Welke fobie/angst heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:07

Hmm, ik ben dus niet de enige met die clowns. Toen ik klein was was ik er echt panisch voor. Altijd huilen als ik er eentje zag. Volgens mij ben ik er vanaf gekomen doordat mijn moeder mij zelf regelmatig ging schminken als clown. Nu heb ik er geen last meer van.

Ik was vroeger ook als de dood voor draaiorgels. Als we die tegen kwamen in de stad moesten we een heel eind omlopen want ik ging er niet langs! (Ik leek wel een paard ;))

Zo ook bij de wolven in de dierentuin, maar dat was nog enigszins logisch want ik droomde altijd eng over wolven. Achteraf denk ik dat het ook kwam doordat ze altijd aan het ijsberen waren. Misschien voelde ik wel aan dat dat niet oke was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:09

Ik heb er een paar:
Ik kan niet tegen groente die in bijv spagetti of lasagne zitten, dat knasperd tussen mn tanden en dan moet ik koren.

Ik kan net zoals Manutjuh geen medicijn drankjes innemen. Dan ga ik koren.

verder nog wel wat maar ik kan er zo gauw even niet opkomen :P

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:19

ik had voorheen een fobietje voor alles wat knarste tussen mn tanden,, ik werdt er op een gegeven moment echt bang voor, ging over mn nek etc ( nu eet ik het overgens wel gewoon )

ook ben ik doodsbang om binnen te komen op een verjaardag,, mensen aan te spreken, te bellen naar de verzekering etc.
geen idee hoe het heet, oke het is niet grappig, maar wel heel vervelend ( zo op bokt heb ik trouwens nergens last van maar kom niet face to face ;( )

ook zie je mij nooit in een lift zien staan,, al moet ik 200 trappen op die lift ga ik niet in, nog nooit wat meegemaakt maar gewoon alle horror verhalen die je hoort,, bah ;(

Koekje_

Re: Welke (grappige) fobie heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:30

Ik kan absoluut niet tegen het geluid dat ontstaat als je iets uit de vriezer pakt. Dus dat iets langs het ijslaagje schuurt.. Gadverdamme.. Brr

Verder de welbekende spinnen en lieveheerstbeestjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:43

Janine1990 schreef:
Beste Chiqa, ik vind het ronduit belachelijk dat je mijn fobie kleineert, iedereen reageert hier begrijpelijk op elkaar. Maar jij hebt het zó veel erger. En iedereen hier maakt van een mug een olifant, behalve jij. Ik zie in je profiel dat je 36 bent, maar ik dacht uit je eerste reactie dat je 15 was. En vroeger vooral erg gepest was, gezien je defensieve reactie.
Is het dan zo moeilijk om volwassen te reageren?

Ik zeg toch niet voor niets

Chiqa schreef:
Mij zal je niet horen zeggen dat een fobie kinderachtig is Dus begrijp je nu waarom ik die opmerking maakte?

Weet je niet wat bagataliseren betekend? :=
Mss even goed lezen, mijn opmerking was juist heel goed bedoeld :)
Jammer van je vocabulair die is namelijk nergens voor nodig.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:59

ehm.. krassen.. bv. met nagels over een schoolbord :+
daar krijg ik echt rillingen van :') dan kan ik ook wel met alles gaan gooien :+

ohja :o opsporingsberichten op tv .. ik vind ze zooo akelig !! als ik een opsporingsbericht zie ga ik snel naar een andere zender of ga ik even weg :')

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:10

Welshcobfan schreef:
elke fobie kan erkend worden, zolang je voldoet aan de eisen maakt het geen fluit uit waar je nou bang voor bent: van vlinders tot knopen: alles kan erkend worden.

Janine1990: dat bedoel ik dus ook, meelachen is prima en er zelf omlachen kan zo heerlijk zijn.
Elke fobie is immers vreemd: want de angst is eigenlijk enorm overdreven. Want vlinders zijn hooguit irritant, clowns zijn gewoon stom :+ en de tandarts is niet leuk. Eigenlijk heel absurd dat je daar dan doodsbang voor kunt zijn, want het is nergens voor nodig. Dus ja, ik kan daar best om mijzelf lachen en meelachen met anderen :P
(natuurlijk niet op het moment dat het angstig is, maar dat is logisch)

(en ik moet soms wel eens stiekem lachen als iemand bang is voor een wesp en dan van de vreemde huppeldansjes maakt om van de wesp af te komen := )

Ik besef heel goed hoe dat eruit moet zien, heb namelijk een dodelijke allergie voor wespen en maak dus bij elke wesp die in mijn buurt komt geen "huppeltje" maar een gigasprint! en weet dus hoe belachelijk ik er dan uit zie! gelukkig kan ik er zelf om lachen :D Dat helpt bij mij wel om de angst weg te krijgen en daarna kan ik weer normaal op me stoel gaan zitten ( mits de wesp weg is)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:14

Chiqa schreef:
Janine1990 schreef:
Beste Chiqa, ik vind het ronduit belachelijk dat je mijn fobie kleineert, iedereen reageert hier begrijpelijk op elkaar. Maar jij hebt het zó veel erger. En iedereen hier maakt van een mug een olifant, behalve jij. Ik zie in je profiel dat je 36 bent, maar ik dacht uit je eerste reactie dat je 15 was. En vroeger vooral erg gepest was, gezien je defensieve reactie.
Is het dan zo moeilijk om volwassen te reageren?

