Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:59

Ach die pony!! Heel veel sterkte ermee :knuffel:

Mijn hond was een beetje een Stef Stuntpiloot toen hij jonger was (hij is nu 3 dus nog steeds niet oud, maar wel iéts verstandiger) maar hij had een keer een wond in z’n buik omdat hij vanaf de bank in de vensterbank sprong bovenop een glas dat brak :roll: ik heb daar geen foto van, maar wel van toen hij een tak door z’n tandvlees gehad heeft.
Ik gooi geen stokken om die reden, maar hij had er zelf 1 opgepakt en ging ermee lopen klieren met z’n vriendje en toen ging die zo door zn tandvlees heen. Hij moest een roesje om het schoon te maken en een paar hechtingen. Hij had er zelf erg weinig van _O- en wat heeft hij ervan geleerd? Niks! **\O/** **\O/** alleen hij heeft nu hij wat “ouder” is NEE wat beter onder de knie en laat hij stokken (soms) los als ik dat zeg. :')

Afbeelding
Afbeelding

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:51

DideH schreef:
Een vriendin is plastisch handchirurg. Die heeft ooit verteld dst dit een veelgehoord verhaal is sinds de avocado hype van de afgelopen jaren waarom mensen pezen doorsnijden _O-

Ik kreeg ook meteen deze link van mn zus doorgestuurd, een 'avocadohand' _O-
https://www.rodekruis.nl/nieuwsbericht/ ... adohand-2/

Het is ook niet mn eerste avocadoverwonding, daarom doe ik het normaal met een bot mes maar ik was afgeleid :')

Ahgos Warboel, dat is ook een nare wond :(:)

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:50

Oeeeh ik heb 2 wonden gehad die best lelijk waren. Zal even in een spoiler plaatsen van de eerste wond (degene die wel het ergst was haha). Tweede wond zal ik later een keer sturen (was wel het zelfde moment) had kaplaarzen aangehad en een blaar gekregen op mijn hiel. Foto’s staan op volgorde van het genezingsproces (maar moest uiteindelijk toch naar de huisarts want ik kreeg koorts :') )

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu zit er gewoon een mooi littekens

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:51

Mooie wond! Had je er last van? Vervelende plek lijkt me.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:08

Oh h eftig

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:11

Ieeeee krijg er gewoon rillingen van. Ziet er heel pijnlijk uit :=

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:18

Mooi proces om te zien. Maar lees ik nou over de oorzaak heen of staat die er niet bij?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:35

_Karlijn schreef:
Mooi proces om te zien. Maar lees ik nou over de oorzaak heen of staat die er niet bij?

Zoals ik lees door kaplaarzen.

Nare wond!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:31

Jeetje die diertjes :(:)

En de menselijke wonden ook natuurlijk!

Ben al een tijdje een meelezer onder mijn steen. Ik had wel iets om te willen delen, maar dat gaat om een cavia en geen mens. Nu ik zie dat er meer dieren geplaatst worden. Deel ik ook mijn cavia!

Mijn cavia Rowy, zij had van het een op andere moment een abces bij haar kaak. Zodra ik het opmerkte is mijn vriend meteen in de taxi naar de dierenarts gegaan (ik moest werken, net een nieuwe baan dus kon moeilijk thuisblijven).

Nouja antibiotica en pijnstiller gekregen. Maar dat hielp niet.

Later terug om toch aan te prikken, ja inderdaad een abces. Operatie ingepland om deze te leeg te spoelen. Daarna een week lang wond openhouden en 2x daags de wond vol antibioticazalf spuiten.

Helaas kwam abces 2x zo groot terug binnen enkele dagen. Ja wat moet je dan?

Optie 1 : inslapen
Optie 2 : opereren, maar dan moest alles weggehaald. En het was abces in abces in abces in abces. Van ene kant oor door onder haar kin naar haar andere wang. Dus alles moest open. De dierenarts gaf de operatie 50/50 kans. Want als ze ook maar 1 bloedvat of zenuw zou raken... zou het einde Rowy zijn.

Prognose zou goed zijn, de operatie zou spannend zijn maar genezen moest dan wel een eitje worden... dus met die gedachte wilden we de kans wagen.

Nou de dierenarts heeft uuuuren gewerkt. Maar de operatie was geslaagd.

Zo kreeg ik Rowy terug:
Afbeelding

Ze was alert, lekker terug bij haar vriendjes. En het leek inderdaad voorspoedig te gaan met genezen.

