Wij hebben een Baby Bjorn stoel gekocht. Die schommelt niet uit zichzelf, maar wel door de eigen bewegingen van de baby.
Als je zo'n swing ziet voor een leuke prijs zou ik het gewoon doen.

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
mriek1990 schreef:Hier is het kamertje van Ted echt bijna klaar. Lamp moet nog opgehangen worden, er komen nog oker gele gordijntjes en er komen boven de commode nog wat plankjes. Maar verder is het gewoon af. Heel gek idee dat hier over een paar weken een klein mannetje ligt te slapen.
Charlotte446 schreef:Bij de eerste heb ik volgens mij 2 dagen zo'n ziekenhuispomp gebruikt en daarna m'n eigen kolf. Wil je straks meteen gaan kolven of wel live voeden?Ik ga op advies van de verloskundige waarschijnlijk de 1e 2 weken een zwaardere pomp huren, dat schijnt nodig te zijn om het goed op gang te brengen. Daarna een soort Elvie dingen via Amazon.com bestellen als het allemaal goed gaat. https://a.co/d/h1wrmFv
Charlotte446 schreef:Leuk om zo het geslacht bekend te maken Charlotte!Hier gisteren de gender reveal gehad. Was simpel voor onze ouders, broers en zussen. Onze hond (eerste kind) mocht het onthullen. Zaterdag heel de dag hondentaarten aan het bakken geweest maar alles mislukteUiteindelijk een soort van redelijk iets kunnen fabriceren. Een uurtje van tevoren wat slagroom met een paar druppels kleurstof gemixt en in de taart gedaan. Een half uur later was het aan alle kanten eruit gelopen
Vlak van tevoren de gekleurde onderkant bedekt met een flinke laag slagroom en hop de vriezer in. Weer kwam het er licht doorheen dus hop nog een laag slagroom
Het idee was de taart op de salontafel te zetten zodat we het goed konden zien maar Broes (onze hond) durfde niet van tafel te eten. Goed opgevoed dus
Taart dus op de grond gezet en hij begon eerst rondom de laag slagroom weg te likken. De kleur was dus al snel te zien. Iedereen heeft hard gelachen en het was erg gezellig
Het is dus een jongen!
_Marjon_ schreef:Fijn dat ze je zo goed in de gaten houden en ook een breed bloedonderzoek doen. Mijn ijzer is wel aan de lage kant (en ten opzichte van normaal gewoon gigantisch laag) maar volgens mij nog binnen de marges. Ik ben zelf wel begonnen met Floradix (nou ja die van Kruidvat) supplement. Ik ben benieuwd wat je voor advies krijgt van de diëtiste morgen.Ik mocht afgelopen vrijdag weer gaan bloedprikken i.v.m. vermoeidheid. Werd 's middags al gebeld dat ik een ijzertekort heb, dus daar ook de tabletjes voor opgehaald. Komende week weer bloedprikken omdat ze graag een breed bloedonderzoek willen doen, om te kijken of mijn lichaam wel genoeg ijzer opneemt. Anders kan ik ijzer slikken tot ik een ons weeg.
Blij dat ze me zo goed in de gaten houden wat dat betreft.
Morgen mijn afspraak met de diëtiste i.v.m. de diabetes en dan zal ik haar wel e.e.a. moeten voorleggen. Die ijzertabletten kunnen ook weer bijwerkingen hebben, moet je bij voorkeur op bepaalde tijd innemen.
_Marjon_ schreef:Wij hebben de Tula Adventure op het oog maar niet voor de eerste periode. Daarvoor wilde ik wel een draagdoek aanschaffen. Die Kokadi ziet er overigens ook wel heel erg handig uit zo op het plaatje.. zeker ook het overwegen waard nog.Ik las ook iets over draagdoeken. Bij de 1e heb ik gebruik gemaakt van zowel een doek, als een mei-tai als een full-buckle drager. De doek vond ik het minst fijn want ben geen handige knoper. De Mei-Tai is een vast rugpand die verder geknoopt moet worden, kreeg ik niet mooi strak.
