Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:30

purny schreef:
Ann schreef:
Natuurlijk mag je wel kritiek hebben, maar ook voor hen zijn veel zaken nieuw betreffende dit virus en niet altijd te voorspellen. Daardoor komen ze soms terug op eerder gedane uitspraken. Maar dat heeft imo niets met moedwillig liegen te maken?

Hugo doet alsof hij grip op dingen heeft maar dat heeft die niet.
En dat is niet erg in een pandemie. Maar kom er dan ook gewoon eerlijk vooruit

Nou purny, je bent op je wenken bediend. Een hele persco om te zeggen dat ze het ook niet precies weten :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:55

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat wel een verademing vond :j

Loretta

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:58

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:37

En juist daarom is het eigenlijk dom dat we de armere landen nu vergeten. Daar is allr ruimte voor mutaties.

Tegelijkertijd is het ook niet blind staren op de percentages. Tegen ernstige vormen beschermen ze allemaal goed. De kans dat dat zo blijft is groot. Groter dan volledige bescherming.
Dus we kunnen redelijk hoopvol blijven dat we met de huidige vaccinaties corona iig kunnen afdoen naar een soort griepvirus en dan ook net als bij het griepvirus straks kunnen handelen met elkaar. Waarbij we ook niet panisch waren om oma te besmetten of spastisch ons afvroegen "van wie heb ik het gehad?" Nadat je ziek was. Het hoorde er gewoon bij en als oma overleed aan influenza was dat oke.
Ik ben niet zo bang dat het blijft zoals het nu is eigenlijk.

Ik ben wel bang of we nu de Britse variant voor kunnen blijven. Daar vrees ik wel heel erg voor en ik denk dat het antwoord nee is. Dus ik denk dat er op de eindstreep nog heftige dingen op ons wachten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:46

Wat ik me wel afvraag.
Binnen ons gezin, zijn wij besmet geraakt met Corona, dat ging heel snel.
De GGD belt regelmatig hoe het gaat en ik heb gevraagd of wij misschien de Britse variant kunnen hebben. Maar de GGD weet dat niet en als patiënt hoor je dat niet.

De RIVM schijnt dat wel in kaart te brengen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:52

Electra63 schreef:
Wat ik me wel afvraag.
Binnen ons gezin, zijn wij besmet geraakt met Corona, dat ging heel snel.
De GGD belt regelmatig hoe het gaat en ik heb gevraagd of wij misschien de Britse variant kunnen hebben. Maar de GGD weet dat niet en als patiënt hoor je dat niet.

De RIVM schijnt dat wel in kaart te brengen.

Hier staat meer over hoe dat werkt. Het heet kiemsurveillance. GGD weet dat idd niet. Rivm doet het met steekproeven.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... rveillance

https://www.rivm.nl/nieuws/Britse-varia ... -Nederland

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 01:27

Dank je Secrecible!
Goede link en zo heeft GGD het mij ook verteld.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:30

Het SputnikV vaccin heeft een effectiviteit van 91%. :wow:
AZ en de russen gaan samenwerken om uit te vissen of een eerste dosis van AZ en een tweede dosis met Sputnik de effectiviteitsgraad van 62% van AZ kan verhogen.
Dacht dat het eerst op een kleine groep van 100 personen geprobeerd wordt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:32

Nou, die Russen zijn zo gek dan nog niet. ;)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:37

Haha, nee inderdaad :D
Die hebben naar 't schijnt ook echt heel veel medische kennis in huis. Ook mede door de grote interesse in ( biologische ) oorlogsvoering.

In België wordt door de Hoge Gezondheidsraad het vaccin van AZ trouwens afgeraden voor 55+ hoorde ik gister op het journaal.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:38

31 MINUTEN GELEDEN
'AstraZeneca-vaccin remt virusverspreiding'
Het lijkt erop dat het grootschalig vaccineren met het AstraZeneca-vaccin ertoe leidt dat de verspreiding van het virus wordt geremd. Een groep wetenschappers heeft in The Lancet de tussentijdse conclusies van een onderzoek hierover gepubliceerd. Tot dusver was het nog niet bekend of een gevaccineerd persoon anderen kan besmetten met het coronavirus. Dat lijkt dus nauwelijks te gebeuren, schrijven de onderzoekers. De overdracht van het virus wordt met twee derde beperkt.

De Britse minister Hancock van Volksgezondheid noemt het onderzoek "absoluut fantastisch" nieuws. "Vaccins zijn de manier om uit deze pandemie te komen". In het Verenigd Koninkrijk hebben inmiddels 9,6 miljoen mensen de eerste prik van het vaccin ontvangen, wat neerkomt op zo'n 15 procent van de bevolking.

Bron is NOS.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:44

Ah kijk, dat gaat de goede kant uit !

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:47

Hoopvol om te lezen idd. Wat sputnik betreft, laat ze dan zsm de boel afronden en goedkeuren, hoe meer vaccins hoe beter.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:52

secricible schreef:
En juist daarom is het eigenlijk dom dat we de armere landen nu vergeten. Daar is allr ruimte voor mutaties.

