3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:16

Allemaal goede resultaten hier, stelletje doorzetters! *\o/* Happy Italy kan zo lekker zijn, vroeger kon ik echt dat bord helemaal leegeten, tegenwoordig lukt dat niet meer denk ik.. En zoute popcorn <3 Dat is ook echt mijn guilty pleasure haha.
Bij mij op het werk drinken ze tijdens de lunch altijd crystal clear en ice tea green. Ik pak dan altijd één glaasje ice tea green. Ik proefde een tijdje geleden die crystal clear en omg dat was ZOET! Ik drink normaal alleen maar water, dus ik was helemaal niet van die zoete zooi gewend. En dan ook nog 1 kcal, dan vraag ik mij toch echt af wat voor rotzooi er in zit :Y)

Bij mij was de weegschaal gisterochtend ook lief! Bij elkaar toch weer een kilo eraf, hard work pays off! Alleen gisteravond uiteten geweest en spareribs gegeten die veel te vet waren qua vlees, half uur later flink beroerd van geworden en een uur later op de wc is alles er weer uit gekomen om het maar even netjes te zeggen :') Eigen schuld, dikke bult zeggen we dan maar... Ik weet van mezelf dat ik slecht tegen vet eten kan, dan raken mijn darmen helemaal over de zeik.

Lijstje van gisteren:
O: grote witte bol, ene helft met zalmsalade en de andere helft met kruidenkaas en kipfilet
T: 4 pepernoten ofzo :o
L: Zelfgemaakte champignonsoep
T: soort karamel toffee en nog zo'n snoep gevalletje
A: Spareribs met frietjes en een glas icetea green

Lijstje van vandaag
O: Bakje kvrag passievrucht/perzik
L: Wit pistoletje met op de ene helft kipkerrie salade en op de andere helft rosbief. Volkoren cracker met kipkerrie salade en een paar van die superdunne wasa crisp crackers met kruidenkaas + glas ice tea green
T: Nakd cacao bar
A: Soort roerbak van aardappelen, prei en gehakt
T: Volkoren cracker met zelfgemaakte tonijnsalade

B: 10 minuutjes gefietst, 30 minuten krachttraining

Ik moet echt leren om tijdens de lunch minder te eten. Op mijn werk dekken we altijd de tafel en smeer je daar je brood (in mijn geval crackers). Dus dan blijf je maar eten pakken omdat het toch voor je neus staat. :')

Bhriseis

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:58

Wat lastig Kimmie, hopelijk is de week gauw om dan :(:)

Mmm Laura, jouw lunch met asperges! Klinkt lekker hoor!
Kan je sporten, als je last hebt van je rug?

Typisch Annikoe, ik kan me ook helemaal naar voelen van junkfood... Gefeliciteerd met die extra kilo!

Hier zit ook mijn rug niet helemaal lekker. Ik kan geen mooie rechte rug maken en geen bolle; zit bij beiden iets 'fout' aan mijn onderrug. Niet heel pijnlijk, maar ik heb de balletles dan maar geskipt: springen zonder enige voetbescherming lijkt me dan echt niet goed om te doen (en al dat benen liften en achterover buigen wellicht ook niet). Het kriebelde wel om toch te gaan, maar dan iets forceren en twee weken op de bank zitten is nog stommer dan...

Hier dus niet super veel beweging helaas :-/

T: Bakje Griekse yoghurt
O: Griekse yoghurt, gezonde brownie van zwarte bonen, latte
B: 40 min. wandelen naar de supermarkt
L: 110 g Zweeds meergranenbrood, Aoste vegetarisch broodbeleg, wat boter; kop tomatensoep uit een doos
T: Latte
B: 45 min. met de hond wandelen, KT met armen/borst/quads
A: 150 g aardappelnootjes uit de oven, 100 g quorn, vegetarische stoofvleessaus er op, 250 g appelmoes (pot), 1 stronk rauwe witlof met tl light mayo en een snufje poedersuiker
T: 300 g kwark met 150 g ananas

2080 kcal

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:05

Nee sporten gaat nu ook niet echt, wanneer t minder erg is kan ik wel sporten als ik beetje rustig aan doe, maar erg fijn is t niet.

