zwanger op 19jarige leeftijd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: zwanger op 19jarige leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:47

Super hoor dat het nu allemaal zo soepel gaat.
Nu een beetje genieten!!

bento1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:53

wil je heel veel geluk wensen in je nieuwe woning..
is echt helemaal super voor jullie.

ik heb echt het gevoel dat dit helemaal goed gaat komen

doe lekker rustig aan en geniet van je zwangerschap

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:02

Fijn dat het nu allemaal de goede kant op lijkt te gaan! Geniet van alle momentjes en heel veel succes!

(Mocht je nog een kleine twee persoons bank nodig hebben, stuur even een pbtje :) )

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:04

nou harstikke mooi dat jullie een huisje krijgen.
Geniet lkkr van je zwangerschap, en in moeilijke tijden bedenk je gewoon, er zijn mensen die het moeilijker hebben..
En leeftijd maakt niet uit , als dit je keuze is dan moet iedereen hem maar respecteren toch ;)

Ik had mn zoon ook op mn 19de en mn eerste dochter kreeg ik op mn 17de alleen zij is helaas doodgeboren.
Maar ben nu 40 sinds kort en ben nou ook weer 31 zwanger van mn 4de kid , en tevens de laatste..
En ik zeg je op mn 19de ging het me makklijker af dan nu op mn 40ste..
Dus leeftijd ,, ach boeien, gewoon lkkr genieten hoor..

Nou veel succes :)

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:10

idd succes

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:36

Hoe gaat het nu met je?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:40

Wat fijn, geniet van je zwangerschap!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:49

Nou, hier ook een stille meelezer. Wat fijn dat je een huisje hebt! En die inboedel kan je wel bij elkaar krijgen, zo te horen genoeg hulp van alle kanten.

Hopelijk kan je nu een beetje genieten van je zwangerschap.

Hoe doe je het eigenlijk met je paard?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:52

Sucses verder met je zwangerschap :)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:53

"Nu heb ik urgentie aangevraagd op het woningbureau maar die geven geen urgentie omdat wij er zelf voor hebben gekozen om een kind te nemen terwijl we geen vast thuis hebben."

Je hebt bewijs dat je een prikpil hebt en jullie zijn tegen abortus! Lijkt me niet dat je hiervoor gekozen hebt!!!

Mijn beste vriendin is 21 en heeft ook een baby. Zij loopt bij het JIT in een traject. Daar bieden ze hulp aan jonge ouders jij volgt hun regels en afspraken en hun helpen jou...
Ik raad je aan om direct contact met hun te zoeken! Als het balletje eenmaal rolt krijg je binnen 6 maanden een woning. Hun helpen met je inkomen, later eventueel creche, baan zoeken etc.
Ik hoop dat je moeder bijdraait, misschien is ze erg geschrokken! Maar het blijft je moeder!
Hoelang ben je zwanger? Misschien een tip om tot de tijd dat je niet meer kan als de wiedeweer te gaan werken zodat je kan sparen voor de babyuitzet...

Succes

(Ik lees nu dat je al een huisje hebt! Veel succes ermee! Maar ik raad je het JIT ook aan!)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:58

Alves, je leest niet helemaal goed volgens mij.
Ze heeft al een huisje en is bezig met de inboedel. En ze heeft al gesolliciteerd bij het tankstation...

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:05

Dat kwartje was al gevallen :P

(Ik lees nu dat je al een huisje hebt! Veel succes ermee! Maar ik raad je het JIT ook aan!)

Gelukkig is het allemaal zo gelopen en ik hoop op een mooie toekomst voor de TS!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:25

Ben benieuwd hoe het nu met TS is! :)

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 17:53

Hallo allemaal,

het gaat hartstikke goed, mijn opa is aan het behangen, mijn vader gaat morgen het laminaat leggen.

de 21e komen de spullen ( dressoir, tvmeubel, spiegel, salontafel, babykamer, mijn bed en een koelkast)

dinsdag weer naar de verloskundige.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:54

Leuk :D
Handig zo'n Pa en Opa :)

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:01

hier een stille mee lezer.
lief van je pa en opa en oma.
succes met je zwangerschap verder.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:54

Wat fijn om te lezen dat alles op rolletjes loopt nou.
Gefeliciteerd met je zwangerschap en met je huisje, en straks kun je lekker genieten

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 23:06

Zo! Goed nieuws zeg :D

Ga je straks samen met je vriend in dat huisje wonen? En wanneer ben je uitgerekend?

