Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lammie2701

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:28

ja ik blijf ongeveer hetzelfde werk doen, maar dan lichamelijk een minder zware groep en geestelijk een meer uitdagende groep en bij een andere instelling...
hoef daar ook niet te koken en het huishoudelijk werk te doen...

Ik hoop echt dat het dan beter gaat worden...

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 20:32

Klinkt een stuk beter! Ik moet morgen weer werken , hoopniet dat het dan weer opspeelt, het gaat deze week wel aardig.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:15

ik hoop ook voor je dat het dan niet weer gaat opspelen...ik moet maandag weer werken en dan woensdag...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:16

Zinn schreef:
ik kan dan ook niet meer schrijvenen vaak ook niet meer praten. in mijn hoofd klinkt het dan goed wat ik wil zeggen, maar het komt er verkeerd uit, net een baby die aant brabbelen is Clown

O, dat heb ik ook, dan komen er gewoon verkeerde woorden in een zin. Ik hoor het mezelf dan verkeerd zeggen, maar krijg het er gewoon niet goed uit. (Heel vervelend als mensen je dan gaan verbeteren terwijl ze heus wel weten wat je bedoeld).

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:13

Vandaag weer flink last gehad. Het begon gisteravond al wat en vanmiddag werd het echt erg. M'n bed maar weer ingekropen, maar het wil maar niet over. Morgen ga ik naar fysiotherapie, ik hoop dat het helpt!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:24

nou het lijkt wel of er sinds vrijdagmiddag een hele hoop is veranderd...mijn stressklachten verminderen en ik heb tot nu toe ook nog geen migraineaanvallen gehad...door de stress heb ik alleen nog last van wat vermoeidheid maar dat wordt ook al een stuk beter en wat last van mijn nek (is sinds de whiplash een gevoelige plek tijdens stress)

mausjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:29

migraine is idd erg vervelend! Een goed medicijn is IMIGRAN

mijn moeder had er ook altijd erg veel last van 7 a 10 keer per maand
en nu nooit meer. Ze hebben haar bloeddruk gemeten en die bleek aan de hoge
kant te zijn. Ze heeft er medicijnen voor gekregen om de bloeddruk lager te krijgen
en sindsdien nooit meer gehad! Erg fijn dus. De medicijnen zorgen ervoor
dat je bloedvaten dan als het ware niet dichtslibben ofzo! en dan heb je dus niet
meer die ellendige steken! Pling maar voor degene die
migraine hebben, jullie kunnen het altijd proberen!!! sterkte!!!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:43

Ehm, ik neem aan dat ze de imigran niet voor haar hoge bloeddruk gebruikt, en ook dat ze hem niet dagelijks gebruikt.... imigran is namelijk een triptan, die gebruikt kan worden om een aanval af te kappen, maar hij is zeker niet bedoelt of geschikt om dagelijks te gebruiken.
Ik denk eerder dat jouw moeder een beta-blokker gebruikt, die helpt zowel tegen de migraine als tegen de hoge bloeddruk.

Edit: daarnaast zal ze de imigran wel gebruiken op het moment dat ze een aanval aan voelt komen, waardoor de aanval niet doorzet.

mausjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:50

beetje verwarrend geschreven! sorry.
ze gebruikt nu géén imigran meer omdat ze sinds ze de medicatie krijgt voor haar bloeddruk ze geen migraine meer heeft

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:57

Ja dat kan. Ik slik ook een betablokker (metoprololtartraat) om de bloeddruk laag te houden en zodoende migraine te voorkomen. Maar volgens mij is bij mij stress en spanning, en slaapgebrek, toch de grootste trigger.

mausjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:02

idd simodi, kdacht zet het ook maar op bokt in de hoop dat anderen hier misschien ook baat bij hebben!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:09

mausjeh schreef:
idd simodi, kdacht zet het ook maar op bokt in de hoop dat anderen hier misschien ook baat bij hebben!

Is altijd handig hoor, daar is dit topic ook mede voor bedoeld! Haha!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:17

mausjeh schreef:
beetje verwarrend geschreven! sorry.
ze gebruikt nu géén imigran meer omdat ze sinds ze de medicatie krijgt voor haar bloeddruk ze geen migraine meer heeft

Collega van mij had het ook zo. Kwam er per ongeluk achter dat haar bloeddruk te hoog was doordat die werd nagekeken voor iets anders en sinds ze haar bloeddruk onder controle heeft, heeft ze ook bijna geen migraine meer.

Helaas is dat bij mij niet de oorzaak. Vandaag weer flink beroerd, hoewel het volgens mij echt wel een aantal weken geleden is dat ik een aanval had, dus dat is wel een lekker idee. Vanmiddag een halve Imigran ingenomen en even m'n ogen dicht gedaan (voor zover dat lukte met kids over de vloer). De hoofdpijn is inmiddels wel gezakt, maar ik heb het gevoel dat ik een meter boven de grond zweef en dat alles om me heen in een vertraagde snelheid afspeelt. Ben ook flink duizelig als ik te snel opsta Ziek .

