Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 21:30

Ah ok. Wist ik niet.
Dat maakt het denk ik wel veel mooier en bijzonderder.
Ik vind het heel belangrijk dat het herdenken grote aandacht krijgt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 21:34

O toen kreeg je zo’n kruisje met een poppy mee zeker? Deed me denken aan mijn thuisstad Ieper met de Menenpoort.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 21:38

Zeker, het herdenken was bij de Bridge to bridge nog maar heel minimaal aanwezig, dus ik vind het ook mooi dat ze dat proberen terug te brengen! Nu zijn er hier in de regio natuurlijk volop Airborne gerelateerde evenementen in die tijd, dus het sluit mooi aan dan.
Het starten op de brug vond ik ook wel bijzonder om een keer mee te maken in de oude concept.

Op 4 mei vorig jaar kwam ik een loper tegen die heen en weer naar de begraafplaats op de Grebbeberg was gelopen, gewoon als een eigen herdenking herdenkingsloop. Vond ik ook mooi en ga ik dit jaar misschien ook doen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 21:50

Hier vanavond nog een training gedaan. Na wat inspiratie in de app groep was het plan, 10' Warming up, 20' tempo (met laatste min sprint), 10' Cooldown.

Door de wind was het niet heel makkelijk, maar wel weer mooi afgerond. Ruim 7,5km en zelfs voor het donker weer thuis :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 21:59

Vind ik ook eigenlijk wel een mooie training om misschien morgen te doen, ga eens kijken of ik daar dan zin in heb.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 23:41

Eventueel andere startlocaties vind ik niet zo heel erg als deze idd in arnhem eindigd. Het lijkt mij ook een hele mooie loop langs alle belangrijke locaties heen.
Dit is de route die in het linkje van kylan staat https://www.relive.cc/view/vRO7gdJYJyO
De datums op de website staan nog raar met linkjes naar 2021 toe, maar de titel is wel weer 2022. Even afwachten.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 08:45

gaucho schreef:
Vind ik ook eigenlijk wel een mooie training om misschien morgen te doen, ga eens kijken of ik daar dan zin in heb.

Was wel een fijne training hoor :j

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 11:29

Even een vraagje. Wat zijn jullie tips om hardloopschoenen schoon te krijgen na bvb lopen door modder/ nat zand?

Mijn obstacle run schoenen gooide ik in de wasmachine. Maar met mijn geliefde hardloopschoenen doe ik dit liever niet.

En gezien de kleur van mijn nieuwe schoenen (lichtblauw), gaat schoon houden/krijgen wel een dingetje worden denk ik :+

Heb normaal nooit zulke lichte kleuren qua sportschoenen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:02

Wij hebben een borstel in de schuur. Na het trailen even uitkloppen en een borstel erover als de modder is opgedroogd, verder doen wij er niks aan. Werkt prima.

Wel eens tot de enkels door de modder gegaan, dan even afspuiten met de tuinslang, maar dan duurt drogen wel langer.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:24

Ik ben aan het bedenken of ik zin heb om zo in de storm te gaan rennen, waait echt hard hier :=

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:25

gaucho schreef:
Ik ben aan het bedenken of ik zin heb om zo in de storm te gaan rennen, waait echt hard hier :=

Vanaf 13u ging er code geel gelden. Dus het is nu ook flink aan volgens mij... Als je ermee kunt schuiven? Lekker doen dan...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 14:31

MuSLi schreef:
gaucho schreef:

Vanaf 13u ging er code geel gelden. Dus het is nu ook flink aan volgens mij... Als je ermee kunt schuiven? Lekker doen dan...

Zie dat er einde middag ook wat pittige buien in aantocht zijn. Ik werk vanmiddag wel wat langer door en ga morgenochtend om 7.00 een rondje voor het werk.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 15:13

Hier op kantoor kwam net de kussenbox van het balkon af waaien. :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 15:40

Ik 'moet' straks wel in de storm.

Naja, moet is een groot woord, maar als ik niet loop, dan is de kans groot dat ik komend weekend ook niet lekker loop in Rotterdam :')

Zit waarschijnlijk tussen mijn oren, maar dat maakt niet uit.
Een beetje in het ritme blijven werkt voor mij het beste

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 16:03

Ik kijk al de hele week naar buiten en dan denk ik "Mèh, ik wil niet". Gister wel de tempotraining gedaan maar maandag niet mijn intervaltraining gedaan. Achteraf zijn die altijd heel satisfying maar in the moment moet ik me er echt toe zetten en met regen en kou lukt dat gewoon niet genoeg om het waardevol te maken. Vanochtend weer een sportmedisch onderzoek gedaan, ongeveer een jaar na de 1e keer. Heb de resultaten nog niet maar ik ben heel benieuwd. Ik had wel haast en was daarom vooraf vergeten te eten wat voor op de loopband (die na een fietstest kwam) niet ideaal was. Ik moest ½ tot 1 km/h eerder stoppen dan wanneer ik wel gegeten zou hebben puur omdat de tank leeg was zegmaar.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 16:43

Ik wilde ook lopen vandaag maar ik waaide net bijna weg toen ik naar huis liep vanaf werk. Dus ik denk dat ik het maar naar morgen verplaats :+

