4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:53

@Taifoen Wat fijn dat je test negatief was. En dat je zo snel terecht kon voor bloed prikken

@m9ara Ik snap het idee van light voedsel kiezen om niet in volume in te hoeven leveren, zou ik ook doen :D

@Lis_Ol Fijn dat je je hebt weten te herpakken. En geniet van de kaasfondue vanavond.

@Castilja Welkom terug. Klinkt als een goed plan om rustdagen in te lassen als je lijf aangeeft echt moe te zijn.

@Joanne1997 De regen vanochtend was net een vies regentje, zo een die er nog wel een beetje oke uit ziet maar waarvan je binnen no time toch zeiknat regent. Vervelend van de blaren, als je wel wilt blijven wandellen kan het helpen om het in kortere stukjes op te delen. Bijvoorbeeld 3 keer 20 minuten in plaats van 1 keer een uur.

Wat betreft het trainingsplan geeft wat jullie zeggen mijn gevoel wel weer, ik had er meer cardio bij verwacht en ga dit waarschijnlijk zelf ook nog toevoegen. Het idee is om dit 3 keer in de week te gaan doen, eigenlijk in de wintermaanden een beetje ter vervanging van de fietstochten.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:30

@Mara, ik moest vandaag bellen voor de uitslag. Er kwam (gelukkig) niks uit. Waarschijnlijk een nasleep van de operatie en drukke studie. Ik probeer goed mijn rust te pakken en daarnaast ook voldoende te bewegen. De verjaardag was leuk! We hebben met haar gezin sushi besteld en film gekeken. De taart was erg lekker (zelfgemaakte red velvet :D).

@Lis_Ol, fijn dat het weer goed gaat bij jou! En kaasfondue is zo lekker :9

@Castilja, ik slik vitamine D bij in de maanden dat er een “R” in de maand zit. Grappig genoeg was mijn vitamine D dus ook te hoog :'). Dus ik ga nu om de dag slikken haha. Maar bedankt voor de tip! Een binnen zit dag is altijd minder erg als het weer slecht is.

@Joanne, ik was nog optijd voor het eten gelukkig! Decathlon heeft (goedkope) wandelschoenen. Misschien de moeite waard om even te kijken?

@Imay, lijkt me slim om inderdaad wat cardio toe te voegen! Ik vind de crosstrainer zelf altijd wel fijn. Heb een hekel aan hardlopen en fietsen doe ik in het dagelijks leven al genoeg.
----------------------
Ik begon vandaag pas met de lunch aangezien ik nog vol zat omdat ik gisteren teveel sushi en taart heb gegeten haha :Y)
L: 2 kaiserbolletjes, één met vlokken en één met pindakaas en banaan, cappuccino
T: 200 ml magere kwark, glas limonade
A: kofta
T: warme chocolademelk (200 ml halfvolle melk en chocolade eiwitpoeder), mandarijn, 2 stukjes chocolade
Totaal: 1700 kcal
B: 60 min fietsen, 60 min krachttraining, 8000 stappen

m9ara

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 07:21

@Lis_Ol, Pfoe dat was een laat 'ontbijtje'! Heerlijk en gezellig die kaasfondue :D Het water loopt me gelijk in de mond door de combi met bruin brood :~

@Castilja, Zoete puntpaprika en rijstwafels vind ik wel erg lekker, maar daarvan moet ik wel erg veel eten om zoden aan de dijk te zetten qua kcal :D Wat leuk dat je nog steeds fanatiek aan het sporten bent. Waar focus je nu vooral op? Want ik kan me herinneren dat je je lichaam in de verkeerde richting vond ontwikkelen. Uiteindelijk toch nog kunnen wandelen gisteren? Bij ons was het onverwacht echt stralend weer :D

@Joanne, Oei blaren zijn super vervelend.. Ik heb ook al een aantal keer naar TheLeann gekeken, maar nooit een bestelling geplaatst uiteindelijk, dus kan je niet helpen. Ik ben dus wel benieuwd of iemand anders er ervaring mee heeft! En oh oh.. Ook de clifbar stond nog op mijn lijstje, weer iets om uit te proberen dus :')

@IMAY, Wel super dat je actief op zoek gaat naar iets ter vervanging van het fietsen! :D Hoe gaat het eigenlijk met je rug? Heb je daar geen beperkingen meer van?

@Taifoen, Inderdaad goed naar je lichaam luisteren dan en voldoende rust houden! :) De verjaardag klinkt super geslaagd (en lekker :9 ). Hoe verloopt je revalidatie trouwens? Ik zie dat je in ieder geval flink aan het bewegen bent :D

Ik heb komend weekend wat sociale dingen gepland staan en ik merk dat ik er nu al heel erg mee bezig ben in mijn hoofd. In de zin van 'wat komt er op tafel?' 'kan ik mezelf wel inhouden?'. Deze mentale struggle had ik eigenlijk al een tijdje achter me gelaten, maar ik denk dat het nu toch de kop weer op komt zetten omdat ik ben begonnen met kcal opbouwen en dit voor mij dus weer een nieuwe situatie is qua eten. Ik moet dus weer even actief aan de slag met loslaten en gewoon zien hoe het loopt :o

Planning voor vandaag, morgen weer weegdag :):
O: 50gr havermout, 75gr blauwe bessen, 75gr magere kwark, 5gr whey
T: Smart bar crunchy, peer, kiwi
L: 1 bruine boterham met 25gr feta light, spinazie, tomaat, 1 bruine boterham met ham en kaas, 1/2 witte boterham met pindakaas ( <3 )
T: Stukje gezonde bananen-chocoladecake en een stukje ontbijtkoek zero
D: Zalm en-croute met 150gr aardappeltjes en broccoli
T: 20gr ongezouten noten
Totaal 2189 kcal

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 09:00

Imay: fanatiek zeg drie keer per week! Dan zou je altijd nog wat af kunnen wisselen met de ene keer wel cardio, andere keer niet.

Tanja: Fijn dat er niets bijzonders uit je bloedtesten kwam. Hopelijk voel je je snel weer wat beter. Zo te zien heb je gisteren in ieder geval weer super veel bewogen!
Ook weer een net lijstje!
En bedankt voor de tip over de schoenen van de Decathlon, die winkel heeft echt fijne spullen voor een niet al te dure prijs.

