Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neverland

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:52

Lekker bezig!! :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:24

Renee1991 schreef:
Nou dames en heren, het werd wat later omdat m'n schoonouders ineens op de stoep stonden... Maar hier is ie hoor! Wederom goed bezig met z'n allen!! *\o/* *\o/*

[ [url=m/uUqNr8.png]Afbeelding[/url] ]

[ Afbeelding ]

Ik mis mijzelf :)

Maar goed bezig allemaal! Ga zo door *\o/* *\o/*

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 12:33

Vraag me af hè, ik ben nu zeg maar 4 kilo kwijt, puur door niet meer te snaaien. Het valt me op dat ik het de laatste tijd eigenlijk altijd koud heb...
Nu is het ook guur weer, maar de kachel stond ‘s avonds altijd op 21, en ik zet hem toch vaak naar 22...
Heeft dit iets met elkaar te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:34

Och oliebol, wat stom Mjetterd! Sorry :(

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:57

Mag ik hier een vraag stellen?

Ik wil een paar kilo kwijt, maar heb al een behoorlijk gezonde leefstijl. Eet veel groente en fruit (minstens 2 stuks per dag), drink water, thee of koffie en 's ochtends kwark met volkoren cruesli, noten en pompoenpitten.
Ook beweeg ik op mijn vrije dagen veel. Tja wat moet je dan nog anders doen?

Dus ik ben nu gestart met mijn lunch met brood te vervangen voor salade, fruit een ei en 2 crackers. Dit doe ik nu een aantal dagen.
Maar jeetje wat word ik er slap en dyssie van %) . Ik kan me amper op mijn werk concentreren.

Doe ik iets fout?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:03

eekhoornerik schreef:
Mag ik hier een vraag stellen?

Ik wil een paar kilo kwijt, maar heb al een behoorlijk gezonde leefstijl. Eet veel groente en fruit (minstens 2 stuks per dag), drink water, thee of koffie en 's ochtends kwark met volkoren cruesli, noten en pompoenpitten.
Ook beweeg ik op mijn vrije dagen veel. Tja wat moet je dan nog anders doen?

Dus ik ben nu gestart met mijn lunch met brood te vervangen voor salade, fruit een ei en 2 crackers. Dit doe ik nu een aantal dagen.
Maar jeetje wat word ik er slap en dyssie van %) . Ik kan me amper op mijn werk concentreren.

Doe ik iets fout?

Denk dat het belangrijkste is om te weten hoeveel kcal je nodig hebt op een dag. Dus je BMR met PAL bereken. En als je dat weet kun je kcal tellen. Misschien eet je te weinig of misschien eet je toch meer dan je denkt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:13

Wat Neverland zegt inderdaad.

Gezond eten is van een hele andere orde dan afvallen.
Je kan gezond eten en aankomen. Je kan ongezond eten en afvallen.

Je zal dus moeten gaan tellen/schatten/gokken/meten (meten is het beste!) wat je binnenkrijgt. Als je minder binnenkrijgt dan je verbrandt (PAL is je verbranding) dan val je af. En wát je precies binnenkrijgt kan je wel ondersteunen maar maakt puur voor het afvallen niet uit.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 18:16

LadyMadonna schreef:
Vraag me af hè, ik ben nu zeg maar 4 kilo kwijt, puur door niet meer te snaaien. Het valt me op dat ik het de laatste tijd eigenlijk altijd koud heb...
Nu is het ook guur weer, maar de kachel stond ‘s avonds altijd op 21, en ik zet hem toch vaak naar 22...
Heeft dit iets met elkaar te maken?

Ja, dit is wat nogal eens onder de noemer spaarstand gezet wordt. Je lichaam merkt dat het te weinig energie binnen krijgt (afvallen in zijn algemeenheid, niet per se veel te weinig eten. Hoewel dat het effect wel groter maakt) en gaat dus bezuinigen op bewegen en proberen je te overtuigen om meer externe warmte te vinden zodat er minder gestookt hoeft te worden om je lichaamstemperatuur op peil te houden. Daarnaast kan je temperatuur zelfs iets zakken. Hierdoor verbrand je minder calorieën.

