Verstandig afvallen voor jojo'ers: deel ll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noppert

Re: Verstandig afvallen voor jojo'ers: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:00

Kun je die krentenbol niet 's ochtends bij die 2 plakjes ontbijtkoek nemen, dan heb je in ieder geval iets wat op een redelijk volwaardig ontbijt lijkt, als je dan ook nog een beker melk en wat fruit neemt, zit je helemaal goed :-)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:04

Pashon, sowieso moet je wel wat extra eiwitten en koolhydraten binnen krijgen. Goed dat je geen hongergevoel hebt, maar hiermee verpest je je metabolisme enorm en daardoor ga je crashen en zul je alleen maar meer gaan jojo-en en dat is wat we juist willen voorkomen hierzo ;)!

Ontbijt is netjes, maar daarna een tussendoortje moet ook, zoals een appel, of een evergreen ofzo. Lunch lijkt me wle prima, een lekkere salade, vergeet niet dat je van rauwkost zoveel mag als je wilt! Pas wel op met de dressing inderdaad! Daarna weer een tussendoortje en als avondeten zeker veel meer!

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:10

*\o/* -1,2 kg *\o/*
Er is nu 6 kilo af en ik heb mijn 2e sterretje binnen *\o/*

Ennnn, ik kon zondag mijn rechterrijlaars weer aan :D De linker wilde nog niet zo, maar ik heb berekend dat ik die dingen al 2,5 jaar niet meer aan heb gehad, dus ze zullen er wel niet soepeler op zijn geworden....

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:12

avond eten is idd wat magertjes, maar moet vanavond alleen eten en heb nooit zin om voor me alleen te koken.

tussendoortje, zit al in de tas. appels en wortels heb maar extra meegenomen aangezien het toch bij de paarden gaat belanden.

kebie super, ben trots op je!!!
het rijlaarzen dillema heb ik ook, zal nog wel enige tijd duren voordat ik daar weer in pas (kuitmaat is 35 cm op het breedste 'gedeelte van m'n laarzen)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:12

Jaaaa Kebie ! Goed zo meid!

Ik ga donderdag op de weegschaal, vrees voor wat extra grammen aan mijn lijf! maar echt wel dat ik rond juni op die 59 zit!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:15

kebie schreef:
*\o/* -1,2 kg *\o/*
Er is nu 6 kilo af en ik heb mijn 2e sterretje binnen *\o/*

Ennnn, ik kon zondag mijn rechterrijlaars weer aan :D De linker wilde nog niet zo, maar ik heb berekend dat ik die dingen al 2,5 jaar niet meer aan heb gehad, dus ze zullen er wel niet soepeler op zijn geworden....

Super!!!!!!!!!!!!!!! Gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/*

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:16

kebie:jaaa super!!

Pashon: de romige penne is een SB menu, dus verantwoord! je kan het dus gerust maken en opeten ;)

hier is de O in de maand, dus de weegschaal was niet zo heel aardig tegen me vanochtend +300gr. maar daar lig ik niet van wakker ;)
Vandaag ook mijn vriendje jarig! taarten zijn goed gelukt! en ik kan me beheersen.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:31

Noppert schreef:
@VD Leuk he, hardlopen?! Zorg er wel voor dat je voldoende rust tussendoor neemt, waardoor je je niet overbelast. Als je een blessure oploot, ben je verder van huis. Als je vandaag enorme spierijn hebt, ga dan niet rennen, maar een flink stuk (in een stevig temo) wandelen. En wat heel belangrijk is, bouw rustig op, ga niet in 1 keer een half uur rennen, maar begin met 2 x 5 minuten met een minuut rust tussendoor of zo.

thankyou, vanavond ga ik dan wel lopen, op een goed tempo :D

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:39

@pashon: ik heb gisteren ook zeker wel genoten van de tompoes en de nootjes, voel me ook niet schuldig, maar vandaag trek ik de touwtjes wel weer aan!
@kebie: Supergoed joh! Gefeliciteerd!