Mara: ik heb gister al besteld bij TheLeann, wat helemaal niet het plan was :+ maar ze hebben echt zo veel dingen die ik uit wilde proberen. Zoals bijvoorbeeld veel verschillende soorten saus met nauwelijks calorieën. Ik zal je op de hoogte houden :D
En dat piekeren over mogelijke snacks als je iets leuks gaat doen is echt zó herkenbaar.. en ook zo vermoeiend. Heb er zelf ook veel last van dus heb helaas geen tips voor je. Probeer je niet druk te maken want je hebt ruimte in calorieën genoeg. :(:)
Mooie planning voor vandaag! Ben benieuwd wat de weegschaal je morgen weer gaat zeggen.

__

Ik ga nooooit meer drie dagen flink wandelen zonder goede schoenen, wat een ellende, gisteravond al strompelend m’n stallen gemest _O- dus hoop dat het vanavond droog blijft dan ga ik weer lekker fietsen :D

Ondanks de blaren wel een fijne dag gehad qua eten gisteren.

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram proteïnepoeder
T: paprika, wortel en pakje lu crackertjes
L: 2 volkorenboterhammen met cottage cheese
T: smart bar
A: gekookte aardappelen, brocolli, griekse vega schijf, salade
T: 200 ml magere yoghurt, 20 gram gepofte spelt
T: klein handje ongezouten pinda’s

B: anderhalf uur wandelen, 2 paarden rijden

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 10:27

Haha Mara ja ik heb even op Buienradar gespiekt en zag dat het droog werd aan het eind van de middag, heb toen een uur gewandeld! :) En het gaat goed hier ja qua lichaam! Ik train mijn benen nu met elastieken in plaats van zware gewichten en ik ren iedere ochtend ongeveer 30 minuten op de loopband. Mijn beste vriendin gaf me de tip om naar het lichaam van topsporters te kijken om te zien welk lichaam ik zou willen. Niet dat ik dat lichaam kan krijgen, maar er zit natuurlijk een enorm verschil in bouw/gespierdheid/grootte als je een marathon loper naast een kogelstoter legt. Die tip heeft me enorm geholpen want ik weet nu dat ik mijn "ideale" benen krijg door de lange spieren te trainen (pilates, hardlopen) en dat ik trainen met zware gewichten links moet laten liggen. Mijn armen/borst train ik wel zwaar omdat ik dat dan wel weer mooi vind. :p Dus gaat erg goed! Voelt soms alsof ik net als bij de Sims mijn lichaam kies :') :') Super lijst heb je trouwens zeg. En over dat mentale stukje; als het voor jou goed voelt kun je er de dag van tevoren toch rekening mee houden? Loslaten is je einddoel (en ook nodig imo) maar als je het nu nog even nodig hebt om toch te compenseren; wat let je. :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 13:10

Castilja: welkom terug! Fijn dat het allemaal goed gaat en zo te lezen zorg je goed voor je lijf :j

Joanna; oei! Blaren zijn zo niet fijn.. goede schoenen zijn idd echt belangrijk voor lange afstanden wandelen! Wel lekkere en mooie lijstjes heb je!

Taifoen; fijn dat ook je bloeduitslag geen afwijkingen laat zien, ook een geruststelling:)
Lekker lijstje! Alleen kofta ken ik niet, wat is dat haha.

Imay; goed dat je een manier heb gevonden om in de winter maanden lekker te bewegen!

Mara; oei lastig het piekeren voor het weekend. Ik herken dat wel dus ook vanuit mij geen tips.. maar je heb nu zeker ruimte om iets lekkers mee te eten. Probeer er van te genieten!
Ben benieuwd naar je resultaat morgen :)

Hier gister echt genoten van de kaasfondue. Lekker gegeten maar zeker niet over gegeten! Erna nog een ijsje genomen, had nog ruimte over qua calorieën :)

Mijn weegschaal geeft overigens al een week 64.0 kg aan, een kilo minder dan mijn voor af gestelde doel. Moet zeggen dat het best goed voelt; maar minder wil ik eigenlijk niet. Merk dat ik het deze dagen zo snel zo onwijs koud heb...

Mijn lijstje voor vandaag;
O: 150 gr Griekse yoghurt, 15 gr blauwe bessen (had niet meer _O- ) 15 gr ongezouten noten, 200 ml optimel.
T: 1 rijstwafel bbq.
L: 2 witte bolletjes, 1 met een plak oude kaas, 1 met filet americain. Op beide broodjes ook wat plakjes komkommer.
T; eierkoek met een dun laagje milka chocolade pasta.
T2: blikje redbull sugarfree, reep ontbijt koek (voor mn les, moet precies om 18.00 lessen, dus laat eten)
A; 200 gr aardappelgratin, 200 gr roerbak (paprika, broccoli, sperziebonen, ui en peterselie) een runderhamburger.
T; 150 gr stracciatella kwark.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:18

@Joanne, Oeh ik ben super benieuwd hoe het gaat bevallen! Heb je alleen sausjes of ook nog andere dingen? Oh die blaren, zo rot.. Heb je nog wel kunnen fietsen? Volgens mij is het hier droog gebleven :D

@Castilja, Ik moest wel even lachen om je Sims opmerking :') :') Wel een goede vergelijking! Het is ook echt leuk om te zien hoe je je eigen lichaam kan veranderen. Leuk om te lezen dat je het op die manier aanpakt en dit ook de gewenste resultaten geeft!
Wat betreft het stukje compenseren, daar zit juist ook een beetje mijn mentale gevecht. Ik moet meer eten om spieren op te bouwen, gisteren heb ik bijv. mijn benen getraind, wat mijn grootste aandachtspunt is. Als ik dus gisteren minder had gegeten om te compenseren dan loop ik juist mijn doel voorbij. Ook al klinkt het mentaal aantrekkelijker. Beetje warrig verhaal misschien, maar daar loop ik dus tegenaan :+

@Lis_Ol, Zo herkenbaar, dat lekkere gevoel als je toch wat onder je doel zit :)) Geeft ook weer wat ruimte voor dagen zoals je laatst omschreef, met lekker wat teveel ijs etc. :D
Fijn dat de kaasfondue zo geslaagd was en je ook niet heb overgegeten, dan is het achteraf het lekkerst! En je inspireert met weer met je lijstje, een eierkoek met chocoladepasta of hagelslag heb ik ook wel weer eens zin in :D

