden, hij moet het toch inzien. Mee na de huisarts gaat helaas moeilijk, hij loopt net stage en weet niet of die zomaar weg kan blijven.. Ik had gehoopt dat die het uitzichzelf zou doen.. of iedergeval meer interesse..

Maar het eerst volgende gesprek wat er komen gaat moet die inderdaad mee. het is ons kind, dus ook onze zorg en niet alleen de mijne..

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:12

Wat een verhaal.
Ik vind dat jij wel moet weten waar je aan toe bent bij hem. vraag hem dat als hij nog zoveel van je houd en bij je wil blijven waarom hij dan niet achter je staat. En zeg dat het op deze manier echt niet langer meer kan.
Hij kan er toch niet altijd voor weglopen?..

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:19

vind het echt knap dat je zo rustig blijft. teminste zo kom je over. vind het echt een rottige situatie.. ik hoop dat hij niet alleen maar bij je blijft om dat hij anders misschien word gezien als de zwakke jongen die zn zwangere vriendin verliet. als hij nu bij je weg zou gaan.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 14:29

Ik weet zeker dat die niet bij me blijft omdat die bang is wat andere er van vinden, hij heeft huilend gezegt dat die niet zonder me kan en me niet kwijt wilt.. En dat zegt ook iedereen. dus daar ben ik niet bang voor.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:43

oke gelukkig! Ik hoop wel dat het gaat zien als iets moois is. Wat door jullie beide is ontstaan. Want dat is het immers ook!