Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:51

_Ella_ schreef:
BraveSpots schreef:

Ja, maar als die persoon die achter hem (zou moeten) staan het laat afweten, net door het feit dat ze een kind heeft, heeft het kind daar niet veel aan vrees ik...
Bovendien heeft een kind imo om goed op te groeien meer nodig dan een maaltijd elke dag, en dan heb ik het niet over playstations...

Ok... blijkbaar denk ik dus de simpel, maar toch nieuwsgierig. Zoals?

Gelukkige ouders in de eerste plaats algemeen. Als die ongelukkig worden door de komst van een kind is de kind daarvan de dupe en dat hoeft voor mij niet.

Kwa materiele dingen wil ik oa goede huisvesting, kleding,... voor een kind. Dat vind ik ook belangrijk.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:53

_Ella_ schreef:
Maar is dat dan de fout van het kind, of de ouders? De ouders zouden hier op aangesproken moeten worden, in therapie wat mij betreft.

Maar het kind zit daar wel mooi, afgewezen door zijn eigen ouders :n .

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:55

BraveSpots schreef:
_Ella_ schreef:
Maar is dat dan de fout van het kind, of de ouders? De ouders zouden hier op aangesproken moeten worden, in therapie wat mij betreft.

Maar het kind zit daar wel mooi, afgewezen door zijn eigen ouders :n .

Dat er zulke k*touders bestaan... maakt een abortus niet minder erg.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:56

Het gaat er om dat jullie veel te licht heen gaan over het gevolg van een kind dan maar niet te aborteren omdat je er tegen bent terwijl je het eigenlijk niet aan kan.

NEEN de financiële bijstand is NIET genoeg om een kind een degelijk leven te geven in deze maatschappij, niet als je zelf geen nagel hebt om aan je gat te krabben terwijl je je toch echt 12per dag uit de naad werkt. Een kind is duur, sta je er niet goed voor financieel tijdens je zwangerschap, dan moet je er niet aan beginnen. Punt.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-09-09 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:57

Wat mijn eigen situatie betreft zou ik nooit voor abortus gaan. Ik kom uit een hecht gezin,
en mijn ouders hebben me in de tijd dat ik nog thuis woonde altijd gezegd dat we er wel uit
zouden komen als ik (per ongeluk) zwanger zou raken. Ik heb nu bijna 2 jaar een vaste relatie
en we wonen ook samen, dus als ik nu zwanger zou worden is de keuze ook heel makkelijk: Houden.
Ook al heb ik nu dan bijv. nog geen vast contract wat mijn werk betreft, en is de situatie praktisch
gezien nog niet ideaal wat oa de grootte van ons huis betreft, dat zal ons er niet toe zetten dat
we abortus zullen plegen. Ik moet er niet aan denken, dan word ik al misselijk...

Maar er zijn vrouwen die in situaties zitten waarbij ik het me weer heel goed voor kan stellen.
En eigenlijk zijn dat er maar 2, namelijk: Verkrachting, en zwanger worden door het gebruiken
van bijv. antibiotica. Natuurlijk móet je weten dat de pil niet meer werkt als je antibiotica
gebruikt, maar ik kan me een beetje voorstellen dat het er dan bij in 'schiet'.

Verder na bijv. een one-night-stand oid, belachelijk! Ten eerste snap ik al helemaal niet hoe je
het dan redt om zwanger te raken, maar als er dan ook nog voor abortus wordt gekozen is mijn
respect totaal verdwenen. 2x niet nadenken en voor jezelf kiezen, daar heb ik geen woorden voor!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:58

_Ella_ schreef:

Imo wel, die ouders hebben toch een keuze. Dan kun je volop voor je kind kiezen in plaats van half of niet. Zou geen kwaad kunnen als ik soms naar de maatschappij kijk en wat sommige ouders hun kinderen allemaal aandoen.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:59

Ik ben zowiezo niet van de onenightstands, maar ik weet niet of ik het zou houden.
Ik vind het niet eerlijk tegenover het kind, dat als de ander het niet wil dat het kind dan geen vader heeft ..
En zo onvoorzichtig zou ik ook niet zijn. :+

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:02

Sannert schreef:
Ik ben zowiezo niet van de onenightstands, maar ik weet niet of ik het zou houden.
Ik vind het niet eerlijk tegenover het kind, dat als de ander het niet wil dat het kind dan geen vader heeft ..
En zo onvoorzichtig zou ik ook niet zijn. :+

Ook kinderen zonder vader groeien gelukkig op... afhankelijk van je eigen instelling

BraveSpots

Vinden jullie trouwens dat je als alleenstaande meer 'recht' hebt op een abortus dan wanneer je een stabiele relatie hebt?

Ik zie het namelijk regelmatig langskomen als argument dat je het kan houden als je een relatie hebt, net alsof alle problemen dan opgelost zijn?

_Ella_

BraveSpots schreef:
_Ella_ schreef:

Imo wel, die ouders hebben toch een keuze. Dan kun je volop voor je kind kiezen in plaats van half of niet. Zou geen kwaad kunnen als ik soms naar de maatschappij kijk en wat sommige ouders hun kinderen allemaal aandoen.

Ze hebben ook de keus om er te zijn voor hun kind, en te zorgen dat het kind zich wél waardevol voelt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:03

En minstens evenveel kinderen groeien ongelukkig op omdat moeders het niet aan kan en de ouders haar verboden abortus te doen.

_Ella_ Hoe denk je over een kind dat verwekt is door verkrachting?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:04

_Ella_ schreef:
BraveSpots schreef:

Ze hebben ook de keus om er te zijn voor hun kind, en te zorgen dat het kind zich wél waardevol voelt.

