'Slachtoffer' van de pil

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Re: 'Slachtoffer' van de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:28

Vind het wel meevallen, voor de yasmin moest ik 12 euro per 3 maanden bijbetalen... En de nuvaring inderdaad ook 20 euro. Ik dacht dat het duurder zou zijn, wat ik overal gelezen had was nml 30 euro, dat was wat mij eerst ook tegenhield om over te schakelen. Vind de nuvaring niet echt heel vervelend hoor, alleen het inbrengen is soms irritant omdat je die ring bij elkaar moet drukken en soms glijd ie weleens weg. En tijdens de seks kan je hem evt altijd eruit halen Lachen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:31

Ik gebruik zelf al een aantal jaren microgynon zonder problemen Lachen gelukkig hebben ze bij mijn zorgverzekeraar nooit die goedkopere versie er voor omgeruild, want dan was ik zeker op hoge poten naar mn verzekeraar en huisarts gestapt. Heb net als hier al iets te vaak gehoord dat die pillen toch niet het zelfde waren. En na jaren zoeken heb ik er eindelijk één die wel goed bevalt Lachen

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:33

nou ik wil dus ook met de pil stoppen. Ik 'denk' ook last te hebben van bijwerkingen. Maarja een spiraaltje is toch ook niet alles. En ik heb nu een pil waarin de samenstelling 20/75 is dus dat is een van de lichtere pillen. Ik slik deze nu 1 maand, dus ik ga maar eerst eens afwachten of deze pil veranderingen met zich mee brengt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:48

Tja, ik vind het wel duur. De pil krijg ik namelijk volledig vergoed. Maar die dingen kosten per 3 36 euro, dus de zorgverzekering betaald 16 euro en ik mag er 20 betalen. En dan heb ik ook nog het meest uitgebreide aanvullende pakket. Maar goed.

Over de seks maak ik me trouwens geen zorgen Haha! . Is maar goed ook, want dan had ik het waarschijnlijk niet eens mee gekregen.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:53

Maar volgend jaar gaan alle pillen uit de verzekering had ik begrepen. Dan gaat alles dus eerst van je eigen risico.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:54

Dan word er dus niks meer van vergoed? Bloos!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:03

Volgens mij gingen medicijnen dit jaar ook al uit je eigen risico hoor. Ik was namelijk op 4 januari de volledige 150 euro eigen risico al kwijt aan medicijnen.
Edit: En na het eigen risico worden ze gewoon weer vergoed zoals dit jaar, behalve de slaapmiddelen. maar dit gaat wel erg offtopic

Edit2: 105 veranderd in 150......

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:46

ben benieuwd naar je ervaringen 8) mijn mirena is in maart ongeveer ''óp" merk nu al dat de werking minder wordt, zie er erg tegenop weer nieuwe te laten zetten, maar het is wel de makkelijkste optie denk ik

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:06

Ik heb vandaag ook mijn eerste pakketje Nuvaringen opgehaald, morgen maar beginnen dan! Ben erg benieuwd hoe het inbrengen en eruit halen gaat.. daar heb ik altijd de grootste moeite mee dus als het mij lukt kan iedereen het! Mijn HA en vriend waren allebei enthousiast en vooral de HA gaf me groot gelijk wat anders te proberen!Echt een super vrouw!!
Ik ben ook erg benieuwd of ik me er echt beter door ga voelen en of mijn haar minder uit gaat vallen. Ik zal mijn ervaringen uiteraard delen!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:14

succes allebei!

Heerlijk zo meedenkende huisarts en vriend OK dan!

De Nuva Ring is inderdaad duurder, maar ik gebruikte het nu een jaar of 5 en vind hem meer als zijn geld waard hoor Knipoog

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 21:26

C_hristel schreef:
Maar volgend jaar gaan alle pillen uit de verzekering had ik begrepen. Dan gaat alles dus eerst van je eigen risico.

Nee hoor maar het is wel verstandig om de je nieuwe polis van je zorgverzekeraar eens door te lezen om te zien wat er nu vergoed gaat worden voor je!

Ik heb jaren microgynon 30 en daarna microgynon 50 geslikt. Al die jaren vreselijk last gehad van migraine en een jaar geleden ineens erg veel acne. Toen overgestapt op de Yasmin en........... klachten zijn weg! Voel me heerlijk!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 21:37

sappho schreef:
Ik ben ook erg benieuwd of ik me er echt beter door ga voelen en of mijn haar minder uit gaat vallen. Ik zal mijn ervaringen uiteraard delen!

Grappig zeg, daar had ik nooit aan gedacht. Toen ik de Diane slikte had ik ook veel last van haaruitval en nu met de Yasmin bijna niet meer, mn haar knapt echt op.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:05

Wat gek want als je in de diane bijsluiter leest staat juist dat Diane de haaruitval moet voorkomen evenals andere mannelijke trekjes zoals dan weer overbeharing en vette talgklieren. In januari ga ik daar mijn eerste pil van slikken want moest eerst de oude opmaken.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:16

Ik ben vanochtend naar de HA geweest, met mijn klachten over de Stediril. Hij zei dat het precies
hetzelfde was dus daar kon het niet door komen. Mijn klachten komen in de buurt van endometriose had ie het over Verdrietig
Maar heb een andere pil gekregen, Marvelon.
Ervaringen??

