Ik ben gestopt met roken :D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Klaasje

Re: Ik ben gestopt met roken :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:38

Haha, en zit nu op school...Achja, druk leven maar wel heel leuk :)

Maar we wijken een beetje af..Haha..

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:39

och moet jij ook al wachten op de pauze haha ..we wijken idd beetje af ja hihi

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:40

Klaasje schreef:
Heb zelfs dat als ik maar éven weg ga zonder sigaretten, ik helemaal panisch wordt :? Of wel sigaretten meenemen maar je aansteker vergeten? :\ Of dat je aansteker er mee ophoudt..

Ik ken dat, het heeft het voor mij makkelijker gemaakt, belachelijk dat ik me laat leiden door een paar peukies :n Tis toch van de zotte als je erover nadenkt?
Het doet niks voor je, het kost geld en het stinkt,

en toch moest ik het elke dag hebben, nou hoe meer ik erover nadenk, hoe sneuer ik mezelf vind,
succes gewoon stoppen, uiteindelijk voel je je beter!

en panisch ben ik niet meer geweest ;)

RianUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:41

Wauw, ik ben zo jaloers, ik ga snel op zoek naar dat boek!
Had meezlf voorgenomen ookte stoppen maar mijn vriend begon weer te roken op dag 1 dus ging ik automatisch mee..

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:41

succes jullie :)

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:43

Splinter schreef:
Klaasje schreef:
Heb zelfs dat als ik maar éven weg ga zonder sigaretten, ik helemaal panisch wordt :? Of wel sigaretten meenemen maar je aansteker vergeten? :\ Of dat je aansteker er mee ophoudt..

Ik ken dat, het heeft het voor mij makkelijker gemaakt, belachelijk dat ik me laat leiden door een paar peukies :n Tis toch van de zotte als je erover nadenkt?
Het doet niks voor je, het kost geld en het stinkt,

en toch moest ik het elke dag hebben, nou hoe meer ik erover nadenk, hoe sneuer ik mezelf vind,
succes gewoon stoppen, uiteindelijk voel je je beter!

en panisch ben ik niet meer geweest ;)

Thanks! Het is ook gekkenwerk als je er bij na denkt idd...Dat zo'n klein, smal rot staafje je zo in de macht kan hebben!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:45

ja erg he, ik weet nog wel dat ik tentamens zat af te raffelen omdat ik wilde roken 8)7

ik heb trouwens het boek van alan nooit uitgelezen, maar ik heb de dvd gekeken, die hielp erg :j

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 12:46

En wat gebeurd er nou helemaal als je je sigaretten vergeet? Helemaal niks, ik leef ook nog, en ben gezonder!

(maar ik ken het absoluut hoor! Vind het nu alleen belachelijk dat ik er precies zo over dacht :P Liep dan ook standaard met een reservepakje sigaretten, en 20 aanstekers in mijn tas :+ )

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:48

hé maar ex-rokers en bijna stoppers ;) ik ga dr weer van door.....
Tjohweeh.....

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:47

ik heb nu 4 dagen gestopt en moet zeggen dat het me best gemakkelijk afgaat.
Mijn ouders roken gewoon nog steeds thuis. Maar mn moeder let wel op dat ze niet in de auto bij mij rookt enzo..
Wel heb ik vaak zin in een sigaretje maar dan ga ik wat doen en pak ik een kaugompje.
Ook ben ik meteen op dieet gegaan..
Heb geen zin om dikker te worden en al helemaal niet omdat het straks zomer is en ik ook nog in mn bikini wil..
Alle mensen die proberen te stoppen: Het lukt jullie wel.. Wees blij dat je niet meer MOET roken. Dit is voor mij echt een opluchting.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:07

Ik ben nu 5 maanden gestopt, jippie.

Heerlijk niet te meer ´moeten´ roken. Met bevroren vingers proberen een aansteker te laten werken, en helemaal gek worden omdat het niet lukt.....nooit weer.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:48

ik ben nu 14 maanden gestopt,en er is een hele last van mijn schouders gevallen.
wil nooit meer een roker zijn.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 21:55

vandaag 102 dagen gestopt :D

Eitje ;)

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:21

ben ook ( alweer ) gestopt ;)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:07

Alle Stoppers zijn Toppers :D
Over 4 dagen ben ik 4 maanden gestopt.
Las overigens vandaag in de krant hier dat je pas na een jaar kunt zeggen dat je een ex-roker bent.
Het schijnt dat vele weer beginnen te roken in het eerste jaar.
Bij mij blijft af en toe toch de behoefte naar een sigaretje :o