Het is de reden om een mager paard een deken om te doen in de winter (Uiteraard niet tot zweten aan toe), maar voor mensen werkt hetzelfde. Ik zou proberen de kachel niet hoger te zetten maar juist bewust even te gaan bewegen. De "10 minute chair workout" voldoet voor mij goed. Je spieren blijven nog best een tijd warmte afgeven daarna.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 09:17

Ik heb even een blij momentje. Ik had me al twee weken niet gewogen omdat ik 1. Veel heb gegeten de afgelopen twee weken (gegeten op onderhoud of net daarboven of net daaronder) en 2. Ik was ongesteld.

Maar heb nu toch alle moed bij elkaar verzameld en ben op de weegschaal gaan staan. Ik ben toch een kilo kwijt in die twee weken. *\o/* Dus ik zit nu op 64,4! Nog 6kg te gaan. :D

Ik voel me ook steeds mooier als ik in de spiegel kijk. :o

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:13

Dank voor jullie reacties :j. Ik ga ermee aan de slag!

Mijn streefgewicht is 55 kilo (weeg nu 60), niet omdat ik mezelf te dik vind maar omdat ik dan uiteindelijk
stapritjes kan gaan maken op het paardje wat ik al 2 jaar revalideer. Advies van de DA was eerst een kindje van max 45 en als de spieren weer zijn opgebouwd iemand van max 65. Met kleren en zadel etc erbij berekend.

@ Neverland: wat goed zeg! Dat geeft je weer moed om verder te gaan! Hoe lang ben jij als ik vragen mag?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:27

LM, kan goed zijn van het afvallen (te kort aan eten). Je hebt immers minder energie voorradig om te verbranden.
Eekhoorn, om af te vallen moet je iets gaan doen wat je nu niet doet. Dus of minder eten of meer bewegen. Past je streefgewicht wel bij je lichaam (lengte en bouw). Anders wordt het heel lastig om af te vallen op een gezonde manier.
Neverland, goed bezig, ga zo door.

Ik lijk even paar weken stil te staan. Maar ging de eerste paar weken erg hard. Ga nog niets aanpassen, even kijken of gewoon doorzetten werkt.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:38

eekhoornerik schreef:
Dank voor jullie reacties :j. Ik ga ermee aan de slag!

Mijn streefgewicht is 55 kilo (weeg nu 60), niet omdat ik mezelf te dik vind maar omdat ik dan uiteindelijk
stapritjes kan gaan maken op het paardje wat ik al 2 jaar revalideer. Advies van de DA was eerst een kindje van max 45 en als de spieren weer zijn opgebouwd iemand van max 65. Met kleren en zadel etc erbij berekend.

@ Neverland: wat goed zeg! Dat geeft je weer moed om verder te gaan! Hoe lang ben jij als ik vragen mag?

1,68!
Ik ben eerder bang dat ik ga denken: "oh ik kan best meer eten want ik ben er toch mee afgevallen". Maar aan de andere kant vind ik het ook heerlijk... := Ik sport er nu wel elke dag bij (half uurtje). Dus dat zal veel helpen.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 15:03

Lieke schreef:
Ik lijk even paar weken stil te staan. Maar ging de eerste paar weken erg hard. Ga nog niets aanpassen, even kijken of gewoon doorzetten werkt.

Ik sta inderdaad ook al een poosje stil. Vorige week voor het eerst gemeten i.p.v. gewogen. Moet nog even uitzoeken hoe vaak ik dat meten ga doen.
En inderdaad, nu is het even een kwestie van doorzetten!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 16:20

Nou, ik heb de perfecte afslank kuur geloof ik...
Kom net bij de huisarts vandaan Ivm een ontstoken talgklier achter m’n oor. Ik dacht: prik lek, troep eruit, en klaar.
Nu zit er dus een hele grote ontsteking achter -O- .
Gevolg: antibiotica.
4 pillen per dag, en 2 uur voor en 1 uur na de pil niet eten... -O-

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 16:32

Lieke schreef:
Eekhoorn, om af te vallen moet je iets gaan doen wat je nu niet doet. Dus of minder eten of meer bewegen. Past je streefgewicht wel bij je lichaam (lengte en bouw). Anders wordt het heel lastig om af te vallen op een gezonde manier.

