GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 16:08

Mooie resultaten van iedereen. Sommigen even een plateau, hopelijk gauw weer een daling.

Ik was laatst met een griepje wat extra afgevallen (1,5 kilo in 2 dagen), maar dat zat er helaas wel weer bij. Maar is niet erg. Ik ga nog steeds naar beneden, sta soms even stil, maar dan weer naar beneden. Dus ik blijf blij. Ik ben 30 maart begonnen en nu 11 kilo eraf. Start 75, nu 64 kilo.
BMI begonnen met 31,6 en nu 27. Mijn bloeddruk was altijd heel hoog, maar is nu ook mooi.
Ik ben 1.54 en mijn streefgewicht is 55 (maar met 57/58 ben ik ook heel blij).

Over chips gesproken: sinds 30 maart al geen chips gehad, tot gisteravond. Een heel klein handje, het smaakte me niet zoals anders en in de nacht weer last van maagzuur, Dus daar ben ik voorlopig wel weer van genezen :')

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 18:18

Koekie73 schreef:
Voor de 4e week niets afgevallen. Ik baal er van. Vast een plateau maar ben pas 2 maanden bezig dus het motiveert niet bepaald. Ik weet 100% zeker dat ik niet teveel eet en vocht kan het bijna niet zijn want 1 van de 2 bloeddruk verlagers is een diureticum.
Icm de vermoeidheid en wat misselijk nog steeds, vind ik het steeds minder grappig |(

Goed, om dan positief te blijven ben ik deze week voor het eerst 1mg gaan prikken dus ik wacht het deze week maar af.

Vervelend dat je zo lang op een plateau zit. Ook ik ben lang misselijk en moe geweest. Maar na 3 maanden ging de knop letterlijk om en voelde ik me super.
Wat mij heeft geholpen is al mijn eten in de app van het voedings centrum zetten. Daarin zag ik dat het afwegen en dergelijke toch wel wat verschil kunnen maken. Ook heb ik mijn kwaliteit van slaap geprobeerd aan te pakken. Slecht slapen zag ik terug op de weegschaal. Op vaste tijden slapen en andere goede slaapgewoontes hebben geholpen. maar wat echt goed werkt zijn de cbd olie druppels.
En je kan kijken of je qua bewegen nog iets kan doen. Zelf woon ik op de 17e en probeer toch dagelijks een keer met de trap te gaan. Niet leuk maar wel effectief.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 18:26

Vanmiddag weer op de weegschaal gestaan en ik ben onder een voor mij magische grens gezakt :oo Zo ontzettend fijn.

En medicijn of hulpmiddel, ik ben er echt ontzettend blij mee. Mijn lijf wordt rustiger, minder last van fibromyalgie en zelfs mijn menstruatie was minder heftig deze keer. En de rust in mijn hoofd is echt goud waard. Privé is het meer dan hectisch met naderende verhuizing, zieke dieren, zorgen om familieleden. Nu geen strijd meer om eten, onrust of die constante foodnoise. Zo kilo voor kilo verder naar een gezonder lichaam toe werken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 19:15

Koelie73. Ik zat ook vast. Ben weer ouderwets kcal gaan tellen. Ik at ongemerkt wel te veel. Nu val ik weer af.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 19:19

Ik zie het als medicijn. Want iets is er dus mis met ons lijf wat nu weer in balans wordt gebracht. Of ik bekijk het graag zo. :+

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 20:58

Kijk voor de grap eens op de FB pagina van Wellis Health onder een post wat voor reacties er komen. Er ligt een enorm stigma op het gebruik van GLP-1 medicijnen. Ik heb het dus alleen aan mijn vader en een vriendin verteld. Ik laat straks de resultaten voor mij spreken.

Koekie73, wat rot dat het gewichtverlies stagneert. Snap dat dit demotiverend is, zeker met alle bijwerkingen erbij. Kan je dit niet voorleggen aan de medicijnverstrekker en evt overstappen naar een ander middel?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 20:59

Bizar he, hoeveel last je kunt hebben van foodnoise en wat voor enorme rust het geeft als je dat niet meer hebt.
Ik moest eigenlijk gisteren weer prikken, maar ik ben ziek en durfde het ff niet aan. Vanmorgen maar even getest en ik heb corona. Denk dat ik maar gewoon wacht tot ik me wat beter voel

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 21:23

Ik hoorde ook al een collega dat die corona heeft.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 21:51

Ik heb alweer 3 x corona gehad dit jaar, prik gewoon door, doet er niks op.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 08:11

Beterschap Kinke!

