Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:39

Cer schreef:
Is een opticien nog open eigenlijk?

Niets over gezien.

:+ ;)

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:40

Zo HC, scherp :')

Maar ik had gelukkig al gelezen dat die open mogen blijven

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:43

Huertecilla schreef:
Cer schreef:
Is een opticien nog open eigenlijk?

Niets over gezien.

:+ ;)

Volgens mij wel!

Wij mogen morgen een beetje versoepelen. Sinds lang mogen we zonder verklaring de weg op. Wel nog advies niemand binnen halen en erg oppassen. Maar ik kan dus boodschappen doen en EINDELIJK mijn wandelschoenen kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:45

Nagini schreef:
Relaxed schreef:
Ik vind het gewoon raar om te roepen bij ons dit en bij ons dat. WIJ kunnen niks doen aan de maatregelen? Wij bepaalden niet wanneer wat wel of niet in ging?
Van mij had het ook veel eerder strenger gemogen.. Ik vind het prima dat we nu lockdown hebben, hebben we het zelf naar gemaakt.

Ik zeg ook nergens dat het jouw schuld is of dat jij maatregelen hebt bepaald.

Ik weet dondersgoed hoe slecht het voelt om in zware lockdown te zitten, dus voor sommige mensen helpt het wellicht om te lezen dat er goed resultaat uit kan komen.

Nu kun je overal zout op leggen of geagiteerd zijn omdat Australie een eiland is en NL niet.. maar het is bedoeld als een post zodat sommige mensen (en misschien niet jij) zien of horen dat ook al is het ontzettend k u t en zwaar en moeilijk dat het uiteindelijke resultaat het waard is.

Australie heeft iig heel wat meer km aan grens dicht te gooien dan Nederland. Dus waarschijnlij veel lastiger voor Australie dan voor Nederland.

Western Australia had het een stuk gemakkelijker niet?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:51

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:56

Joh AmerIka is ook een eiland en dat heeft ook niets geholpen :')

In NL zijn er tenminste nog vangnetten voor mensen die hun inkomen kwijtraken, of medische zorg nodig hebben.

Hier heb je pech, dan ben je je huis kwijt. Er staan hier hele homeless camps langs de snelwegen... dood door zelfmoord is 30% gestegen, mensen zien simpelweg geen uitweg meer.
Dan is het wel een beetje raar om te lezen dat men in NL zich vooral druk maakt over hoeveel mensen ze voor Kerst uit mogen nodigen, of dat paardrijden nog wel mag...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:56

Pfff, ondanks dat ik weet dat het moet ontstaan er ook wel weer rare situaties nu hoor.

Hotels vol (zakelijke) gasten die niet zomaar weg kunnen, die morgenochtend geen ontbijt meer kunnen krijgen. Die moeten een maaltijd laten bezorgen of afhalen. Of misschien een bezorgservice voor de deur van eigen hotel?

En ik ontdek net dat de dietist wel door mag werken als ze zorg leveren via de zorgverzekeringswet. Maar als dietist onder dr langdurige zorg sta ik (als enige behandelaar van een instelling) niet genoemd, en zou ik dus vanaf morgen niks meer mogen doen en hebben alle ouderen en gehandicapten gewoon pech en krijgen geen voedingszorg meer. Dus morgen crisisoverleg hoe we dat gaan aanvliegen. Hopelijk is het gewoon een fout, anders wordt het wel heel creatief registreren van noodzakelijke behandeling.
Laatst bijgewerkt door secricible op 14-12-20 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:58

Libera schreef:

In NL zijn er tenminste nog vangnetten voor mensen die hun inkomen kwijtraken, of medische zorg nodig hebben.

Hier heb je pech, dan ben je je huis kwijt. Er staan hier hele homeless camps langs de snelwegen... dood door zelfmoord is 30% gestegen, mensen zien simpelweg geen uitweg meer.
Dan is het wel een beetje raar om te lezen dat men in NL zich vooral druk maakt over hoeveel mensen ze voor Kerst uit mogen nodigen, of dat paardrijden nog wel mag...