Ik denk dat het streefgewicht op zich wel kan, ik ben 1.63 en tenger gebouwd. Heb tot 35 jaar rond de 50 kilo gewogen. Nu ben ik 43 en weeg rond 60 kilo. Zit voornamelijk rond mijn dijen.
Het heeft ook wel met de leeftijd te maken denk ik, ik heb nu eindelijk eens mooie rondingen in plaats van een plank te zijn :+ . Dus qua figuur vind ik mezelf nu prima, maar ik wil zo graag van de zomer op het paard, daar revalideer ik haar al 2 jaar voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:47

Oh bluh da's ook ellendig LM :oo
Hopelijk wordt het gauw beter!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:59

Beterschap LM!!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 19:54

Balen zeg LadyMadonna.

Hier ook een oliebol. Vanwege de storm al 3 dagen slecht geslapen. Vanmorgen daardoor voor het thuiswerken verslapen, wat op zich geen probleem was, ware het niet dat ik om 8.35 startte en erachter kwam dat ik die ochtend uitgenodigd was voor een call die om 8.30 begon. Gelukkig geen probleem uiteindelijk, maar geen fijne start.

Om 12 uur ging ik even de cavia's verzorgen, die zitten vanwege de storm binnen (in de bijkeuken, dus niet te warm), bleek Bellissimo overleden te zijn. Het is de derde cavia al deze winter, alle drie door een andere reden. Ook Sanne is al weken niet 100% fit, niets aan te zien of echt te merken, anders dan dat ze overgewicht heeft (ze krijgen al minder en andere brokjes), maar iets in haar gedrag zie ik iets in, net als Bellissimo overigens, tot gisteravond, toen hij duidelijk niet lekker was. Dokteren is bij mijn cavia's geen optie, ze zijn volledig niet tam. In het verleden wel gedaan, maar altijd alsnog overleden, dus daar begin ik niet meer aan. Dat gecombineerd met nog 1 met een tumor die naar haar eind toe loopt, gaat het me veel te hard.

Ondertussen stress van mijn werk, omdat ik door het slaaptekort en de onrust me niet gefocust krijg en ik een nieuwe script-taal moet leren en dat niet lukt (windows batch scripts schrijven, voor de it'ers onder ons).

Noa moest vandaag naar de trimster, wat sowieso al een dingetje is voor mij, maar dat is bij de dierenkliniek (op zich ideaal) en ze was deze keer echt supergestrest in de wachtkamer, terwijl dat de laatste keren juist zo goed ging. Gelukkig bij de trimster zelf wel goed gegaan, maar ik ben bang dat ze vannacht weer een "nachtmerrie" krijgt, waarbij er een steeds groter vermoeden is dat de nachtmerries stress-gerelateerde epilepsie is die in een specifieke slaapfase het meeste voor komt (bij haar vrijwel altijd tussen 2 en 4 uur 's nachts).

Combineer dat met (hoewel goedfunctionerend) autisme en ik zit meer dan vol. Tijdens het wachten met trimmen, het was een korte beurt dus op en neer naar huis is meer reistijd dan thuis zijn en de kliniek zit aan het winkelcentrum, ben ik een rondje gaan shoppen. Vreselijk willen bingen, maar het meeste gelukkig kunnen laten liggen. Geen bak ben en jerry's maar zo'n 1 persoons-portie. Geen spareribs maar een kippenpoot (voorgegrild) met salade (zonder saus) en nasi. Wel een klein zakje chips (75g) maar die is nog dicht, die gooi ik straks wel in een laadje, maar dus alvast geen grote zak, ook voor later handig, en als ultiem snoepgoed 750g blauwe bessen. Dat is ook de reden dat de chips nog dicht is. Verder nog een los bakje fruit, een pak karnemelk en een 1-portiebakje aardbeienyoghurt.

Zeker niet ideaal, maar ik probeer me in ieder geval voor te houden dat het heel veel slechter had gekund. En lang niet alles is op, want het vult best wel (en is daarmee ook mijn tussendoortje en avondeten geworden).

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:20

Ach, wat naar allemaal mizora! Kan me goed voorstellen dat je je rot voelt. Gelukkig dat je je nog redelijk hebt kunnen inhouden en het dan inderdaad je avondeten en tussendoortje hebt gemaakt.
Sterkte met alles.

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 08:02

Beterschap LadyMadona!

Sterkte Mizora!