Mannetje had medelijden en heeft gelukkig gekookt en kwam met een mooie bos bloemen thuis Vriendjes zijn?.
Straks eigenlijk nog naar een verjaardag, maar het is bij de buren, dus als het niet gaat ben ik zo weer thuis.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:25

Sterkte laurabram, rustig aan doen he! Ach gut

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 21:03

simodi schreef:
Sterkte laurabram, rustig aan doen he! Ach gut

Dank je.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:11

Ik heb net een email consult naar mijn huisarts gestuurd, om te vragen of ik misschien de imigran neusspray mag gaan gebruiken ipv de zetpillen. Alleen hoop ik niet dat ik een probleem heb, ik gebruik nl de migraine medicijnen van mn moeder, mocht van mijn vorige huisarts (woonde toen nog thuis), maar ik heb ze dus nooit voor mijzelf hoeven bestellen. Nu ben ik overgestapt naar een nieuwe huisarts ivm verhuizen en ben ik bang dat het niet in mijn dossier vermeld staat... Hoop dat ze daar niet te moeilijk over doen!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 11:04

@ joyce , hoop dat je ha mee werkt

Hier gaat het op het moment met ups en downs , ben de laatste tijd gewoon blij als ik een dag migraine of gewoon hoofdpijn vrij ben. Nu dus weer niet. Moest bij de ha na een maandje terugkomen , dus heb nu een afspraak voor woensdagochtend gemaakt. Ik hoop , dat er een oorzaak gevonden wordt of dat ze me doorverwijst want dit trek ik niet zo.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:46

en ik heb deze week nog geen aanval gehad...gelukkig...

@ eroslover: Sterkte...ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:46

Mn nieuwe huisarts werkt gelukkig goed mee, ik mag de neusspray gaan proberen en als ik vaker dan 2x per maand een aanval heb, moet ik even bij hem langs gaan, want dan gaan we voor andere medicijnen kijken. Dat is iets wat mijn oude huisarts nooit tegen me gezegd heeft, dus wel erg prettig dat er door de nieuwe HA goed meegedacht word!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:06

Tip voor als je de imigran gaat gebruiken: Zorg dat je een kauwgom met een stevige smaak in huis hebt, want als je per ongeluk ook maar iets van die imigran neusspray via je keelholte in je mond krijgt..... (wat bij mij in elk geval standaard gebeurt).
Verder kan ik me voorstellen dat het je veel fijner lijkt dan zo'n zetpil. Ook veel makkelijker, zowel qua bewaren als qua gebruik.

Maar wat fijn dat je huisarts niet moeilijk doet en zelfs zo goed mee denkt!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:11

Ik heb ongeveer wekelijks een aanval. Ik heb Maxalt/Rizatriptan, maar ik wil een betablokker. Volgende week dus maar weer naar de huisarts.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:32

eroslover schreef:
@ joyce , hoop dat je ha mee werkt

Hier gaat het op het moment met ups en downs , ben de laatste tijd gewoon blij als ik een dag migraine of gewoon hoofdpijn vrij ben. Nu dus weer niet. Moest bij de ha na een maandje terugkomen , dus heb nu een afspraak voor woensdagochtend gemaakt. Ik hoop , dat er een oorzaak gevonden wordt of dat ze me doorverwijst want dit trek ik niet zo.

Erg is dat he, dat je blij moet zijn met een hoofdpijnvrije dag ... sterkte hoor! Ach gut

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 20:38

dankje simodi , ik hoop dat mijn ha me woensdag een zetje de goede richting in kan helpen.

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 02:57

Ik heb nu ongeveer 6 jaar lang last van migraines. Gelukkig heb ik pas een paar zware aanvallen gehad en zijn de meeste vrij licht. Lijken meer op een matige hoofdpijn. Vaak voel ik spanning vanuit mijn nek en begint de hoofdpijn in mijn voorhoofd of boven mijn oog. Rare is dat mijn nek goed los is volgens de fysio.
Het enige dat helpt is maxalt. Ik kan pijnstillers slikken tot ik een ons weeg maar die helpen dus echt helemaal niet. Ik neem dus altijd meteen een maxalt als ik het voel opkomen omdat het gewoon anders niet meer weggaat en wel kan overgaan in een bonkende hoofdpijn. Doordat ik weer veel maxalt slik krijg ik weer medicijnafhanelijke hoofdpijn. Ik heb als onderhoudsmedicijn al proponolol gehad. Die werkt de eerste keer goed. Daarna gestopt en een hele tijd goed gegaan. Toen mijn migraines weer begonnen ben ik weer met de propanolol begonnen. Na een tijdje werkte die ook niet meer dus weer gestopt. Depakine geprobeert maar daar werd ik ziek van. Dus sinds september even alleen maxalt. Dat ging eerst heel goed maar nu toch weer migraines. Dus mag ik nu weer eens een hoofdpijndagboek bijhouden van de neuroloog. Ik snap ook helemaal niet meer waar het vandaan komt. Stress verergert natuurlijk maar ook zonder stress heb ik migraines. Ik heb ook niet het idee dat het aan eten of drinken ligt.
Soms moet ik elke dag maxalt nemen. Het gaat nu wel beter in het weekend als ik niet hoef te werken. Ik ben het in elk geval wel goed zat. Vraag me ook serieus af of zoveel medicatie geen schade in de hersens aanricht. Het werkt tenslotte toch allemaal op de bloedvaten in de hersens....naja weet iemadn een wondermiddeltje dan hoor ik het graag

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 11:35

@ manueeltje82 , wat herken ik jou situatie ontzettend. Baal er zelf ook van. Sterkte