Vervelend dat je ook laat van je rug hebt!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:29

Daarnet is mijn paard naar de dierenarts geweest en hij werd gek en ik dus ook. Daardoor een beetje gek avondeten want heb nu echt geen honger meer.

O: twee boterhammen met appelstroop en gestampte muisjes en een beker melk.
T: een appel en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, appelstroop en gestampte muisjes, water en een bekertje thee.
T: een boterham met nutella en een kop thee.
A: een bakje vanille vla en een krentenbol.
T: kop thee, misschien krijg ik nog honger en pak ik nog wat.
B: 60 minuten fietsen, 60 minuten nuchaku-do.

Zitten er trouwens ook in paracetamol of ibuprofen kcal? Om ibuprofen zit nml wel zo'n zoet randje.
Daar heb ik er nml ook best wel veel van op _O-

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:01

Kimmie25501 schreef:
Daarnet is mijn paard naar de dierenarts geweest en hij werd gek en ik dus ook. Daardoor een beetje gek avondeten want heb nu echt geen honger meer.

O: twee boterhammen met appelstroop en gestampte muisjes en een beker melk.
T: een appel en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, appelstroop en gestampte muisjes, water en een bekertje thee.
T: een boterham met nutella en een kop thee.
A: een bakje vanille vla en een krentenbol.
T: kop thee, misschien krijg ik nog honger en pak ik nog wat.
B: 60 minuten fietsen, 60 minuten nuchaku-do.

Zitten er trouwens ook in paracetamol of ibuprofen kcal? Om ibuprofen zit nml wel zo'n zoet randje.
Daar heb ik er nml ook best wel veel van op _O-

*stille, maar fanatieke meelezer breekt in*
In een ibuprofen van 400 mg zit 0.5 kcal per stuk. Als je er "veel" op hebt moet je je om andere dingen zorgen maken (intoxicatie) dan aankomen in gewicht, aangezien de maximale dosering voor jouw leeftijd 1200 mg (dus 3 tabletten van 400 mg) per dag is.

Deze verpleegkundige verlaat het topic weer, maar kon het niet laten om hierop te reageren! Misschien dat ik mij binnenkort bij iets meer tijd eens meld/voorstel :) .

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:07

@bhrisis, vervelend dat je zo'n last hebt van je rug :(:) Bezoekje fysio misschien?

@Kimmie, ik denk dat niet je echt schrikbarend veel calorieën binnenkrijgt van een aantal ibuprofen :')

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 220 gram skyr bosfruit
T: Nakd cashew cookie bar
L: (oke ik heb me geprobeerd in te houden) 2 vitalu volkoren crackers met kipgrillworst en rosbief en 3 van die crispy wasa rozemarijn zeezout dingen (komop die vullen toch niet :') ) Met kipkerrie salade en gewoon zo droog. En een glas ice tea green
T: Een stroopwafel :9
A: Krieltjes in schil met een slavink en broccoli met kaas + een beetje mayonaise

Tot nu toe rond de 1600 kcal, dus misschien kan er vanavond nog een tussendoortje bij mocht ik daar zin in hebben :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:18

Lekker lijstje annikoe :9

Kimmie, dat zal wel meevallen denk ik :+

Mijn lijstje voor vandaag:
O: magere kwark met granola
T: 2 mandarijnen, beetje cornflakes met pure chocolade (soort pindarotsje maar dan anders :') , was een traktatie)
L: kom pompoensoep, wit kadetje met kaas, salade met kidneybonen, paprika, tomaat en komkommer en een eetlepel salsa hot
T: appel, worteltjes
A: gekookte aardappelen met beetje jus, gehaktbal, wortelen, rode kool salade.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:53

Gisteren vergeten een lijstje te maken, maar buiten een handvol autodrop := kan ik niet vanaf blijven, volgens mij een goede dag gehad. In ieder geval Wave gereden, 20 minuten gefietst en een paar uur gewerkt(= non-stop lopen), dus denk dat het wel redelijk in balans is.
Morgen weegmomentje, denk ik.
Vandaag:
O: havermout met noten en stukjes fruit
L: 3 bruine broodjes met komkommer spread
A: zelfgemaakte pizza met verantwoord beleg en een verantwoorde bodem en 2 stukjes appel
Drinken: 2 glazen spa rood met Citroen, 3 koffie en 2 glazen verse jus d’orange
Beweging; wave longeren (voor de tweede keer met dubbele lijnen maar dat terzijde!),stalwerkzaamheden en daarna nog een goed uur vrij fanatiek gesport.