Daarna ben ik naar full-buckle gegaan, dus draagzak met gespen. Heb een Kokadi, Tula en Ergobaby gehad.
Vooral de Tula veel plezier van gehad, maar de "standaard" gaat nog niet voor Newborns. Dus nu weer een Kokadi aangeschaft die morgen binnenkomt. Is gemaakt van draagdoekenstof dus mega zacht.
De Jasmin Im Wunderland
Voor onze oudste heb ik deze het meest gebruikt, de Tula standard. Met dit printje ook
Charlotte446 schreef:Mijn zus had haar teckel bij zich (op schoot) en die zei al dat haar hond geen probleem zou hebben met de taart van tafel eten![]()
Leuk dat je de baby weer hebt gezien. Is dat vanaf week 20 dat ze die groeicurve in de gaten houden?
Charlotte446 schreef:Daar hebben ze het toen niet over gehad. Wij zaten toen in een RMD huis en anders moest je vechten om die ziekenhuis kolf want iedereen kolft op dezelfde tijd dus toen een eigen kolf gaan gebruiken en had in ieder geval ruim voldoende opbrengst, maar je zou eens kunnen informeren bij een lactatiekundige hoe die erin staan. Mijn ervaring is dat de verloskundige het heel goed bedoeld, maar niet altijd de kennis in huis heeft die een lactatiekundige heeft (zo hadden ze mij de verkeerde maat schilden gegeven bijvoorbeeld).Kiwi, was het toen al volledig op gang? Bij mij zeiden ze dat je wel 2 weken zo'n zwaardere pomp moet gebruiken om het op te starten. Ik wil alleen gaan kolven. Moet er niet aan denken om borstvoeding te geven. Wie weet verandert dat nog maar ik denk het niet.
Azmay schreef:Fijn dat de echo nu gewoon goed wasHier net bij het ziekenhuis geweest voor de groeiecho. Waar mevrouw vorige keer rond p17 zat meette deze dames eerder p50. Nou heb ik ook het gevoel dat ze niet heel precies aan het meten waren maar dan nog, ben ook bijna 4kg aangekomen in de afgelopen 3 weken dus ik hoop dat ik niet ook nog een suikertest moet zometeen
HappyBuddha schreef:Wat zal er zoal in? Eventueel in spoiler?Voor degene hier die het (net als ik) nog niet wisten, bij de Babypark kan je ook een gratis tasje aanvragen. Ik heb hem vandaag opgehaald en t is zeker de moeite waard!
Ze adverteren er niet veel mee, zie hieronder de link:
https://www.babypark.nl/cadeau
Charlotte446 schreef:Je behang blijft te schattig MriekMooie kamer zo en lekker dat die bijna af is. Het kledingrek vind ik ook erg leuk!
Wat een leuke takkie heb je Freekie! Ziet er idd comfortabel uit je buik als kussen![]()
Haha Gnome, hier ook katten. Ik zie de verontwaardigde blik al voor me![]()
Ik ga op advies van de verloskundige waarschijnlijk de 1e 2 weken een zwaardere pomp huren, dat schijnt nodig te zijn om het goed op gang te brengen. Daarna een soort Elvie dingen via Amazon.com bestellen als het allemaal goed gaat. https://a.co/d/h1wrmFv
Fijn dat je je aardig goed voelt Kiwipitje. Ik denk dat de vermoeidheid ook kan komen door de spannende situatie die je hebt gehad. Daarnaast had ik altijd dat als ik maar door en door ging (met bijv. met werken) het goed ging maar zodra ik vakantie had ineens 16uur per dag kon slapen![]()
Mooi behang Marlis, volgens mij heb ik ook zoiets liggen voor onze slaapkamer. Jammer van de geverfde muur.