Ik zeg toch niet voor niets

Chiqa schreef:
Mij zal je niet horen zeggen dat een fobie kinderachtig is Dus begrijp je nu waarom ik die opmerking maakte?

Weet je niet wat bagataliseren betekend? :=
Mss even goed lezen, mijn opmerking was juist heel goed bedoeld :)
Jammer van je vocabulair die is namelijk nergens voor nodig.

Ik ben dan pas 18, maar ik weet prima wat bagateliseren betekend. Ergens een kleinigheid van maken.
Et voila, wat deed jij, jij maakte van mijn fobie een kleinigheid. Omdat jij vind dat de jouwe veel ernstiger is.
Het enige verschil tussen onze fobieën is dat jij er niet om kunt lachen en ik wel.
En dat jij daarom vind dat mijn fobie weinig voorstelt.

Ik heb ook niet gezegd dat jij een fobie kinderachtig vindt, ik zei dat je kinderachtig reageerde.
Misschien moet jij iets aan je begrijpend lezen doen.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:15

Tat_jana schreef:
ik had voorheen een fobietje voor alles wat knarste tussen mn tanden,, ik werdt er op een gegeven moment echt bang voor, ging over mn nek etc ( nu eet ik het overgens wel gewoon )

JA! Ik dacht dat ik de enige was! Ik ben er niet bang voor ofzo, maar ik vind het gewoon héél erg vies.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:18

mensen die op ijs kauwen.. Verschrikkelijk, Ook dat geluid als iets pakt uit de vriezer brr.. }:0

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:27

Clowns en bavianen. Ik dacht eerst apen in het algemeen, maar het zijn toch echt bavianen waar ik naar van word.

Ik dacht dat ik wel over mijn clownsfobie heen was, maar laatst moest ik voor mijn werk bij een feestelijke opening zijn met -jawel- een clown. Mijn maag draaide zich om op het moment dat hij bij me in de buurt kwam. En ik weet best dat het een man in een pak is en als de kids erom lachen zie ik ook wel dat het niet eng is, maar zodra hij bij me in de buurt komt word ik helemaal naar :+ voor deze smiley ben ik dan weer niet bang hihi.

En bavianen, vreselijke beesten. Ik krijg er rillingen van over mijn rug. Ik kan niet eens precies uitleggen wat het is, maar of ik ze nu op tv zie, of in een boek of in het echt, ik trek het echt niet!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:32

Vjestagirl schreef:
Sorry, maar een fobie is nóóit grappig. Wat jij hebt is gewoon dat je iets minder prettig vind, zeker dat 'op de slak trap geluid'. Kijk uit waar je loopt en dan heb je er geen last van.

Een fobie is iets wat echt je leven verziekt, waar je echt last van hebt. Zelf heb ik agorafobie, pleinvrees. Doodsbang voor mensen, voor groepen mensen, voor mensen die tegen me praten...

Sorry, maar ik vind dat je het veel te makkelijk fobie noemt.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb ook een vorm van straatvrees en claustrofobie en het is echt zeker niet grappig. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt, ik zou het alleen iets anders formuleren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:34

Alet: zijn bavianen die lelijke beesten met zo'n rode kont die graag aan zichzelf zitten?

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:40

Ja, bij voorkeur zitten ze ook nog eens aan elkaar.
Laatst waren er van die 'grappige' filmpjes op tv, natuurlijk 2 bavianen bij mensen op de motorkap in een of ander safaripark, nou ik was natuurlijk te laat met zappen. En hopla die beesten pakten elkaar alweer. Zelfs als ik dit typ moet ik 'bah en ieuw geluiden' maken en heb ik er moeite mee het te omschrijven.
Het liefst ga ik nu mijn handen wassen :+ Eten smaakt me ook niet meer als ik zoiets zie of omschrijf.
Gelukkig kom je in het dagelijks leven niet zoveel bavianen tegen in Nederland. Ik zou noooooit naar een land verhuizen waar bavianen los rondlopen.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:42

Gatver ja, bavianen .. vind ze niet eng maar gewoon ranzig :+ .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:45

hahahah ik vind bavianen ook niet geschikt voor in de dierentuin := Levert altijd van de vervelende vragen op van kinderen :+

