betere conditie en minder eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Re: betere conditie en minder eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:22

Yamcha, dat geeft de burger weer moet! dan is er voor mij misschien ook nog hoop...

Wel ff trots op mezelf, gisteren ontslagen, en wou echt zooooo graag iets lekkers, maar ben in plaats daarvan naar stal gefietst en heb mn verzorgpaard geknuffelt tot de winkels dicht waren :D

morgen wel verjaardag van mn opa, dus dan zal het wel weer mis gaan...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 23:07

Airborn schreef:
Yamcha, dat geeft de burger weer moet! dan is er voor mij misschien ook nog hoop...

Wel ff trots op mezelf, gisteren ontslagen, en wou echt zooooo graag iets lekkers, maar ben in plaats daarvan naar stal gefietst en heb mn verzorgpaard geknuffelt tot de winkels dicht waren :D

Goed zo meid!
Ben je van je werk ontslagen? Dat is niet leuk! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:53

Airborn schreef:

Tuurlijk is er hoop :j

Hou stug vol, resultaat zal er wel komen, al duurt het lang :)

Diëten is niet de oplossing iig, je moet een patroon maken wat je je leven lang vol kunt houden :)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:01

Zwaait ook even! Tijdje geleden ben ik begonnen met hardlopen. Dit ging goed totdat oud & nieuw begon (ben als de dood voor strijkers en knallen en al dat soort toestanden). Daarna kon ik even niet opbrengen om weer te beginnen... maar heb besloten om va. morgen weer te gaan lopen en v.a. volgende week wat aan mijn eetpatroon te werken; ben benieuwd!

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:08

Hmm ik fiets 5 dagen in de week 20 kilometer, 1 dag 10 en 1 dag 5. Ook doe ik aan fitniss, en aan paardrijden. Maar afvallen? ho maar. Ik heb dus maar besloten dat ik wacht met echt actief worden tot ik uitgegroeid ben, dan heb ik ook geen excuus meer :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:16

Ik post ook maar weer eens, ik ben 3 kilo afgevallen in ruim 3 weken, helemaal happy natuurlijk. Soms heb ik wel een slechte dag hoor, zoals vandaag. Maar moeilijke toetsen en thuis een rotsfeer wegens ongeluk met de voordeursleutel. (niet bij mij gelukkig). Wel heb ik sinds een week een verzorgpaard waar ik 4 keer per week naartoe ga en deze beweegt niet als ik niet ook beweeg. Dus stappen/draven aan de hand, meerennen met losgooien, longeren aan een 4-meterlijn (verder weg gaat ze niet) en zelf dus maar ook een volte van 4 tot 6 meter lopen. Je wordt er redelijk actief van laten we maar zeggen.
Het belangrijkste is echter dat mijn broeken en riemen losser gaan zitten. Jammer dat ik nog wel door mijn broek ben gescheurt :( , ik zakt door mijn knieën en hoorde hem zo scheuren, de stof was weer eens flinterdun geworden aan de binnenkant van mijn benen, dat komt door het fietsen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 17:50

Mirkim schreef:
Zwaait ook even! Tijdje geleden ben ik begonnen met hardlopen. Dit ging goed totdat oud & nieuw begon (ben als de dood voor strijkers en knallen en al dat soort toestanden). Daarna kon ik even niet opbrengen om weer te beginnen... maar heb besloten om va. morgen weer te gaan lopen en v.a. volgende week wat aan mijn eetpatroon te werken; ben benieuwd!

En, gelukt??? *D

Mizora: super dat je 3 kilo kwijt bent! Wees er maar trots op!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:47

Antheman schreef:
En, gelukt??? *D

jup :j, maar de eerstee weken is nooit zo'n probleem, maar juist na een week of vier :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:53

Hoe zetten jullie jezelf aan tot hardlopen o.i.d.? En hoevaak per week doen jullie dat?

Ik doe namelijk wekelijks tijdens het lesgeven wel een paar kilometer rennen hardlopen en gewoon lopen, maar mijn conditie blijft bagger :+ Toen ik nog in de stad woonde ging ik dagelijks even een blokje om met de pony ook voor mijn eigen conditie een blokje hardlopen, maar sinds we verhuist zijn doe ik dat nog maar amper, dan denk ik het is zo koud en zooo lang stuk en het waait zo hard en altijd wel een reden om niet te gaan ik kan mezelf er gewoon niet toe aanzetten :=

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:57

3 a 4 keer in de week; je lichaam heeft ook tijd nodig om te herstellen. ik heb een schema waar ik me aan houd... Is wel lastig want ik merk dat ik een betere conditie heb dan de schema aangeeft, maar goed ik wil graag 'over de top' gaan en direct alles geven wat ik in me heb. Gevolg; volledig uitgeput ipv dat het me goed doet..
Hardlopen moet voor mij als een vastprogramma in mijn dag staan :D Zoals eten bijvoorbeeld en opstaan. Na een stagedag voel ik me over het algemeen weer een stuk fitter na het hardlopen, dus dat is me wat waard!

