[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:00

Na je periode? Die van mij is geplaatst tíjdens mijn menstruatie en wordt ook vervangen tíjdens mijn menstruatie.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:01

Mijne is geplaatst tijdens maar aangezien er nu helemaal geen tijdens meer is, wordt die gewoon binnen 4 jaar op een willekeurig moment herplaatst.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:02

Ik ben er nooit helemaal van af geweest en nu die 5 jaar nadert, wordt het weer steeds 'heviger' (nog bijna niets hoor, het was eerst drie druppels per dag en nu 10...).

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:04

haai

meld me ff :o Ik ben vorig jaar gesterriliseerd. En nu erg heftige menstruatie ( lig snachts met kraamverband in :roll: en lek te erg door met alles :roll: )

Dus heb op aanraden van dokter nu de nuvaring er bij. VOOR mijn sterrilisatie heb ik de pil gehad.. mirena.. en implanon. Mijn menstruaties zijn te heftig en ik bloede er heftig door heen.

Pil wordt ik labiel en raar van.

Nu wil het dat ik 4 kinderen heb. En me baarmoeder iet wat verzakt is ( geen last van )
Nu voel ik die ring elke keer naar benenden zakken. Vlakbij uitgang :( Ik duw hem dan zo ver dat ik hem net kan voelen ( net als tampon zeg maar) En na dag zit die weer benenden..

ALs ik sex heb gehad dan voel ik hem bijna er uit vallen :( Dt is de me eerste ring overigens die ik nu in heb. Inbrengen is geen probleem verders.

Ik heb dat ding alleen maar om me menstruatie niet zo heftig te laten zijn. Is dit normaal verschijnsel? Ik begin ondertussen echt moedeloos te worden

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:32

Ik had in het begin ook telkens dat hij uitzakte(hoever ik hem ook duwde)
Maar nu blijft hij op 1 of andere manier goed zitten :j

Met de sex voel ik hem soms ook wel zitten hoor, soms wel vervelend .

Alleen ik heb momenteel giga veel puistjes ( zit nog niet tegen mijn menstruatie aan :\, heb de ring ingebracht op 22 april)

Dat had ik met de pil nooit zo erg :n

Moet het lichaam nog zeg maar wennen aan deze anticonceptie :?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:22

Nou even verslag hoe het 'plaatsen' van het sprilaatje is gegaan.
Het ging in eerste instantie opzich nog wel maar toen ze door de baarmoeder mond heen moesten gaan lukte dat niet.
Bij mij is het allemaal wat te nauw dus moet nu naar het ziekenhuis.
Zie daar best wel tegenop want dit deed best wel zeer..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:26

Grote kans dat ze je in het ziekenhuis verdoven, Cath.
Mijn eerste is door de gynaecoloog gezet en die verdoofde de baarmoedermond ook voordat hij ging passen en meten en uiteindelijk plaatsen.
Kortom, niet te veel zorgen maken, komt heus wel goed!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:27

Oke dat hoop ik ook dan, zou fijn zijn :)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:29

Ik ben nu met mijn tweede nuvaring bezig.
Merk nog helemaa geen verschi met de pil. Misschien duurt dat nog even voordat ik echt verandering merk.

Als mijn vriend en ik sex hebben, merken we beide nauwelijks wat van de ring. Dat is wel positief.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:55

ik heb even een vraagje :)

ik neem al vrij lang de pil maar heb besloten hiermee te stoppen omdat ik door de hormonen stemmingswisselingen ed heb en het echt zat ben nu :)

maar ik ben oorspronkelijk aan de pil begonnen omdat ik zoveel last had van pijnlijke maandstonden die lang duurden, helpt een nuvaring ook tegen pijnlijke maandstonden?

Alvast bedankt !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:51

pearl_tje schreef:
Mallemolen?? na je periode direct een afspraak maken met je HA en klaar ;) Dus valt best wel mee. :P

I'd wish... Hij stuurt me door naar de gynaecoloog, die maakt eerst uitstrijkje en echo (wat ik echt ontzettend naar vind) en vervolgens moet ik eerst 2 weken wachten op de uitslag. Als ik die heb krijg ik een receptje en DAN pas mag hij gezet worden.

Joy.

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:02

Caye schreef:
haai

meld me ff :o Ik ben vorig jaar gesterriliseerd. En nu erg heftige menstruatie ( lig snachts met kraamverband in :roll: en lek te erg door met alles :roll: )

Dus heb op aanraden van dokter nu de nuvaring er bij. VOOR mijn sterrilisatie heb ik de pil gehad.. mirena.. en implanon. Mijn menstruaties zijn te heftig en ik bloede er heftig door heen.

