Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emilia

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 23:00

Misschien hebben we hier iets aan :+

Tien smoezen weerlegd
Ik ben geen sportief type.

Om voldoende te bewegen hoef je echt niet sportief te zijn. Er zijn heel wat mogelijkheden om meer te bewegen in je dagelijks leven.

Ik ben te moe.

Extra bewegen na een werkdag levert juist meer energie op en verfrist. Je wordt minder snel moe als je voldoende beweegt en je voelt je fitter.

Ik heb geen tijd.

Je hoeft niet veel extra tijd te voorzien. Door kleine aanpassingen in je dagelijkse activiteiten stapel je heel de dag 'beweegtijd' op.

Ik beweeg al genoeg.

Beweeg je echt 30 minuten per dag? Dan ben je goed bezig! Maar hoe meer je beweegt, hoe beter je je zal voelen.

Ik ben te dik.

Wat meer bewegen zorgt er, samen met het aanpassen van je voeding, voor dat je gewicht kan verliezen.

Ik heb gezondheidsproblemen.

Bewegen is vaak goed voor de gezondheid, ook tijdens revalidatie en herstel. Vraag je arts advies over wat je kan en mag doen.

Ik ben te oud.

Oudere mensen die meer bewegen, blijven langer fit en hebben minder kans om te vallen. Ook botontkalking krijgt minder kans.

Bewegen is duur.

Bewegen is veelal gratis: wandelen, tuinieren, … Vaak kan je zelfs besparen door te bewegen, bv. benzine besparen door de auto thuis te laten.

Het is te laat om te beginnen sporten.

Het is nooit te laat om extra te bewegen. Je zal zien: je voelt je fitter en een goede conditie zorgt ervoor dat je volop van je vrije tijd kan genieten.

Ik hou het toch niet vol.

Plan bewegingsactiviteiten samen met je gezin, een vriend, collega of buur. Het is leuker en je stimuleert elkaar om vol te houden.

Bron: www.cm-fit.be
Tien tips om vol te houden
1. Kies een bewegingsactiviteit die je graag doet.

2. Kies een vaste dag en tijdstip zodat bewegen een gewoonte wordt.

3. Plan activiteiten in het gezelschap van een familielid, vriend(in) of buur.

4. Breng regelmatig afwisseling in de soorten bewegingsactiviteiten die je doet. Probeer eens iets nieuws uit.

5. Stel je doelen niet te hoog. Begin met kleine veranderingen en bouw langzaam op.

6. Hou een dagboek bij. Dit laat meteen je resultaten zien.

7. Beloon jezelf af en toe als je je bewegingsactiviteiten hebt volgehouden.

8. Luister naar de signalen van je lichaam. Pijn is een teken om te stoppen en medisch advies in te winnen.

9. Een keer overslaan is niet erg. Kijk naar de resultaten op lange termijn en doe verder met je geplande activiteiten.

10. Steek elke keer het bedrag dat je uitspaart door de auto niet te gebruiken in een spaarpotje. Spendeer dit geld aan een (sportief) uitstapje dat je graag wil doen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:06

TOP :D

Ik kom echt welaan mijn 30min bewegen per dag...
gezond eten niet...:)

Morgen toch echt maar lopen :)

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 23:33

ja 30 min per dag haal ik ook makkelijk. Rij alleen al bijna elke dag 3 kwartier paard en dan al die trappen nog op mijn werk!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:48

ik net lekker aan het lopen (lesje 6 van start to run) stopt mn mp3 speler er mee.....WEER batterijen leeg zeg,ding is echt snel leeg.
maar ben zelf nog even door gegaan,maar zonder muziek,en zonder de vriendelijke evy in mijn oor gaat het een stuk moeilijker.
toch erg makkelijk hoor als iemand de tijd voor je bij houd.
zaterdag nog maar eens lesje 6 lopen......deze telde dus niet voor vandaag.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 08:27

haha die is echt grappig en heel herkenbaar... ik stel het nu ook allemaal uit naar maandag omdat ik kiespijn heb, maar eigenlijk zou ik nu ook al kunnen lopen. Maar heb maandag met mezelf afgesproken en dan doe ik het ook wel hoor, zo ben ik dan ook wel weer hahaha...

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 08:27

amazone77 schreef:
ik net lekker aan het lopen (lesje 6 van start to run) stopt mn mp3 speler er mee.....WEER batterijen leeg zeg,ding is echt snel leeg.
maar ben zelf nog even door gegaan,maar zonder muziek,en zonder de vriendelijke evy in mijn oor gaat het een stuk moeilijker.

dat is lekker balen zeg...

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:29

Even een vraagje aan de Runners onder ons...

Als ik fitness, fitness ik altijd voor het eten, aangezien ik langs de sportschool rijd vanuit mijn werk.

Maar als ik alleen ga rennen kan ik dat vanuit huis doen. Rennen jullie voor het eten of daarna? En waarom?

jannekespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:31

amazone77 schreef:

Ow, verveldend! Om die reden en omdat ik nooit wist waar ik mn mp3speler moest laten heb ik een Ipod shuffle gekocht, met zo'n klipje. Echt makkelijk! En hij gaat uren door!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 09:38

Tamadine schreef:

Als ik fitness, fitness ik altijd voor het eten, aangezien ik langs de sportschool rijd vanuit mijn werk.

