Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 22:44

Top, dankjewel!
Al die sites zie ik een boel producten en vaak al aan de prijs. Als dat om te proberen niet direct uit maak ga ik liever eerst voor wat goedkopers. Zeker als blijkt dat ik gewoon eigenwijs haar heb. :') Dan ben ik niet al teveel kwijt. Ik zal even geduld moeten hebben, want ik heb net mijn haar gewassen. Komt in de komende week ergens wel een keer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 23:03

Sowieso niet borstelen als het droog is. Dat geeft pluis. Idd na het wassen mousse. Ik gebruik naast mousse conditioner na het wassen en leave in conditioner. Daarna dus mousse. En geen alcohol of siliconen in de producten die je gebruikt.

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 23:33

Ik gebruik na het wassen geen mousse maar een leave-in en een serum/gel. En nu in de zomer jojoba olie. Maar mijn haar is wel echt krullend, dus wel anders dan jouw haar. En ik moet eerlijk zeggen dat ik gebruik wat de kapster aanraadt en zelf ook niet goed ben in producten uitkiezen. :=

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 07:42

Ik gebruik zelf een gel en een fibermousse, maar dat is voor slag veel te zwaar. Een mousse zal ws wel voldoende zijn, of enkel een goeie krullencreme evt. Maar ik zou dan als je denkt he er zit toch wat slag in een keer naar een goeie krullenkapper en je dan laten adviseren, ipv vanalles koprn en met 20 dingen blijven zitten :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 08:59

leave in gaat ook vaak mis bij waves. Is te zwaar, het wordt dan sliertig. Zou gewoon eerst een mousse doen en een gel. Hou het simpel. Umberto heeft 2 soorten, whip en mousse. De whip werkt bij mij goed en de foam niet. Het is heel lastig om direct de juiste producten te vinden, voor iedereen werkt het anders.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 09:00

Ik heb een mousse en slag in mijn haar.
Als ik er heel erg veel tijd en moeite instop krijg ik daar idd voor 1 dag wel krullen mee.
Maar ik merk dat ik er nooit zin in heb, haha

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 12:40

Ik had laatst een nieuwe conditioner gekocht (daarna natuurlijk mousse en gel), en had echt een goeie slag/rul in mijn haar!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 12:48

Bedankt allemaal, toch fijn om zo even te lezen!

Ik heb het hier zo gauw niet gevonden (openingspaginas en laatste paar) maar is er een overzicht van goede kappers die krullen knippen, of een gevalletje zoeken in de buurt en ervaringen checken? Misschien is het een keer de moeite waard om daar te vragen wat zij van mijn haar vinden en denken.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 13:14

Waar woon je? Ik ga naar Curlycomfy in Almelo en zij is echt top

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 13:46

of naar Krullenhuys in Wierden

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 14:53

Ik zit in de Achterhoek. :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 15:15

Is almelo dan te doen voor je? Dan zou k haar zeker aanraden, ik rij er ook 50 minuten voor enkele reis haha.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 19:18

Da's een uur vanaf mij, wellicht iets fanatiek als ik nog niet weet of mijn haar wel echt krult? Ter vergelijking, ik knip normaal mijn haar zelf. :') Ik draag het ook eigenlijk altijd in een staart. Een enkele keer voor een feestje ofzo wil ik het wel eens los doen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 20:41

Annash, maak eens een foto van je complete kapsel, vaak is het wel goed te zien hoor

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 21:00

Kinke schreef:
Annash, maak eens een foto van je complete kapsel, vaak is het wel goed te zien hoor

Dat kan ik dan denk ik het beste doen als ik het heb laten drogen na het douchen?

Vanochtend geborsteld en in een staart, dan krijg ik dit:

Afbeelding

Ik verwacht hooguit dat ik een slag heb, geen krullen. Maar het wordt wel snel een rommelige staart altijd. :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 23:15

Ik heb deze nog gevonden van vorig jaar. Ik vind vooral dat het of gewoon steil moet zijn of niet zo rommelig. :') Geen idee of het hier recent gewassen was. Sowieso geborsteld want dat doe ik dagelijks. En heb er nooit wat in.

Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 06:54

Als je haar nat is na het douchen of zwemmen, heb je dan (meer) krul/slag?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 07:27

Dat dagelijks borstelen mag je met krullen of slag meteen afleren :D
Want dan borstel je ze uit elkaar en dat is niet de bedoeling.
Ik borstel alleen 1x net na douchen,als het nog echt kleddernat is met producten in mijn haar en verder niet weer tot de volgende wasbeurt.