Ik ben bang dat ik volgende week weer ga ervaren hoe het is zonder de Mounjaro. Ben op vakantie en heb wel de pen meegenomen maar ben de naalden vergeten |o

Zou 1 van jullie een duidelijke foto kunnen maken van de naaldjes die we gebruiken met de pennen zodat ik die kan laten zien bij de apotheek?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 08:21

Ik denk als je met je pen naar de apotheek gaat ze daar wel weten wat je nodig hebt.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 08:38

@vanillia wat balen. Hier vind je de maat naaldjes:
https://www.bol.com/nl/nl/p/ht-one-plus ... 7652124464
maar ik denk dat als je naar een apotheek gaat, ze de juiste naaldjes wel meegeven.

Ik heb goed nieuws, klagen helpt :D
Vanmorgen toch maar weer even op de weegschaal en ik was 0.3 kg kwijt. Niet veel, maar het is iets en daar ben ik heel blij mee.
Ik moet zeggen dat ik nu op de 1mg ook pas echt het gevoel ervaar dat ik eerder vol zit. Nou, de komende weken maar kijken hoe het gaat.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 09:09

Balen Vanillia maar een apotheek kan je hier vast bij helpen, gewoon de pen meenemen.

Ik heb al een paar dagen geen fijne buik, vaak een wat zeurderig gevoel. Ook al 2 dagen diarree maar dat komt denk ik door het eten (Chilli). Op zich wel een fijne afwisseling van de obstipatie :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 10:36

Gisteren toch teveel chips en wordt gegeten. Mijn lijf vroeg er niet om maar het is een gewoonte ofzo. :+ In bed ineens misselijk en :r dus zo leer je dat vanzelf af.

Na 3 dagen niet thuis eten heerlijk weer in mn eigen bubbel. Nu weer met volle moed vooruit.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 10:43

Vanavond uit eten, ik ben benieuwd hoe dat gaat haha! Omdat we 6 jaar getrouwd zijn

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 10:57

Vanillia schreef:
Beterschap Kinke!

Ik ben bang dat ik volgende week weer ga ervaren hoe het is zonder de Mounjaro. Ben op vakantie en heb wel de pen meegenomen maar ben de naalden vergeten |o

Zou 1 van jullie een duidelijke foto kunnen maken van de naaldjes die we gebruiken met de pennen zodat ik die kan laten zien bij de apotheek?

Ben je in NL op vakantie? Misschien is er een bokker zo lief om je er een of twee te geven.. :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 12:07

Ik zit nu op de 3e keer 0,5 Ozempic. Het gaat echt hard, ongeveer een kilo per week :oo Het moet dus niet harder, ik merk dat ik nu al echt weinig eet.

Zijn er meer mensen die niet de stap naar 1,0 Ozempic hebben gezet, maar die zijn blijven hangen op 0,5?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 12:25

Berdien schreef:
Ik zit nu op de 3e keer 0,5 Ozempic. Het gaat echt hard, ongeveer een kilo per week :oo Het moet dus niet harder, ik merk dat ik nu al echt weinig eet.

Zijn er meer mensen die niet de stap naar 1,0 Ozempic hebben gezet, maar die zijn blijven hangen op 0,5?

Ja ik. Wel na een tijdje naar 0,6 gegaan maar hoger niet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 12:39

Dan moet je de klikjes tellen hè? Volgens mij heb daar iets over gelezen eerder :j

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 12:50

Suzanne F. schreef:
Berdien schreef:

Ja ik. Wel na een tijdje naar 0,6 gegaan maar hoger niet.

Ik ben van plan op 0.5 te blijven.. Dit werkt prima voor me.. Ik val prima af, niet te langzaam en niet te snel.. En geen last van bijwerkingen, afgezien van moeheid de dag na prikdag..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 13:29

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 13:50

Perfect!! Dankjewel!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 13:55

Bedankt Koekie! Ik zit in Frankrijk op het moment, morgen maar een ritje naar de dichtstbijzijnde apotheek. Insulinenaaldjes hebben ze overal lijkt me inderdaad, had er niet bij stilgestaan dat dat dezelfde naaldjes zijn.

Sanne1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 15:18

Berdien schreef:

Viel jij bij 0,25 ook al af?

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 16:41

Sanne1977 schreef:
Berdien schreef:

Viel jij bij 0,25 ook al af?

Hier ook de eerste 4 weken op 0,25 een kilo per week kwijt. Nu met de 0,5 lijkt het langzamer te gaan. Het volle gevoel heb ik deze keren nog niet gehad, maar wie weet komt dat weer terug. Zijn nu op fietsvakantie, dus moet nu wel calorieën binnen krijgen, want ik verbrand er nu alleen met sporten al 1500 extra per dag. Ik denk ook niet dat ik straks ophoog, maar nog een tijdje op de 0,5 blijf en die dan afbouw. Moet nog maar een kilo of 4/5 eraf.