Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bitterbal

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 01:01

Nee daarom vroeg ik het ook even voor de zekerheid. Het lijkt mij ook inderdaad niet en dan zou ik het wel kunnen doen...
Nu nog zien of ze dat ergens hier in de buurt doen, zou wel leuk zijn :-) Dat scheelt weer hardlopen haha

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 07:59

Ik meld me ook weer. 's morgens op werk kan ik nog net altijd even lezen, 's middags is het vaak te druk, dus lees ik 's morgens weer even helemaal bij.

Gisteren wel een goede dag gehad. Alleen te weinig beweging helaas. Het sauna uitje ging niet door vanwege vriendlief die ziek was.
Vandaag komt er weer helaas weinig van bewegen, cursus tot 20.00 uur, en dat betekent pas om 21.15 uur thuis zijn en de volgende dag om 4.45 weer op moeten. Dus woensdag maar weer eens goed inhalen.

Ik eet momenteel heel veel van die snoeptomaatjes of cherry tomaatjes, erg lekker en weinig calorieen :)

@ bitterbal: volgens mij heb je bij alle watersporten vrij weinig kans op blessures etc. Het leek mij ook altijd leuk om bijvoorbeeld aquarobics te gaan doen, maar het zwembad bij ons in de buurt geeft het alleen op de dagen dat ik niet kan helaas.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:07

:wow: Dat zijn lange dagen littlemouse! :(:)

Om eerlijk te zijn, sport ik ook niet hoor :o
Pak eens wat vaker de fiets enzo en laatst, toen er sneeuw lag, ben ik mijn zoontje lopend-met slee- van het KDV gaan ophalen :=
Maar ondertussen gaat het afvallen heus wel. Als ik zou sporten zou het vast wel sneller gaan, maar ik vind Fitness enzo niks aan. Heb járenlang handbal gespeeld, maar nu ook al een aantal jaar niet meer vanwege rugklachten.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:16

Bitterbal schreef:
Misschien is aquaaerobics ook wel iets voor mij. Dat is toch in het zwembad?! Is dat eigenlijk zwaar voor je gewrichten?
Nu dan ook nog even mn "angst" voor mn bikini/badpak overwinnen :=

Ik vind het behoorlijk zwaar voor je spieren, voor je gewrichten is het echt een minimale belasting, omdat je in het water maar een
fractie weegt van je gewicht op het land :) Enne... die bikiniangst.... ik ken het, maar daar hoef je écht niet bang voor te zijn, de
mensen in het zwembad aquaaerobicen ook niet voor niets moet je maar denken ;)

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:28

Die bikini/badpak angst begrijp ik wel. Hoewel ik inderdaad moet zeggen dat in het zwembad genoeg mensen zijn die zwemmen om zelf ook af te vallen, dus daar maak ik me niet zo druk om.

Ik ga over 3 weekjes op strandvakantie met mijn schoonfamile, en laat mijn schoonzusje nou net een geweldig figuur hebben.

Het wordt wel even doorbijten om daarnaast te gaan liggen in bikini. Volgens vriendlief maak ik me zorgen om niks, maar voor die tijd hoop ik toch nog wel wat kilo's kwijt te zijn, :=

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:30

Ach...zo zijn er áltijd wel mensen die er beter/slanker uitzien dan jij...Ik denk altijd maar zo; er zijn er véél meer die net zo dik/dikker zijn dan ik :D
En zou ik daarom weg moeten blijven uit een zwembad of van het strand? Geen háár op m'n hoofd die daaraan denkt :n

silinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 10:38

Was ik ook weer eens. Ben een beetje druk, om het hier allemaal bij te houden. Maar heb wel super nieuws: Ben zo 2 kg afgevallen. Ik ben begonnen met hardlopen, gisteren heel eind gefietst. Voelde me er zo goed onder, dat het me eigenlijk niet eens uitmaakte wat de weegschaal aangaf. Maar de weegschaal had een verrassing!!

Maar ik wil iedereen heel veel succes wensen naar het gevoel van lekker in je lijf zitten. Lekker gezond voelen. Hoorde dat dit de depressiefste dagen waren, laat dat niet voor ons zijn. Eet gezond en onderneem actieve dingen.

silinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 10:42

MamaMiesje schreef:
Ach...zo zijn er áltijd wel mensen die er beter/slanker uitzien dan jij...Ik denk altijd maar zo; er zijn er véél meer die net zo dik/dikker zijn dan ik :D
En zou ik daarom weg moeten blijven uit een zwembad of van het strand? Geen háár op m'n hoofd die daaraan denkt :n

Inderdaad!! Laat je niet wegjagen door de mening van een ander!! Geniet lekker van het zwemmen. Ik moest in het begin (107 kg) ook ergens beginnen met sporten. Zwemmen werd mij toen geadviseerd. Echt een aanrader. Je zet je hele lichaam in en je traint alle spieren van jouw lijf. Nooit echt negatieve reacties gehad. Volgens mij vonden de mensen het wel leuk om te zien hoe ik en mijn lichaam zich veranderde naar verloop van tijd dat ik meer zwom.