Hier was de weegschaal gelijk vandaag! 2200 lijkt dus rondom onderhoud te zijn, voor zo ver dat natuurlijk over 1 week te zeggen is. Ik ga dus toch weer wat ophogen komende week (oh zo spannend..) en dan afhankelijk van het resultaat daar even op blijven hangen. Ik wil wel proberen het zo evenredig mogelijk over de week te verdelen, zodat ik echt op alle trainingsdagen genoeg kan eten. Dus dat betekent alsnog een beetje maat houden in het weekend :)

Vanavond heb ik met mijn zusje afgesproken om thuis wat spelletjes te doen, met wat hapjes. Ik weet nog niet wat die hapjes gaan zijn, behalve gerookte zalm hapjes die ik zelf maak. Ik zit dus nog wat lager in afwachting daarvan :)
O: 40gr havermout met 50gr kersen, 50gr magere kwark, 5gr whey, cacao
T: Smart bar cruncy, peer
L: 3 volkoren crackers met lightlife kaas, 250gr magere kwark appel kaneel
T: 250gr magere kwark appel kaneel
D: Zoete aardappel met linzen, feta light, tomaat en rucola
T: Gerookte zalm/bladerdeeghapjes, ?
Totaal tot nu toe 1708

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 10:37

Lis_Ol: top dat je van de kaasfondue (en ijs :9) hebt kunnen genieten zonder je er achteraf naar over te voelen!!
Goed dat je aangeeft dat je doel nu wel echt bereikt is. Het snel koud hebben kan ook energie tekort zijn al lijk je gewoon voldoende te eten. Je bent dan ook wel veel afgevallen dus wellicht is het gewoon nog wennen voor je lijf?
Lekker lijstje! Wel onhandig inderdaad, lessen tijdens etenstijd maar zo te zien heb je het netjes op kunnen lossen. Fijn kunnen lessen? :D

Mara: heb veel meer besteld dan de bedoeling was :+
Wilde eigenlijk de curry proberen maar heb per ongeluk chilisaus aangeklikt :') heb ook nog een calorie vrije vanille siroop voor door koffie/yoghurt en dergelijke.
Daarnaast nog een aantal verschillende soorten repen en ‘gezonde’ chips. Ooh en een milkshake van Barebells haha. Kreeg net een mail dat het bezorgd is dus vanavond maar eens kijken hoe het er allemaal uit ziet :D
Fijn dat de weegschaal gelijk bleef! Hopelijk geeft dit je wederom goede moed om zo door te gaan en dat het niet verkeerd is wat meer te eten. Ik begrijp ook echt dat je je week evenredig in wilt delen.
Al zal het maat houden in het weekend dan ook wel meevallen omdat je best flink moet eten om aan 2200 te komen. Veel plezier vanavond met de spelletjes avond! Zo te zien heb je nog genoeg calorieën over om van wat hapjes te gaan genieten.

__

Gisteren bleef het droog en was het heerlijk weer om nog even te gaan fietsen! Ook qua eten wel tevreden. Als avondeten hadden we onverwachts pannenkoeken. Die had ik al zo lang niet meer op en ben er zo gek op :9

T: perfection bar deluxe
L: 2 volkorenboterhammen runderrookvlees
T: paprika
A: 3 pannenkoeken. 2 met stroop, 1 met kaas
T: 200 ml magere yoghurt
T: zandkoekje

B: 60 minuten fietsen op gewone fiets

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:25

@Mara, de revalidatie gaat goed! Ik probeer inderdaad veel te bewegen. Ik moet tot begin februari 2021 nog 2x per week naar de fysio. En dan ben ik eindelijk klaar omdat ik dan aan mijn afstudeerstage ga beginnen.
Lastig die mentale struggle rondom de sociale dingen. Maar zoals ik het lees moet het wel goed komen. Je bent aan het opbouwen qua kcal (dus je kan ook wat meer eten) en volgensmij houdt je altijd netjes rekening met die dingen de rest van de dag ;)

@Joanne, hoe is het nu met je blaren? En heerlijk pannenkoeken :9

@Lis_Ol, kofta is een Grieks knorr wereldgerecht. Fijn dat je hebt genoten van de kaasfondue!

Mijn lijstje van gisteren:
O: 2 proteïne pannenkoeken, één met hagelslag en één met kaas/stroop
T: smoothie mango-passievrucht
L: 2 gekookte eieren, 1 proteïne pannenkoek met kaas/stroop
T: 200 gram magere kwark
A: mie, broccoli, kip, ketjap
T: iets teveel chocolade (oeps :Y)) en wat chips
B: 9000 stappen en 45 min sportschool

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 12:19

Mara; haha ja zo lekker een eierkoek met chocopasta <3 zit er ook wel echt ff goed vol van!
Fijn dat je gewicht gelijk is gebleven! Hopen dat het zo blijft en je dan weet wat voor jou passend is qua hoeveelheden.
Veel plezier vanavond!

Joanne; ik zit al wel een tijdje rond dit gewicht, dus zou zeggen dat mijn lijf er wel aan gewend zou zijn nu. Dus geen idee waar het dan aan ligt!
Les ging fijn, gelijk proefje opgenomen (bak thuis klopt niet qua afmeting) dus ben benieuwd!
Fijn dat je weer heb kunnen fietsen! Was het gister goed weer voor! En pannenkoeken <3 die staan bij mij voor morgen op het lijstje hihi.

Taifoen; lekker lijstje!

Gister goed aan mn lijstje kunnen houden! Alleen de kwark was vervangen voor een ijsje; maar qua calorieën scheelde dat er maar 6 :Y)

Mijn lijstje voor vandaag;
O; 150 gr Griekse yoghurt met 30 gr granola (met appel, havermout en cranberry), 200 ml optimel.
T: 2 chocolade koekjes
L; blikje gevulde champignonsoep met een Italiaanse bol, 1/2 deel met rosbief en 1/2 deel met smeerkaas
T: 150 gr witte druiven
A: volkoren noodles met gerookte kip, courgette, champignons, ui, paprika en een beetje zoetzure saus
T; 2 yoghurt biscuits, 150 gr stracciatella kwark

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:17

Lis_Ol, klinkt als een heerlijke middag! Oeh nav jouw lijstje krijg ik zin in witte bolletjes! Fijn dat je je hebt weten te herpakken. Pfoe dat was een laat "ontbijt"! Top dat je van de kaasfondue en ijs hebt kunnen genieten zonder je er achteraf naar over te voelen!

