Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 10:12

Nee, hij heeft eigenlijk nooit last van zijn knieën tijdens het lopen. Hij was eigenlijk bang dat hij last zou krijgen van zijn enkel. Die had hij een week of 8 geleden verzwikt en daarbij zijn enkelbanden ingescheurd maar daar heeft hij geen seconde last van gehad. Waarschijnlijk heeft hij zich bij het tijgeren verdraaid. De pijn zit ook aan de buitenkant, op de plek van je buitenste knieband. Nu is het nog wel wat gevoelig maar gelukkig niet meer echt pijnlijk.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:00

Ik heb echt een helse nacht achter de rug ;(. Het deed zoveel pijn, kon geen goede houding vinden om te slapen en in mijn slaap stootte ik dan met mijn ene voet tegen de andere en lag gelijk weer wakker. Heb uiteindelijk mijn pijnlijke teen/voet op een kussen gelegd en buiten de deken gehouden zodat hij kon afkoelen. Het kleine gekke bultje is nu blauw (dus die zat er dan voorheen niet gok ik zo :+), verder is de teen dik maar niet verkleurd. Als de zwelling morgen niet afneemt bel ik de huisarts. In principe doen ze niets aan een gebroken teen dus ik weet niet zo goed wat ik moet. Ik kan dus niet hardlopen vandaag -O- -O-..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:28

Klinkt als een breukje. Echt de teen zullen ze niets mee doen, maar wel als het je middenvoetsbeentje is

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:48

NOISY zul je net zien hou je rekening met het1 en gebeurd er iets met het ander. Hopelijk na wat rust snel weer over.

TAMMY dat is niet fijn zo'n nacht. Sterkte ermee.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:56

Autsj Tammy, pijnlijk! Sterkte ermee, klinkt erg vervelend.

Ik heb vandaag zo heerlijk gelopen, ondanks dat ik gisteren op stap geweest ben en een kort nachtje slaap gehad heb. Heb op relaxtempo gelopen, 9,7 km in 60 min. Trots!

Afbeelding

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 15:30

Lekker Susanne

Mijn lijf is denk ik een beetje moe. Gun mezelf denk ik te weinig tijd voor herstel. Wel dagen ertussen, maar afgelopen week best wat van mijn lijf gevraagd.
Vandaag stond een 5k tempo loopje op de planning. Het werden er slechts 3,5 waarbij ik 4x heb moeten wandelen. ... benen liepen binnen 500 meter al vol en dat deed pijn! Kreeg t er niet uit en ben dan ook niet bepaald een doorzetter

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 08:04

Goedemorgen, ben ik ook weer!

Noisy wat knap van jullie!

Hyawatta super dat je weer bent begonnen, en belangrijker, pijnvrij :D

Tammy ik zou toch maar even een bezoekje huisarts doen, klinkt niet goed. Sterkte!

Susanne goed gedaan! Mooi plaatje :)

Benangelique dat is balen! Even pas op de plaats doen denk. Zeker voor jou klopt het toch niet als je 4x moet wandelen in 3,5km, je bent toch behoorlijke afstanden gewend te lopen.

Ik heb donderdagavond een kort rondje van maar 3km gedaan. Vrijdag een pittige intervaltraining en gisteren heerlijk op het strand gelopen :D Ik was de paarden aan het voeren en het was al zo lekker buiten, vriend uit bed getrokken en gezegd dat ik naar het strand wilde :+ Dus hij op de mountainbike en ik lekker gelopen, was echt zoooo lekker met het mooie najaarsweer :D 8km gelopen in 43.43. Vond het best pittig op het strand, stond ook best wel aardig wat wind. Maar wel heel leuk! En daarna lekker bij een strandtentje geluncht met een wijntje er bij hahaha.

Afbeelding

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 08:11

O dat klinkt als een heerlijke loop DAAN!!

Ja gelukkig nog steeds pijn vrij. Heb besloten dat als ik er volgende week dinsdag nog steeds geen last van heb dat ik de orthopeed af bel. De doorverwijzing is toch een jaar geldig, dus mocht het nog nodig zijn kan ik alsnog een afspraak maken. Nou staat woensdag weer op de planning om te lopen.

SUSANNE mooie tijd hoor en dat na een kort nachtje.

BENANGELIQUE toch ff beetje rust nemen idd

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 08:26

Lekker Susanne en Daan_O.

Benangelique, in mijn schema gaven ze aan dat je na een paar weken een week niet moet lopen om weer loop uitgerust te raken. Misschien dat je daar tegenaan zit? Ik gebruikte het schema van runnersworld.

Ik ga vandaag maar even een lekker rustig herstelloopje doen denk ik. Mijn benen voelen prima. Ik heb alleen wat spierpijn in m'n kuiten van het 3x de berg op sjouwen met een grindzak van 15 kilo

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:02

Noisy klinkt ook wel als een zware run haha. Superknap! Jammer van je man zijn blessure

Daan wat heerlijk! Toffe foto ook!

Hyawatta, wat fijn dat het zo goed gaat nu!

Benangelique, misschien idd even een weekje rust inplannen? ☺

Susanne wat een mooi plaatje! Was echt fijn weer he!

Tammy hoe is het nu? Klinkt echt wel heel pijnlijk.

Doublevv, na twee weken direct op nieuwe schoenen is misschien ook wel wat gewaagd haha.

Femke, fijn dat je weer kunt opbouwen! Wat voor blessure had je?

Robijntjah ook weer fijn getraind. Wil je paard wel een beetje meerennen? Haha.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:03

Hier gister een soort van interval gedaan. 8 x 1 minuut versnellen en 1 minuut rustig lopen. Denk dat het wel een goede training was! Was ook wel prachtig weer ervoor!