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:17

ik heb wii ddr mat met een sport kant erin, werkt ook en is erug leuk. ja een hartslag meter (pagina terug of zo iets) werkt wel goed en is erg interesant.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:19

@ Mas: Voor de spieren is het normaal niet erg als die hard moeten werken. Dan heb ik alleen wat spierpijn.. :D en dat is niets in vergelijking met gewrichtspijn....
Ik ga toch eens zien hier in de buurt. Ga ik samen met smam hihi. Die wil ook wat afvallen ;-)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:43

Bitterbal schreef:
@ Mas: Voor de spieren is het normaal niet erg als die hard moeten werken. Dan heb ik alleen wat spierpijn.. :D en dat is niets in vergelijking met gewrichtspijn....
Ik ga toch eens zien hier in de buurt. Ga ik samen met smam hihi. Die wil ook wat afvallen ;-)

Zou het gewoon eens proberen idd :j
En gezellig dat je samen gaat, dat scheelt toch vaak wel en is ook leuker vind ik zelf :)

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:49

Ik meld me hier ook, heb al maanden voornemens, maar het word elke week weer uitgesteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:01

Ik lees al een tijdje mee, ik meld me ook. Vorig jaar met Sonja Bakker 12 kilo afgevallen, na het stoppen weer 7 aangekomen. Momenteel door medicijnen die ik slik weer 5 aangekomen, hopelijk is dat vocht. := als ik daar eind van de week vanaf ben maak ik de balans op en moet er ook weer afgevallen worden ;)

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:13

Ik lees ook elke keer ff mee, maar meld me dan ook maar aan!! ;)
Ik ben zo'n 2 jaar geleden zo rond de 14 kilo afgevallen met het weet hoe je eet dieet (whje), tsja en je kunt het wel raden het zit er allemaal weer bij en ook nog wel iets meer.. :roll:
Ik ben ook al heel lang bezig met afvallen, up and down! Ik ben nu gewoon bezig met gezond eten en ik probeer elke dag wat aan beweging te gaan doen. Ik probeer om me niet alleen maar te focussen op afvallen en wil ook in het weekend nog wel eens wat lekkers eten ook al valt me dat zwaar. Ik heb dan altijd toch weer zo'n faal idee. Maar als ik mezelf alles ontzeg denk ik ook alleen maar aan eten de hele dag dus daar wordt je ook niet blij van.
Het whje dieet heeft me wel goed geholpen om de kilo's eraf te krijgen maar voor mij nooit meer. Ik merkte dat ik op een gegeven moment echt zware tekorten kreeg, en een dieet waarbij ik veel producten moet vervangen door pillen en poeders wil ik ook niet meer.
Op een gegeven moment woog ik 55 kilo en voelde me zwaar ellendig. De kip, kaas, kwark etc. kwam me de neus uit en de proteine poeder en visolie tabletten wil ik nooit meer zien, krijg er nog rillingen van!! :+
Nee de key is wat mij betreft dan ook gewoon gezond eten en bewegen en dan is het ook nog een beetje vol te houden en blijft het er hopelijk ook af!
De eerste kilo is eraf en ik hoop dat er nog veel volgen... *D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:16

Nou ik heb mijn eerste spinningles gehad en het was heer-lijk, ik voel me zo lekker nu :j
Prijskaartje bleek alleen nogal tegen te vallen, dus we gaan wel door, maar wel bij een andere sportschool.

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 08:29

Ik ben weer even bijgelezen. Na 2 dagen amper beweging en haast geen buitenlucht te hebben geroken ga ik vanmiddag dan eindelijk weer eens een flink stuk met de honden op pad.
Mijn shetlander moet ook op dieet, dus misschien dat we samen maar gaan hardlopen, is goed voor ons allebei :)

Alleen vanavond wordt wel weer lastig, mijn moeder is jarig, dus al die lekkere hapjes komen weer voorbij. Maar goed, ik kijk wel hoe het gaat vanavond :)

@Mas: Dapper hoor, spinning. Ik kan me er toch niet toe aanzetten vrees ik. Volgens mij is dat behoorlijk zwaar of niet?

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 08:46

messica schreef:
Ik lees ook elke keer ff mee, maar meld me dan ook maar aan!! ;)
Ik ben zo'n 2 jaar geleden zo rond de 14 kilo afgevallen met het weet hoe je eet dieet (whje), tsja en je kunt het wel raden het zit er allemaal weer bij en ook nog wel iets meer.. :roll:
Ik ben ook al heel lang bezig met afvallen, up and down! Ik ben nu gewoon bezig met gezond eten en ik probeer elke dag wat aan beweging te gaan doen. Ik probeer om me niet alleen maar te focussen op afvallen en wil ook in het weekend nog wel eens wat lekkers eten ook al valt me dat zwaar. Ik heb dan altijd toch weer zo'n faal idee. Maar als ik mezelf alles ontzeg denk ik ook alleen maar aan eten de hele dag dus daar wordt je ook niet blij van.
Het whje dieet heeft me wel goed geholpen om de kilo's eraf te krijgen maar voor mij nooit meer. Ik merkte dat ik op een gegeven moment echt zware tekorten kreeg, en een dieet waarbij ik veel producten moet vervangen door pillen en poeders wil ik ook niet meer.
Op een gegeven moment woog ik 55 kilo en voelde me zwaar ellendig. De kip, kaas, kwark etc. kwam me de neus uit en de proteine poeder en visolie tabletten wil ik nooit meer zien, krijg er nog rillingen van!! :+
Nee de key is wat mij betreft dan ook gewoon gezond eten en bewegen en dan is het ook nog een beetje vol te houden en blijft het er hopelijk ook af!
De eerste kilo is eraf en ik hoop dat er nog veel volgen... *D

