Wie heeft er nog meer een gave ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:34

Happy_Liz schreef:
klinkt misschien heel maf en raar, maar ik heb mezelf een beetje telekinese aangeleerd... :o

hhahah :D vertel vertel, ik wens nog altijd dat mijn hubby uit zich zelf gaat afwassen maar hoe ik ook kijk, of span het lukt niet, behalve dat de katten me vreemd aankijken maar dat zal wel met de lege voerbak te maken hebben

Ivjee1213

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:35

ik heb zelf ook een gave. (misschien wel 2 :o )

de 1e: Ik kan geesten zien (kon/kan). toen ik een jaar of 2 was zat er een hele enge man in de kast. Mijn ouders wouden het eerst ook maar niet geloven, en toen hebben ze naar lang wakker liggen van mij toch maar een kennis van ons gebeld. En sinds die is geweest geloven mijn ouders me daarin :o die vrouw heeft ook die geest verjaagt. Ook heb ik vroeger een kat gehad, echt mijn kat! helaas is ze overreden en ik was er helemaal kapot van! Nu heb ik soms het gevoel dat ze bij mij op het bed komt liggen en dan ben ik helemaal rustig enzo.

de 2e: ik heb zo verschrikkelijk vaak een déjavu (ik weet dat iedereen dat ooit wel eens heeft, maar bij mij is het echt veel en vaak)
iedere dag heb ik wel 3 à 4 keer een déjavu. Dat is best irritant.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:35

heeft best lang geduurd, maar gelukkig ben ik koppig...

Ik kan pennen en potloden laten bewegen zonder ze aan te raken.. Als ik er naar kijk en ik concentreer me heel erg bewegen ze... Klinkt best grappig maar is echt heel cool

Conquesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:39

Ivjee1213 schreef:
ik heb zelf ook een gave. (misschien wel 2 :o )

de 1e: Ik kan geesten zien (kon/kan). toen ik een jaar of 2 was zat er een hele enge man in de kast. Mijn ouders wouden het eerst ook maar niet geloven, en toen hebben ze naar lang wakker liggen van mij toch maar een kennis van ons gebeld. En sinds die is geweest geloven mijn ouders me daarin :o die vrouw heeft ook die geest verjaagt. Ook heb ik vroeger een kat gehad, echt mijn kat! helaas is ze overreden en ik was er helemaal kapot van! Nu heb ik soms het gevoel dat ze bij mij op het bed komt liggen en dan ben ik helemaal rustig enzo.

de 2e: ik heb zo verschrikkelijk vaak een déjavu (ik weet dat iedereen dat ooit wel eens heeft, maar bij mij is het echt veel en vaak)
iedere dag heb ik wel 3 à 4 keer een déjavu. Dat is best irritant.

Dat met die déjavu heb ik ook vaker, vooral als ik op 'nieuwe/onbekende' plaatsen kom

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:40

eppie38 schreef:
Nanne schreef:
Eppie,

Kan je uitleggen wat je bedoelt met de duivel in ziel laten?

Nou het is een beetje de twijfel, stel nou dat ik het niet gedacht had en dan?

Je kent ook die verhalen wel van vrienden die glaasje draaien enz, heb ik nog nooit gedaan, ben er bang voor, maar of het broodje aap verhalen zijn of niet, de nare verhalen blijven komen.

Zelfs char waar ik dus echt niet in geloof heeft het altijd over je zelf beschermen tegen de boze geesten.
Ik hoop niet dat ik nu doordraaf hoor maar ik heb zelfs wel eens een koets met paarden over zien steken, niets mis mee alleen het was middernacht, op een industrieterrrein in Amsterdam (woonde ik toen) dacht even dat ik helemaal kierewiet werd maar iedereen die in de auto zat zag het, okee er achter aan maar natuurlijk niets.

Ik weet niet, ik weet dat ik en eigenlijk iedereen die gave heeft maar ik ga het niet toelaten, ik wil geen oude mannetjes in mijn slaapkamer, ik wil niet dat iemand boos uit het verleden komt omdat ik iets niet goed gedaan heb.

Zoiets moet je niet onderschatten, of hetnu echt is of niet, meschien ben ik gewoon wel hartsikke kierewiet wie weet maar niet iedere geest is vriendelijk, anders kan ik het even niet uitdrukken.

Maar zo kan je niet denken..

Het ligt niet aan jou dat die dingen gebeuren en jij kan er ook niks aan doen dat jij ze toevallig eerder door krijgt dan dat het heeft plaats gevonden. Je krijgt die informatie, maar jij veroorzaakt het niet.. :(:)

Ik kan begrijpen dat je er bang voor bent, het is iets onbekends. Maar miss helpt het als je er wat meer over zou lezen oid? Miss kom je dan wat meer los van je angst?