Mijn schema voor vandaag:
O: bakje kellogs met melk
T: 2 plakjes ontbijtkoek
L: 2 boterhammen met ????
T: appel en kiwi
A: heb weer avonddienst, heb andijviestamppot van unox mee.
T: zakje snack a jacks.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:40

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:22

vandaag maar NIET gewogen :o rooie vlag hangt uit.....nog een dag of 3 :D
gisteren nergens naar gekeken,vanaf vandaag weer opletten.

o=2 crackers met slankie smeerkaas.
t= 1 snelle jelle
m= 2 boterhammen met ham en rouwkost met honing mosterd dressing :9 en 1 cracker met file.
t= 1 peer denk ik.
a= aardappel pure met rode kool en biefstukje :9
t =niks even streng zijn :D

gefeliciteerd iedereen die gewicht is verloren.....keep up the good work :D
fijne dag allemaal. :wave:

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:33

zo weer even helemaal bijgelezen...

kebie, goed hoor.. en volhouden he !
VD, je moet echt een rust dag nemen na het hardlopen, wandelen kan wel. Anders breek je je opgebouwde spieren weer af.

Ik heb het hele weekend volgehouden met opletten, en dit gaan we zeker doorzetten deze week !
mijn dagje :
o: 2 crackers met 20+ smeerkaas
t:eierkoek
t:ontbijtkoek
l: 2 tarwebolletjes met 20+ smeerkaas en filet. klein bakje sla met een beetje magere dressing
t: kiwi
a: weet ik nog niet. Ga lekker bij mn ouders eten ;)

net terug van 1,5 sportschool en ga lekker op de fiets naar stal toe (30 min fietsen)

xxmarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:39

Hallo allemaal,

Na tijden als stille lezer mee te kijken met jullie,
heb ik vandaag definitief besloten dat ik ook mee ga doen.
Vandaag ging ik even onder de zonnebank, ik zag mezelf en ik dacht: dit kan niet langer zo.
Dus ik heb het helemaal gehad, ik ga vanaf nu ook opletten met wat ik eet.
Aangezien ik over 1 maand in bikini moet |(

Ik vind het altijd heeel moeilijk om van de snoep & koek af te blijven, maar ga het natuurlijk proberen vol te houden.
Heeft er iemand misschien tips om hier makkelijker vanaf te blijven?
Een flesje water heb ik al naast me staan :+

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:39

Sportieve mensjes hier!
Ik zit weer mijn maandag-dip te verbijten, maar met het weegresultaat in mijn achterhoofd gaat dat eigenlijk best aardig ;) Ik heb net een lunchwandeling gemaakt. Wat een heerlijk weertje!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:46

MamaMiesje schreef:
De planning voor vandaag:

O: 2 beschuitjes met aardbeien :9, nog wat extra aardbeien, Optimel
T: 2 kaasstengeltjes :o :9
L: 1 krentenbol, Optimel en wéér aardbeien :D
T: ontbijtkoek denk ik :j
D: sperziebonen, aardappels, lekkerbekje

Oh, gisteren weegdag gehad en niks afgevallen. Was ook wel te verwachten na afgelopen week, maar beter als iets erbij! ;)

Ben vandaag thuis en ga flink aan de schoonmaak, dus dat is mijn beweging voor vandaag :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:47

kebie schreef:
*
Ennnn, ik kon zondag mijn rechterrijlaars weer aan :D De linker wilde nog niet zo

Dat wordt dan hinkelen :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:48

ik heb in plaats van een fruit tussendoortje vanmiddag pistach noten gehad :9 erg lekker maar niet goed. morgen maar even flink de touwtjes aanhalen en koppie erbij.