Ik heb morgen een tweede oefendag bij een sportschool. ik ga Milon proberen! dan ben je 35 minuten, 3x in de week zeer effectief aan het trainen. Bij deze sportschool krijg je (als het goed is) veel persoonlijke begeleiding dus ik ben benieuwd.

mijn neef gaat eind mei trouwen, dan wil ik eigenlijk toch wel hoogstens 61 wegen.. (dus nog 3 kilo er af)

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:10

Ben benieuwd wat je er van vindt blackbeautyz!
Heb het zelf ook gedaan maar het werd me na een tijd toch te eentonig. Maar misschien dat het grote leeftijdsverschil ook een beetje mee speelde. Iedereen was 40/50/50 en liep ik daar als twintiger. Het begeleiden etc was wel echt super! Ook fijn dat al je bewegingen/ prestaties opgeslagen worden, dan kan je na een tijd echt vooruitgang zien

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:22

Hier in de sportschool hebben ze ook Milon, hartstikke druk altijd!
Ik snap het verschil alleen niet helemaal, want dezelfde apparaten staan ook los in de zaal dus ik kan hetzelfde rondje maken in ong dezelfde tijd. Het lijkt me dan wel weer fijn dat alles meteen op de juiste hoogte is afgestemd.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:35

Hi allemaal, ik lees eigenlijk al vanaf het begin mee met dit topic, maar ik wilde even afwachten welke kant het op zou gaan voor ik wilde meepraten. Gelukkig geen lijstjes, wel goede adviezen, heel fijn! Ik ben herstellende van een hardnekkige heupblessure, waardoor ik het afgelopen jaar heel weinig heb kunnen bewegen. Normaal wandel ik heel veel, waaronder maandelijks een wandelweekend waarbij we 30 tot 40km doen, verdeeld over twee dagen. Maar daar ging dus wat mis. -O-

Ik heb een kantoorbaan waar ik met de auto naartoe ga en ik hou van eten, dus voorkomen dat ik aan zou komen was - naast revalideren - het doel. Dat is redelijk gelukt, maar ik had al aardig overgewicht, dus er moet nog steeds wel wat veel af. Nu lijkt mijn heup eindelijk wat beter en ben ik weer wat aan het opbouwen met wandelen. Daarnaast dus ook afvallen. Ik ben sinds de start van het jaar 2,4 kilo kwijt, maar de klad komt er nu wat in door een week buikgriep en daarna de neiging om alles te eten wat los en vast zit. :o Vandaar dat ik voor een extra schop onder mijn hol hier actief mee kom praten.

Ik weet heel goed wat ik wel en niet moet eten. Naar mijn werk heb ik ook prima gezonde dingen mee en ik koop zelden iets in de kantine/automaat. De avonden vind ik echter veel moeilijker. Ik heb vorig jaar een tijdje IF gedaan, dat pak ik af en toe nog mee, vooral om weer wat grip op mijn eetgewoonten te krijgen. Verder probeer ik zoveel mogelijk kleine stukjes beweging mee te pakken, voor zover dat gaat met mijn werk en mijn heup. Meestal zit ik tussen de 6000 en 10.000 stappen per dag.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 16:28

Welkom, goed dat je toch erop probeerd te letten. Wat had je met je heup gedaan?

Ik zit momenteel met mijn rug dus sporten lukt op moment helaas niet, probeer thuis rustig in beweging te blijven maar gok dat er weinig af gaat op deze manier.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:50

Hardnekkige pees- en slijmbeursontsteking die blijkt te komen doordat mijn stuitje waarschijnlijk al 16 jaar scheef stond. := Lang verhaal, veel fysiotherapie, steunzolen en rust. Dit weekend 11km gewandeld, ging goed dus ik was helemaal blij. Gisteravond 2km op de loopband gedaan in wandeltempo, vandaag weer veel pijn. Dus dat doen we nog maar even niet.

Sterkte met je rug. Nu mijn stuitje weer recht(er) is heb ik daar gelukkig veel minder last van. Lekker wat blijven bewegen, dat is goed! Tip van mijn fysio: neem een pijnstiller voor je gaat slapen.

Ik heb na het avondeten vaak nog zin in iets zoets. Kennen jullie dat? En wat doen jullie daarmee? Vanavond pasta gegeten, uurtje later had ik de neiging om de voorraadkast in te duiken.