oomens schreef:Deze zomer heb ik die eindelijk, na ruim een jaar overlast (lees: niets groeide meer en alles wat ik zaaide, verschrompelde voordat het twee blaadjes hoog was) bladluisvrij gekregen.
Hehe ja dat zijn hardnekkige etters. Je kan altijd eens proberen sproeien met een oplossing van geweekte pijptabak en wat bruine zeep (als kleefmiddel). Dat heeft hier geholpen en is goed afwasbaar als je nog van je plantjes wil eten.
Bij het koken kan ik me aansluiten. Over het algemeens heb ik weinig tijd, waardoor uitgebreid en langzaam koken al bijna automatisch staat voor een vakantiegevoel
Citaat:
Veel vervelender is dat we in de keuken geen goed, bruikbaar werkblad hebben, waardoor al het rollen op een steeds schuivende snijplank moet.
Pastamachine!! echt een superding. Deeg kan je in de vriezer doen, en op die manier kan je toch ook bij tijdsgebrek zonder vloeken of over het aanrecht stuiterende plank een verse pasta op de tafel toveren.
De ravioli-uitbouw van het ding is wel weggesmeten geld wat mij betreft, dat lukt me dus gewoon niet
Met de hand dan weer wel, maar je hebt gelijk, héél tijdrovend en zeker 1/4 onbruikbare knoeiboel.