Veel plezier straks lekker in je eigen huis!

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 23:15

Wow, lees hier echt met open mond hoe jullie aan het regelen geslagen zijn! Echt ontzettend knap! Waar een wil is is een weg zie je dan maar weer he ;)

Onlangs is mijn 19 jarige zusje bevallen van een prachtige gezonde zoon, zij zijn door heel de familie financieel gesteund en hebben bijna zelf niets aan hoeven schaffen.. heb dus des te meer respect voor jou dat je het allemaal zo rond gekregen hebt!

Nu kan je lekker zonder (of in ieder geval met minder zorgen) zorgen van je zwangerschap gaan genieten. Heel veel plezier!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:09

Hey Mandy,

Top dat het zo goed gaat.

Maar wat ik me nu afvroeg. Hoe doe je het met je paard?!

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:50

Ikzelf in jouw situatie, zou geen abortus "plegen". Ik zou het kind ter leven brengen, maar meer ook niet!
Jij bent 19, nog maar in het begin van jouw leven, jij zegt dat je je VMBO diploma hebt, daarmee kun je als jij en je vriend slecht verdienen, niet van rond komen en zeker niet met nog een kind erbij! Het kost veel tijd, en je zit tot je 40e daaraan vast. Wil je dat?
Ikzelf zou het kind dus ter leven brengen, en daarna afgeven, dus het kind laten adopteren, je weet niet hoeveel je plezier je er andere koppels mee doet:) Die kunnen het kind grootbrengen, jij kan afsrpaken maken waardoor je het kind toch kan zien. Het kind heeft er ook meer plezier van denk ik........

Sterkte!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:55

GewoonNoor: de TS heeft er al voor gekozen het kind te ''houden''.
Ik vind jouw uitspraak dan ook erg hard en eigenlijk gevoelloos en respectloos. Heb in je profiel gekeken, en zie dat je 15 bent, of je zulke zaken dan helemaal kunt relativeren.................

Je moest eens weten hoeveel kinderen er zijn waarvan de ouders geen hogere opleiding hebben genoten dan VMBO, zij zijn ook groot geworden, en hebben niets te kort gekomen.
Door ervaring op te doen in het werkveld kun je hoger komen en daarmee kun je echt wel €1600,- per maand mee verdienen.

Gelukkig is de TS als zo zelfstandig én verstandig dat zij alle zaken op een rijtje heeft gezet, en vanaf dag 1 wat met haar leven heeft gedaan, voor haar, haar vriend én voor het kind.

De TS komt er wel, daar ben ik niet bang voor, en dat het kind groot wordt, dat is 1 ding wat zeker is.

Als kind zijnde heb je meer aan basisbehoeften en moederliefde dan aan dure cadeau's en ouders die er nooit zijn omdat ze carriere moeten maken.

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:03

Ik keek later in dat topic terug, en zag inderdaad dat ze het kind wou houden.

Nog iets, dat ik 15 ben zegt helemaal niks over dat ik niks weet over zwanger zijn.............

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:08

je opmerking is niet doordacht.
Ik weet niet of je helemaal door hebt wat een adoptie psygisch met zich mee brengt?
Mensen baren echt niet voor de lol een kind en staan het dan af ter adoptie.
Het komt over alsof je een kledingstuk koopt en dat vervolgens weggeeft aan een ander.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:09

GewoonNoor schreef:
Ikzelf in jouw situatie, zou geen abortus "plegen". Ik zou het kind ter leven brengen, maar meer ook niet!
Jij bent 19, nog maar in het begin van jouw leven, jij zegt dat je je VMBO diploma hebt, daarmee kun je als jij en je vriend slecht verdienen, niet van rond komen en zeker niet met nog een kind erbij! Het kost veel tijd, en je zit tot je 40e daaraan vast. Wil je dat?
Ikzelf zou het kind dus ter leven brengen, en daarna afgeven, dus het kind laten adopteren, je weet niet hoeveel je plezier je er andere koppels mee doet:) Die kunnen het kind grootbrengen, jij kan afsrpaken maken waardoor je het kind toch kan zien. Het kind heeft er ook meer plezier van denk ik........

Sterkte!

Leg mij eens uit wat er mis is met een VMBO-diploma. Je kunt er alle kanten mee op, zo lang je zelf maar wilt en de mogelijkheden hebt om verder te studeren.

TS, erg fijn dat je opa en vader zo handig zijn, kunnen ze je goed helpen! Ga je foto's laten zien wanneer het af is?