Maar als ik alleen ga rennen kan ik dat vanuit huis doen. Rennen jullie voor het eten of daarna? En waarom?

Hen eigenlijk geen vast tijdstip wanneer ik ga. Maar het lijkt me wel beter om eerst te eten en dan een half uurtje te wachten en dan te gaan.

jannekespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:49

Ik ren juist altijd voor het eten, ik word onwijs beroerd als ik ga sporten na het eten, mijn maag moet echt leeg zijn.

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:54

Ik mag vandaag weer! :D

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 10:04

moguh!...ben blij als ik morgen eindelijk mn schoenen heb!...pfff..wordt zo enthousiast als ik jullie zo hoor!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 10:05

Rivaldo schreef:
Ik mag vandaag weer! :D

Me too! :+

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:24

Tamadine schreef:

Allebei, maar ik loop ook een stuk makkelijker voor het eten. Als ik heel leeg ben, neem ik vaak even stukje ontbijtkoek of mueslireep en ga dan lopen.
Erna is echt een ramp, maar ja, soms kan het even niet anders....

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 11:36

Als ik niks eet dan komt het niet goed denk ik. Vind het bijzonder om te zeggen en had het ook niet gedacht maar ik heb er zelfs een beetje zin in om vanmiddag te gaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:22

Tamadine schreef:

Ik vind na het eten erg vervelend, dan loop ik niet lekker met een volle maag. Als ik 's avonds loop wacht ik na het eten wel een tijdje.

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 12:48

Jeetje dames wat gaan jullie hard!
Ik ga vandaag beginnen met mn rondje en dan vanavond start to run maar eens downloaden!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 12:52

ENOMIS schreef:
Jeetje dames wat gaan jullie hard!
Ik ga vandaag beginnen met mn rondje en dan vanavond start to run maar eens downloaden!

Succes!!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:15

jannekespr schreef:
amazone77 schreef:

Ow, verveldend! Om die reden en omdat ik nooit wist waar ik mn mp3speler moest laten heb ik een Ipod shuffle gekocht, met zo'n klipje. Echt makkelijk! En hij gaat uren door!

die van mij heb ik verstopt in mijn bh :+ weet niet waar ik hem anders moet laten haha,maar het wil dan wel eens gebeuren dat ie dan een les verder springt,of uit gaat grrr,moet toch maar eens op zoek naar een runners jas....meestal zit daar een zakje in voor de mp3 speler.....
ik ren altijd savonds,behalve op zondag dan zien mijn loopschoenen het daglicht :D
meestal eet ik tussen half 6 en 6 uur,en loop past tegen 9 uur,nergens geen last van zo.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:08

goedemiddag :)

ik loop het liefst voor het eten :j maar moet ook niet te leeg zijn dan hou ik het niet voel, een cracker of mueslireep doet het dan wel goed :j

ik vind Evi soms ook wat overdreven :+ maar ja t is wel makkelijk.

ik ga volgende week de dokter eens bellen, een constante stekende pijn in je scheenbeen helpt niet erg tijden het lopen :roll:
ga denk ik zondag (morgen geen tijd) even 2 stappen terug doen in lessen en ga dan les 11 (geloof ik) lopen, hopelijk houd me pootje dat vol :+

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:14

Ik heb nu nog zonder programma gelopen maar ging best goed!
nu wel een beetje slappe benen haha. Denk dat ik net 3 km gelopen heb in 20 min . :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:23

_Rosa schreef:

ik loop het liefst voor het eten :j maar moet ook niet te leeg zijn dan hou ik het niet voel, een cracker of mueslireep doet het dan wel goed :j

ik ga volgende week de dokter eens bellen, een constante stekende pijn in je scheenbeen helpt niet erg tijden het lopen :roll:
ga denk ik zondag (morgen geen tijd) even 2 stappen terug doen in lessen en ga dan les 11 (geloof ik) lopen, hopelijk houd me pootje dat vol :+

Oei! Zodra je dat voelt METEEN stoppen!!!!!! Is een ernstige blessure die vooral bij hardlopers voorkomt. Neem meteen rust en eventueel koelen, anders duurd het echt vreselijk lang.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:31

Ik heb ook met mezelf afgesproken dat ik maandag ga beginnen met les 1, en dan op maandag, woensdag en vrijdag! Ik ga het héle schema afwerken :Y)

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:34

Angela_ schreef:
_Rosa schreef:

Oei! Zodra je dat voelt METEEN stoppen!!!!!! Is een ernstige blessure die vooral bij hardlopers voorkomt. Neem meteen rust en eventueel koelen, anders duurd het echt vreselijk lang.

Nou denk niet dat het van het hardlopen komt :n
ben jaren geleden een keer met me paardje onderuit gegaan, paardje op me been, gigantisch dik en blauw natuurlijk.
foto's maken, nee was niet gebroken..
toch altijd last gehouden van een bepaalde plek, als je eroverheen gaat voel je ook dat het gebobbeld loopt :?
het heeft me altijd zeer gedaan, vooral tijdens hardlopen, springen of wat geks doen ofzo :+

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:34

Liesje89 schreef:
Ik heb ook met mezelf afgesproken dat ik maandag ga beginnen met les 1, en dan op maandag, woensdag en vrijdag! Ik ga het héle schema afwerken :Y)

Heel goed +:)+