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:59

Even inpikken. Ik ben weight watchers aant doen. Trainen zit er nog niet in, want ik ben nu aant revalideren van voetoperatie. Normaal loop ik, zwem, volleybal en zaalvoetbal. Daarbuiten rij ik dus ook nog paard, ... .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:05

Haha probleem is bij mij alleen dat ''ik heb er ook geen tijd voor''..

Slecht excuus maar mijn dagen zijn allemaal zo verschillend van rooster wat betreft eten en opstaan ect dat ik eigenlijk in de tijd dat ik niet aan het werk ben gewoon lui op de bank hang/ op bed lig omdat ik anders het huis uitmoet.. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om te zeggen ''Kom op Shanna, aan je conditie werken!!''. Of nou ja, het zeggen lukt nog wel, het doen is een ander verhaal := 2 a 3 weken is het leuk en nieuw en lukt het me nog wel, daarna wordt het saai en wil ik wat anders.. Zo rijd ik dus ook nooit meer paard gewoon omdat ik er geen zin in heb, en dan 1 keer in de zoveel tijd heb ik een rijbui en rijd ik een maandje 3 keer in de week en daarna krijg ik het niet meer voor elkaar..

Hoe roosteren jullie dat in dan? Doen jullie het sporten altijd alleen of samen?

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:08

lopen, rijden en zwemmen vaak alleen, andere sporten zijn vaste momenten eh.
de sporten die ik alleen doe, zijn gewoon als ik er tijd voor heb. Ik doe da enkel als ik daar echt genoeg tijd voor kan vrijmaken

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:11

Ik meld me hier ook!

Ik fiets 5 dagen per week, zo'n 14 km (7 km in 35 minuutjes) per dag. Daarnaast heb ik op maandag voetbaltraining en op zaterdag een wedstrijd (al is het winterstop geweest en daarvoor vanwege het weer allemaal afgelast). Heb veel moeite met ontbijten (en met dit koude weer ook geen zin om uit mn nest te komen, dus weinig tijd). Iemand tips? Lust eigenlijk geen brood, alleen geroosterd/tosti.

Ondanks de beweging, blijf ik op hetzelfde gewicht. Ligt dus waarschijnlijk aan mijn slechte/onregelmatige eetpatroon ;)
Als iemand tips heeft, graag!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:17

@ Shanna... Wat vervelend zeg dat je dagen zo onregelmatig zijn... Dat helpt ook niet echt mee. Soms kan inderdaad samen sporten helpen, dat een ander je er door heen sleept... Misschien is het wijsheid voor jou om je doelstelling verder uit te gaan diepen. Ja, je wilt aan je conditie werken, maar waarom? Wat word jij er beter van als je ene goede conditie hebt?
Ik denk dat iedereen wel eens last heeft van een 'dalletje'... Maar wat helpt het jou in andere situaties om uit een dal te komen? Helpt een ander jou daarbij, of moet jij dat toch zelf gaan doen?

Wat betreft het paardrijden herken ik jouw motivatie wel heel sterk. Gelukkig heb ik dit niet (meer) met Mirk, maar toen ik een tijdje op andermans paarden reed had ik er écht geen lol in. Toen had ik juist besloten om wat rustiger aan te doen... Is een slimme zet geweest, want ik merk dat het nu écht weer begint te kriebelen!!!

Ik ren dus vaak alleen. Vind ik veel lekkerder, hoef ik geen rekening te houden met anderen, kan ik mijn eigen tempo aanhouden en mijn eigen tijd bepalen... Ik zit dan niet vast aan een ander en dus het voor mijn gevoel dus ook echt puur voor mezelf, dan dat ik me verantwoordelijk voelv oor een ander (ik moét lopen, omdat zij anders alleen moet gaan lopen bijvoorbeeld..).

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 22:21

Shanna schreef:
Hoe zetten jullie jezelf aan tot hardlopen o.i.d.? En hoevaak per week doen jullie dat?

Vorig jaar heb ik Start to Run gevolgd. Heel streng 3 keer in de week, niet overslaan, ook al moet je werken of wat dan ook. Kapot was ik iedere keer! Maar t werkte wel, ik kon een half uur aaneengelsoten rennen.

Dit jaar doe ik het zelf. Ik moet 2 keer pw lopen, altijd dinsdagmorgen(vrije dag) en 1 dag in het weekeinde. 1 keer in de 14 dagen heb ik een extra vrije avond, dan lest mijn moeder met de paarden. Omdat ik dan geen paard heb, en op tijd thuis ben, moet ik dan wel hardlopen van mezelf.

Ik kook dan vooruit, bijv een ovenschotel. De oven gaat aan, terwijl ik ren.

Rennen gaat heel makkelijk momenteel. Ik zit ook in een stramien, ik smokkel er niet meer mee.

Het is een kwestie van afspraken met jezelf maken en zoeken naar tijd. Ik ging bijv. ook wel hardlopend naar de hondenschool. Of ik laat de hond al hardlopend uit. ( in het bos). Zo combineer ik dingen. Of ik spreek met mijn hubbie af dat hij kookt, dan ren ik ondertussen. Dan eten we wel heel erg laat, maar ja, ik heb weer gelopen.