Hier gisteren de gender reveal gehad. Was simpel voor onze ouders, broers en zussen. Onze hond (eerste kind) mocht het onthullen. Zaterdag heel de dag hondentaarten aan het bakken geweest maar alles mislukteUiteindelijk een soort van redelijk iets kunnen fabriceren. Een uurtje van tevoren wat slagroom met een paar druppels kleurstof gemixt en in de taart gedaan. Een half uur later was het aan alle kanten eruit gelopen
Vlak van tevoren de gekleurde onderkant bedekt met een flinke laag slagroom en hop de vriezer in. Weer kwam het er licht doorheen dus hop nog een laag slagroom
Het idee was de taart op de salontafel te zetten zodat we het goed konden zien maar Broes (onze hond) durfde niet van tafel te eten. Goed opgevoed dus
Taart dus op de grond gezet en hij begon eerst rondom de laag slagroom weg te likken. De kleur was dus al snel te zien. Iedereen heeft hard gelachen en het was erg gezellig
Het is dus een jongen!
Charlotte446 schreef:Zeker een aanrader om het op deze manier te doen als je een hond hebt die ook een soort kind van je is! Alleen dan wel een taart via internet bestellen als je niet eerder een hondentaart gebakken hebtDat was ook eigenlijk de bedoeling tot mijn vriend ineens roet in onze planning gooide. Het zou eigenlijk volgende week pas zijn. Nu kon ik de taart dus niet meer op tijd bestellen.
In het begin had ik totaal geen voorgevoel maar op een gegeven moment was ik ervan overtuigd dat het een jongen was. Mijn vriend en grootste deel van de familie dachten een meisje. Wel grappig dat als je naar alle oude wijsheden kijkt ik echt wel onder de lijst meisje val.
Wat vinden jullie van een babyswing? Na de bevalling is er een hele grote kans dat ik ziek ga worden en heel veel op het toilet kom te zittenDat icm met mijn slechte schouder lijkt het me ideaal dat de baby door zo’n apparaat gewiegd en afgeleid kan worden. Op marktplaats worden ze voor best leuke prijsjes aangeboden.
_Marjon_ schreef:Hoihoi!
Ik mocht afgelopen vrijdag weer gaan bloedprikken i.v.m. vermoeidheid. Werd 's middags al gebeld dat ik een ijzertekort heb, dus daar ook de tabletjes voor opgehaald. Komende week weer bloedprikken omdat ze graag een breed bloedonderzoek willen doen, om te kijken of mijn lichaam wel genoeg ijzer opneemt. Anders kan ik ijzer slikken tot ik een ons weeg.
Blij dat ze me zo goed in de gaten houden wat dat betreft.
Morgen mijn afspraak met de diëtiste i.v.m. de diabetes en dan zal ik haar wel e.e.a. moeten voorleggen. Die ijzertabletten kunnen ook weer bijwerkingen hebben, moet je bij voorkeur op bepaalde tijd innemen.
Ik las ook iets over draagdoeken. Bij de 1e heb ik gebruik gemaakt van zowel een doek, als een mei-tai als een full-buckle drager. De doek vond ik het minst fijn want ben geen handige knoper. De Mei-Tai is een vast rugpand die verder geknoopt moet worden, kreeg ik niet mooi strak.
Daarna ben ik naar full-buckle gegaan, dus draagzak met gespen. Heb een Kokadi, Tula en Ergobaby gehad.
Vooral de Tula veel plezier van gehad, maar de "standaard" gaat nog niet voor Newborns. Dus nu weer een Kokadi aangeschaft die morgen binnenkomt. Is gemaakt van draagdoekenstof dus mega zacht.
De Jasmin Im Wunderland
[ Afbeelding ]
Voor onze oudste heb ik deze het meest gebruikt, de Tula standard. Met dit printje ook
[ Afbeelding ]
@Kiwipitje, fijn dat je iig goed slaapt. Dat dromen herken ik wel. Normaal zijn ze al vreemd maar nu echt next level.
@Marlis, wat een tof behang!
Een kolf heb ik nog liggen van de oudste. Een dubbele elektrische van Avent. Toen kwam de borstvoeding heel slecht op gang, en was, ook met kolven, mijn productie heel laag. Ik heb wel gezegd dat ik het nu opnieuw ga proberen, dus ben benieuwd.
@Charlotte. Wat een leuke gender reveal zo.
Babyswing heb ik geen ervaring mee.