Mara, goede planning had je gemaakt! Ik ga idd mee met de tips die al gegeven zijn, van iets vollere producten te kiezen om toch aan je kcal te komen. Of om gewoon iets meer dingen in te plannen waar je écht zin in hebt, ook als die toevallig wat hoger in kcal zijn. Oeh heerlijk ontbijtkoek! Ik snap wel je idee van light producten kiezen zodat je meer kunt eten, doe ik ook idd. Alleen nu heb je dat niet meer nodig. Oei lastig het piekeren voor het weekend. Zo lekker idd een eierkoek met chocoladepasta <3

Joanne, misschien toch eens ervoor gaan kijken dan! Op tijd rust neem ik wel, maar ik merk dat ik er vooral last van heb dat ik tijdens die momenten zo veel kan denken. En dan vooral heel slecht denken over mezelf. Over de weegschaal gesproken, ik was 200 gram lichter dan de laatste keer dat ik me 's ochtends woog, had ik al gezegd dat ik een slecht zelfbeeld heb? :+ Oeh een Italiaanse bol, heerlijk <3 Hahaha die witte boterham met pindakaas komt me bekend voor :+ Oei blaren zijn supervervelend.. Oeh ik ben echt superbenieuwd hoe het je gaat bevallen! Hoe is het nu met je blaren?

Tanja, gelukkig was je test negatief! Fijn dat je ook meteen terecht kon voor je vermoeidheid! Hoe voel je je nu? Ik merk zelf ook dat ik wat moeier ben dan normaal. Ik denk zelf een combinatie van thuis zitten, veel online lessen, vroeg opstaan en donkerder buiten. Wel goed dat je er naar laat kijken! Inderdaad goed naar je lichaam luisteren en voldoende rust houden! Fijn dat er niks bijzonders uit de bloedtesten kwam. Dat is wel een geruststelling denk ik :) Lekker lijstje!

Imay, ik denk dat krachttraining je best gaat helpen om gewicht te verliezen. Misschien is het wel goed om er nog wat cardio bij te doen. Dat helpt vaak wel goed om af te vallen. Kun je op jouw sportschool ook groepslessen doen? Anders daar eens naar kijken! Misschien zou je eventueel nog kunnen vragen naar een wat uitgebreider schema. Hoe lang doe je hierover? ik heb een schema van twee dagen en ben iedere dag echt wel minstens 45 minuten bezig. Fanatiek zeg drie keer per week! Super dat je iets zoekt ter vervanging van het fietsen! :D Goed dat je zo iets hebt om de wintermaanden mee door te komen!

Castilja, zoals je hierboven kunt lezen inderdaad dus niet. Ik ben nog steeds niet zo blij met mezelf, maar ik ben idd niet aangekomen, wat ik dus wel dacht. Welkom terug weer! Ik moest wel even lachen om je Sims opmerking :') :')

Gisteren weer voor de eerste keer een planning gemaakt. Me er niet volledig aan gehouden, omdat ik geen boodschappen had gedaan. Wilde 's middags eigenlijk warm eten, omdat ik 's avonds ging sporten, maar daar had ik echt geen zin in. Dus alles liep wat anders. Verder wilde ik een nieuw schema laten maken in de sportschool, maar blijkbaar doen ze dat niet meer. Ze konden me wel personal training aanbieden, maar dat kan ik nu helaas even niet betalen. Ik ga kijken of ik iemand kan vinden daar die toch iets nieuws voor me kan maken.
O: boterham met ei. (181)
L: twee boterhammen met gekookte Gelderse worst en speculaas, krentenbol met halvarine en nutella. (698)
T: appel. (72)
T: koekje. (55)
A: twee boterhammen met zalm en krabsalade, eierkoek met halvarine en suiker. (422)
T: pepernoten, caramelo en cookie. (311)
B: 3000 stappen en 45 minuten fitness.
Totaal kcal: 1740.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 19:22

@Taifoen grappig om te horen hoe voorkeuren uiteen kunnen lopen. Ik vind fietsen echt heerlijk, ongeacht hoeveel ik het al doe.

@m9ara Gelukkig heb ik (bijna) geen last meer van mijn rug en de uitvalsverschijnselen in mijn ene been. Anders zou ik niet eens gedacht heb en aan krachttraining of waarschijnlijk uberhaupt een abonnement voor de sportschool.
Goed te horen dat je een calorie aantal hebt gevonden dat je stabiel houdt qua gewicht. Dat moet goed voelen, en ik snap dat meer gaan eten dan ook spannend is maar je denkt overal goed over na dus ik denk dat het wel goed gaat komen.

@Joanne Hoe gaat het met je voeten nu? Nog steeds zo veel last van al dat wandelen of gaat het al wat beter?

@Lis_Ol Fijn dat de kaasfondue lekker was, zou toch wat zijn als dat niet zo was :')

@Kimmie Ik heb toevallig woensdag een afspraak gehad met de fysiotherapeut die aan de sportschool verbonden is en komende woensdag weer. Afgelopen woensdag was intake en komende woensdag wordt trainen. Dan gaat die ook helpen met wat extra oefeningen op een verantwoorde manier uitvoeren, en dan kan ik wellicht wat gaan afwisselen in wat ik doe en hoeveel.
Vervelend dat ze bij de sportschool niet meer aan trainingschema maken doen, dat lijkt me toch een stukje service naar hun klanten toe. Ik snap dat als je iets heel gespecificeerde wil hebben het dan misschien handig is om samen met een PT aan de slag te gaan maar een basisplan, eventueel tegen een kleine vergoeding, zou toch niet heel veel moeite voor ze moeten zijn.

Ik ben gister voor de tweede keer met de apparaten aan de slag geweest. Het hele plan inclusief de 10 minuten opwarmen kostte ongeveer 45 minuten. Ik heb er nog 15 minuten uitzetten aan toe gevoegd en ging met een veel meer tevreden gevoel naar huis. En de bonus van het uitzetten is ook dat ik vandaag echt minder spierpijn in mijn benen had dan dat ik dinsdag had nadat ik maandag getraint had. En ik heb alle gewichten die ik gebruikt heb in een Google spreadsheetje gezet zodat ik dat bij kan houden en daar vooruitgang ik kan zien.