Misschien dat er straks nog wat bij komt als (ongezouten) nootjes en een glaasje wijn :)F

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:05

Ik mag niet hopen dat er in paracetamol en brufen veel kcal zitten aangezien ik dagelijks best wat binnen krijg van beiden :') (2000 mg brufen en 1000-1500 mg paracetamol)
Niet voor altijd natuurlijk maar ivm ondefinieerbare rugblessure en pijnklachten.

Ik zal later weer wat lijstjes plaatsen, loop een beetje over van de drukte hier.. Nog 2,5 dag werken en dan lekker een weekje vrij! *\o/*

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:21

Je kan er wél extra vocht door vasthouden, maar geen idee of dat al zo is van één paracetamolletje.

Ik doe een snelle zwaai, op weg naar de tandarts, en ik ben een baby :')

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:50

Vocht vasthouden van paracetamol? Zal dat dan ook zijn bij ontstekingsremmers? Prednison achtige medicatie... Verklaard dat misschien de stijging van mijn vetpercentage..

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:05

Mama3 schreef:
Vocht vasthouden van paracetamol? Zal dat dan ook zijn bij ontstekingsremmers? Prednison achtige medicatie... Verklaard dat misschien de stijging van mijn vetpercentage..

Ik neem aan dat je vocht vasthouden niet ziet in je vetpercentage, aangezien vocht geen vet is?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:32

@ Annikoe; mij is verteld dat door de speciale weegschalen op de sportschool vocht nog weleens telt als vet, vandaar ook dat de meting wordt gedaan voor het sporten en niet erna, want dan heb ik 1.5ltr water op...

Ik weet ook niet wat ervan klopt maar weet wel dat de apparatuur niet heel betrouwbaar/nauwkeurig is. Maar dat is allemaal van horen zeggen..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:38

Lijstje van vandaag:
O: mugcake van ei, banaan en havermout
L: 2 wentelteefjes met kaneelsuiker :+ :9
T: blokje parmigiano reggiano
A: boerenkoolstamppot met klein stukje magere rookworst

Zit nu bij de fysio in de wachtkamer, eerste afspraak. Hoop dat ze al wart kan fiksen, die uitstraling (waarschijnlijk ischias) is niet te harden :(

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:59

Pfff... vorige week niet aan boksen toegekomen. Dan is de week erna toch altijd even doorbijten :')

Ik ga weer even extra opletten. Deze week is een zak chocolade pepernoten gesneuveld -O- Ik koop het niet omdat ik weet dat ik er niet af kan blijven, en dan neemt vriendje er toch een mee. Zucht.

O; yoghurt met Cruesli Volvezel en banaan
L; crackers met kaas en pindakaas
T; roggebrood met light smeerkaas en kaas
B; uur kickboksen
A; Libanees brood met sla, komkommer, tomaat, rode ui, avocado en gegrilde halloumi :9

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 11:14

Wat een lekker avondmaal Kelpie! Deed je er nog iets bij van dressing oid?

Kickboksen lijkt mij ook wel mega intensief! Vallen deklappen die je krijgt een beetje mee?

En Laura, heb je nieuws over je rug? :(:)

Mama3, geen idee, ik heb geen ervaring met dergelijke weegschalen... Zou me er echt niet op vast kijken (hoewel dat vast verleidelijk is om toch te doen).

Ik heb dus niet meer gesport sinds vrijdag := Wel elke dag een klein uur met de hond gewandeld en steeds te voet boodschappen gedaan/naar de tandarts gestapt... Verbruik zat ook altijd netjes boven de 2100 kcal. Gisteren was mijn rug ook al beter, maar dan voelde ik mij lekker zielig door tandpijn :o

Hoe sportief ik ook ben, sporten gaat toch altijd vrij gemakkelijk uit mijn ritme na een weekje nietsdoen :+

Vandaag wordt ongeveer:

O: Black bean brownie, twee lattes, bakje Griekse yoghurt vanille
L: 110 g zonnebloempittenbrood met wat boter en Aoste vegetarisch broodbeleg
B: 40 min. te voet boodschappen doen
T: Een banaan
B: 30 min. KT (armen, schouders, hamstrings, quads), 45 min. met de hond wandelen
A: Rijst met zelfgemaakte curry met erg veel groenten en 100 g quorn
T: 300 g magere kwark met ananas en een el gezonde granola met speculaaskruiden

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 11:47

Ik hou ook van kickboksen *\o/* Doe t 3x in de week, werkt verslavend haha.