Vanmorgen heerlijk in de stallen bezig geweest, heb de stallen even lekker uitgesopt met ontsmettingsmiddel ik was een mooi zandvrouwtje geworden maar de stallen zien er weer piek o bello uit. daarna kon ik nog achter de shet van m'n dochtertje aan rennen. ik was druk bezig met de stallen schrobben hoor ik knabbel knabbel knab achter me, zit dat beest met de kop in de voerton. waarna ze het op het lopen zette :+ dus heb beweging in overvloed gehad.

Straks nog even boodschappen doen en dan vooral geen lekkers meenemen. en even flink fruit inslaan. de paarden hebben zich aardig te goed gedaan aan mijn appels en wortels.

heb nog aardig was sla over dus denk dat ik vanavond maar een maaltijdsalade maak, heb van vanmiddag nog wat tomaatjes enzo over en die beginnen al aardig rimpelig te worden dus die moeten wel even op vandaag.

welkom marloesw een paar pagina's terug staat ene lijstje wil je die ook nog even invullen, is wel zo handig dan weet iedereen direct wie je bent enzo.

heb vanmorgen op de weegschaal gestaan en die gaf aan dat ik 2 kilo zwaarder gewordne ben, terwijl mijn broeken slobberen om m'n kont :( maar dat kan ook met de zwangerschap te maken hebben natuurlijk :o

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:49

MamaMiesje schreef:
kebie schreef:
*
Ennnn, ik kon zondag mijn rechterrijlaars weer aan :D De linker wilde nog niet zo

Dat wordt dan hinkelen :D

Of in dameszadel met een flinke lange rok, niemand die het dan ziet :D

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:51

Pashon schreef:
het rijlaarzen dillema heb ik ook, zal nog wel enige tijd duren voordat ik daar weer in pas (kuitmaat is 35 cm op het breedste 'gedeelte van m'n laarzen)

>;) dat zijn geen rijlaarzen, dat zijn kachelpijpen ...
Die van mij waren ooit al eens op maat gemaakt, maar na +10 kg pastte dat ook niet meer. Helaas lijken mijn voeten wel gegroeid na de tweede zwangerschap. Zal je net zien: kan ik er zo qua kuit weer in, krijg ik kramp aan m'n tenen :+

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:53

hahahaha kachelpijpen? hahahaha leuke vergelijking, ze zijn wel net zo zwart als kachelpijpen :P
mijn laarzen kon ik nog aan nadat ik ongeveer 7 kilo aangekomen was maar daarna was het echt over en uit. vrees dat ik die laarzen wel nooit meer zal passen :n ;(

mijn hele lichaam is gegroeid in de zwangerschap enkel niet in lengte maar in omvang :(

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:55

Ik heb mijn laarzen laten oprekken en toen pasten ze weer perfect.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:57

vind het zonde om ze op te laten rekken, waren hele dure laarzen en er zit een rits in dus ben als de dood dat de rits uitscheurd of iets dergelijks.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:58

daniella74 schreef:
Ik heb mijn laarzen laten oprekken en toen pasten ze weer perfect.

Sssstttt, ik heb net zo'n mooie stok achter de deur :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:06

"Kajuten"...ik zou ze weer eens op moeten meten, géén idee wat de omtrek is.
Vorig jaar winter kon ik in ieder geval niet in (gewone) laarzen, ook niet laarzen met een zogenaamde wijde schacht. Afgelopen winter heb ik laarzen gekocht die nog wel XL zijn, qua schacht maar ik heb zo'n vermoeden dat ik aan het einde van het jaar wel in standaard maten pas ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:07

Pashon schreef:
heb vanmorgen op de weegschaal gestaan en die gaf aan dat ik 2 kilo zwaarder gewordne ben, terwijl mijn broeken slobberen om m'n kont :( maar dat kan ook met de zwangerschap te maken hebben natuurlijk :o

Bedoel je nou dat je net zwanger bent geweest of dat je zwanger bént? Want dan moet je helemaal niet lijnen!! *kijkt streng* >;)