2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:15

Wat betreft ondergewicht volgens je bmi
Vind ik niet altijd even reëel..

Ik ben 167 en woog altijd 47 kilo

Ja volgens het bmi onder gewicht.
Maar de huis arts en verloskundige vonden dit eigenlijk wel een beetje overdreven aangezien ik gewoon slank ben gebouwd en ook echt niet mager was ofzo. Had een blokjesbuik, gespierde benen..
Maar had en heb geen kont en ook haast geen voorgeven
(zelfs nu met extra kilo's erbij niet)

Ik denk dat je soms beter naar je lichaam kan kijken dan je alleen baseren op getallen.. Dit kun je wel als richtlijn gebruiken natuurlijk..

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:59

Crash diëten doe ik ook niet aan.
Al is de eerste keer dat ik 15kg ben afgevallen niet op een gezonde manier gegaan.

2e keer heb ik er een 3/4 jaar over gedaan dus heel rustig aan met gezond eten.

IngridM ik ben ook niet TE dik maar ik voel me gewoon lekkerder in een maatje 34/36.
Ik ben hypermobiel en heb reuma.
Dat 'extra' gewicht voel ik aan mn knieën en enkels.
Terwijl ik met 53 kg echt 90% minder last had van mn gewrichten.
Mijn gewicht zit het meest onderaan.
Ik ben een peer.
Alles zit op kont en bovenbenen.
Van boven heb ik maat S. >;)

Ladybird, hoe lang ben jij dan?

Zoals ik zei, gewicht is maar een getal.
Het zegt wel wat, maar zeker niet alles.
Met 53 kg was ik best 'botterig' ribben waren goed te zien en heupbotten staken uit.
Daar wil ik niet naar terug. Strak lichaam. Heb eigenlijk altijd een sixpack gehad maar die is al jaren kwijt. :=
En die hang kont en blubberbenen vind ik gewoon lelijk bij mezelf

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 16:47

Ik ben 1.83

Ik doe ook niet aan crashdiëten. wel doe ik af en toe als ik 1 dag echt heel veel gegeten heb, de volgende dag aanzienlijk minder. meestal wel (behoorijk) onder mn kcal.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 16:58

Maar lengte is natuurlijk wel belangrijk, dan is het logisch dat 60 of 50 kilo niet haalbaar is.
Ik ben maar 1.58, dan heb ik pas een 'gezond' gewicht als ik onder de 63 kg zit.

Renskew, ik doe kcal tellen en proberen niet te snoepen en veel te sporten.

Deze hele week gaat het al niet goed, voel me ziek, buikpijn en hou heel veel vocht vast, bleeh

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 17:09

Ladybird schreef:
Ik ben 1.83

Ik doe ook niet aan crashdiëten. wel doe ik af en toe als ik 1 dag echt heel veel gegeten heb, de volgende dag aanzienlijk minder. meestal wel (behoorijk) onder mn kcal.

Nee dan is het zeker niet verstandig om onder de 70 te komen haha.
Ik doe dat ook wel een dag wat meer en dan weer minder.
Mijn man wilde gisteren ineens patat.
Dus vandaag eet ik dan wel wat minder dan 1600 kcal

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 17:33

IngridM schreef:
Wel spaar is voor een zak chips per week. Alles wat ik niet verbruik in 1 week eet ik in het weekend mijn verslavingschips van :-)

zo werkt het natuurlijk niet he :P..

nu is het niet zo dat je klok iedere nacht om 00.00 reset.. maar het is ook niet zo dat je kcal tekorten of overstoffen onbeperkt kunt doorschuiven.

tekorten worden aangevuld uit je lichaamsvet.. en overschotten worden na enkele uren omgezet naar lichaamsvet.. de tekorten die je door de week hebt op je verbranding, zijn geen 'tekorten' die zijn opgevuld met verbranding van lichaamsvet.

de dag dat je kiest om je chips te eten, geldt t zelfde voor als je die dag meer kcal eet dan je verbrand, dan gaat het overschot naar je lichaamsvet.

an sich niets mis mee want zo werkt het lichaam... iedere dag, ook als je op gewicht bent. de hoofdmaaltijd is niet iets dat blijft rondzwerven tot je het helemaal verbruikt hebt, maar een deel daarvan gaat tijdelijk naar vet, en wordt weer vrijgemaakt op een later tijdstip...