Maar toch begon de wond wat te lekken en wat vreemd te ruiken. Zoetig, weeïg. Meteen dierenarts gemaild met foto en beschrijving. Zou nog wel oke zijn. Wondvocht was wel logisch en dat kon wat apart ruiken. Oke, we gaan door. Beetje schoondeppen en zalf erop was het advies.
Afbeelding

Tot het vrijdagavond was. Thuis van werk, tijd voor de beestjes... Ik de wond verzorgen... ineens barste deze helemaal open... ik schrok mij rot! :oo meteen spoeddienst gebeld. Helaas was het de andere praktijk, waarmee de mijne samenwerkt, zij hadden de spoeddienst... maar dit wilde ik echt alleen bij mijn eigen... de dierenarts van de spoeddienst had mijn dierenarts gebeld en ik moest even een foto mailen... niet veel later kreeg ik een mail terug "Over een half uur op de praktijk, lukt dat?" Natuurlijk lukt dat.

Spoiler:
Afbeelding

Mijn dierenarts, wereldvrouw dat ze is, heeft de hele toko speciaal voor Rowy opengegooid op een avond waarin zij eigenlijk vrij was en deze praktijk gesloten... maar ook zij was van mening van "Ik ben hieraan begonnen en ik ga met je door tot het einde". Echt <3. Ze heeft Rowy meegenomen de OK in en de wond bijgewerkt en schoongespoeld.

De wond zat vol met gangreen en haar vlees was aan het afsterven... dat verklaarde die zoet weeïge lucht... ik kreeg een andere antibiotica voorgeschreven. De gangreen moest stoppen. Er was nog wel genoeg doorbloed weefsel dus we wilden het een kans geven.

Ik kreeg haar terug met een roze kraagje. Zelf in elkaar geflanst door de dierenarts. Ze moest helaas wel apart. Wat was ze sneu :(:)

Afbeelding

De dierenarts en ik hebben wel samen afgesproken eerlijk te blijven. Als Rowy ellendig zou zijn. Zouden we stoppen.

Maar Rowy bleef sterk en alert en stopte geen moment met vechten. At goed, dronk goed, keutelde goed... dus we gingen door.

Na een week verbandwissel en wond schoonmaken. Later zwol ze helaas wel op door de druk van het verband.

Afbeelding

Dus afgesproken het verband eraf en kijken hoe de gangreen was. En wat waren we blij, de gangreen was weg en er was weer nieuw weefsel! Heel mooi granulatieweefsel :):)

Elke controle was er de kans dat we afscheid moesten nemen, maar elke keer mocht ze toch weer mee naar huis.

Ik kreeg een mooie wondspray mee, nog even door met antibiotica en metacam. En toen ging het snel.

Week na week werd de wond mooier en mooier.

Ze mocht ook weer terug bij haar vriendjes, na weken alleen zitten
Wat was ze blij!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot nu.

Nu?

Het haar zit er weer op en je ziet er niets meer van. Uiteraard is er een litteken, maar die zit verstopt in haar vachtje.

Afbeelding

Rowy, mooie, lieve Rowy <3

Afbeelding

Zelf is ze weer de vrolijke, speelse, meid die ze altijd al was :+:

Zo goed als nieuw! :D

Afbeelding

De rekening... daar hebben we het maar niet over :=

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:40

Wauw wat bizar zeg en vooral dat ze het overleefd heeft!
Ja die rekening zal wel flink zijn

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:53

Ja zeg dat wel, het was ook bizar...
De dierenarts en ik zeiden ook al "als we dit hadden geweten..."

Maar toch ben ik blij dat we dit gedaan hebben. Rowy verdiende deze kans en ze heeft gestreden, echt gestreden. Wat een bikkeltje was zij.

En geen moment heeft ze moeilijk gedaan. En nog altijd is ze even blij om mij te zien <3 en ik haar!

De rekening heb ik gelukkig al helemaal afgelost. Wel zo fijn. :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:59

Oh dat caafje :knuffel: wat een wonder dat ze dat overleefd heeft zeg, zulke tere diertjes! Maar wat een topper zeg jouw dierenarts. En wat ontzettend netjes genezen! Ik heb echt een zwak voor cavia’s en Rowy is prachtig <3 <3

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:00

Zulke dierenartsen zijn goud waard. Wat goed dat je haar een kans kon geven!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:13

@Warboel, ja mooi is ze <3 en taai! Ze is zo ontzettend sterk. Onze strijder. Mijn dierenarts is echt een topvrouw. Heel blij met haar!

@denisesilver, zekersteweten! :j ik ben haar eeuwig dankbaar. Rowy verdiende een kans en die heeft ze met al haar pootjes aangegrepen.