Relativeren is veel mensen toch vreemd :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:59

@Mindim, nou voor internationale reizigers is het makkelijker.

Maar je moet Australie een beetje zien als 1 land met 7 aparte landen er in.
Elke staat heeft zijn eigen overheid en had zn eigen lockdown rules.
Alle staten zijn ook dicht gegaan voor elkar en inderdaad waren er grens controles en beleuring voor de grens overgaan naar een andere staan (van Victoria naar New South Wales) bijv.

Dat maakte het heel moeilijk voor grens werkers, familie uit verschillende staten etc.

Hier in Melbourne was er zelfs een grens vanuit stad naar platteland.. en er stond dus een blokkade over de snelweg met politie controle voor 3+ maanden.. dus bijv mijn collega woonde in Geelong, dat is “platteland”, en ik niet.. 40 km verderop.

Ik mocht niet naar haar toe en zou iets van $5000 boete krijgen. Zij moest toen scholen terug gingen elke dag door politie checkpoints.

Queensland is pas open naar Victoria sinds 8 december.

Dus, ja... er zijn wel nog andere grenzen in Australie.

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:00

Weet iemand hoe het zit op een privéstalling met de nieuwe maatregelen?

Hoeveel mensen mogen er nu tegelijk op stal komen. Als 2 mensen aan het rijden zijn en er 2 in de stal staan kan dat dan?

Of moet ik uitgaan van de twee mensen die er ‘op visite’ mogen komen, maar dan zouden er 3 mensen tegelijk aanwezig kunnen Aimé incl mezelf. Maar als er dan 2 mensen bij mij thuis zouden zijn, dan zou er weer niemand op stal mogen komen, dus ik snap er niks meer van...

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:05

In de meeste landen waar ze een strenge lockdown hadden heeft dat op zich wel geholpen, even aan de noodrem trekken en de besmettingen liepen idd sterk terug.
Alleen ging het daarna weer mis als er te snel te veel toegelaten werd.

Streng is idd relatief, geen enkel westers land krijgt een lockdown Chinese stijl aan de bevolking verkocht en we hebben hier best goede vangnetten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:08

pien_2010 schreef:
Volgens mij wel!

Pien toch!!!

Opticien, niets gezíen....

Knipoog, clown.

:knuffel:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:09

Huertecilla schreef:
pien_2010 schreef:
Volgens mij wel!

Pien toch!!!

Opticien, niets gezíen....

Knipoog, clown.

:knuffel:

_O- had het niet door

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:09

Nagini schreef:
@Mindim, nou voor internationale reizigers is het makkelijker.

Maar je moet Australie een beetje zien als 1 land met 7 aparte landen er in.
Elke staat heeft zijn eigen overheid en had zn eigen lockdown rules.
Alle staten zijn ook dicht gegaan voor elkar en inderdaad waren er grens controles en beleuring voor de grens overgaan naar een andere staan (van Victoria naar New South Wales) bijv.

Dat maakte het heel moeilijk voor grens werkers, familie uit verschillende staten etc.

Hier in Melbourne was er zelfs een grens vanuit stad naar platteland.. en er stond dus een blokkade over de snelweg met politie controle voor 3+ maanden.. dus bijv mijn collega woonde in Geelong, dat is “platteland”, en ik niet.. 40 km verderop.

Ik mocht niet naar haar toe en zou iets van $5000 boete krijgen. Zij moest toen scholen terug gingen elke dag door politie checkpoints.

Queensland is pas open naar Victoria sinds 8 december.

Dus, ja... er zijn wel nog andere grenzen in Australie.

