Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 18:51

Liezel1 schreef:
Ik heb ook chronisch last van maagzuur en ik slik er omeprazol voor.
Persoonlijk voel ik het nooit in mijn maag, maar m'n keel brandt en ik voel pijn op de borst. Melkproducten drinken helpt voor even, maar niet lang.
Omeprazol is ook vrij verkrijgbaar bij de drogist, ik zou het proberen.

Ga ik doen
Ik voel alleen geen branden maar een soort prikkel, kriebel zo irritant
Maar wie weet
Hoe weet je dat het van je maag komt?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:03

tokedri schreef:
Liezel1 schreef:
Ik heb ook chronisch last van maagzuur en ik slik er omeprazol voor.
Persoonlijk voel ik het nooit in mijn maag, maar m'n keel brandt en ik voel pijn op de borst. Melkproducten drinken helpt voor even, maar niet lang.
Omeprazol is ook vrij verkrijgbaar bij de drogist, ik zou het proberen.

Ga ik doen
Ik voel alleen geen branden maar een soort prikkel, kriebel zo irritant
Maar wie weet
Hoe weet je dat het van je maag komt?

Mijn maagklepje werkt niet goed meer. Tijdens de zwangerschap was dat een drama, nu is het goed te doen met dagelijks slakken van omeprazol. Maar het is nooit meer weggegaan.

Napie

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:01

Ik herken dat rare gevoel in de keel wel. Alsof er wat vast zit. Dropje in de keel gevoel. Maagzuur had ik ook veel last van.
Gelukkig gaat het nu al vijf dagen goed.

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:04

Maagzuur had ik ook last van inderdaad!

Heb weer gewerkt inmiddels, vrijdag ging niet zo goed, zaterdag anders ingedeeld waardoor ik minder lang hoefde te staan achter elkaar en dat ging beter. Vandaag wederom teveel gedaan en dan geeft m'n lichaam het duidelijk aan maar gaat steeds beter!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:00

Bij mij zat er idd 2 weken lang iets vast op m'n stemband wat ik niet weg gehoest kreeg.
Bloedirritant was dat.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 12:54

Ik kom hier even binnen vallen

Ik ben sinds vanmorgen licht verkouden. Af en toe niezen en daardoor af en toe een loopneus. Verder geen klachten

Zeggen jullie gelijk afspraak maken voor testen of nog even aankijken of het erger/beter wordt....

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:11

WinSel schreef:
Ik kom hier even binnen vallen

Ik ben sinds vanmorgen licht verkouden. Af en toe niezen en daardoor af en toe een loopneus. Verder geen klachten

Zeggen jullie gelijk afspraak maken voor testen of nog even aankijken of het erger/beter wordt....

Afspraak maken uiteraard. Je mag toch met verkoudheid niet de deur uit en je kan bijna altijd binnen een paar uur terecht voor een test

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:24

Heb afspraak gemaakt, kan vanmiddag al terecht. :)

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 14:19

WinSel schreef:
Heb afspraak gemaakt, kan vanmiddag al terecht. :)

Succes, grote kans dat je negatief bent, maar je weet het nooit

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 15:36

Net getest, neus vond ik echt een rot gevoel. Precies neusgat die dicht zit en geïrriteerd is haha. Maar t ging allemaal heel snel. Ik ga er ook vanuit dat ik negatief ben, maar wel fijn om het zeker te weten... Kon snel terecht

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:32

Ik heb niet alles doorgelezen maar vraag me af of er meer mensen zijn met zelfde ' probleem'
Ik ben bijna 2 weken geleden positief getest(toen ook flink ziek geweest..5 dagen hoge koorts en verkoudheidsklachten..) nu was ik sinds donderdag klachtenvrij( op kuchje en extreme vermoeidheid na) maar nu heb ik sinds 2 dagen weer wat verhoging net onder de 38 graden...dus officieel nog geen koorts...maar ben ook niet 'fit' ..hoort dit er bij? Gewoon afwachten? Weer testen? Terug in quarantaine?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:37

Vleddertje1 schreef:
Ik heb niet alles doorgelezen maar vraag me af of er meer mensen zijn met zelfde ' probleem'
Ik ben bijna 2 weken geleden positief getest(toen ook flink ziek geweest..5 dagen hoge koorts en verkoudheidsklachten..) nu was ik sinds donderdag klachtenvrij( op kuchje en extreme vermoeidheid na) maar nu heb ik sinds 2 dagen weer wat verhoging net onder de 38 graden...dus officieel nog geen koorts...maar ben ook niet 'fit' ..hoort dit er bij? Gewoon afwachten? Weer testen? Terug in quarantaine?

Hier bijna precies hetzelfde. Vandaag voor het eerst weer gewerkt (16 dagen na positief testen), had het al koud/warm... net getempt; 38,2. :o Pijn in mijn longen en geur- en smaakverlies is sowieso nog niet weg geweest.
Wacht het nog even tot morgenochtend af...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:53

Wachten duurt lang.... Ben de hele tijd mm mail aan het checken haha. Verkoudheid is inmiddels wel erger geworden maar verder geen klachten

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:06

Ik heb mij gisteren ook voor de tweede keer laten testen. Eerste keer, paar maand geleden, negatief.