Tegelijkertijd is het ook niet blind staren op de percentages. Tegen ernstige vormen beschermen ze allemaal goed. De kans dat dat zo blijft is groot. Groter dan volledige bescherming.
Dus we kunnen redelijk hoopvol blijven dat we met de huidige vaccinaties corona iig kunnen afdoen naar een soort griepvirus en dan ook net als bij het griepvirus straks kunnen handelen met elkaar. Waarbij we ook niet panisch waren om oma te besmetten of spastisch ons afvroegen "van wie heb ik het gehad?" Nadat je ziek was. Het hoorde er gewoon bij en als oma overleed aan influenza was dat oke.
Ik ben niet zo bang dat het blijft zoals het nu is eigenlijk.

Ik ben wel bang of we nu de Britse variant voor kunnen blijven. Daar vrees ik wel heel erg voor en ik denk dat het antwoord nee is. Dus ik denk dat er op de eindstreep nog heftige dingen op ons wachten.

Dat is een hele mooie bijdrage. De heftige dingen op weg naar de eindstreep. Goed om daar nu al rekening mee te houden. Wel zorgelijk wat dit maatschappelijk allemaal nog gaat doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:55

Dat laatste vooral. Ik vind dat ze nu, ongeveer een jaar na de start van deze crisis dat maatschappelijke stuk wel meer mee mogen gaan nemen. Gokken op vaccinatie als enige exit strategie is een hele spannende.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:01

Ik zou geen andere exitstrategie kunnen bedenken eigenlijk susan, tenzij er een wondermedicijn komt.
Alle andere methodes zijn coping-strategieën: kritischer zijn op wie er in het zkh komt te liggen bijvoorbeeld, accepteren dat mensen dood gaan. Theoretisch gezien zou personeel voor de IC’s verder opleiden of wellicht iets omgooien daar ook nog een strategie kunnen zijn, want als vaccinatie niet werkt hebben we nog wel een paar jaar te gaan in deze ellende.
Maar dat is allemaal niet echt een manier om er een einde aan te maken, alleen om se situatie zo houdbaar mogelijk te houden voor partijen tot er groepsimmuniteit is. Alleen vaccinatie kan die groepsimmuniteit versnellen...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:06

Ik ook niet hoor. Het is gewoon heel complex. Feit is wel dat een heel groot deel van de economie kapot gaat, heel veel kinderen een leerachterstand hebben al (40% van de eindexamenkandidaten gaat waarschijnlijk niet slagen), we een hoop nevenschade in de gezondheidszorg hebben door uitgestelde zorg. Er nog steeds geen perspectief is voor grote groepen ondernemers. Ik hoop dat de belofte van vaart gaan maken met vaccineren waargemaakt gaat worden. Ik wacht af. Ik sta voor februari op de rol. Maar niks gehoord nog.

Ik kwam deze net tegen, ik moest er zelf erg om lachen. Toch maar geen Sputnik voor mij :') : https://www.facebook.com/pieterloridon/ ... 2042317721

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:34

_O-
Doe mij toch maar een Sputnikske dan. Een mens kan niet genoeg talen spreken :=

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:51

Misschien komen er straks wel vaccinatie reisjes naar Rusland. :D

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:19

Al met al mogen we wel blij zijn dat door deze hele crisis mRNA technologie een gigantische boost heeft gekregen.

https://www.tijd.be/ondernemen/farma-bi ... 80487.html

Anders had het waarschijnlijk nog jaren geduurd voordat er een eerste mRNA vaccin voor mensen op de markt was gekomen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 12:17

furious schreef:

lijkt me gezellig... doen we een bokt on tour :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 12:19

Putin rijdt ook paard toch? Ik voel een meet aankomen :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 12:42

c_alsemgeest schreef:
furious schreef:

lijkt me gezellig... doen we een bokt on tour :+

Dan vraag ik een kennis van mij die in Moskou woont om het te organiseren. Zij is Engelse lerares, dus dan hebben we gelijk een aanspreekpunt :Y)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:31

sureido schreef:
31 MINUTEN GELEDEN
'AstraZeneca-vaccin remt virusverspreiding'
Het lijkt erop dat het grootschalig vaccineren met het AstraZeneca-vaccin ertoe leidt dat de verspreiding van het virus wordt geremd. Een groep wetenschappers heeft in The Lancet de tussentijdse conclusies van een onderzoek hierover gepubliceerd. Tot dusver was het nog niet bekend of een gevaccineerd persoon anderen kan besmetten met het coronavirus. Dat lijkt dus nauwelijks te gebeuren, schrijven de onderzoekers. De overdracht van het virus wordt met twee derde beperkt.

De Britse minister Hancock van Volksgezondheid noemt het onderzoek "absoluut fantastisch" nieuws. "Vaccins zijn de manier om uit deze pandemie te komen". In het Verenigd Koninkrijk hebben inmiddels 9,6 miljoen mensen de eerste prik van het vaccin ontvangen, wat neerkomt op zo'n 15 procent van de bevolking.

Bron is NOS.

Dat klinkt goed! Heb je ook een linkje?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:36

Als AZ de verspreiding remt, dan zullen de andere vaccins dat toch ook wel doen??