wellicht is het wel een goed idee, om die verslaving aan de chips aan te pakken.. want nu heb je t goed in de hand.. je wilt afvallen dus je creeert een kcal te kort.. een deel daarvan 'lever je weer in' om de chips te kunnen eten.. Maar hoe doe je dat straks als je op gewicht bent.. Een lichter lichaam verbruikt minder dan een 10 kg zwaarder lichaam.. dus om in het weekend een hele zaks chips te eten, moet je bijna een halve dagwaarde aan kcal besparen, iedere week weer.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 19:49

Ladybird, uit ervaring (ik ben 185 lang) kan ik je zeggen dat 70/75 toch een beetje de "max" is qua gewicht. Toen ik 75kg woog kreeg ik vaak bezorgde gezichten en vragen, ondanks dat ik toen erg actief werk had en als het maar even kon aan het eten was.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 20:24

Imre schreef:
Gek is dat he, dat we altijd maar iets vieren met eten. Waarom niet met iets leuks doen? Of een bos bloemen? Ik doe er net zo hard aan mee hoor, maar eigenlijk is het beter om alternatieven te verzinnen. En dan bedoel ik niet 'Ooh gefeliciteerd, schat!' *geeft kommetje sla* :))

Over vieren gesproken... O:) Ik ben maandag jarig. Wegens persoonlijke omstandigheden ben ik niet in de stemming om daar uitgebreid iets mee te doen, maar mijn ouders komen wel even langs, dus ik wil zondag iets bakken. Iemand tips voor nietzomegaslechte taart? Het moet in puntjes mee te nemen zijn in een bakje in de auto, dus een kwarktaart is niet zo heel praktisch.

Hier heb je er wat wel allemaal koolhydratenarm

https://www.facebook.com/gezondslankmet ... 8736924126

https://www.facebook.com/Inweinigtijdve ... 1291956563

https://www.kookfans.nl/recepten/suiker ... -heerlijk/

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 20:28

En nog wat hoop dat je ze kan lezen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:33

Elena je hebt een punt hoor maar vooralsnog werkt het voor mij wel super! Verleden jaar 10 kilo zo kwijt geraakt. Dus zolang dit werkt werkt het en daarna zie ik wel verder. Kortzichtig misschien maar vooruit dan maar. Voor nu bewuste keuze.

Overigens: werkt de WW ook niet zo? Punten 'sparen 'om er in het weekend drankje/ hapje van te kunnen doen. Dacht het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:41

Mag ik mij melden?
Gooi m’n gewicht niet openlijk neer maar zou eigenlijk t liefste minstens 10 tot 15 kilo kwijt willen.
Ben in omvang al wat kwijt na stoppen met bepaalde medicatie.
Naar mijn idee zit t m bij mij in soms verkeerde keuzes maken...
Ontbijt bv graag met magere yoghurt, handje muesli en wat rozijntjes.
Of Aldi granenontbijt met havermelk of sojamelk.
Lunch meestal 2 boterhammen met bv kipfilet of humous en bv wat komkommer.
Tussendoor fruit of heel soms een sultana hartog.
Avondeten kookt vriendje dat kan vanalles zijn, wel vaak zo vers mogelijk.
Mijn valkuil is een chipje of een stukje chocolade..
Beweging zeker elke dag minimaal 1 uur wandelen en in het weekend soms meer.
Soms stuk fietsen, of lange wandelingen met de hond,( of paard).
Ik ga proberen nog gezondere keuzes te maken, al weet ik van mezelf dat ik er in kan doorslaan.
Heb jaren terug Atkins gedaan en daar viel ik van af
Maar kreeg wel een rare obsessie met eten daardoor en vooral: ik werd gek van elke keer al die recepten aanpassen. Ook zoveel vet eten staat me compleet tegen...

