Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:54

Ik doe altijd nog even mijn nagels checken voor een wedstrijd. Heb een keer een strandrun gedaan en achteraf bleken mijn teennagels net iets te lang. Dat deed goed pijn toen! :\

Wat fijn dat jullie zulke mooie omgevingen kunnen lopen zeg!

Ik heb zaterdag weer een 10 km wedstrijdje. Maar ik heb sinds mijn 10km run van vorige week niet meer gelopen. Dus besloot ik gister na mijn uur afzien op de bootcamp terug naar huis te lopen. Was nog geen 4 km, maar ik ging kapot. :')
Was echt zoo zwaar. Had ook extra zwaar getraind bij de bootcamp, dus dat zal ook meegespeeld hebben. :=

Maargoed, blij dat ik het gedaan heb, want kan alleen morgen nog een korte training doen en dat was het. Houd het verder op peil met nog een uur bootcamp vandaag en woensdag.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:58

Nette tijd Anne-Bento! En een 5 km voelt helaas altijd beroerd als je die in een wedstrijd hard loopt :+ Ik loop veel liever een halve marathon dan een 5 km.

Welkomt Sunnybellami. Posbank is een prachtige omgeving om te trainen.

Goed gedaan Doubtles. Een PR is altijd leuk en helemaal als je voor het eerst onder de 6 uitkomt.

Ik heb vanmorgen weer heerlijk gelopen voor het werk. 8,5 km in het bos, echt genieten met alle fluitende vogeltjes <3

SteffiiY

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 13:33

Heerlijk allemaal aan het lopen :D Het weer is ook heel erg mooi!

Hier vorige week ziek geweest en niet in de stemming om te rennen maar ga vanavond weer een rondje.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 14:49

Ik knip mijn nagels juist bewust nooit kort voor een wedstrijd. Dus als ik ze wil checken voor de wedstrijd doe ik dat twee weken eerder. Want juist pas geknipte nagels kunnen heerlijk te teen ernaast irriteren. Nu heb ik daar inmiddels met teensokken geen last meer van.

Mooi tijd anne! Ga er overigens maar vanuit dat de wedstrijd afstand klopt en dat je horloge ernaast zit. 10mensen die hetzelfde rondje lopen zullen allemaal met een andere afstand komen. Ik heb met mijn garmin altijd veel minder dan mijn medelopers met andere horloges. Maar dat vind ik niet erg. Reken ik mij niet rijk tijdens trainingen.
Ik vind een 5 en een 10km ook verschrikkelijke afstanden . Ga je vanaf de eerste km zowat dood.

Vandaag korte training ,13km in 63min en morgen een zo mogelijk nog kortere interval training. Langzaam aftellen naar de marathon.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:28

Is dat een groot verschil Greetje, die teensokken? Mij lijkt het dat je dan meer ruimte nodig hebt in je schoenen en dat het gaat knellen.

Heerlijk loopweertje vandaag! Ik ga vanmiddag lekker mijn rondje doen. Kan niet wachten.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:32

Piekosjj, ik fiets meestal max 10km voor en na het lopen, heb een fietstas waarin ik wat spulletjes mee kan en doe dan op de terugweg heel relaxt fietsen, loop er ook niet minder of minder intensief door (maar ik fiets altijd heel veel dus mijn lichaam is ook wel gewend om te fietsen). Scheelt wel dat we hier in NL geen bergen hebben om tegenop te fietsen, hoogstens wat heuvels :D Ik baal wel altijd als ik tegenwind heb op de terugweg :P

Felicxa, lage bloeddruk, lage bloedsuiker, laag ijzer gehalte etc zijn allemaal uitgesloten? Lastig dat het zo willekeurig gebeurt! Je hebt geen patroon kunnen ontdekken qua voeding/drinken/sport/warmte/stress of iets? Wel goed dat je bij de ha loopt voor de zekerheid (overigens kan je evt met hardlopen korte pauzes inlassen waarbij je je hartslag zelf even opmeet via je pols, dan heb je een indicatie maar is natuurlijk niet helemaal precies omdat je hartslag dan al weer aan het dalen is)

Juk Anne, dat vind ik altijd zo naar als je veel bloed ziet maar de schade nog niet weet :P Had je wel een warming up gedaan voordat je aan de 5km begon? Logisch dat je niet de eerste km rustig inloopt op een 5km maar het is wel gebruikelijk om een warming up te doen vóór je aan de wedstrijd begint met kortere afstanden :) Op de langere afstanden is dat vaak minder nodig, dan kan je daar de eerste km voor gebruiken.

Vanochtend een halve training gedaan, had weinig tijd, moet nog veel doen vandaag (oa 40km fietsen en een uur paardrijles) en mijn benen voelden me eigenlijk iets té vermoeid nog van vorige keer lopen, dus besloten even een stapje terug te doen. In totaal dus 5km gelopen met 6x200m intervallen, vond het wel prima. Mijn planning zit behoorlijk vol op het moment dus is echt even puzzelen wanneer ik wat kan doen....

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:36

Arzil schreef:
Is dat een groot verschil Greetje, die teensokken? Mij lijkt het dat je dan meer ruimte nodig hebt in je schoenen en dat het gaat knellen.

Nee ik heb redelijk dunne teensokken van injinji voor in mijn gewone schoenen. Nemen niet meer plaats in dan andere loopsokken. Voor mijn trailschoenen heb ik een speciale trailvariant. Die zijn dikker en hebben een speciale boord waardoor er niet zo gemakkelijk iets in je sokken komt. Maar in mijn trailschoenen droeg ik altijd al dikke trailsokken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:40

Net voor het laatst gelopen voor de halve marathon van Enschede komende zondag. Ik denk dat ik niet zo snel ben. Mijn lijf is de laatste tijd snel moe en ik heb ook aardig wat stress de laatste weken. Daarnaast loop ik niet zo goed als het boven de 12 graden is. Maar ach, we gaan ervoor.
Ik heb in het bos gelopen en over de hei, op de Loenermark. Warm al! Maar heerlijk in mijn eentje.

Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:04

Wat een pica <3

Waars loop je wel wat harder als je op asfalt loopt
Ik merkte ook bij wedstrijd van zondag in bos haal ik echt niet 6:50 constant

Foto's zijn online ben natuurlijk gefotografeerd := wat een pens zeg als voor de spiegel sta denk ik val wel mee maar foto van ander denk ik pffff gevalletje zee-koe

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:06

Jammer dat het tegenvalt tita. Motiveert het je om vaker te lopen/gezonder te eten?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:08

Ik wil je niet jaloers maken maar..

Afbeelding

Zit wel een filtertje overheen :P

Ben benieuwd naar je zeekoe foto. Ik heb dat ook, als er foto's zijn gemaakt dat ik denk: ik dacht dat ik toch minstens 5 kilo lichter was :')

Doubtless: tita is zwanger, toch tita? Of haal ik mensen door elkaar.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:40

Tita, ik wil daar weleens een foto van zien hoor. Zie niet zoveel zwangere dames aan de hardloop. :D

Supervixen, prachtig jaloersmakend!!!!!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:04

Mooi zeg!
Ik ben echt in een lui zomer standje beland. Speciaal een paar dagen voor vrij gepland: lekker door de stad gaan slieren, op een terrasje zitten, boekje lezen.. Heerlijk! Ik was er ook echt aan toe moet ik zeggen.

Vanavond weer hardlopen

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:22

Gave foto's zeg!!

Ik draag ook graag teensokken, draag ze sowieso met obstacle runs maar ook steeds vaker met wandelen en hardlopen :j Oh en ik had inderdaad weer geen warming up gedaan voor mijn 5 km, lekker eigenwijs weer, leermomentje!

Ik krijg weer helemaal zin om te lopen met dit weer! Helaas, flinke blaar op mijn hiel opgelopen afgelopen weekend. Kan amper lopen haha... laat staan hardlopen. Zaterdag weer looptraining, veel zin in. Tot die tijd de boel maar even laten helen. Zitten op het balkon in de zon met een boekje erbij is ook niet echt een straf :D

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:11

Even een praktisch vraagje tussendoor, heeft iemand ervaring met hardlopen in rijlegging? Lijkt me in theorie best handig, kan ik na het rijden meteen door. Maar heb geen ervaring met rijleggings. Rijden in m'n hardloopbroek lijkt me geen goed plan, die is zo ontzettend glad. Alvast bedankt!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:17

Ik spreek niet uit ervaring.. maar ik denk dat je vooral moet letten op het materiaal. Als deze (min of meer) hetzelfde is als van een hardloopbroek lijkt me dat prima?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:21

Geen ervaring mee helaas Visitor. Ik werk in een spijkerbroek, rij paard in een spijkerbroek, loop hard in een spijkerbroek, slaap... Onee dat nog net niet

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:22

Lijkt me erg dik? En vooral warm. Maar je kunt het gewoon proberen.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:23

Lijkt me niks. Veel te warm en weet niet van welke stof het is, maar als je gaat zweten en je krijgt natte plekken, droogt het misschien heel slecht. Waardoor je weer kans op schuren en blaren tijdens het rijden hebt.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:37

Maar volgens mij zijn rijleggings toch heel dun? Ik heb er een paar gezien van dezelfde stof als een hardloopbroek dus op zich zie ik dan geen probleem... misschien een zomerrijlegging?

Sintara.. ben je nou serieus? rijden en hardlopen in een spijkerbroek? :wow:

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:45

Jup! Ik ben ook gewoon lui hoor, geen zin om me telkens om te kleden.
Alleen voor de mudrun moet ik wat anders verzinnen, want ik denk dat ik anders toch dat stomme velletje bij mijn knie openhaal..

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:48

Ik kan het gewoon haast niet geloven haha! Ik moet er niet aan denken in een spijkerbroek!
Voor een mudrun zeker niet doen, dan moet je een broek aantrekken die heel snel droogt en heel licht en dun is, een spijkerbroek wordt en blijft nat veels te zwaar.

*edit* vraag me nog steeds af of je met niet in de zeik zit te nemen :+

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:52

Pics or it didn't happen Sintara :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 14:58

Hahaah nee hoor, meen het echt!
Ik rij wel paard op een westernzadel of zonder zadel, nooit last van gehad.

En het hardlopen heb ik ook wel eens geprobeerd met een legging, maar toen regende het en dat was echt heel vervelend bij mijn knieën. Met een spijkerbroek heb ik niet zo´n last van regen, hooguit een klein beetje een trekkerig gevoel op mn bovenbenen.

Ik denk dat ik voor de mudrun zo´n dikke synthetische panty beetje korter knip (ik heb nog een moddergroene die ik nooit aandoe), tot die net onder mn knieën komt en er dan een korte spijkerbroek overheen.. Lijkt je dat wat? Of moet ik echt een hardloop tight gaan kopen van jou :P

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:08

haha je moet niks hoor, trek lekker aan wat je wilt :D
Korte spijkerbroek zou ik ook zeker niet doen, je ging toch de 18 km doen? Dan ben je zo 3 uur bezig he, 3 uur met een natte zware broek lijkt me niet heel chill :+ daarnaast zou ik ook je onderbenen bedekken, je haalt je zo open overal. Maar nogmaals, doe waar jij je lekker in voelt, dat is het belangrijkst :D

Enne inderdaad, foto's, ik heb nog nooit iemand zien hardlopen in een spijkerbroek O:)