Qua eten zat ik gister wat laag ondanks dat ik een rommelige dag had.

Gister:
L - Panini ham met ketchup en een broodje filet americain
A - broodje hamburger met een gebakken eitje
T - Barebells Salty Peanut reep

Totaal: 1585
Beweging: 13k stappen en een uurtje sportschool

Vandaag was ook rommelig, maar ik zat nu juist wat hoger in de calorieën terwijl ik veel minder bewogen heb vandaag.

O - Brood met paté
L - Brood met Nutella en een oliebol
T - Nog een oliebol
A - Ossenhaas, zoete aardappel en worteltjes
T - 2 kleine zelf gebakken chocolate chip cookies
Totaal: 1960
Beweging: Nu 6300 stappen maar dat gaat nog naar 10 of 11k en 2 keer een kwartier fietsen.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:47

Lief dat jullie allemaal vragen hoe het met de blaren gaat :D . Heb er bijna geen last meer van!

Tanja: klinkt pittig je revalidatie maar goed om te horen dat het goed verloopt.
Hoe maak jij je proteïnepannenkoeken?

Lis_ol: fijn dat de les goed ging!! En weer een lekker lijstje!! Super lekker avondeten ook weer haha

kimmie: altijd zo veel respect voor jouw bijlees posts :+
Wauw wat goed van de weegschaal! Heel fijn voor je dat het mee viel.
Wat vervelend dat ze geen nieuw schema meer willen maken.. wellicht kun je op internet wel standaard schema's vinden. Personal training is inderdaad vaak wel erg duur.
Mooi lijstje!

Imay: fijn dat je de sportschool met een tevreden gevoel en minder spierpijn verliet!!
Heb je tussendoor niet veel honger bij een dag als gisteren?

____

Toch alvast mijn lijstje van vandaag delen omdat ik er blij mee ben :+

T: paprika, liga milkbreak
L: 2 volkorenboterhammen runderrookvlees
T: eiwitshake
A: gebakken aardappels, spinazie, vega schijf
T: 200 ml magere yoghurt
T: klein zakje pop veggie crisps :9

B: 60 minuten racefiets

Vanaf morgen weer twee dagen met hier en daar waarschijnlijk ongezonde dingen dus ben benieuwd hoe het weekend weer gaat verlopen.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:06

@Kimmie, ik voel mij al wat minder moe gelukkig! Komende dinsdag heb ik weer tentamen, dus ik moet nu nog even hard blokken. Maar daarna kan ik weer goed uitrusten, dus ik hoop dan weer fit te zijn. Wat voor oefeningen doe je nu in de sportschool? En hoe vaak ga je? Ik wil wel meedenken als je dat fijn vindt :)

@Imay, ik vind fietsen ook heerlijk, maar niet in de sportschool haha. Ik fiets dan veel liever een stuk door de natuur. De crosstrainer vind ik wel leuk, dus ik doe dat dan als cardio in de sportschool. Of de armfiets, maar dat is eigenlijk alleen om mijn heup even te ontzien na de operatie.
Wat fijn dat je met een tevreden gevoel naar huis ging! :D Nieuwe oefeningen zijn ook altijd even wennen.

@Joanne, ik moet eerlijk zeggen dat ik heel lui de kant-en-klare proteïne pannenkoeken van de appie had gekocht. Ik doe dat eigenlijk nooit en het was ook de laatste keer. Ze waren helemaal niet zo lekker en bevatten maar 6 gram eiwitten per pannenkoek haha :P. Inderdaad mooi lijstje vandaag! Ik ga morgen ook ongezond avondeten, maar ik ga er lekker van genieten *\o/*

------------------------
We bleken vandaag pannenkoeken te eten, daar was ik niet echt op voorbereid na de proteïne pannenkoeken. Maar ach, pannenkoeken zijn altijd lekker haha :+
Mijn lijstje voor vandaag:
O: 200 gram magere kwark
L: 2 proteïne pannenkoeken, één met kaas/stroop en een met hagelslag, bruine boterham met smeerkaas
T: glas roosvicee ferro, cappuccino, 2 zoute stengels
A: 2,5 pannenkoek met fruit en 1 met kaas/spek/stroop
Totaal: 1650 kcal
B: 30 min fysio, 16.500 stappen, 75 min sportschool (35 min cardio, 40 min kracht)

Vandaag dus een groot kcal tekort (bijna 1000), maar morgen gaan we sparerib express bestellen dus dat komt dan wel weer goed. Heb nu ook geen honger meer.
Morgen ga ik met mijn vriend de finale van wie is de mol en roadtrippers kijken. En dus sparerib express bestellen, wordt mijn eerste keer dus ik ben benieuwd.
Ik ga morgen van 10-18 op de universiteit leren, dus ik zal weinig bewegen. Nu heb ik de afgelopen 3 dagen fanatiek gesport en bewogen, dus kan ik lichamelijk morgen uitrusten.

Mijn lijstje voor morgen weet ik ook, aangezien ik eten moet meenemen.
O: pannenkoek met hagelslag
T: bakje lindahls stracciatella kvarg
L: 2 maisbollen met oude kaas
T: galia, cantaloupe en watermeloen
T: smoothie met appel, banaan, mango, sinaasappel, passievrucht, courgette, venkel en bleekselderij (voor de vitamientjes :'))
A: sparerib express

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:17

@Joanne, Oeh ik ben ook super benieuwd naar de vanille siroop? Heb je al wat reviews voor ons? :):)
Net lijstje had je inderdaad! Geniet van je weekend en de lekkere dingen :D

@Taifoen, Fijn dat de revalidatie zo goed gaat en je ook echt een eindpunt hebt om naar toe te werken!
2x pannenkoeken is geen straf <3 Ik heb een aantal jaar geleden wel eens spare rib express op en toen was het lekker! Hoe is het bij jullie bevallen? Heerlijke avond wel zo!

