Cer schreef:Is een opticien nog open eigenlijk?
Niets over gezien.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:Cer schreef:Is een opticien nog open eigenlijk?
Niets over gezien.
![]()
Nagini schreef:Relaxed schreef:Ik vind het gewoon raar om te roepen bij ons dit en bij ons dat. WIJ kunnen niks doen aan de maatregelen? Wij bepaalden niet wanneer wat wel of niet in ging?
Van mij had het ook veel eerder strenger gemogen.. Ik vind het prima dat we nu lockdown hebben, hebben we het zelf naar gemaakt.
Ik zeg ook nergens dat het jouw schuld is of dat jij maatregelen hebt bepaald.
Ik weet dondersgoed hoe slecht het voelt om in zware lockdown te zitten, dus voor sommige mensen helpt het wellicht om te lezen dat er goed resultaat uit kan komen.
Nu kun je overal zout op leggen of geagiteerd zijn omdat Australie een eiland is en NL niet.. maar het is bedoeld als een post zodat sommige mensen (en misschien niet jij) zien of horen dat ook al is het ontzettend k u t en zwaar en moeilijk dat het uiteindelijke resultaat het waard is.
Libera schreef:Joh AmerIka is ook een eiland en dat heeft ook niets geholpen
In NL zijn er tenminste nog vangnetten voor mensen die hun inkomen kwijtraken, of medische zorg nodig hebben.
Hier heb je pech, dan ben je je huis kwijt. Er staan hier hele homeless camps langs de snelwegen... dood door zelfmoord is 30% gestegen, mensen zien simpelweg geen uitweg meer.
Dan is het wel een beetje raar om te lezen dat men in NL zich vooral druk maakt over hoeveel mensen ze voor Kerst uit mogen nodigen, of dat paardrijden nog wel mag...
Nagini schreef:@Mindim, nou voor internationale reizigers is het makkelijker.
Maar je moet Australie een beetje zien als 1 land met 7 aparte landen er in.
Elke staat heeft zijn eigen overheid en had zn eigen lockdown rules.
Alle staten zijn ook dicht gegaan voor elkar en inderdaad waren er grens controles en beleuring voor de grens overgaan naar een andere staan (van Victoria naar New South Wales) bijv.
Dat maakte het heel moeilijk voor grens werkers, familie uit verschillende staten etc.
Hier in Melbourne was er zelfs een grens vanuit stad naar platteland.. en er stond dus een blokkade over de snelweg met politie controle voor 3+ maanden.. dus bijv mijn collega woonde in Geelong, dat is “platteland”, en ik niet.. 40 km verderop.
Ik mocht niet naar haar toe en zou iets van $5000 boete krijgen. Zij moest toen scholen terug gingen elke dag door politie checkpoints.
Queensland is pas open naar Victoria sinds 8 december.
Dus, ja... er zijn wel nog andere grenzen in Australie.
Libera schreef:Joh AmerIka is ook een eiland en dat heeft ook niets geholpen
In NL zijn er tenminste nog vangnetten voor mensen die hun inkomen kwijtraken, of medische zorg nodig hebben.
Hier heb je pech, dan ben je je huis kwijt. Er staan hier hele homeless camps langs de snelwegen... dood door zelfmoord is 30% gestegen, mensen zien simpelweg geen uitweg meer.
Dan is het wel een beetje raar om te lezen dat men in NL zich vooral druk maakt over hoeveel mensen ze voor Kerst uit mogen nodigen, of dat paardrijden nog wel mag...
Veriye schreef:Erm... Kan iemand mij dit uitleggen?
Voor mij gaat dat niet samen:
Het maximumaantal mensen dat je thuis mag ontvangen gaat verder omlaag, van drie naar twee. Maar: dat geldt dan weer niet op Kerstavond, Eerste Kerstdag en Tweede Kerstdag. Het geldt ook niet voor kinderen van 12 jaar of jonger.
De maximale groepsgrootte van twee mensen geldt binnen én buiten, als je tenminste niet van hetzelfde huishouden bent. Huishoudens van bijvoorbeeld drie of vier mensen kunnen nog wel als gezelschap over straat.
Dus thuis mag je twee personen ontvangen, maar binnen en buiten mogen het maar in totaal 2 personen zijn als het niet hetzelfde huishouden is. Wat is het nu? Ik snap het niet.
secricible schreef:Dit is toch gewoon net als tijdens de gedeeltelijke lockdown? Toen is toch ook uitgelegd waarom dit zo is?
Ja, binnen mag je 3 mensen met kerst ontvangen en 2 mensen daar omheen.
En buiten mag je met 2 mensen zijn.
Niet heel ingewikkeld toch?