Ik ben r weer.. Ik moet is beter mee praten.. Sorry meiden :d Ga t proberen.. Hier mega slechte week gehad. Ga t vanaf vandaag weer wat beter doen hoop ik haha. Kcal wel verhoogd naar 2000kcal en dan na 2 weken even evalueren. :o

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 11:56

Hoe verloopt zo'n training eigenlijk?

Oei Jaimy, hopelijk is er niets aan de hand?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:09

Thnx voor asking bhriseis. Rug zat goed vast, ze heeft me gisteren flink mishandeld := Het deel dat uitstraling geeft nog niet, omdat dat pas sinds kort was, en ik veel langer (en meer) last van mn bovenrug heb. Onderrug trekt alweer wat weg dus ze had goede hoop dat dat vanzelf wegtrekt, en anders richt ze zich daar volgende keer op.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:25

Bhriseis schreef:
Hoe verloopt zo'n training eigenlijk?

Oei Jaimy, hopelijk is er niets aan de hand?

Nee, gelukkig niet.. Althans verlies van me vriendin heeft er onwijs ingehakt.. en nog eigenlijk maar was ook erg druk op de zaak en ik ben een echte stress eter, helaas :(:)
Maarja, ontzeg me zelf ook snel te veel waardoor ik het 3 dagen volhoud en dan weer los ga >;)

Maargoed, vol goede moed gaan we door haha. Volgende week nieuwe trainingsschemas daar loop ik wel op vooruit qua schema :D

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:25

Laura82 schreef:
Thnx voor asking bhriseis. Rug zat goed vast, ze heeft me gisteren flink mishandeld := Het deel dat uitstraling geeft nog niet, omdat dat pas sinds kort was, en ik veel langer (en meer) last van mn bovenrug heb. Onderrug trekt alweer wat weg dus ze had goede hoop dat dat vanzelf wegtrekt, en anders richt ze zich daar volgende keer op.

Fijn!! Hoop dat t snelt weg trekt :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:27

Wat een ellende Laura :-/

Niet zo streng zijn voor jezelf hoor Jaimy, iedereen die zo veel meemaakt krijgt een flinke terugslag :(:)

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:36

Ben ik weer!! Heb wel af en toe mee gelezen maar geen tijd gehad om te reageren. Daarna ben ik lekker 10 dagen op vakantie geweest naar Tenerife. Onderhand ben ik al weer bijna een week terug. Was gelukkig niet aangekomen ondanks dat ik iedere avond cocktails heb gedronken & absoluut niet op mijn eten heb gelet.

Vervelend Laura, hopelijk wordt het snel minder.
Ah logisch toch Jaimy dat hett door die dingen allemaal wat minder gaat.

Deze week weer een poging gedaan om weer netjes te eten maar dat is niet helemaal gelukt. Lees heerlijke traktatie op werk, bezoekje aan de pepernoten winkel en vandaag een broodje gehaald op werk. Maar ach, het smaakte allemaal goed haha. Wel heb ik het iedere keer een beetje gecompenseerd met mijn avond eten. Heb deze week iedere avond lekker salades gemaakt en vandaag had ik zelf gemaakte pompoensoep!

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 09:30

Het wilt bij mij niet zo vlotten -:(-
Maar, dat herinner ik me ook van de eerste keer. Duurt even voordat het werkt oid, maar na een tijdje volhouden gaat het opeens best snel.
Hebben meer mensen dat, of zit dit tussen mijn oren of doe ik nu gewoon mijn best niet genoeg?

@v_eraa Oeeh de pepernoten winkel! Bij welke ben je geweest?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 09:37

Hoe zien je dagen eruit Benthe, qua eten en bewegen?