@Lis_ol, Spannend dat je een proefje hebt opgenomen! Is dit dan de 2e keer M2? Ik ben benieuwd naar de uitslag! Heel lekker lijstje had je ook weer :)

@Kimmie, Wat vervelend dat er geen schema meer voor je gemaakt kan worden bij de sportschool.. Vaak is op internet ook het een en ander te vinden, al is het nadeel dat dat natuurlijk helemaal niet persoonlijk is.

@IMAY, Oh wat fijn zeg dat je daar weinig last meer van hebt! Ik denk dat je het sporten super aanpakt door wat extra’s toe te voegen en goed je voortgang bij te houden. Ook alleen maar leuk om je stappen vooruit goed inzichtelijk te hebben :D

Hier 2 slechtere dagen gehad. Dat mentale gevecht met mezelf zorgt er uiteindelijk altijd voor dat ik meer eet dan nodig. Gelukkig voel ik me er opzich niet schuldig over, het is weer een leermoment en ik ga nu weer op de goede manier verder!

Vanochtend wel lekker kunnen sporten en weer een squatrecord gehaald, wat betekent dat ik dus echt wel vooruit ga qua kracht! Erg fijn!

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:31

@Mara, de spareribs waren erg lekker! We moesten alleen 1,5 uur wachten tot het er was :( Wat jammer dat je zo'n gevecht hebt met jezelf, gelukkig voel je je er niet schuldig over en heb je lekker kunnen sporten *\o/*

Mijn lijstje voor vandaag!
O: cappuccino, gekookt ei
L: zelfgemaakte tomatensoep, 2 kampioentjes, één met magere filet american en één met cranberry pathe
T: koek speculaas met spijs
A: smoorvlees met sajoer boontjes en rijst
T: magere kwark met vers fruit
B: 10.000 stappen

Ik ga zo in het bos wandelen, dus gok dat ik ongeveer op de 10.000 uitkom vandaag. Verder een binnen dagje en veel aan het leren. Ik heb voor het eerst zelf smoorvlees gemaakt (normaal doet mijn moeder het), dus ik ben benieuwd :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:39

Tanja, grappig om te lezen dat de voorkeuren uiteen lopen. Klinkt pittig je revalidatie, maar fijn om te horen dat het goed verloopt! Fijn dat je ook echt een doel hebt om heen te werken! Wat is smoorvlees?

Dit is mijn schema nu:
Dag 1:
Lat pull down, 3 x 12, 17.5 kg
Chest Press, 6 x 6, 0 kg.
Abdominal machine, 3 x 12, 23 kg.
Rowing, 3 x 12, 1e en 2e set 16 kg, 3e 0.
Shoulder press, 2 x 12 en 2 x 6, 1e set 16 kg, 2e en 3e set 9 kg.
Triceps, 3 x 12, 23 kg.

Dag 2:
Leg extension, 3 x 12, 17.5 kg.
Abdominal machine, 3 x 12, 23 kg.
Leg curl, 3 x 12, 16 kg.
Abductor machine, 3 x 12, 1e set 36 kg, 2 en 3e set 30 kg.
Leg Press, 3 x 12, 35 kg.
Adductor machine, 3 x 12, 1e set 30 kg, 2e en 3e set 23 kg.

Verder opwarmen op de crosstrainer (10 min, level 5 en 60-70 rpm) en cooling down op een fiets (10 min, level 6 en 60-70 rpm).
Ik fitness dus twee keer per week. Lief dat je mee wilt denken!

Joanne, fijn dat je bijna geen last meer hebt van je voeten! Gelukkig heb ik al een standaard schema, maar ik hoopte eigenlijk dat ik voor de afwisseling een nieuwe zou kunnen krijgen. Even afwachten dus maar. Oeh ik ben ook wel benieuwd naar die vanille siroop!

Imay, ik heb nu al een plan, maar ze hadden gezegd dat ze na twee maanden gingen aanpassen en ik zou graag uitleg krijgen over het trainen met losse gewichten. Maar ik ga nu proberen om degene die mijn schema heeft gemaakt als ik haar zie aan te spreken en te vragen of ze zin heeft om me te helpen. Fijn dat je de sportschool met een tevreden gevoel en ietwat spierpijn verliet! Wat fijn dat je geen last meer hebt van je hernia ed!

Lis_Ol, fijn dat je les goed ging! Spannend dat je een proefje hebt opgenomen!

Gisteren was het plan om streng te zijn, maar aangezien ik vrijdag appelflappen had gebakken, ging dat een beetje mis :') Mezelf nog redelijk aan mijn eigen planning kunnen houden, behalve die appelflappen dan :+
O: yoghurt met havermout en honing. (298)
L: 2 boterhammen met smeerkaas, eierkoek met halvarine, kiwi en banaan. (474)
T: appel en een appelflap. (278)
T: chocola puur. (75)
A: rode kool, aardappels en hachee. (343)
T: appelflap. (206)
B: 10.000 stappen, 10 minuten fietsen, 20 minuten paardrijden in stap en 190 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 1673.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:19

@Kimmie, smoorvlees is een soort stoofvlees. Het rundvlees wordt hierbij langzaam gesmoord in een zoete ketjapsaus. Erg lekker, was ook goed gelukt!
Afbeelding
Mooi lijstje en de appelflappen passen er prima bij toch :) Ik ga even nadenken of je sport programma!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:52

@Joanne Nee, met zo'n lijstje als donderdag heb ik niet veel honger tussendoor. Ik eet normaal ontbijt tussen 10 en 10.30 na mijn 1e vergadering, dus als ik dan vergeet ontbijt mee te nemen krijg ik rond 11.30 trek in plaats van rond 12.30. En ik ben ook een beetje raar wat dat betreft. Het maakt weinig uit hoeveel ik eet, ik heb iedere 3 a 4 uur opnieuw honger. Als ik rond 12 uur eet heb ik vanaf een uur of 15 á 16 weer zin in iets te eten. Ongeacht of ik ontbeten heb of niet, of ik 1 of 2 broodjes heb gegeten etc. Het enige dat ik mezelf wel eens verwijt is dat ik steeds mijn tussendoortje voor 's middags mee vergeet te nemen. Ik denk er gewoon alleen aan als ik rond 15.30 denk "Goh, ik zou wel wat lusten" :')
Hoe waren de ongezonde dagen waar je het voor het weekend over had?

@Taifoen Oeh, panenkoeken. Ik hou van Pannenkoeken. Hoe was je boswandeling vandaag?