Pil wordt ik labiel en raar van.

Nu wil het dat ik 4 kinderen heb. En me baarmoeder iet wat verzakt is ( geen last van )
Nu voel ik die ring elke keer naar benenden zakken. Vlakbij uitgang :( Ik duw hem dan zo ver dat ik hem net kan voelen ( net als tampon zeg maar) En na dag zit die weer benenden..

ALs ik sex heb gehad dan voel ik hem bijna er uit vallen :( Dt is de me eerste ring overigens die ik nu in heb. Inbrengen is geen probleem verders.

Ik heb dat ding alleen maar om me menstruatie niet zo heftig te laten zijn. Is dit normaal verschijnsel? Ik begin ondertussen echt moedeloos te worden

Ik heb ook geen goede ervaring met de Nuvaring. Ook last van uitzakken etc.
Dus dat licht niet alleen aan jou. Misschien kan je anders de Nuvaring doen en een grote tampon zodat de Nuvaring minder goed kan verschuiven.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 22:58

Een tampon dragen buiten je ongesteldheid is ongezond en gaat irriteren omdat het te droog wordt.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:01

Kimmey schreef:
pearl_tje schreef:
Mallemolen?? na je periode direct een afspraak maken met je HA en klaar ;) Dus valt best wel mee. :P

I'd wish... Hij stuurt me door naar de gynaecoloog, die maakt eerst uitstrijkje en echo (wat ik echt ontzettend naar vind) en vervolgens moet ik eerst 2 weken wachten op de uitslag. Als ik die heb krijg ik een receptje en DAN pas mag hij gezet worden.

Joy.

Dat meen je niet..> pfff nou dan gaat het hier in twente lekker makkelijk. Meerdere vriendinnen hebben een spiraaltje en de ene gezet bij de HA en de andere bij de GY. En nooit hebben we allemaal zo'n proces door moeten gaan. Kun je niet vragen waar het makkelijk kan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:06

Is er een speciale reden, Kimmey, waarom je door zo'n mallemolen moet? Heb je toevallig bepaalde gezondheidsklachten? Niet dat je er in detail op hoeft in te gaan hoor, maar ik ken die malle molen ook niet.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:17

Het schijnt dat je eigenlijk eerst getest moet worden op eventuele soa's of andere infectie's want het spiraal kan dat verergeren geloof ik. Alleen ik kon hem ook gewoon ophalen en direct laten zetten.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:08

Ik heb ook eerst bij de Gynea een uitstrijkje laten maken. Een week later in het ziekenhuis nog 1, en hele controle. Nog een week later is hij gezet bij mij :j
Uitstrijkje doen ze idd omdat mocht je een soa hebben, het met het spiraaltje je baarmoeder in gewerkt word. En dat is niet echt bevordelijk :=

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:27

Ik moest van de dokter ongesteld zijn. had pas al bloed onderzoek gehad. Ik heb mijn spiraaltje nu 6 weken en er nog last van. Wat een ramp

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:34

Vervelend dat je er na 6 weken nog zo'n last van hebt zeg...

Ik heb nog steeds heel vaak (toch wel 3 kwart van de maand) donker rode afscheiding. Is dat ook normaal?

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:37

Chantal dat heb ik ook nog steeds een beetje en volgens de HA is het normaal en kan je dat ook nog wel eventjes blijven houden.
Bij mij is het spiraaltje trouwens net een dag nadat mijn menstruatie is gestopt gezet. Zou me niet fijn lijken dat het tijdens gezet werd.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 02:23

En hoelang heb jij hem inmiddels Pearl??
Wel fijn om te horen dat het 'normaal' is iig. Van mij mag het na 1,5 maand wel weg weggaan _O-
Tis goed te doen, maar het is wel wat vervelend...

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 07:54

heb zo 6 maanden gevloeid na me mirena...

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:29

Ik heb hem nu bijna of drie of vier weken... Humm weet het al niet eens meer.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:22

Oke, ook nog niet zo lang dus. Tot nu toe bevalt hij me prima!
Ben alleen stiekum altijd een beetje bang dat zoiets niet werkt := :')

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:06

Ik heb het koperspiraal nu sinds 4 a 5 weken en gelukkig geen last meer ervan. Wel een hevige menstruatie maar dat was te verwachten. Kan zijn dat dat alleen de eerste paar keren is. Zie nou alweer tegen me volgende menstruatie op. Maar ja soms wil je wat he hahah :o