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:45

Euh mijn angsten....
serieuze spinnenangst (zelfs bij kleine verlies ik de realiteit uit het oog), daarnaast alles wat op meer dan 4 poten loopt
hoogtevrees
vingerprikken :o (vroeger echt naaldenangst, maar heb er onderhand zoveel gehad... maar vingerprikken moet ik echt niet)
belangst (echt een drama als je aan het werk bent en de telefoon gaat := of je moet iemand opbellen van je collega. gelukkig gaat het na 1,5 jaar wel goed)
daarnaast durf ik geen commentaar te beantwoorden/geven, erg raar, maar ik 'kan' dat gewoon niet
Ben best wel schijtluis overigens :=

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:49

Insecten, vreselijk. Ik flip hem al als er een mug op mijn arm zit. Vllinders vind ik zelfs eng als ze dichtbij komen :o .
Naalden idd ook.
Ik durf geen vreemde mensen aan te spreken/op te bellen, vind het echt eng. Moet de ponymeter ook opbellen, maar dat mag mijn moeder doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:53

Janine1990 schreef:
Ik ben dan pas 18, maar ik weet prima wat bagateliseren betekend. Ergens een kleinigheid van maken.
Et voila, wat deed jij, jij maakte van mijn fobie een kleinigheid. Omdat jij vind dat de jouwe veel ernstiger is.
Het enige verschil tussen onze fobieën is dat jij er niet om kunt lachen en ik wel.
En dat jij daarom vind dat mijn fobie weinig voorstelt.

Ik heb ook niet gezegd dat jij een fobie kinderachtig vindt, ik zei dat je kinderachtig reageerde.
Misschien moet jij iets aan je begrijpend lezen doen.

Ach je heb me niet begrepen anders had je wel anders gereageerd dat is duidelijk :)
Lees het anders nog even terug dan begrijp je het mss het heeft niet zoveel zin om mijzelf nu voor de derde maal te quoten wat ik bedoelde. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:21

Chiqa schreef:
Ach je heb me niet begrepen anders had je wel anders gereageerd dat is duidelijk :)
Lees het anders nog even terug dan begrijp je het mss het heeft niet zoveel zin om mijzelf nu voor de derde maal te quoten wat ik bedoelde. :)

Je wilt niet onder doen voor iemand die nog niet volwassen is he? :Y)
Begrijpelijk.
Maar jij rukte alles uit z'n verband, toen ik het probeerde te begrijpen, kwam het er vooral op neer dat je van mijn fobie een kleinigheid maakte, wat ik absoluut kinderachtig vond.
Waarop je nogmaals zei dat je het 'slechts' bagateliseerde, nou ik weet niet wat jouw woorden boek zegt, maar dat van mij zegt toch duidelijk dat een bagatel een kleinigheid is. [Overigens heel kinderachtig om een 'moeilijk' woord te gebruiken in de hoop dat je opvatting wordt misvat en jij jezelf daardoor weer beter voelt, althans, zo komt het op mij over.] Mijn fobie is alles behalve een kleinigheid, maar het gaat uiteindelijk om hoe je met je fobie om gaat, en hoe dragelijk je het voor jezelf maakt.
Ik snap niet waar het verkeerd ging, maar jij denkt dat ik denk dat jij fobieën kinderachtig vindt, behalve die van jezelf.

Ik doe het even in grote letters, misschien is het dan wat duidelijker.

Nee, ik denk niet dat jij dat vindt! Ik vind jouw reacties op fobieën die in jouw ogen minder erg zijn, ongelooflijk kinderachtig en van weinig respect getuigen.

Ik hoop dat het nu duidelijk is, en anders mag je het hele verhaal even pb-en, dan kan ik misschien ook zien wat jij verkeerd hebt begrepen.
Laatst bijgewerkt door Mars op 03-06-09 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: lettergrootte aangepast

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:23

Janine1990, jij hebt het verkeerd opgevat van Chiqa. Zij bedoelde dat zij de laatste zal zijn die een fobie (welke dan ook) op zal vatten als een kleinigheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:35

Dankjewel Weshcobfan dat is idd presies wat ik al de hele tijd probeer te vertellen.
Jij heb de boodschap begrepen. :) Ik zal nooit een fobie bagataliseren, daar begon ik het topic namelijk al mee, dat geen fobie grappig is. (Had namelijk al moeite met de titel) Laat staan dat ik een fobie 'kinderachtig' zou vinden....integendeel.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:37

Melk uit een groene beker kan ik niet drinken, en ik kan niet slapen als ik mijn handen niet heb gewassen. En als ik dat wel heb gedaan maar het niet zeker weet, moet ik dat weer doen, anders kan ik niet slapen. :o

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:52

Ik ben als de dood voor muizen! Ik werk in een bakkerij, en gelukkig hebben we er daar genoeg :D Altijd gillen en rennen en huilen als ik er 1 zie lopen.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:58

@ Armstrong: in de bakker bakker of in de winkel bakker? Ik werk in de tweede, en daar komt ook wel eens een muisje tussen je benen geschoten. Ik vlieg dan echt in het plafond _O- maar echt bang ben ik niet, het is meer schrikken dat ze zo snel voorbij komen.