Eerste keer; ongesteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe oud was je toen je voor het eerst ongesteld werd?

jonger dan 9
7 (0%)
9
14 (1%)
10
44 (3%)
11
161 (13%)
12
271 (23%)
13
280 (24%)
14
215 (18%)
15
98 (8%)
16
44 (3%)
17
11 (0%)
18
5 (0%)
ouder dan 18
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1153

willeke_x

Re: Eerste keer; ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:54

ik was 14 toen ik het voor het eerst kreeg. Ik was wel voorbereid en m'n mams was hartstikke trots en iedereen van de familie moest het weten dat haar oudste al haar regels had! Ik schaamde me dood!

Bij mijn zusje was het veel erger. Zij was amper 11 jaar en was de enige van haar klas die haar regels kreeg. Ze werd echt enorm gepest door de rest... Ze kon soms niet mee zwemmen met school of moest in een aparte kleedkamer en iedereen vond haar raar! Ze dachten op school zelfs dat het besmettelijk was, dat elk meisje op die moment haar regels zou krijgen. Vond het zo verschrikkelijk voor m'n zusje... Dat kind heeft tranen met tuiten gejankt elke keer ze van school kwam. Het einde van haar lagere school was dan ook 1 hel.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:10

Ik was 12, volgens mij, en weet er echt bijna niks meer van :+
Het enige wat ik nog weet is dat ik op een gegeven moment 's ochtends dacht dat het voorbij was omdat mijn maandverband nog 'schoon' was. Dus geen maandverband meer had in gedaan om later die ochtend tot de ontdekking te komen dat ik nog wel ongesteld was. Had er niet aan moeten denken dat ik die dag op school had gezeten :=
Ondertussen weet ik dat ik 's nachts niet vloei, maar de eerste keer wist ik dat uiteraard nog niet.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:48

Ik was 11 jaar. Wist er toen nog niet zo veel vanaf, en het bloed was bruin dus dacht ik dat ik aan de diaree was :o.
Kan er nu wel om lachen ;).
Gelukkig nu wel heel regelmatig, vanaf het begin eigenlijk al wel.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:00

Het gebeurde een dag na mijn 12de verjaardag :P Gelukkig was ik thuis toen het gebeurde.. :P het eerste half jaar was ik wat onregelmatig maar ben nu super regelmatig van mezelf (elke eerste maandag van de maand wordt ik ongesteld.. zo'n 6 tot 7 dagen en dan klaar :D) In het begin vond ik het irritant, maar na een tijdje ben je der zo aan gewend dat je het al niet meer beter weet :P

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 16:01

ik was 14, alleen ben het onregelmatig , maar waarom zou je niet mee kunnen doen met gym eigenlijk? Tenzij je heel erg buipijn hebt.. maar lijkt mij ook niet leuk om dat tegen je gymleraar te zeggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 16:46

Wij moeten van onze gymlerares nu verplicht meedoen :'). bij die van vorig jaar zei je gewoon; buikpijn.
En kleedde je je niet eens om.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 16:52

Maakt echt niet uit om het tegen je gymleraar te zeggen hoor. Hij zal er echt niet raar van opkijken. Soms is het niet handig om met gym mee te doen als je bijvoorbeeld vrij heftig ongesteld bent. Kans op doorlekken is dan groot en dat is zeker niet fijn.

Gelukkig heb ik al heel lang geen gym meer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:02

Ik kon in mijn middelbareschooltijd, lichamelijk, niet tegen Tampons. Dus wanneer gym in mijn eerste drie menstruatiedagen viel, liet ik ons pap een briefje schrijven dat ik mij niet goed voelde. (Ik zat medisch zowiezo niet helemaal goed toen, dus vaak was het ook nog samenloop der omstandigheden)

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:06

Ik weet niet meer wanneer ik voor het eerst ongesteld werd, volgens mij toen ik 12 was. Ik zat in de eerste of de tweede.
'Euh mam, volgens mij ben ik ongesteld geworden' :')
Volgens mij dacht ik er niet zo over na, het was gebeurd en verder ook geen problemen mee gehad, maar vond het ook weer niet super ofzo. Ben de tweede keer op tampons overgestapt. Maandverband vind ik niet echt fris, en al helemaal niet met slapen!
Moet wel lachen om sommige reacties hier _O-

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:19

Ja maar bij een beetje buikpijn kan je toch nog wel mee gymen? Deed ik ook..

