me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angie_ke

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 17:48

Ik woon ook nog thuis, kan helemaal niet anders... Met 475 € per maand kan je net een studentenkamer huren en voor de rest op water en brood leven.
Ik kan ook met moeite m'n kamer kuisen, laat staan dat ik een gans huishouden zou kunnen runnen.
Vind het ook echt lastig hoor, ik heb al langer de kriebels om te gaan werken en op eigen benen te staan, maar de ME houdt me tegen...
Gelukkig heb ik m'n paardjes en m'n andere dieren nog, daar trek ik me enorm aan op Lachen Rijden zit er momenteel niet meer in, voederen, stallen uitmesten, enz zijn nu het maximum.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:09

Ik heb het geluk dat áls ik op mezelf ga ik dat met mijn vriend doe. Alleen zie ik het niet zitten maar samen moet het toch lukken Lachen

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:18

@miss Promiss, vind je het dan niet vervelend dat je zo afhankelijk van de ander word zowel in inkomen als alle huishoudelijk taken, etc?

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:32

Ik woon in een apart gebouwtje in de achtertuin van mijn ouders. Eigen keuken/douche/wc. Niet groot, maar prima te doen alleen (en 'niet groot' scheelt ook met schoonmaken, al schiet dat er regelmatig bij in...). Eet vaak met mijn ouders mee omdat ik aan het eind van de dag echt geen puf meer heb om nog te koken.
Kook wel redelijk vaak in het weekeind een grote pan eten om in te vriezen - als mijn ouders dan iets eten wat ik niet lekker vind mik ik wat in de mike.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 19:35

Als ik uit huis ga, ga ik ook samenwonen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het vreselijk vind dat ik dan niet de kostwinnaar ben en eigenlijk afhankelijk ben van hem, qua financieën, maar het is nu eenmaal niet anders. Hoe ik dat ga doen met huishouden enzo, daar heb ik nog niet over nagedacht. Maar het is allemaal bij mij pas over minstens 3 jaar aan de orde (vriendlief zit in laatste jaar van school en heeft ook nog geen rijbewijs ofzo), dus wie weet wat het dan weer is. Misschien werk ik dan wel gewoon partime of wat.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:37

ik woon ook samen huishouden doen we samen en me moeder springt bij .paard word gelukkig gereden door me vriend als ik niet kan.ik wil graag een 45 km moet ik eerst effe gaan leren want ik heb hem nooit gehaald voor me brommer omdat ik toen steeds ziek was.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:49

Issy schreef:
@miss Promiss, vind je het dan niet vervelend dat je zo afhankelijk van de ander word zowel in inkomen als alle huishoudelijk taken, etc?

Ja dat heb ik wel heel lang gehad inderdaad. Ik voelde me al schuldig omdat ik gewoon minder gezellig ben, altijd moe, weinig dingen kan enzo. Na heeeeeeel veel inpraten ben ik daar redelijk vanaf en hij heeft me zo weten overtuigen dat hij het er voor over heeft en dat hij niets liever wil dan gewoon lekker samen wonen dat ik me er aan heb overgegeven. En nu ik me er niet meer druk over maak heb ik er ook heel veel zin in ook!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:50

ik snap dat je inderdaad wel even de drempel over moest, maar wel fijn dat je het nu kan loslaten en kan accepteren en zin krijgt om samen te wonen.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:51

Misschien valt het wel heel erg tegen en is het veel te zwaar hoor.. Maar dan ben ik hier uit de sleur, gewoon weer even een nieuw begin. Welliswaar met ziekte maar wél een nieuw begin Haha!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:52

levert ook weer energie op, om met het inrichten van je huis bezig te zijn enzo

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:59

Van het verhuizen en inrichten ben ik echt alleen maar ontzettend moe/ziek geworden - leverde hier dus absoluut geen energie op, en het heeft erg lang geduurd voor de dozen wat uitgepakt waren (woon nu bijna een jaar 'op mezelf' en heb nog steeds niet alles uitgepakt..staan nog 2 dozen ergens met spul wat ik eigenlijk nooit gebruik Knipoog )

Maar het is wel goed om wat onafhankelijker te zijn, dingen zelf te bepalen, eigen plekje te hebben etc.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:02

Ooooh over inrichten gesproken, ik zou zooo graag m'n kamer volledig herinrichten...
Nieuw kleurtje enzo, alleen zal ik even beroep moeten doen op m'n pa, anders ben ik na een maand nog niet klaar met verven Huilen van het lachen
Dat vind ik echt heel mottig, ik heb dikwijls (mentaal) zo'n zin om iets te doen maar ik kan het lichamelijk gewoon niet aan.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:04

ik ben ook grootendeels afhankelijk van mijn vriend..
ik zat er eerst wel mee, maar hijheeft me ook omgepraat Knipoog
huishouden doe ik het meeste wel alleen Ja ook omdat mijn vriend vaak weg is (vrachtautochauffeur)

maar hij heeft zonet staan te stofzuigen Lovers

ben in augustus gaan samenwonen.
geeft me wel meer rust, ivm onbegrip thuis.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:05

oh zo ben ik al 1,5 maand aan het schilderen, ik doe een uurtje wat, en dan drie dagen niks, het schiet dan niet echt op, maar uiteindelijk heb ik het toch zelf gedaan. Ik vind het niet leuk om op anderen een beroep te doen, ik doe het liever zelf, dan maar langer erover doen. maar sjouwen met verhuisdozen, moet je juist aan anderen overlaten haha....