Glaasje draaien moet je nooit aan beginnen.. Ik heb die waarschuwing ooit eens in de wind geslagen en het ging een aantal keer goed, maar ook één keer mis. Dit zeg niet om je bang te maken, maar meer als waarschuwing. :)

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:44

Ik kan ook pendelen :j

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:47

spitenmazz schreef:

Pendelen mag ik ook graag doen. :j

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:50

marleen_usar schreef:
Wat je moet doen is 20 seconden stevig je handen tegen elkaar drukken en dan langzaam van elkaar af halen en dan kan je een bal maken.

Ja, maar dat is een trucje :+
Ik kan dat dus zonder eerst kracht te zetten, dan voel ik die kracht.

Weetje wat ik nou zo grappig vind?
Dat veel dingen die eerst gebeurden, ik gewoon raar vond.
Nu ik in dit topic kan ik alles een plek geven, en merk ik dat veel mensen hetzelfde hebben.
Ik herken de meeste dingen echt!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:56

Ik kan mensen gevoelens laten voelen die ik voel..
En ik zie ook wel eens geesten, maar dit is lang niet altijd omdat ik me er vaak (onbewust) voor afsluit

Anoniem

Re: Wie heeft er nog meer een gave ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:58

Denk dat vele mensen hier ook eens moeten googlen op HSP (High Sensitive Person)

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:59

hoi!
ik heb niet echt een gave, ben er trouwens wel door geobsedeerd! (beetje dan)
soms heb ik het idee dat er dingen zitten in ons huis. (nee, geen spook onder het bed gedoe :P)
ook kan ik soms dingen voorspellen, maar dat zijn van die kleine dingetjes die ook stom toeval kunnen zijn. ik zou echter heel graag iets van een gave willen hebben. iemand die het wilt doneren??

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:02

Bizzybijtje schreef:
Denk dat vele mensen hier ook eens moeten googlen op HSP (High Sensitive Person)

Heb er op gegoogled :+
Volgens mij ben ik geen HPS'er. :Y)
Weet haast wel zeker :')

Magnetiseren(Pijn wegnemen) wil ik wel eens proberen.
Kan het ook bij jezelf?
Heb namelijk niet echt een proefpersoon :o
Als ik het niet kan, hoef ik het ook niet te leren.
Maar wil wel eens weten of ik dat ook kan :o
Aangezien ik wel energie in/tussen mijn handen voel...
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 12-01-10 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:02

Bizzybijtje schreef:

Toevallig een aantal maanden terug door een Boktdinnetje op gewezen en ik kan je vertellen dat er een wereld voor mij open ging.. ;)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:05

ik heb er 3
1 ik voel geesten ik kan ze niet niet zien (op een na)
2 ik heb weleens voorspellende dromen ze zijn ook uitgekomen(tot meestal mijn groote verdriet)
3 ik kan ook een beetje pendelen

Toverheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:10

Onder de yoga stikt het van de krachten en energieën.
Als het een beetje gaat stromen en met wat concentratie, Dan voel ik ook van alles en iedereen geloof ik zelfs.

Als je er maar voor openstaat.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:28

Cayenne schreef:
Of het een gave is weet ik niet, maar ik heb wel heel vaak dingen waarvan ik denk dat het geen toeval meer kan zijn.
Zo zie ik soms dingen gebeuren in m'n hoofd waarvan ik me afvraag hoe ik daar in vredesnaam bij kom, en dan later (kan enkele dagen maar ook weken later zijn) gebeurt het ook nog in het echt :?
Voorbeeld: van de week droomde ik steeds van een zeker persoon die ernstig ziek zou zijn, en gister kwam naar buiten dat ze kanker heeft.
Ja, dan schrik ik toch wel, en als het de eerste keer zou zijn := maar dit is al de zoveelste keer.
Het is trouwens niet op te roepen. Het gebeurt gewoon.
Maar goed, of het iets speciaals is weet ik niet, maar ik vertrouw er wel erg op :)

Het eerste wat je opnoemt heb ik ook vaak last van..heet dat geen dejavu?

Het tweede heb ik ook.. om het kort te maken.. 2 dagen later overleed mijn opa..
Ik ben daar zo van geschrokken dat ik zulke dingen niet meer kan voelen..op 1 of andere manier heb ik het uit kunnen zetten ofzo.. ik wil nooit meer 'weten' wanneer er iets ergs gebeurd..

Ook 'voel' ik mensen,klein voorbeeldje : als ik bij de kassa mijn spulletjes af laat rekenen,voel ik het humeur van de persoon,of personen die dichtbij me staan.. ook dit kan ik uitzetten..omdat het vaak veel energie van me eet..