Dat had ik idd ook gehoord, wehebben kennisen in Perth en die vertelden dat ook al idd.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:18

Erm... Kan iemand mij dit uitleggen?
Voor mij gaat dat niet samen:
Het maximumaantal mensen dat je thuis mag ontvangen gaat verder omlaag, van drie naar twee. Maar: dat geldt dan weer niet op Kerstavond, Eerste Kerstdag en Tweede Kerstdag. Het geldt ook niet voor kinderen van 12 jaar of jonger.

De maximale groepsgrootte van twee mensen geldt binnen én buiten, als je tenminste niet van hetzelfde huishouden bent. Huishoudens van bijvoorbeeld drie of vier mensen kunnen nog wel als gezelschap over straat.

Dus thuis mag je twee personen ontvangen, maar binnen en buiten mogen het maar in totaal 2 personen zijn als het niet hetzelfde huishouden is. Wat is het nu? Ik snap het niet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:19

Afbeelding
Vind deze wel even leuk....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:20

Libera schreef:

In Griekenland ook drama, zeker de zelfmoordcijfers, al jaren, als gevolg van de crisis.

Al snap ik dat relativeren moeilijk is, als jouw winkel besloten wordt of jij je baan kwijt bent geraakt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:22

Echwel schreef:
[ [url=m/BFciVQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vind deze wel even leuk....

_O- Die is zeker leuk!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:23

Veriye schreef:
Erm... Kan iemand mij dit uitleggen?
Voor mij gaat dat niet samen:
Het maximumaantal mensen dat je thuis mag ontvangen gaat verder omlaag, van drie naar twee. Maar: dat geldt dan weer niet op Kerstavond, Eerste Kerstdag en Tweede Kerstdag. Het geldt ook niet voor kinderen van 12 jaar of jonger.

De maximale groepsgrootte van twee mensen geldt binnen én buiten, als je tenminste niet van hetzelfde huishouden bent. Huishoudens van bijvoorbeeld drie of vier mensen kunnen nog wel als gezelschap over straat.

Dus thuis mag je twee personen ontvangen, maar binnen en buiten mogen het maar in totaal 2 personen zijn als het niet hetzelfde huishouden is. Wat is het nu? Ik snap het niet.

Dit is toch gewoon net als tijdens de gedeeltelijke lockdown? Toen is toch ook uitgelegd waarom dit zo is?
Ja, binnen mag je 3 mensen met kerst ontvangen en 2 mensen daar omheen.
En buiten mag je met 2 mensen zijn.

Niet heel ingewikkeld toch?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:25

Afbeelding

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:29

secricible schreef:
Dit is toch gewoon net als tijdens de gedeeltelijke lockdown? Toen is toch ook uitgelegd waarom dit zo is?
Ja, binnen mag je 3 mensen met kerst ontvangen en 2 mensen daar omheen.
En buiten mag je met 2 mensen zijn.

Niet heel ingewikkeld toch?

Nou dat snap ik nog, maar er staat bij BINNEN én BUITEN. Thuis is ook binnen. Of zijn hier winkels mee bedoelt waar je eigenlijk zowieso alleen zou moeten zijn?
Laatst bijgewerkt door Veriye op 14-12-20 22:32, in het totaal 2 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:30

Libera schreef:
[ [url=m/VW8H7J.jpg]Afbeelding[/url] ]

En wie helpt mijn lichamelijke bijgevroten Corona-curves te flattenen?! We zien het allemaal na de lockdown en verder na de Corona crisis :j
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 14-12-20 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:31

Oh nu snap ik je vraag beter. Dat lijkt me binnen op alle plekken die niet thuis zijn (en nog open zijn) inderdaad. Dus ook overheidsgebouwen ed

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 22:32

Libera schreef:
[ [url=m/VW8H7J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die word volop gedeeld door onze nationale oproer kraaier Willem Engel. Maar ik kan me goed voorstellen dat in landen zonder vangnet en je alles kwijtraakt dit zeker van toepassing is en dan ook nog een president die er geen flikker aan doet.