Ohja, woensdag ga ik bij een kinderwagen kijken. Manlief was het er mee eens dat dit toch wel een prima oplossing was i.p.v. de oude kinderwagen van zijn ouders. Deze wagen is hetzelfde als die we voor de 1e hadden. Die was helemaal naar onze wens, dus waarom dan iets anders.
Azmay schreef:Whaha hier zouden de honden die taart echt niet laten staan, denk dat je snel moet zijn om de kleur nog te kunnen zien![]()
Leuk hoor een jongetje![]()
Hier net bij het ziekenhuis geweest voor de groeiecho. Waar mevrouw vorige keer rond p17 zat meette deze dames eerder p50. Nou heb ik ook het gevoel dat ze niet heel precies aan het meten waren maar dan nog, ben ook bijna 4kg aangekomen in de afgelopen 3 weken dus ik hoop dat ik niet ook nog een suikertest moet zometeen
Azmay schreef:Charlotte446 schreef:Mijn zus had haar teckel bij zich (op schoot) en die zei al dat haar hond geen probleem zou hebben met de taart van tafel eten![]()
Leuk dat je de baby weer hebt gezien. Is dat vanaf week 20 dat ze die groeicurve in de gaten houden?
Met 20 weken kijken ze bij de medische echo en bij sommige verloskundigen ook rond de 30 en 34 weken. Bij mij keken ze eerder omdat mijn buik klein was.
Mijn vriend moest vandaag werken dus mijn moeder ging mee, die vond het prachtig volgens mij. Fijn om haar ook eens echt zoiets te kunnen laten zien.
Kiwipitje schreef:Charlotte446 schreef:Daar hebben ze het toen niet over gehad. Wij zaten toen in een RMD huis en anders moest je vechten om die ziekenhuis kolf want iedereen kolft op dezelfde tijd dus toen een eigen kolf gaan gebruiken en had in ieder geval ruim voldoende opbrengst, maar je zou eens kunnen informeren bij een lactatiekundige hoe die erin staan. Mijn ervaring is dat de verloskundige het heel goed bedoeld, maar niet altijd de kennis in huis heeft die een lactatiekundige heeft (zo hadden ze mij de verkeerde maat schilden gegeven bijvoorbeeld).Kiwi, was het toen al volledig op gang? Bij mij zeiden ze dat je wel 2 weken zo'n zwaardere pomp moet gebruiken om het op te starten. Ik wil alleen gaan kolven. Moet er niet aan denken om borstvoeding te geven. Wie weet verandert dat nog maar ik denk het niet.Azmay schreef:Fijn dat de echo nu gewoon goed wasHier net bij het ziekenhuis geweest voor de groeiecho. Waar mevrouw vorige keer rond p17 zat meette deze dames eerder p50. Nou heb ik ook het gevoel dat ze niet heel precies aan het meten waren maar dan nog, ben ook bijna 4kg aangekomen in de afgelopen 3 weken dus ik hoop dat ik niet ook nog een suikertest moet zometeenHappyBuddha schreef:Wat zal er zoal in? Eventueel in spoiler?Voor degene hier die het (net als ik) nog niet wisten, bij de Babypark kan je ook een gratis tasje aanvragen. Ik heb hem vandaag opgehaald en t is zeker de moeite waard!
Ze adverteren er niet veel mee, zie hieronder de link:
https://www.babypark.nl/cadeau
Charlotte446 schreef:Ik denk het wel maar wij verbleven toen in het Ronald McDonald huis en daar was een gedeelde kolf. Ik heb daarom toen een eigen gekocht.Kiwi, huur je een pomp dan niet alleen voor jezelf? Dat was mijn gedachte bij het huren van een kolf
Charlotte446 schreef:Nesteldrang hèLekker bezig met je kleding uitzoeken! Ik ga denk ik hetzelfde doen, voor verkopen kan ik echt het geduld niet opbrengen. Wij verkopen oude fruitbomen via marktplaats maar pffff wat vreet dat energie. Ik kreeg dit stomme bericht van de week, mijn vriend staat naast een fruitboom om het formaat te laten zien: Die man op de foto lijkt niet echt blij te zijn dat hij daar moet staan als een soort meetlat. Ik heb maar teruggestuurd dat mijn vriend een beetje cameraschuw is.