En als ze dat niet willen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:07

_Ella_ schreef:

De meest liefdevolle ouders zijn nog geen garantie voor een gelukkig kind. De buitenwereld is er ook nog. Dat is mijn hoofdreden om geen kinderen te willen, ik vind de wereld veel te verschrikkelijk.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:12

BraveSpots schreef:
_Ella_ schreef:

En als ze dat niet willen?

Dat is dus, in mijn overtuiging, net zo fout (oke, misschien nog fouter?? ben ik nog niet uit) als abortus. Maar ik ga niet zeggen dat dan maar allemaal oke is. Ik kan er met mijn verstand en gevoel niet bij.
Ik heb er ook niet voor gekozen om een zus te hebben. Maar als het mis met haar gaat, ben ik er wel voor haar, houd ik nog net zoveel van haar. Een kind is onschuldig, waarom zou je er niet voor je kind zijn?

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:12

RedPassion schreef:
_Ella_ schreef:

De meest liefdevolle ouders zijn nog geen garantie voor een gelukkig kind. De buitenwereld is er ook nog. Dat is mijn hoofdreden om geen kinderen te willen, ik vind de wereld veel te verschrikkelijk.

Was jij er liever niet geweest/geaborteerd?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:16

_Ella_ schreef:
Dat is dus, in mijn overtuiging, net zo fout (oke, misschien nog fouter?? ben ik nog niet uit) als abortus. Maar ik ga niet zeggen dat dan maar allemaal oke is. Ik kan er met mijn verstand en gevoel niet bij.
Ik heb er ook niet voor gekozen om een zus te hebben. Maar als het mis met haar gaat, ben ik er wel voor haar, houd ik nog net zoveel van haar. Een kind is onschuldig, waarom zou je er niet voor je kind zijn?

Sommige mensen zien hun kind als de reden waarom ze ongelukkig zijn. Of worden ongelukkig door hun kind, als ie ongewenst is.
En willen (kunnen?) daarom er niet voor hun kind zijn.

Ik vind het kind dan beter af als ie er niet was geweest. Daarom vind ik oa abortus een goede zaak in veel gevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:19

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-09-09 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:21

pharagirlke schreef:
Coloured: wettelijk gezien is het nog geen leven :+ In België moet men vroeger aborteren dan in nederland. In België is het maar 12 weken ;) Op dat moment doet het vruchtje nog weinig of niks. Dan is het echt nog geen levend wezentje.

Sorry hoor, maar dat is dus echt niet waar wat je hier schrijft. Dat bedoel is dus ook met wegmoffelen als was het een klompje cellen.
Ik ben zelf operatie-assistente, en zal nooit vergeten wat er door me heen ging toen ik voor de eerste keer een gestorven kindje van 10 weken in mijn handen had en in een potje stopte om naar het patalogisch anantomisch laboratorium te sturen. De moeder was 10 weken zwanger, dus het kindje zal zo'n 8 weken oud geweest zijn.
Het hele kindje was compleet. Hoofdje met oogjes, mondje, neusje, kaakje. Ribbetjes, alle botjes zag je zitten armpjes, beentjes, knietjes, vingers, teentjes, alleen het was levenloos, spontaan gestorven in de baarmoeder..
Dan zeg je niet meer dat het vruchtje nog weinig of niks doet. Het is een compleet kind!

Ayasha
Blogger

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:22

Het ziet er uit als een compleet kind maar het reageert nog niet, het heeft slechts vanaf de 14e week instinctieve reflexen.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:22

pharagirlke schreef:
_Ella_ Hoe denk je over een kind dat verwekt is door verkrachting?

lastig...
Ikzelf, zeg nú dat ik er wel voor zou gaan. En ik heb toch echt nog geen behoefte aan kinderen. Maar het kind is de 3e partij, en niet schuldig aan wat mij is overkomen. Maar ok eerlijk zijn, dit zeg ik nu. Ik zal in deze wel minder snel zijn in mijn oordeel over een ander. Abortus is erg, maar deze hele situatie is erg. Ik denk dat ook adoptie hier wel een mogelijkheid is, al is dat natuurlijk ook niet ideaal. Ik denk dat ik maar heel stil moet worden, bij mensen die iets als een verkrachting mee hebben moeten maken.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:31

voor mij geen abortus,
als iemand mij verkracht heeft zou ik er over nadenken , maar er zijn ook andere manieren o.a adoptie

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:32

Dan moet je dus wel 9 maanden met de nakomeling van je verkrachter lopen... Fijn als je bv geen vriend hebt en je bent maar 19 ten eerste al vooroordelen "zo'n jong ding en dan al een kind, zeker weer onverantwoordelijk geweest" of "wie is de vader?" "nou mijn verkrachter :j"

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:40

pharagirlke schreef:
Dan moet je dus wel 9 maanden met de nakomeling van je verkrachter lopen... Fijn als je bv geen vriend hebt en je bent maar 19 ten eerste al vooroordelen "zo'n jong ding en dan al een kind, zeker weer onverantwoordelijk geweest" of "wie is de vader?" "nou mijn verkrachter :j"

Plus het feit dat je dan je kind na de geboorte mag afgeven. Ik zou het niet over mijn hart krijgen vrees ik. Ik zou me er toch altijd verantwoordelijk voor voelen.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:47

hmm.. ik denk dat het wel verstandig zou zijn om het weg te laten halen.. Maar als ik iets met die jongen zou hebben zou ik er al heel anders tegenaan kijken...

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:52

als je zwanger kunt worden kun je ook een kind verzorgen,
en abortus is moord dus ik zou het hoe dan ook houden.

al kan ik me niet voorstellen hoe je iets kunt hebben
met iemand die je nouwelijks of niet kent..?

maar das weer een heel andere discussie..

Grtjs