@m9ara Lastig, zo'n mentale struggle. Wel goed om te horen dat het je wat minder doet nu en dat je je weer kan herpakken zonder er te veel last van te hebben. Hoe was je dag vandaag?

@Kimmie Oh, dat maakt mijn verontwaardiging over hun gebrek aan meewerkendheid voor het maken van een schema iets minder terecht. Al zouden ze wat mij betreft nog steeds niet moeten weigeren om je de juiste vorm van oefeningen te laten zien als ze er de tijd voor hebben. Als het druk is kan ik het nog begrijpen maar dan zou het meer iets van 'Nu is het er te druk voor, kom terug tussen deze tijden want dan hebben we toch niks te doen' moeten zijn. Je schema ziet er interressant uit, zie ik goed dat je wisselt tussen bovenlichaam en onderlichaam?

Mijn lijstjes dit weekend zijn echt all over the place. Ik kom in het weekend vaak pas later uit bed waardoor ik pas rond lunchtijd aan mijn dag begin. Ik kom voor beide dagen uiteindelijk tussen de 1600 en 1750 uit denk ik maar vraag me niet hoe het verdeeld is en wat ik er precies voor gegeten heb :x Ik twijfel of ik over ga op een weekbudget in plaats van een dagudget. En dan mijn week op zaterdag beginnen. Als ik op maandag begin dan weet ik nu al dat mijn weekenden chaos blijven. Als ik op zaterdag begin ben ik gedirende mijn beter gestructureerde weekdagen in staat biij te sturen.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:39

@Taifoen, Oh dat ziet er lekker uit zeg <3 Dat vind ik zo leuk aan koken, als het goed is gelukt heb je echt eer van je werk! Hier gisteren ook in het bos gewandeld, echt zo'n lekker herfstig gevoel krijg je er nu vind ik :)

@Kimmie, Lekker zeg, zelfgemaakte appelflappen! Ze paste zo te zien prima in je dag zaterdag. Met dit koudere weer en het feit dat er door corona weinig buiten de deur te doen is heb ik ook steeds zin om te bakken, maar omdat mijn vriend en ik maar met zijn tweeën zijn doe ik het niet al te vaak, want dan moeten we het samen opeten en ik kan er niet afblijven :')

@IMAY, Gisteren had ik gelukkig weer een hele nette dag! Wel lekker zondags, maar dat is prima! Ik gebruik ook zo'n weekdoel en dat werkt voor mij echt heel goed. Vaak heb ik op vrijdag/zaterdag/zondag wel een dag of 2 dat er toch ongezonde keuzes gepland staan, of bijv. borrelplankjes waarbij er best een risico op uit de bocht schieten is :') De rest van de week kunnen compenseren werkt echt heel fijn dan :) Ik zou het dus aanraden!

Hier gisteren dus weer binnen de perken. Zelfs wat moeite om voldoende kcal te halen na mijn zware training 's ochtends want ik had wat misselijke vlagen door de dag heen. Uiteindelijk goed gelukt:
O: 2 bruine boterhammen met scrambled eggs van 2 eieren en 2 plakjes ontbijtspek
T: Body & fit pro bar
L: Kom groentesoep, 250gr magere kwark met 15gr whey cripsy
T: 1/2 cliffbar, wat toastjes met filet americain mager, een paar blokjes oude kaas, 10 druiven
D: Paddenstoelenstoof in een Italiaanse bol
Totaal 2200 kcal

Vandaag na een paar dagen sporten tijd voor een rustdag. Alleen even paardrijden vanmiddag na het werk. Ik heb overal spierpijn dus het is ook even nodig :+
Mijn eetplanning voor vandaag:
O: 500gr magere kwark aardbei met 100gr frambozen
T: 1/2 cliff bar, 60gr blauwe bessen, 1/2 pruim
L: 2 bruine boterhammen met ham, kaas en kwark/bieslooksausje, 1 volkoren cracker met pindakaas, 1 plakje ontbijtkoek zero, 8gr pure chocolade
T: Liga evergreen muesli/chocolade
D: Snijbonen, aardappel, worstje
T: Barbells bar
Totaal 2100 kcal

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:29

Mara: klopt! Maar wordt nu al helemaal zenuwachtig, las in het andere topic al veel mensen die wat terug hadden qua punten, dus ben bang dat we misschien iets niet goed hebben gedaan qua filmen
Jammer dat je nog last heb van het mentale stuk! Maar wel goed om te lezen dat je geen spijt heb hoe het weekend is verlopen :)
Sterkte met je spierpijn vandaag.

Taifoen; lekker spairrib expres! Wij moesten laatst ook al zo lang wachten. Jouw avond eten ziet er heerlijk uit! Beetje rendang idee lijkt het.

Net lijstje hoor kim! Die appelflap past er heerlijk tussen!

Imay; je kan dat altijd een paar weken proberen toch om te zien of dat voor jou helpt?

Hier een redelijk weekend gehad, zaterdag wel een beetje uit de bocht gevlogen toen ik thuis kwam van werk, was onwijs moe van een incident en dan eet ik dat weer weg.
Gister wel boven mijn calorieën geëindigd, maar wel met redelijk ‘gezonde’ keuzes, dus vind t niet zo heel erg.
Geplande lijstje voor vandaag;
O; 150 gr Griekse yoghurt, 40 gr blauwe bessen, 15 gr ongezouten noten. 200 ml optimel.
T: banaan
L: afbak stokbroodje met rosbief en magere filet americain
T; blikje redbull sugarfree, leev oerkoek brownie.
T; 150 gr witte druiven
A; portie linzensoep met 2 volkoren crackers en een plak oude kaas.
T; eierkoek met een laagje milka chocolade pasta, reep ontbijtkoek

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:11

Tanja: ohh zo lekker al die pannenkoeken haha!
Veel succes met je tentamen! Je hebt je zo te zien in ieder geval goed voorbereid.
Je hebt mooie lijstjes zeg! En dat vlees ziet er echt super lekker uit!

Mara: de vanille siroop viel echt enorm tegen eerlijk gezegd := het smaakt erg chemisch en ik word nu ook misselijk als ik het ruik dus ik twijfel of ik het weg ga gooien. Wellicht dat een andere smaak beter te doen is.
Het is misschien ook te mooi om waar te zijn :D
De chili saus daar in tegen vind ik erg lekker!
Goed dat je je niet schuldig voelt over de slechtere dagen en dat je er een leermoment uit weet te halen! Gefeliciteerd met je squatrecord, je zit echt op de goede weg!!
Hoe is de cliffbar je bevallen? Hopelijk net zo goed als hij mij beviel haha!