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:08

jep heb ook vrij weinig gesjouwd *LOL*
ik werd ook gewoon weggestuurd Zij zijn groot en ik is klein! *LOL*

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:31

Ik wil wel heel graag uit huis, maar zou nog niet weten hoe ik dat moest aanpakken..
Ik kan waarschijnlijk wel hulp krijgen via instanties, maar dat weet ik niet hoor.. Sommige dingen gaan mij gewoon te ver..
Ik verrek het ook in een rolstoel te gaan zitten als we ver moeten lopen..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:50

Ik woon ook thuis, ik kan helemaal niet werken.
En ik heb ook geen eigen paard.
Tijdens mijn hbo studie heb ik dus veel vrije tijd doordat het makkelijk is en ik gem. 6 uur per week les heb(had), al voelt het alsof ik tijd tekort kwam.
Nu loop ik dus (verplicht) stage, 4 dagen in de week, was/is een fikse klap.
Voordeel daarvan is de paar honderd euro p.maand, nog nooit zoveel verdient.

Knap hoor Issy, zoveel werken.
Ik hoop na mijn studie ook wel 3 a 4 dagen te kunnen werken, waarsch heb ik wel 4 dagen nodig kwa financien, kan ik eindelijk gaan samenwonen met mijn vriend. Vanwege mijn studie zal ik waarsch altijd wel in een hogere schaal zitten als mijn vriend, het zo gek zijn en zonde van mijn studie zijn, als mijn vriend de kostwinner wordt.
Heb wel de droom voor een eigen paard namelijk...
En kinderen.. jazeker... maar zoals ik nu zie om mij heen... wat een hel die zwangerschappen en daarna de paar uur per dag slapen en de hele dag bezig met voeden, aandacht geven, opletten, wassen, enz.,..

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:56

Oke mensen wish me luck Nagelbijten / Gniffelen
Morgen moet ik weer naar de psycholoog. Ik heb net wat artikeltjes uitgeprint mbt de CGT behandeling waar ze mee wil starten. Ik weet écht niet hoe ik het moet brengen. Vriendlief gaat mee maar ik moet het zelf doen natuurlijk.. HELP

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:57

MissPromiss schreef:
Oke mensen wish me luck Nagelbijten / Gniffelen
Morgen moet ik weer naar de psycholoog. Ik heb net wat artikeltjes uitgeprint mbt de CGT behandeling waar ze mee wil starten. Ik weet écht niet hoe ik het moet brengen. Vriendlief gaat mee maar ik moet het zelf doen natuurlijk.. HELP

zit je in Nijmegen?
Hoe sta je er zelf tegenover?
Succes iig.

ik heb vandaag een afspraak gemaakt voor een LBA, ben benieuwd.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:25

Nee ik zit niet in nijmegen maar ze heeft contact gehad met nijmegen geloof ik en heeft een heel pakket en dat is dus de behandeling vanuit nijmegen alleen dan door een psycholoog vanuit het ziekenhuis in Meppel.
Ik stond er de hele tijd (nog voor ik me hier in het topic had aangemeld en het hier ter sprake kwam) al wat negatief tegenover maar toen had ik nog zoiets van: hmm oke het zal allemaal wel, ik probeer het wel het kan toch geen kwaad. Nu kwam het hier dus ter sprake en toen bleek dat het wel degelijk kwaad kan dus dat heeft de doorslag gegeven en ik wil dus morgen zeggen dat ik het niet wil doen (sorry had het net niet er bij gezet.. slaap half Nagelbijten / Gniffelen)

Ik ben niet zo'n held dusweet echt nog niet hoe ik het moet brengen..

Edit : wat is LBA Bloos

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:02

woon al 3 jaar samen tis best zwaar maar zou niet meer terug willen.vrijdag is mijn grote dag kijken of me hart goed is

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:22

Ik woon nog thuis, wil al jaren het huis uit maar hier in de buurt kost zelfs een kleine kamer gewoon teveel, want na telefoon en zorgverzekering kan ik dan amper nog eten (en dat is pas sinds ik een volledige uitkering hebt, maand of 8-9 nu), daarvoor was het helemaal niet te doen.

Zou denk ik ook niet in staat zijn om het huis schoon te houden en te zorgen dat er elke avond eten is en om regelmatig boodschappen te doen enzo. Moet nu al regelmatig me moeder opbellen of zij boodschappen wil doen omdat ik al moeite had om de trap af te komen.

Vriend wil wel samen wonen maar ik kan me niet over dat stuk van afhankelijk zijn heenzetten. Ik wil uiteindelijk zeker samenwonen, maar ik wil eerst een tijdje op mezelf wonen, mijn eigen ding, mijn eigen ruimte en even aan niemand aan hoeven passen. Het afhankelijk zijn van anderen vind ik persoonlijk echt een van de ergste dingen van cvs, juist omdat het helemaal niet in me karakter zit.

@ MissPromiss; Heel veel succes morgen!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 07:32

Ik heb zo gesprek op m'n werk. Ze vinden dat het niet goed gaat. Ik heb er zelf ook geen zin meer in, maar ik werk 3 uurtjes in de week, dat is wel ideaal eigenlijk. En waar vind ik nu werk voor 3 uurtjes? Ik doe toch wat, verdien een klein beetje en het is niet teveel.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 08:27

Zo ik ben de kou doorgeworsteld, moet nog even wakker worden.
Ik heb net als gisteren een maillot onder mijn broek, helpt nog een klein beetje.

Promiss: LBA staat voor Levend Bloed Analyse. Kan het altijd eens proberen wat er uit komt. Ik ga daarvoor wel helemaal naar Leeuwarden, ach kan ik er een leuk dagje van maken.

heb je op mecvs.net ook al eens gegoogled op CGT?

Succes Marilla! Ben benieuwd hoe het gaat aflopen, hopelijk blijf je iets leuks houden voor 3 uur.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 07-01-09 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 08:28

Succes missPromiss bij de psych!
en succes Marilla bij het gesprek met je werkgever!