Nu ga ik eens googlen op het HSP ofzoiets..

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 11:11

Erg raar allemaal :o

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:27

ik schaam me er af en toe voor mijn gave, ik zie soms geesten, het is bij mij begonnen met een oude man die mij steeds kwam opzoeken, als eerste heb ik hem gezien in de bus, ik zeggen aan de buschauffeur go er zit maar 1 persoon in de bus ja, buschauffeur kijkt me raar aan, nee hoor zegt hij de hele rit nog niemand in de bus gehad, ik kijk naar de achterbank waar de man zat en weg was hij.., daarna heb ik wel eens voor mijn huis zien langs lopen.

Toen mijn overbuurmeisje haar vader ernstig ziek was, heb ik hem zien staan in zijn jongeren jaren, dit was geen leuk gevoel/gezicht. Uiteindelijk heb ik dat tegen het overbuurmeisje verteld die een foto van haar vader had in de jongeren jaren.En alles klopte hoe ik haar vader beschreef.

Op mijn vorige school heb ik samen met een vriendin van mij vaak een klein meisje zien spelen op het gras. Ze liep ook wel eens onze school binnen maar niet via de deur maar gewoon door de muur heen.
Bij ons opstal had ik laatst iemand zien staat in het halletje naar achter.

pfff, ik zie ze gelukkig niet zo heel vaak, maar vaak op de momenten dat ik alleen ben.
Nog meer verhalen? pb maar

Groetjes

Pimpelpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:53

Ik heb (bij mijn weten) geen gave, maar herken mezelf in een aantal verhalen omdat ik een HSP ben (goede tip voor dit topic Bizzybijtje!). Ik ben erg gevoelig voor hele kleine signalen in mijn omgeving, zodat ik vaak al meer weet over iemand dan hij/zij vertelt. Ik vertrouw sterk op mijn intuïtie, maar dat is zeker geen gave te noemen.

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 12:14

Ik weet niet of ik een gave heb...maar maak wel rare dingen mee die ik niet kan verklaren...ik droom wel eens dingen die van toepassing zijn op de toekomst...het is geen dejavu ik zie t niet nog een keer..maar ze zeggen mij wel wat ik moet doen om het zomaar te zeggen...ook droom ik vaak over geesten en lampen die knipperen en deuren die dan zomaar open en dicht gaan...ik wordt dan vaak helemaal in paniek wakker en heb dan echt het gevoel dat er iets in mijn kamer is dat me iets wil vertellen of mij bang wil maken...ik kan dan ook echt niet slapen zelfs als ik het licht aan doe weet ik van angst niet wat ik moet doen dat gevoel blijft...weet iemand misschien wat dit kan zijn?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:05

Ik weet ook niet of ik een gave heb.
Maar als er iets gaat gebeuren wordt ik heel zenuwachtig.
Zo toen de avond men ouders gingen scheiden (waar ik niks van wist) kon ik als kind niet slapen en werdt ik heel zenuwachtig zo een 3 uur later hoor ik men vader op zen slaapkamer zen tas in pakken.
Zo heb ik dit ook als er ruzie thuis komt of als er wat gaat gebeuren. Zo heb ik nog wel meer dingen ervan.

Ik weet niet of het een gave is of extra zintuig. Maar soms vind ik het niet echt leuk..

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 16:01

Het lijkt me idd niet leuk om dat van tevoren te hebben :n
Maar ik vind het wel heel appart :j

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:07

Nanne schreef:
spitenmazz schreef:

Pendelen mag ik ook graag doen. :j

Pendele is idd heeeeel erg leuk!!!

Klinkt heel stom :+ Maar ik was de honden kwijt, mijn ouders waren weg en namen de telefoon niet op... Dus ik ging pendelen, en toe bleek dus dat ze de honn mee hadden genomen naar de DA.. Toen was alles weer duidelijk :P

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:09

Citaat:
Want ontzettend apart dat pendelen, ga ik even over googelen. O:)

Ik ben weer wat wijzer. :j
En dan ben ik even benieuwd, waar pendelen jullie mee?

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:20

Deja vú heb ik ook heel erg vaak, ook wel 5 keer op een dag ofzo,
en soms heb ik zo'n gevoel dat ik weet wat er gaat gebeuren of dat ik iemand tegenkom.
Ook zie ik soms dingen, geesten bijvoorbeeld, het is raar want heel veel geloven mij niet, maar ik zelf weet wat ik gezien heb.
Ik hoor ook wel dingen maar ik neem niet aan dat dat een gave hoort te zijn, dat hoort waarschijnlijk bij mijn psychische stoornis.