Ik ben ook bezig met whje (voor de 2e keer :o ), de eerste keer ben ik er ruim 20 kg mee afgevallen, maar heb toen door prive-omstandigheden, niet de o zo noodzakelijke fase 2 gedaan waardoor het er eignelijk in no time weer aan zat. Ik ben nu weer begonnen, sinds anderhalve week ben ik al ruim 4 kg kwijt (nog 19 te gaan ;) ) Ik kan het prima volhouden, geen honger, heb volop energie (is mijn paard iets minder blij mee :+ ) en manlief zat gisteravond een klein bakje chips te snaaien en ik taalde er niet naar. Dat was "vroeger" wel anders, dan nam hij een klein schaaltje en ik de rest van de zak!

Het grote verschil met het whje-dieet is is nu dat je nog maar 2 x per dag eiwitschakes hoeft en ook maar 2 x per dag vitamine-supplementen (omega3 zelfs maar 1 x per dag) Je mag nu ook noten eten als eiwit en ik ben zelf gek op kaas, dus dat komt goed uit!

Ik denk zeker dat gezond eten en meer bewegen absoluut "the key to success" is, maar dit dieet helpt mij gewoon even op weg.

Edit: typefoutjes

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 08:49

Tot nu toe gaat het me nog goed af :D
Dit weekend wel wat drankjes genuttigd, maar goed wij hadden een feestje, sport elke dag tot nu toe, ik hou keurig bij en het veranderen van eetpatroon gaat me goed af :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:17

littlemouse schreef:
@Mas: Dapper hoor, spinning. Ik kan me er toch niet toe aanzetten vrees ik. Volgens mij is dat behoorlijk zwaar of niet?

Het is idd behoorlijk zwaar, maar het is ook heerlijk :j
Ik voelde me zo goed gisteravond na de les... helemaal op, maar wel voldaan.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:40

Ik hen niet alles gelezen, maar het jojo effect ken ik ook.. :(
Gelukkig niet zo extreem maar toch, er komt meer aan dan dat er af gaat..

Ik heb op een van de eerste pagina's gelezen dat je zo'n 6 keer op een dag moet eten..
3 maaltijden en 3 tussendoortjes..

Welk tussendoortje kun je dan nemen? Wat is verantwoord.
Ik weet dat fruit goed is ;)
En dat eet ik ook gewoon genoeg, maar je vast ook wel andere dingen die goed zijn..

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:00

volkoren cracker met mager hartig beleg staat in mijn dieet samen met thee/koffie zonder suiker.
en in de middag hetzelfde met 1 stuk fruit en in de loop van de avond yogurt met 2 el muslie en onbeperkt thee zonder suiker. en weer 1 stuk fruit.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:37

Ik vind als tussendoortje ook een eierkoek erg lekker. Die kun je ook gewoon eten :)
Of een beker bouillion (geen calorien) maar vult wel je maag een beetje en je kriijgt het er lekker warm van :)
Verder gaat mijn dieet toch wel aardig.. gisteravond wel moeilijk gehad want mn pc is kapot en had niets te doen... sja dan snaai ik normaal naar eten, maar heb me in kunnen houden ondanks dat er weer snoepgoed in huis was gehaald (mn zusje is bezig geweest in de winkel haha :D )

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:53

Een eierkoek tussendoor vind ik ook erg lekker, of een Evergreen/Fruitkick. En fruit natuurlijk, de mandarijntjes zijn nu erg lekker sappig :9

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:07

Mas schreef:
Een eierkoek tussendoor vind ik ook erg lekker, of een Evergreen/Fruitkick. En fruit natuurlijk, de mandarijntjes zijn nu erg lekker sappig :9

Fruit is wel goed, maar ook niet teveel.
Van de fruitsuikers zet je ook vaak aan.

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:55

Hoi! Ik wil me hier ook graag 'aanmelden'!
Ben zo'n 2,5 jaar geleden ca. 15 kg afgevallen met de Weight Watchers. Ben nu 1,5 jaar gestopt met roken en woon nu 1 jaar samen. Dat zijn echt aankomers hoor! Ben al weer ruim 10 kg aangekomen.
Morgen ga ik weer beginnen met Weight Watchers incl. de meetings/bijeenkomsten 1x per week.