kiki1976 schreef:RIVM etc zijn ook niet altijd even eerlijk.
Die mening mag je hebben, maar ik vind niet dat je die onderbouwt.
Ik zie persoonlijk geen enkele reden om het RIVM van oneerlijkheid te betichten.
Citaat:
Vorige week werd er bekend dat er iemand in Brabant positief getest had. Woensdag werd dit tegen gesproken door het RIVM maar maken bekend dat er donderdag een live uitzending komt op tv. Toevallig wordt er dan bekend dat er iemand positief getest was.
Het schijnt dat men om de dingen echt zeker te weten inmiddels met twee testen werkt. (Doorgaans is dat eerst een snelle test, die ook 'te snel kan aanslaan' - daarna een duurdere maar preciezere test.)
Verder zijn er relatief veel gevallen van besmetting in Brabant.
Citaat:
Daarnaast blijkbaar is iedereen de leugen omtrent de Mexicaanse griep vergeten is. Toen waren ze ook niet eerlijk met de vaccinatie en bijwerkingen. Was zogenaamd veilig, maar bleek later helemaal niet echt getest. Oke was ook paniek voetbal toen.
Paniekvoetbal, of in elk geval: het was een haastklus.
Volgens mij is er wel degelijk getest en het was veilig in de zin dat er geen doden als gevolg van de inenting zijn gevallen.
Voor ieder vaccin geldt, dat je een soort homeopathie toepast: je krijgt een verzwakte, verminkte etc ziektemaker, maar die nog wel zoveel lijkt op 'de echte ziekte', dat je immuunsysteem precies de goede afweer aanmaakt.
En soms kan hetzij de homeopathische beginverergering hetzij de reactie op de verzwakte ziekmaker fikse symptomen oproepen.
Dus vind ik leugen wel een heel erg groot woord.