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:23

start to run heeft zelfs bij mijn moeder veel effect gehad. Ze loopt nu elke dag. Ze maakt er tijd voor.

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:23

Toppers!!!
Wat zijn jullie allemaal goed bezig!!!
Ook ik ben helaas een beetje teveel aangekomen met de feestdagen en overgegaan naar een nieuwe baan waar ik veel minder in beweeg!
Die kilo's moeten er natuurlijk ook weer af! Broeken zitten te strak en ben er gewoon niet blij mee! Dus op de fiets (6km) naar t paard. Lopend naar de supermarkt, bibliotheek. En natuurlijk weer lekker aan t rijden.
T minder snoepen valt me nog niet helemaal mee. Heb de hele dag nergens last van, maar 's avonds op de bank is drama. Heb zo'n zin om een zak chips open te trekken.
T probleem bij mij is alleen dat als k bv begin aan een komkommer, de verleiding ook niet kan weerstaan om een zak chips open te trekken. Wat een watje he? Daarom neem ik nu 's avonds maar niets meer!
Heel veel succes allemaal, jullie zijn goed bezig!!!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 22:25

Mirkim schreef:
@ Shanna... Wat vervelend zeg dat je dagen zo onregelmatig zijn... Dat helpt ook niet echt mee.

Nee hoor, discipline is het toverwoord. Tot vorig jaar werkte ik onregelmatig en ik moest rennen. Ook al moest ik daar vroeg voor opstaan, of kreeg ik dan heel laat eten.
Op zondag kijken welke dagen je werkt, welke tijden en dan keuzes maken.

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:25

jah, zo doe ik het normaal ook.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:31

Antheman schreef:
Nee hoor, discipline is het toverwoord. Tot vorig jaar werkte ik onregelmatig en ik moest rennen. Ook al moest ik daar vroeg voor opstaan, of kreeg ik dan heel laat eten.

voor sommigen is dit niet zo vanzelfsprekend ;)...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 22:37

Mirkim schreef:
Antheman schreef:

voor sommigen is dit niet zo vanzelfsprekend ;)...

Dat was t voor mij ook niet.
Als je iets wilt, zul je er wel wat voor moeten doen.

Ik heb ook jaren geleefd met t idee dat sport stom is, word je moe van, ga je van zweten. En als ik dan veel moest werken, of een slaapdienst had, haalde ik het echt niet in mijn hoofd om te gaan sporten.

Ik wil een betere conditie en die komt niet vanzelf 8-) Dus ikzelf zal daar wat aan moeten doen.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:39

Ik ben ook bezig met mijn conditie te verbeteren. Elke dag naar de sportschool en groepslessen volgen (behalve in het weekend, hahaha). Doe nu dus aan spinning, zumba, xco, body workout en body pump. Wil ook gaan beginnen met hardlopen maar daar kan ik mezelf nog altijd niet toe aanzetten :s

Verder eet ik 's ochtends 3 boterhammen, 's middags 1 boterham en fruit en 's avonds gewoon warm eten. Verder 's avonds hooguit 2 kleine koekjes en meer niet.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:22

Meld me ook even... :)

Ik heb een jaar geleden me toegelegt op hardlopen/joggen.Langzaam opgebouwd, muziekje in en lekker rennen maar.Dit heb ik toch een half jaar volgehouden met 2-3x/week te gaan hardlopen.Ik merkte wel dat ik me er ook beter door ging voelen en strakker in m'n vel kwam te zitten :j
Helaas toen m'n gsm (die tegelijk m'n MP3 en calorieënteller was) kapot ging ben ik prompt gestopt :roll: De winter kwam eraan, het werd te koud buiten, te nat, te snel donker en dergelijke excuses 8-)

Sinds enkele weken ben ik begonnen met 2-3/week op de hometrainer te fietsen en doe ik er nog enkele buikspieroefeningen bij.Ik fiets dan zo'n 20min en wissel af met de zwaarte om te trappen.Eerst kon ik met moeite 10min volhouden :o .Als de dagen wat langer worden wil ik dat gaan combineren met terug te gaan lopen en dan ook volhouden :D

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:40

Hmmm, dit weekeind ging zoals verwacht wat minder. Zaterdag ging nog wel heel goed, lekker paps vissoep met stokbrood voor avond eten, zoooo lekker! Maar zondag op opa's verjaardag toch wel gezondigt... Nouja, had wel goed ontbeten enzo, en uiteindelijk nieteens héél veel teveel gehad, dus het blijft te overzien.

Vanaaf afspraak bij de sportschool om weer helemaal doorgemeten te worden, dus gewicht, vet %, conditie, bloeddruk, de hele ratteplan. Ben benieuwt... Ik heb het idee dat ik wel fitter word en meer spieren krijg (begin weer spierballen te krijgen...) Maar dat hele afvallen wil nog niet echt:(