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 14:11

Snap dat die lage gewichten soms wel lastig is, maar lengte en bouw speelt daar ook een grote rol in! Plus, onzeker zijn over je lijf staat wel los van gewicht :o

Overigens eet ik zaterdagavond ook wat lekkers bij een filmpje kijken, nu groentechips liggen van de Lidl, vind ik zooo lekker, en dan wijntje erbij. Door andere dagen gewoon netjes te eten val ik wekelijks wel mooi af. Vandaag weer -0.7 eraf *\o/*

Ladybird: tja, meestal denk ik zelf dan wel van, ik haal iets lekkers en dan kun je dat gewoon komende week wat balanceren?

Annikeee10: super!! Is toch een mooi begin *\o/*

IngridM: nu al een aantal keer getypt, maar ik doe het op gevoel :) . MFP word ik obsessief en ongelukkig van, wil niet alles bijhouden. Voor mij werkt het prima zo!

Es_ther: huisje bezichtigen om te kopen?

Genja: wat een leuke recepten, welk boek is dat?

Welkom darkchrystel! Wat je omschrijft als basis klinkt prima en gezond! Zo eet ik ongeveer ook. Ontbijt bij mij is havermoutpap met sojamelk, en dan als lunch ook broodjes met kipfilet, kaas of tonijn, en s avonds ook gevarieerd.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:57

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 19:47

Darkcrystal welkom. Ben ook nieuw hier :-) En ook ik wil mijn gewicht hier niet openbaar haha.

Ja dát atkins wel eens naar gekeken maar nooit aan begonnen. Leek mij niet gezond en ik kan mijn brood niet missen haha.

Urosa; snap ik hoor van dat MFP. Een voor mij is het weer super geschikt. Grappig zoveel mensen zoveel wensen :-)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 22:17

Ik ben weer terug! Had even een dipje ;)

Vanaf dinsdag ga ik beginnen met Kayla Itsines, na aanraden van een vriendinnetje. De gerechten klinken allemaal erg lekker, dus ik ben benieuwd!

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:20

Hier gaat het allemaal niet zo lekker. Stressperiode, aankomende anderhalve week namelijk toetsweek en in mei examens... Daarnaast kom ik 's ochtends te laat mijn bed uit, heb dan geen tijd meer om te ontbijten/lunch te maken. Omdat ik dan de vorige dag weer iets slechts heb gehaald, vind ik dat ik mezelf moet 'straffen' en mag ik geen lunch halen. Superslecht natuurlijk, dat snap ik zelf ook wel..

Omdat ik het dus heel moeilijk vind om van de slechte dingen af te blijven start ik vanaf morgen met twee vriendinnen weer de '21 days challenge'; 21 dagen geen koek, snoep, chips, chocolade, frisdrank... En omdat we het met zijn 3en doen hoop ik dat dit mij weer wat motivatie geeft om er echt af te blijven, en om dus voor gezondere alternatieven te kiezen (en dat dus weer voor vast in mijn ritme op te nemen).

Welkom darkchrystal & IngridM!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:28

Ai, beetje beter voor jezelf zorgen hoor! Dan voel je je fitter en dat is ook fijner in je toetsweek! :(:) Veel succes met de challenge!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:33

Toch net even moed verzameld en op de weegschaal gaan staan.
68.8 kg ondanks in februari totaal nergens op gelet qua eten.
Begin januari was ik 71.2 dus het begin is er :D

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:35

Hoihoi! Mag ik me ook melden? :D

Ik wil graag een paar kilo kwijt. Heb een tijdje het ketodieet gedaan, maar kreeg enorm last van obstipatie en maakte me een beetje zorgen om mijn vezels. Dat is niet gezond voor een lange tijd volgens mij en nadat ik daarmee wat makkelijker ben geworden. Verjaardag, bruiloft heb gehad, zitten de kilo's er weer aan. Ik baal enorm |o
Wat ik nu weeg, geen idee. Het heeft me zoveel stress als ik wat ben aangekomen dat ik daar gerust wakker van kan liggen. Dat ga ik mezelf niet aan doen. Wegen komt wel als ik een tijdje bezig ben.

Mijn idee is nu om gewoon gezond te eten zoals ik altijd al heb gedaan. Geen brood (kan ik niet goed verdragen), veel groenten, fruit met mate, eieren, kwark, noten, vlees, vis, veel water en af en toe een bakje koffie. Dat ga ik sowieso makkelijker volhouden. Daarbij ga ik twee keer in de week hardlopen en fiets ik naar mijn werk, enkele reis 10km.