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:14

nynke1995 schreef:
Ja maar bij een beetje buikpijn kan je toch nog wel mee gymen? Deed ik ook..

Nou de 1 heeft er meer last van dan de andere, dus daar is niks over te zeggen hoor,
sommige valleen dan flauww..

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:15

Hmm, dan zeg ik niks :+

Poneo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:17

Ik was twaalf en had het niet verwacht. Zat in de auto naar België en daar aangekomen werd ik ineens ongesteld. Ik schrok me echt kapot.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:21

Ik was 14, had het wel al verwacht maar toch schrik je even.
Ben nu aan de pil aangezien ik dus echt crepeerde van de pijn als het weer zo ver was.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:34

Het was de eerste dag in de brugklas (volgens mij was ik toen 12). gek genoeg voelde ik het al aankomen, was ook niet geschrokken. m'n moeder had het zelfs trots aan al haar collega's verteld :+

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:53

Ik was 14! Was mee met een dressuur wedstrijd met een vriendin van mij! Toen ik in 1x hele flinke buikpijn kreeg, de buikpijn die ik nog nooit had gehad! Toen naar de wc... schrikken!! Wc papier er even in gedaan en me moeder maar opgebeld.. Had mijn moeder maandverband mee genomen! Verschrikkelijk had het idee dat ik een pamper aan had.. dacht oohh als dit tot mijn 50ste zo moet verschrikkelijk! Toen de tampon gevonden! Geweldig! Mijn moeder op het einde van de avond.. Wendy nu ben je een echte vrouw! haha

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 18:01

Ik was op school! was onder gym, moest gewoon naar de wc, zag ik het. nou, ik vriendin ophalen, die had wel wat bij zich ;)
ik was vrij laat, volgens mij al 13 of 14 jaar. 14 volgens mij. Mm... vond het niet zo erg, heel veel waren het al wel, alleen vond het niet erg
om te missen haha. ben na een jaar aan de tampon gegaan :D

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:33

ik was 13
gelukkig in het weekend op zondag en woensdag pas gym

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:38

telt via de pil ook mee ? dan zoja over een paar weken :+
ik kijk er al naar uit, tenzij ik doorslik word ik het als ik een week in Tunesië zit .. slechte timing..

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:42

Ik was 10.. Wist al wel wat het was, maar leuk vond ik het niet.. Schaamde me dood! :o

En mijn moeder was zo trots dat ik een "vrouw" was en ging het al haar vriendinnen vertellen :=

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:56

Unwritten schreef:
Ik snap gewoon echt niet waarom uiterlijk bij sommige mensen voor welzijn moet gaan. Echt niet :n

De perfecte mens qua uiterlijk bestaat niet. Die is gewoon niet te vinden. Terwijl je als je je lekkerder voelt, je dat naar buiten uitstraalt, waardoor mensen eerder naar je kijken.

omdat het niet alleen uiterlijk is wat de pil aantast, maar ook welzijn.
Mijn zussen hebben een hele tijd de pil geslikt en ze werden compleet andere mensen, door die hormonentroep. Ook qua karakter dus, en verder bliezen ze op als een balonnetje.

Bah, nee geen pil voor mij hoor, dan maar condoom en gewoon ongesteld blijven.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:09

hangt ook wel een beetje van de pil af ;)
van sommige soorten verander je helemaal niet (innerlijk dan)

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:12

intral schreef:
13 :o
Ik schrok me dood, want ik dacht dat ik een bloedneus had.. ( daar kan ik heel erg slecht tegen, dan ga ik kokhalzen & krijg ik hoofdpijn ect. )

Een bloedneus in je onderbroek : _O-

Ik was 12 geloof ik. Vond en vind het nog steeds vreselijk. Maar had vroeger ook hevige pijn tijdens menstruatie. Ben toen met de pil begonnen en twerd veel minder :)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:12

Ligt niet persé aan de soort, maar ook van de persoon is het afhankelijk.

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:24

Ik ben 6 weken geleden voor het eerst ongesteld geworden..
Ik weet ook dat het in het begin vaak onregelmatig is,
maar toch maak ik me we wat zorgen..
Weet iemand iets?