Wat betreft schoonhouden van schoenen: dat doe ik niet. Mijne waren ook zo'n mooi lichtblauw maar zijn dat niet meer... Ik doe er niks aan, gewoon uittrekken en de volgende keer weer aan.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 16:45

IMAY1990 schreef:
Ik kijk al de hele week naar buiten en dan denk ik "Mèh, ik wil niet". Gister wel de tempotraining gedaan maar maandag niet mijn intervaltraining gedaan. Achteraf zijn die altijd heel satisfying maar in the moment moet ik me er echt toe zetten en met regen en kou lukt dat gewoon niet genoeg om het waardevol te maken. Vanochtend weer een sportmedisch onderzoek gedaan, ongeveer een jaar na de 1e keer. Heb de resultaten nog niet maar ik ben heel benieuwd. Ik had wel haast en was daarom vooraf vergeten te eten wat voor op de loopband (die na een fietstest kwam) niet ideaal was. Ik moest ½ tot 1 km/h eerder stoppen dan wanneer ik wel gegeten zou hebben puur omdat de tank leeg was zegmaar.

Ah dat is wel jammer!

Mag ik vragen waar je dit onderzoek gedaan hebt?
Ik heb namelijk vorig jaar het onderzoek laten doen, maar enkel op de fiets.

Wil liever op de loopband als ik straks voor mn marathontraining een onderzoek wil laten doen, omdat mijn hartslag met fietsen veel lager ligt dan met hardlopen.

Kylan, ik vrees dat mijn schoenen ook dit lot te wachten staan :+

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 16:50

Dilan93 schreef:
IMAY1990 schreef:

Ah dat is wel jammer!

Mag ik vragen waar je dit onderzoek gedaan hebt?
Ik heb namelijk vorig jaar het onderzoek laten doen, maar enkel op de fiets.

Wil liever op de loopband als ik straks voor mn marathontraining een onderzoek wil laten doen, omdat mijn hartslag met fietsen veel lager ligt dan met hardlopen.

Ik heb hem gedaan bij Jessica Gal Sportartsen: https://www.jessicagal.nl/

En ik ben gegaan voor triathlon onderzoek omdat dat mijn specifieke doel is en deze dus specifiek zowel op de fiets als op de loopband is: https://www.jessicagal.nl/page/Triathlo ... rzoek.html

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 16:56

Ik heb net in de storm gelopen, een rustig herstelloopje van 5km.
Je ziet wel aardig goed waar ik de wind vol in mijn gezicht kreeg en waar ik wind meehad.

Afbeelding

Ik ben benieuwd naar de uitslagen IMAY.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 07-04-22 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 16:57

Ah oke :)

De fietstest is volgens mij meest gebruikelijk. Maar daar heb ik dus een vrij lage hartslag bij vergeleken met hardlopen. Dus vandaar dat ik op een loopband zou willen :j
Anders moet ik wel heeeel langzaam lopen als ik in de hartslagzones voor fietsen wil blijven

SV, bikkel hoor! :D

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 17:00

Dilan93 schreef:
Ah oke :)

De fietstest is volgens mij meest gebruikelijk. Maar daar heb ik dus een vrij lage hartslag bij vergeleken met hardlopen. Dus vandaar dat ik op een loopband zou willen :j
Anders moet ik wel heeeel langzaam lopen als ik in de hartslagzones voor fietsen wil blijven

SV, bikkel hoor! :D

Ja, bij mij zat er vorig jaar ook echt 30 slagen tussen fietsen en hardlopen. Je zou eens contact met ze op kunnen nemen om te vragen wat het beste zou passen bij jouw situatie. Ik zag dat ze ook meerdere locaties hebben maar ik weet niet of er een bij jou in de buurt is. Hier in Amsterdam waren het in ieder geval super aardige, professionele mensen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-22 19:33

Ik ga eens kijken :j

Nou, mijn loopje zit erop.
Het weer nodigde al niet erg uit om te gaan lopen. Maar heb mezelf toch naar buiten gekregen.

Alhoewel, eerst terug naar binnen om een extra laagje, want koud.
Daarna op weg. Na een halve km begob het te druppelen. En na amper 2 km een keiharde hagelbui icm tegenwind.
Daarna weer regen. Op ongeveer 4 km was het droog en toen ik net klaar was ging de zon schijnen :')

Maar, mijn nieuwe schoenen liepen fijn. :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 19:42

Fijn dat ze lekker liepen!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 19:42

Toch maar wel even gedaan, Dilan! +:)+ Mooi dat je nieuwe schoenen voldoen.

Ik heb lekker in een parkje gelopen, mooi uit de wind. Als het een beetje mee zit qua weer, laat ik me zaterdag een stukje van huis afzetten. Heb een leuke route van zo’n 9,4 km uitgestippeld. Eens testen of mijn horloge kan navigeren. B-)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 19:47

Puera schreef:
Toch maar wel even gedaan, Dilan! +:)+ Mooi dat je nieuwe schoenen voldoen.

Ik heb lekker in een parkje gelopen, mooi uit de wind. Als het een beetje mee zit qua weer, laat ik me zaterdag een stukje van huis afzetten. Heb een leuke route van zo’n 9,4 km uitgestippeld. Eens testen of mijn horloge kan navigeren. B-)

Wind mee naar huis _/-\o_ heb ik wel eens gedaan. Keiharde wind, liet ik me afzetten verderop en liep wind mee naar huis :')