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:33

Marvelon is een hele lichte pil , dat is de eerste waar ik 20 jaar geleden mee begon.
Maar op een gegeven moment kreeg ik iedere keer doorbraakbloedingen, en toen heb ik een zwaardere gekregen, (Minulet die nu trouwens ook anders heet) en toen nooit meer problemen gehad.
En Woensdag laat ik mijn baarmoeder verwijderen en hoef ik dus nooit geen anticonceptie meer te gebruiken Tong uitsteken

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:44

nou mensen mijn eerste ervaring met de nuvaring is erg positief! het inbrengen ging inderdaad erg snel en makkelijk!! En als ik het kan, geloof me dan kan iedereen het!!
Maar eens kijken of ik me over een paar weken beter voel!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:02

Ook ik heb zojuist de nuvaring ingebracht, en als het daarom gaat..... als je een tampon in kan brengen, dan lukt dit ook echt wel. Dus wat dat betreft ga ik helemaal met Sappho mee.
En net als bij haar is het ook hier nu even afwachten!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:11

Het inbrengen valt idd wel mee Lachen Zolang je die ring samengedrukt kan houden in eerste instantie Clown Bij mij schiet ie weleens tussen mijn vingers uit vandaar. Maar de Marvelon heeft een vriendin van mij geloof ik en zij kan erg slecht tegen al die hormonen enz en volgens mij bevalt ie haar wel.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:58

Ik slik de Yasmin, heb eerst ook die Microgen geslikt, maar ik kreeg allemaal vage klachten daardoor.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:01

Ik ben ook overgezet op de dezelfde pil als de TS, nergens last van

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:03

sappho schreef:
nou mensen mijn eerste ervaring met de nuvaring is erg positief! het inbrengen ging inderdaad erg snel en makkelijk!! En als ik het kan, geloof me dan kan iedereen het!!
Maar eens kijken of ik me over een paar weken beter voel!

Lalidan schreef:
Ook ik heb zojuist de nuvaring ingebracht, en als het daarom gaat..... als je een tampon in kan brengen, dan lukt dit ook echt wel. Dus wat dat betreft ga ik helemaal met Sappho mee.
En net als bij haar is het ook hier nu even afwachten!

OK dan!

Ben erg beniewd hoe het bevalt! Hebben jullie misschien ook gevraagd op wat voor termijn jullie verschil zouden moeten merken?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:20

Nee, eigenlijk niet..... Sowieso was mijn HA aan de ene kant wel begripvol, maar dat van die bijwerkingen van de pil vond ze aan de andere kant maar onzin.
Daarnaast denk ik dat ik voor jullie niet helemaal een goed voorbeeld ben, omdat ik met een interacties van geneesmiddelen zit. Het kan best zijn dat de nuvaring letterlijk bijna niks gaat doen, en dat ik dus dezelfde klachten ga krijgen als toen ik gestopt was, omdat ik een ander medicijn gebruik wat de opname van de hormonen vermindert. Dus het is voor mij helemaal even afwachten wat er gaat gebeuren.

Voor de andere nuvaring gebruikers trouwens nog een vraag (beetje genante vraag misschien hoor, maar goed Bloos ): ik heb het idee dat de ring niet erg diep zit, en heb dus ook het idee dat er maar iets hoeft te gebeuren of hij komt er weer uitzetten. Ik voel hem overigens niet zitten, dus wat dat betreft heb ik er verder geen last van, het is meer het idee. Maar hadden jullie dat ook?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:23

Gewoon iets verder duwen en lukt dat niet, hij komt er niet zomaar uit hoor Knipoog Alleen met de sex dus wel Nagelbijten / Gniffelen

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:43

Ik heb inderdaad wel het idee dat hij vrij vorin zit, zeg maar. Maar omdat ik nooit een tampon heb kunnen inbrengen en het voor de werking niet uitmaakt heb ik het gewoon zo gelaten en ik heb er totaal geen last van gehad. Ik denk dat als je m niet voelt het vooral tussen je oren zit dat hij misschien eruit kan komen. De dokter heeft mij wel verteld dat de veranderingen tijdens de eerste ring al merkbaar moeten zijn (dus binnen 3 weken!) we wachten af. Zelfs als de klachten blijven ga ik de andere 2 ringen wel gebruiken. Hormonen en een lichaam is erg persoonlijk. Bij ons in de familie is het wel duidelijk dat wij er niet erg goed tegen kunnen. Sex is even afwachten haha daar kan ik na dit weekend HOPELIJK wat meer over zeggen. Heb nu blaas en nierbekken ontsteking dus... voor mij even geen inspannende activiteiten! Knipoog

knoevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:51

Lovely1 schreef:
Eerst had ik de microgynon 30... wat een ramp, totaal labiel enz. Nu de Yasmin en geen problemen meer Lachen

ik ook eerst microgynon 20 , dat was al d lichtse, maar toch die huilbuien, stemmingswisselingen, dipjes.
en onregelmatig.
nu de yasmin sinds 2 maanden en bevalt me super Bloos