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:14

Van de zomer zal ook wel wat lastiger worden, wijntje erbij enzo. Maar goed, er zijn zat mensen die ineens na 10 jaar weer gaan roken. Dus wat dat betreft....wanneer ben je echt gestopt? aangezien je zowieso weer elk moment kan beginnen.
Wat ik overigens weiger *D

eierhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:24

Hier ook allen, maar nog aan het lezen. Wel al 3 weken sigaretvrij en totaal geen behoefte...
Vriendje is ook van de ene op de andere dag gestopt met de "hulp" van Allen Carr. Hij wrijft dingen die je allang weet, er nog eens extra in. Het maakt (bij mij iig) dat roken ECHT HEEL ERG stom en nutteloos en vies voelt. De man heeft helemaal gelijk!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:51

allen heeft bij mij ook de ogen geopend....alleen zijn verhaal was niet genoeg om van mijn verslaving af te komen.....met een laserbehandeling en allen zijn wijze woorden ben ik er al 14 maanden van af,en voel me kei goed. :D

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:14

hier een NOG NIET gestopte roker!
Ik ben ongeveer een half jaar terug zeker 3 maanden gestopt, tot ik zomaar door weet ik wat voor reden een sigaret op stak en nu zit ik in een lastige situatie, net samenwonend maar geen werk te vinden helemaal niks, en dat levert natuurlijk enige"stress" op, gelukkig gaat het tussen mijn vriend en mij wel super en hij rookt niet. maar het is een totaal nieuwe omgeving, je oude vrienden niet meer om je heen. en ik geef telkens maar de reden ja ik stop als het weer wat beter gaat. ik weer lekker op mistral(mijn Powniej) kan rijden en werk heb en we geen geld probleem(pjes) meer hebben.
De vorige keer was dit niet zo ik dacht er niet bij na en op het moment dat ik het pakje marlboro wou betalen zei ik tegen de vrouw die helemaal verbaasd keek overigens, weet je laat maar leg maar terug ik stop ermee. ik rookte daarvoor ook al lange tijd bijna niet, soms op me werk. maar heb wel altijd pakje p/d gerookt en doe dat nu ook wel weer, alleen rook ik nu shag :7 wegens het geld. Dussie die Allen Carr dat moet een goede zijn :+ ??

Trouwens netjes dat jullie het allemaal zo goed volhouden! Keep up the good work!

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:30

Ik ben al 3 jaar gestopt met roken en toch blijft het nog steeds kriebelen :( Ik weet niet of dat wel normaal is.. Vooral in de perioden dat ik veel stress heb moet ik mezelf bijna vast binden om mezelf tegen te houden weer een pakje sigaretten te kopen.. Hebben jullie dat ook?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 21:46

jeetje, dat is wel erg dat je nog zoveel moeite moet doen.
Ik heb eigenlijk nadat ik dit topic gestart heb, niet erg veel moeite gehad.

ik ben vandaag 163 dagen gestopt, en heb zo ongeveer een keer in de 2 weken dat ik een fractie van een seconde denk aan een sigaret, gelukkig bedenk ik me een seconde later hoe belachelijk dat is, en is het idee weg. Het is echter allang geen verslaving meer, dat was na een maand wel weg.

Hoe ben je gestopt feliciaa?

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:48

ik kan juist heel makkelijk stoppen.
maar ik vind het super gezellig om even met zn allen buiten te staan roken.
maar ik stop zo ik heb daar gelukkig niet zoveel last van

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:59

Ik heb eerst een groot aantal mislukte stop pogingen gedaan waarbij ik het 2 of 3 dagen volhield. Toen kreeg ik een vriend die er absoluut tegen was dat ik rookte dat heeft het me voor mij gemakkelijker gemaakt om te stoppen dus toen ben ik van een pakje per dag naar 0 gegaan.
Er zijn korte perioden dat ik er minder moeite voor hoef te doen maar baal er zo van dat ik daarna weer een periode krijg dat ik het echt bijna niet kan laten.. Maar ik blijf stug doorzetten hoe moeilijk het ook is :D

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 22:03

bikkel!

ik wil je toch Allen Carr aanraden, zoals je kan lezen ben ik ook dankzij zijn boek gestopt, en het fijne daarvan is, dat er precies wordt uitgelegd vat de valkuilen zijn van sigaretten, maar ook van het stoppen met roken.
Know your enemy to destroy it... (of zoiets ;) )

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:04

Oke, ik zal eens kijken of ze die in de bieb hebben! Dankje voor de tip! :)