Kimmie: Nette lijst hoor! Hoe gaat het nu met je, en met de buikpijn? En hoe gaat het met je paard en haar hoefzweer?
Je hebt zo te zien weer fanatiek bewogen!

Imay: Fijn dat je tussendoor nooit echt honger hebt!
Overgaan op week- ipv dagbudget klinkt als een goed plan voor je! Op zaterdag beginnen is dan een goed idee als je weet dat het weekend waarschijnlijk lastig gaat zijn.

Lis_Ol: Vervelend van zaterdagavond, wel begrijpelijk dat je het weg gaat eten als er iets vervelends gebeurd is en je ook nog eens vermoeid bent.
Je hebt weer een mooie planning gemaakt voor vandaag!

__
Blehh, qua eten was dit echt een poedersuiker weekend.. zaterdag begon als een goede dag maar in de avond iets te veel zelfgemaakte hapjes gegeten bij mijn schoonfamilie. Zondag had ik dan juist weer totaal geen zin in eten en heb ik alleen (laat) ontbijt en avondeten op.. Deel mijn lijstjes dan ook even niet. Wel nog fijn kunnen fietsen zaterdag en zondag bewust een rustdag genomen.
Ben voor nu blij dat het weekend er weer op zit en ik weer in mijn ‘normale’ ritme zit. Ik kan zo blijven hangen in het negatieve gevoel als ik een keer wat meer eet dan gepland ondanks dat ik niet boven mijn calorieëndoel zat op zaterdag.
Maar voor nu ga ik er weer tegenaan! Vanmorgen al paard gereden en na het werken hoop ik nog een rondje op de racefiets te kunnen maken.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:04

@Imay, mijn boswandeling was leuk! Het bos is echt prachtig met de herfstkleuren. We waren alleen verdwaald en toen werd het ineens donker. Dus het laatste gedeelte moesten weer door het donker haha. Misschien dat een weekbudget inderdaad beter past, je kan het een aantal weken proberen :)

@Mara, mooie lijstjes! Fijn dat je fanatiek hebt kunnen sporten. Rustdagen zijn ook belangrijk, geniet ervan. Ik heb het weekend ook 2 rustdagen gehad omdat ik overal spierpijn had :+

@Lis_Ol, ja het is rendang achtig inderdaad! Mooi lijstje vandaag, linzensoep is lekker! Ben je weer een beetje bijgekomen na het werken?

@Joanne, “balen” van het weekend, maar nu heb je weer een normaal ritme en volgensmij genoeg beweging. Dus dat moet goed komen toch! Jammer dat je zo blijft hangen in het negatieve gevoel. Leuk topic trouwens met je paard in het bos :D

-------
Mijn lijstje voor vandaag:
O: bruin bolletje met pindakaas en een banaan, cappuccino, glas verse sap sinaasappel-aardbei-appel
L: 2 bruine bolletjes, één met magere filet american en één met cranberry pathe, ice tea green
T: roerei (2 eieren)
T: eiwitshake
A: volkoren pasta pesto met kip, tomaat, paprika en spinazie
T: magere kwark met mango
Misschien nog chipjes wat later op de avond!
B: 60 min sportschool (krachttraining), 15 min fietsen, ± 5000 stappen

Ik ga zo sporten met mijn vriend en in de avond nog even leren. Morgen tentamen en dan weer wat rust *\o/*

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:23

Hoi, even een korte vraag, ik lees later bij. Zoals ik al een beetje doorgeschemerd had, gaat het niet zo goed met me. Zou ik misschien iemand van hier kunnen pb’en en er even over kunnen sparren? Alvast bedankt!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:41

@Lis_Ol, Volgens mij komen de filmpjes bij verschillende juryleden terecht, dus wie weet verklaard dat het verschil in het moment van de uitslag?
Begrijpelijk dat een incident op het werk je wat meer triggert om te eten. Als het niet te vaak voorkomt en het je op dat moment helpt is het ook geen probleem toch? Beter aan toegeven dan dat je jezelf op zo'n moment op de proef stelt terwijl het qua gewicht niet meer nodig is.

@Joanne, Oeh balen van de siroop.. Gelukkig is de chilisaus wel geslaagd :D Ik vond de cliffbar inderdaad erg lekker, maar ik denk niet zo lekker dat ik het veel vaker het hoge aantal kcal waard vind. Ik heb ook nog een andere smaak liggen, dus die ga ik binnenkort nog proberen. De barebells repen zijn nu echt favoriet hier! Vandaag staat de fulfill reep nog op de planning om te proberen :D
Wat vervelend dat je zo in het negatieve kan blijven hangen als je voor je gevoel 'slecht' gegeten hebt. Weet je waar dat extreme gevoel vandaan komt? Je geeft aan dat je veel hapjes op hebt, maar geeft daarnaast ook aan dat je niet boven je kcal-doel uit bent gekomen. Echter ga je wel compenseren op zondag, wat me dan niet nodig en zeker niet gezond lijkt. Wellicht heeft het te maken met een stukje loslaten van de controle en deze dan op zondag proberen te herpakken? Ik denk in ieder geval dat het goed is om hier voor jezelf mee aan de slag te gaan, want je maakt het jezelf denk ik af en toe onnodig moeilijk :(:)

@Taifoen, Gezellig om zo samen met je vriend te kunnen sporten :D Hoe ging het? Veel succes met je tentamen vandaag!

@Kimmie, Ik heb je een pb gestuurd!

Mijn planning voor vandaag:
O: 40gr havermout met 50gr kersen, 50gr magere kwark, 5gr whey, cacao
T: Fulfill bar, 1/2 pruim, handje druiven
L: 2 bruine boterhammen met avocado, 2 volkoren crackers met 100gr cottage cheese
T: Stukje gezonde chocoladecake, 1 volkoren cracker met 1/2 plak lightlife kaas
D: Pasta met witlof, kakifruit, blauwe kaas, parmaham, walnoten
T: 200gr Isey skyr stracciatella
Totaal 2100 kcal