Mijn dagmenu is ongeveer als volgt:

O: 2 gebakken eieren gemixt met beetje room en roerbakgroenten/sla

T: avocado

L: gevulde salade

T: Griekse yoghurt, lijnzaad

D: afgewisseld zalm/kip/ei met groenten

's avonds eventueel nog wat amandelen
En twee liter water verspreid over de dag.

Zou ik hiermee afvallen of is het te weinig/teveel? Ben zo bang dat ik er nooit kom
En een keer per week iets lekkers kan? Vooral zondag als de rest aan een taartje zit is dat best lastig.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:42

Welkom aan de nieuwe mensen!
Amber, lastig te zeggen op basis van dit menu, omdat een gevulde salade natuurlijk van alles kan zijn en alles ook afhangt van de hoeveelheden je neemt. Verder hangt het ook af van hoe lang je bent, hoe veel je wil afvallen en wat je verder qua sport doet.

Het lijkt me geen slecht dagmenu, maar het blijft lastig. Misschien kun je eens het menu een keer uitrekenen qua kcal, bijvoorbeeld met de app my fitness pall, dan heb je in ieder geval een beter idee wat je aan calorien/eiwit/vet/koolhydraten binnen krijgt.

Zelf nog steeds ziekig, dus niet gemotiveerd wat te doen. Wel was ik bijna twee weken flink opgeblazen, dat lijkt nu eindelijk weg. Hopelijk morgen iets fitter en er weer goed tegen aan.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:51

Een salade maak ik met sla, ei/vlees/avocado, rauwkost zoals paprika/komkommer, iets van kaas/feta/brie, noten, dressing maak ik meestal van yoghurt en mayo met wat olijfolie en kruiden.
Ik wissel dan af met wat ik er in doe.
Voor de voedingswaarden zal ik het eens in zo'n tabel invullen inderdaad!
Qua sporten is het dan twee keer per week hardlopen en zo'n 100km per week fietsen.
Ik ben 1,76 lang, heb geen overgewicht maar wil er gewoon wat kilo's af, omdat ik de laatste jaren wat ben aangekomen.

Beterschap!

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 15:46

Ik meld me ook, al heel lang ben ik niet tevreden meer over mijn lichaam en word ik er onzeker over.
Ben 1.70 m en weeg precies 82 kilo.
Heb het vet vooral op me buik, heupen en armen zitten.

Ik ga proberen om een koolhydraat arm dieet te volgen, en thuis te sporten.

Mijn doel is om 10 kg af te vallen binnen 15 weken.

Het probleem bij mij is dat ik een moeilijke eter ben qua gezond, en het lastig is om andere voeding te eten wat ik lus en ook nog eens gezond is :}

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 10:08

Welkom Denisejazz! Meestal ga je gezond eten meer waarderen als je merkt dat het je lijf goed doet, succes!

Lieke: beterschap! Fijn dat het opgeblazen in ieder geval weg is, hopelijk snel weer helemaal fit.

Welkom Amber15! Vervelend zeg dat je er zo mee kan zitten :(:) Je eetplan klinkt mij in eerste instantie zo goed in de oren.

ClaudiaHS: mooi zo'n onverwachte weeg meevaller!

Tortilla: niet zo streng zijn voor jezelf :(:) Sterkte met je examens en hopelijk helpt het gezonde eten met je vriendinnen ook wat de stress te verminderen!

Hoi Tiggs! Ik gebruik ook Kayla Itsines als basis, vind het een fijn programma, ik doe wel een aangepaste vorm nu.

Zelf helaas zondag en vandaag prutjes qua gezondheid, ook nog slecht geslapen. Gelukkig komt mijn moeder straks om me te hulpen met klusjes.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:32

Hoe gaat het hier ladies?

Vanmorgen weer gesport met PT (maandagochtend 8.15 uur, bonuspunten voor de inzet :') ), moet mijn kilo’s ook aan hem doorgeven en op een of andere manier vind ik dat zo genant dat ik nu wel goed m’n best moet blijven doen..

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:29

Mlies, dat is op zich wel een mooie motivatie...

Welkom Denisejazz! 10kg in 15 weken lijkt me op zich een heel mooi realistisch doel.