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:09

Sue_ klinkt als een mooie training. Rustig lopen is je normale hardlooptempo? Misschien ga ik ook maar eens aan het intervallen.

Hier net gelopen. Ik had shin splints dus echt een rotblessure. 4.5 km geprobeerd. Heb wel even een looppauze moeten inlassen en nu erg stijf in mijn enkels omdat ik het rekken was vergeten. Het zal deels wel in mijn hoofd zitten, maar als ik voor het lopen niet 2x 10 rondjes met mijn enkel draai loop ik voor geen meter haha.
Volgende keer ga ik gewoon weer 4.5km lopen en ook die laatste 1.5 doorzetten. We komen er wel weer!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:15

Nee rustig lopen was wel onder mijn normale hardlooptempo. Heel iets meer dan dribbelen zeg maar. (geloof zo rond de 6min/km of langzamer)

En dan het versnellen lag zo rond de 5min/km of zelfs iets sneller.

Allemaal beetje op gevoel haha.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:16

Oh lijkt me echt een nare blessure. Heb via m'n schoonzusje nu soort steunkous voor hardlopen. Die doe ik braaf aan. Moet ook dat soort blessures voorkomen. Misschien is dat wat voor je?
Gewoon rustig weer opbouwen, gaat vaak heel snel weer als vanouds. :)

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:20

Stom dat ik er niet eerder opkwam, maar had voor de training voor eventing nog een sporthorloge met hartslagmeter voor paard (en een band voor mezelf) in de kast liggen. De PolarSC3 GPS. Vanaf volgende keer daar maar mee gaan lopen om het allemaal wat exacter te meten.

Begin nu te merken dat Runkeeper niet altijd exact is, en dat is met interval toch wel handig. Gooi ik ook direct de hartslagmeter om. Schijnt dat trainen op hartslag toch wel in je voordeel kan werken. :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 10:34

XZiet er goed uit op het strand die foto, lijkt mij echt superzwaar!

En beetje kunnen zien hoe hard je loopt is echt wel prettig vind ik (maar ook confronterend als slak O-) )

Toch lukt het me nu best aardig om 2x in de week te lopen. Meestal gewoon rond de 4 km in net geen 30 minuten. Probeer nu wel beetje te zoeken om beetje uit mijn comfortzone snelheid te lopen en dat wat op te schroeven. Maar ik denk dat ik sowieso eens moet gaan nadenken of ik voor langere afstanden wil gaan of juist eigenlijk meer versnellen. ben ik nog niet over uit.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:42

haha Slak valt toch wel mee Bienotje! :D

Gister nog een rondje 5km gedaan. Het was niet zulk prachtig weer, dus nu extra trots op mezelf haha.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 07:54

Goedemorgen!

Mij kost het nu ook wel meer moeite om mezelf van de bank te trekken en te gaan lopen. Gisteravond wel gelukt, kort rondje van 4km gedaan :) Morgen weer intervaltraining.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:00

Nou he, met zulk herfstachtig weer valt het niet mee.
Als ik vanavond voor 8 uur thuis ben pak ik ook nog even een rustig rondje mee. Volgens een collega is het juist goed om in een lagere hartslagzone te trainen, dus ga gewoon lekker een paar km pakken in een wat lager tempo.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 16:09

Ik heb net nog ff een rondje 5 km gelopen. Ging weer erg lekker, vandaag les 8 gedaan wat goed te doen was gelukkig.

Wou vanmorgen al gaan maar regende me toch iets te hard, gelukkig vanmiddag droog.

En idd ik moet me er ook toe zetten met dit frisse en natte weer te gaan maar eenmaal aan het lopen is het ook weer lekker.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 16:16

Nou winteroutfits liggen klaar, had mezelf even rust gegund naar de marathon maar die is nu weer over. Zal nog wel het weekend worden voor ik weer ga, maar we mogen (lees: moeten van mezelf) weer..

hyawatte: loop je met evy?

sue: hou je dan ook het tempo in de gate? of is dat op gevoel? Ik deed dit weleens op de loopband, om het wat interessanter te maken. Buiten vind ik het wat lastiger om 1 vast tempo aan te houden, val snel terug of begin te hard..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 16:22

Ik vind dit weer juist zalig. Heb echt geen last van regen. Alleen harde wind vind ik vervelend.

Ik heb een dip

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 16:46

RENEE ja klopt, ik loop met evy.

BENANGELIQUE als ik moet gaan lopen en het regent stel ik het uit tot het droog is als het kan, maar met miezerig zou ik wel gaan lopen, ging vanmorgen alleen iets te hard haha.

Had wel koude handen haha

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:09

Net 5,5k gelopen in 33 minuten. Samen met 2 maatjes vanuit de groep. Geen horloge om, gewoon mee en geen gezeur. Heb steeds voorop gelopen. Strak 6 minuten per kilometer. En dat gewoon op gevoel, dus ben ik erg blij mee

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:28

Hyawatta wat fijn dat je weer lekker kan opbouwen! Geen last van je knie?

Benangelique lekker! Beetje uit je dip?

Vandaag vond ik het heerlijk weer om te lopen: lekker zonnetje, weinig wind en ca 12 graden. Pittige interval gedaan met 10x 200m tempo. Rustig in- en uitgelopen, totaal 6,5km gelopen. Woensdag had ik nog een rustig 4km rondje gelopen.

Gisteren ben ik begonnen met de opleiding paarden sport masseur, super leuk! Zat ook hele interessante info in de lesstof voor het hardlopen, over de werking van het hart, bloedsomloop etc.