Nu wel echt ziek ziek, ik vermoed “gewoon” griep maar heb toch maar getest voor de zekerheid. Hoop dat ik vandaag de uitslag krijg!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:25

Ik heb me net ook laten testen. Heb vanaf zondag echt mega erge spierpijnen. Nu had dat wel normaal kunnen zijn, want ik had zaterdag gesport. Maar het werd erger en erger en ook algehele vermoeidheid erbij. Vanmorgen wat keelpijn. Dus vanmorgen getest.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 15:46

Ik ben negatief *\%/*
Ergens wist ik het wel maar toch fijn om het duidelijk te hebben.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 17:04

CCCCC schreef:
Ik heb mij gisteren ook voor de tweede keer laten testen. Eerste keer, paar maand geleden, negatief.

Nu wel echt ziek ziek, ik vermoed “gewoon” griep maar heb toch maar getest voor de zekerheid. Hoop dat ik vandaag de uitslag krijg!

Inderdaad negatief *\o/*

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 08:11

Vanmorgen mag ik ook voor de test.
Al 2 dagen hoofdpijn, vanmorgen beetje verkouden wakker geworden en wat keelpijn. Voor de zekerheid maar even laten testen. Tor mijn verbazing kon ik al om 9.20 terecht!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 09:23

Nou ik ga mij toch maar weer testen, 2 weken geleden voor het laatst negatief getest, klachten zijn niet weggegaan maar wel veranderd. Heb nu een droge hoest en aanhoudende vervelende kriebel, nog steeds verhoging (temperatuur niet meer onder de 37 gezien, normaal zit ik op 36,2) en echt moe en spierpijn. Was gisteren en vandaag gaan werken maar ik ben vandaag toch naar huis gegaan (4:30 begonnen) omdat ik mij gewoon niet fit voel. Gisteren ook gewerkt maar gewoon doorgezet maar was echt gesloopt na de 10 uur durende dienst. Wel zoveel mogelijk buiten geweest en afstand tussen collega’s goed bewaard. Dus straks mag ik weer testen :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 09:32

Ook mijn dochter moet alweer getest worden, pffff. Worden er wel een beetje moedeloos van hoor.
Maar weer hoesten, verstopte neus en wat keelpijn.
Vanmorgen een afspraak online gemaakt (toch wel handig dat ze nu een digiD heeft) en kunnen om 10.15 al voor een test.

Hoesten doet ze vaak door haar astma. Verstopte neus ook hiervoor heeft ze ook neusspray (ook omdat ze van de ha niet ziek mag worden en op die manier het ook aan te pakken). Alleen wat keelpijn wat ze normaal niet heeft.
Maar ivm niet naar school mogen nu en examenjaar toch maar weer om een test. Met een negatieve test mogen ze weer naar school.

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:14

Hier toch weer minder. Dinsdag paardgereden, ging prima, woensdag 10-18 gewerkt waarvan vanaf 12u gestaan. Zei nog tegen een collega, denk dat ik er vanaf en doorheen ben zo goed ging het. Gisterochtend zoom gesprek gehad en kwartiertje naar stal gefietst en even later weer terug en het is weer poedersuiker. Weer vlagen van misselijkheid en hoofdpijn dus weer ziek naar huis van werk. Stom virus..

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:06

M1994 schreef:
Hier toch weer minder. Dinsdag paardgereden, ging prima, woensdag 10-18 gewerkt waarvan vanaf 12u gestaan. Zei nog tegen een collega, denk dat ik er vanaf en doorheen ben zo goed ging het. Gisterochtend zoom gesprek gehad en kwartiertje naar stal gefietst en even later weer terug en het is weer poedersuiker. Weer vlagen van misselijkheid en hoofdpijn dus weer ziek naar huis van werk. Stom virus..

Ik heb al 8 mnd klachten
Op en af
Op Facebook is een groep met 15000 mensen die al maanden klachten hebben

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:06

Vanmorgen om 10.15 is mijn dochter getest en zonet om 17.45 al de uitslag gehad, gelukkig negatief

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:12

Ik ga hier ook maar volgen.. zelf nog nergens last van maar nu 10 dagen in quarantaine. Mijn vriendin is positief getest.. dus heel gezellig ik beneden, zij boven.
Kan gelukkig thuis werken dus voor mij gaat werk iig door, weer wat afleiding zo.
Maar pff, hoop dat t snel weer beter gaat allemaal...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:13

Ik ben ook weer negatief gelukkig. Hoest nog steeds etc maar ga maandag gewoon weer werken, wel kijk ik naar of er mogelijkheden zijn om een rustige positie te krijgen zodat ik niet collega’s en passanten een onwennig gevoel zal geven met mijn hoestbuien.