Heb je niet toevallig iemand in je omgeving met krulllen of slag die je even een keer kan helpen om te kijken of je er slag in kunt krijgen?
Die hebben ook vaak de producten wel in huis en dan kun je kijken of het wat voor je is zonder dat je meteen van alles moet kopen.

Voor tips omtrent wassen en stylen vind ik de filmpjes van Richelle van Curly by bleach altijd heel leuk.
https://www.instagram.com/curlsbybleach/

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 07:57

Qimm schreef:
Als je haar nat is na het douchen of zwemmen, heb je dan (meer) krul/slag?

Yep, in ieder geval meer dan op de laatste foto. Dan is het meer zoals de zijkant van de staart op de eerste. Dat blijft meestal niet zo / niet door mijn hele haar. De ene kant doet dit meer dan de andere.

ellepel schreef:
Dat dagelijks borstelen mag je met krullen of slag meteen afleren :D
Want dan borstel je ze uit elkaar en dat is niet de bedoeling.
Ik borstel alleen 1x net na douchen,als het nog echt kleddernat is met producten in mijn haar en verder niet weer tot de volgende wasbeurt.

Heb je niet toevallig iemand in je omgeving met krulllen of slag die je even een keer kan helpen om te kijken of je er slag in kunt krijgen?
Die hebben ook vaak de producten wel in huis en dan kun je kijken of het wat voor je is zonder dat je meteen van alles moet kopen.

Voor tips omtrent wassen en stylen vind ik de filmpjes van Richelle van Curly by bleach altijd heel leuk.
https://www.instagram.com/curlsbybleach/

:') van het borstelen had ik inderdaad al gelezen. Ik heb zelf wat producten gekocht gisteren voor een leuke prijs, dus ga denk ik eerst eens kijken na het douchen, of het dan meer wordt of gelijk blijft.

Bedankt voor je link ook, ga ik bekijken!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 08:04

Ik borstel alleen als ik de raapzaadolie er in doe die was ik er dan na een uur uit.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 09:24

gewoon ff een foto met los haar, als het net gewassen en droog is :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 09:36

Kinke schreef:
gewoon ff een foto met los haar, als het net gewassen en droog is :)

Houden jullie dan in de aankomende week van mij te goed!

Wel heel erg bedankt voor jullie antwoorden. Interactie online is niet altijd even leuk (of aanwezig) en dit vind ik echt heel fijn. :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 09:41

Ik borstel het in de ochtend wel, anders zit het echt niet. Gaat er eerst anti klit in die cg proof is, daarna water erop en wat krullen crème. Ik weet dat dit sterk wordt afgeraden maar ik heb nog geen manier gevonden om mijn haar in de ochtend dat te laten doen wat ik graag wil. Heb ook geslapen met een bonnet maar dat vond ik drie keer niks. En het zat even beroerd als zonder.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 09:44

Al mijn haar goed moet zitten (en dat is niet elke dag :+ ) dan maak ik het even redelijk nat en scrunch ik het en dan zit het meestal toch heel aardig. Ik borstel alleen mijn pony (nat) omdat dat anders echt nergens naar zit :=

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 13:11

Annash, ik denk met de juiste producten en methode je wel krullen gaat krijgen hoor :)
Mijn haar was vroeger ook zoals bij jou, nu heb ik op sommige plaatsen pijpenkrullen.
Maar ook niet overal, bovenop is mijn haar redelijk stijl en zeker als ik het niet mega style, dan is het gewoon stijl haar. De krullenkapper lukt het wel, maar zoveel werk wil ik er niet insteken :+
Maar onderaan heb ik dus wel goeie krullen gekregen, ik zou nog eens een nieuwe foto moeten maken. Maar hier oude ter voorbeeld

Dit was voor ik ooit naar een krullenkapper was geweest
Afbeelding

Dit is na de krullenkapper
Afbeelding

Dit bedoel ik dus bovenop stijl en krullen onder :+
Afbeelding
Afbeelding

Ik borstel het enkel in de douche als er conditioner in zit. Verder nooit.
Maar ik heb nogal een luie routine verder, mijn krullen zouden mooier kunnen maar ik heb er geen zin in :o :+
Ik was het met shampoo, dan conditioner er in en laten inwerken, borstelen en uitspoelen. Dan erna uit de douche een leave in gel en een activering lotion erin scrunchen als het nog nat is en dan aan de lucht laten drogen.
Vooral een goeie shampoo vinden vind ik moeilijk. Van sommige wordt mijn haar superglad en zacht, maar na een dag is het al vet en krullen zakken uit. Anderen zijn weer niet voedend genoeg.