[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:13

gewone oorbelgaatjes zijn meestal 0,8mm maar ik kreeg er met gemak 1,2mm in na een aantal jaar.
Op 2 en 4mm kom je vnl uit op de stretching sets, wil je een leuk sieraadje in kunnen kom je algauw uit op 6-8mm.

Ik zou langzaam beginnen als ik jou was, dus 1mm, minimaal een maand later 1,2mm, weer een maand later 1,6mm, dan 2mm en vanaf dan telkens 1mm groter pakken.
Tussendoor regelmatig masseren met een plantaardige olie zodat je oorlellen en gaatjes soepel worden en voorbereid zijn op het stretchen.
Stretchen mag geen pijn doen, dus als je pijn voelt wachten met een maatje groter.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:55

Oorbelgaatje is vaak 0.8 mm. Het is denk ik het beste als je van 0.8 naar 1.6 gaat of hier nog een tussenstap tussen doet van 1.2 als je lastige oren hebt. Dan van 1.6 naar 2, van 2 naar 3 en van 3 naar 4.

Edit: wat Lor1 zegt dus :')

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 15:04

Ik laat het wel bij een piercingshop doen en ga niet zelf liggen friemelen.
Ze zijn al wel door de jaren heen wat uitgelubberd dus ze zullen niet precies 0,8 meer zijn.
Doet een piercer ook zo rustig aan met stretchen?

Heeft er iemand foto's van hun oren met 2 en met 4 mm?

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 15:23

Ik heb een probleempje. Ik heb mijn oren gestretched en zit momenteel op 3mm op 1 oor en de andere zat ik op 4mm. Nu is mijn oor, waar ik een 4mm tunnel in had gaan ontsteken en gaan bloeden. Ik heb het sierraad verwijderd en de zwelling is weg, alleen ik ben bang dat mn gaatje nu dicht gaat groeien... kan dit ook echt gebeuren?

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:58

justdiesel schreef:
Ik laat het wel bij een piercingshop doen en ga niet zelf liggen friemelen.
Ze zijn al wel door de jaren heen wat uitgelubberd dus ze zullen niet precies 0,8 meer zijn.
Doet een piercer ook zo rustig aan met stretchen?

Heeft er iemand foto's van hun oren met 2 en met 4 mm?

Ik zou het juist zelf doen. Je voelt zelf hoe ver en snel je kan gaan zonder dat het zeer doet. Mijn ervaring met piercers is dat ze m gewoon door duwen :o er zijn super makkelijke stretch kits te koop bij o.a. crazy factory

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:33

coldsummers schreef:
Ik heb een probleempje. Ik heb mijn oren gestretched en zit momenteel op 3mm op 1 oor en de andere zat ik op 4mm. Nu is mijn oor, waar ik een 4mm tunnel in had gaan ontsteken en gaan bloeden. Ik heb het sierraad verwijderd en de zwelling is weg, alleen ik ben bang dat mn gaatje nu dicht gaat groeien... kan dit ook echt gebeuren?

Ja, gebeurd makkelijk en heel snel.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:26

coldsummers schreef:

Misschien een optie om dan een kleinere maat erin te dragen? En dan goed laten genezen! Maar zo groeit hij iig niet dicht.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 01:30

TheNovelist schreef:
coldsummers schreef:

Misschien een optie om dan een kleinere maat erin te dragen? En dan goed laten genezen! Maar zo groeit hij iig niet dicht.

Ik ben op vakantie, maar ik heb een 1.2mm nep plug kunnen scoren in een boutique hier. Nu groeit hij in iedergeval niet dicht. Dankjewel voor de tip

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:13

Ik heb een vraag. Ik heb nu sinds drie maanden een foward helix. Vorige maand ben ik het zweerknopje verloren tijdens het douchen... toen heb ik er alvast mijn nieuwe balletje er op gedraaid. Dat balletje heb ik ook op mijn tragus, alleen bij de helix een slag kleiner.
Nu is het zo dat het nieuwe balletje ook al twee keer van het staafje is af gekomen in korte tijd, terwijl die van mijn tragus nog nooit er vanaf gekomen is.
Het continu er weer opdraaien van het balletje is niet erg bevordelijk voor het genezen van de piercing. Iemand enig idee waar het aan kan liggen? :? Heb met mijn tragus deze problemen niet gehad.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:21

Weet je zeker dat het schroefdraad dan wel de juiste maat is?

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:00

Hee iedereen,
ik kom hier even als 'nieuweling' binnenvallen :) . Ik weet dat er wordt gewaardeerd als de zoekfunctie wordt gebruikt, maar als ik eerlijk ben weet ik mijn god niet waar ik op moet zoeken voor mijn vraag, en tevens is dit topic zo groot dat ik heel veel resultaten ga krijgen op een paar woorden...
Dus alvast mijn excuses als deze vraag al vaker gesteld is.

Oke nu dus het ding, ik heb nu 6 en een halve maand geleden een helix piercing laten piercen. Ging goed, heb er een staafje in, en ik heb hem braaf relatief lang verzorgd (met Easy Piercing zoutoplossing).
Toen ik hem 3 of 4 maand in had was hij eigenlijk al helemaal rustig en hoefde ik de piercing nauwelijks nog te verzorgen, ik had ook nergens last van oid. Ik ben wat rond gaan kijken op AOP en zag dat er titanium click ringetjes nieuw in het assortiment waren, aangezien ik graag ooit wil wisselen naar een ringetje heb ik die besteld. Ook omdat titanium allergie vrij is en dergelijke (ik heb overigens geen allergieën voor zover ik weet). Afijn, ik heb een tijd terug dat ringetje erin gedaan om eens te proberen en dat ging eigenlijk prima. Totdat ie na week steeds wat dikker begon te worden en naar mijn idee begon te ontsteken... Help dacht ik, dus ik heb het ringetje er snel uitgehaald, goed schoongemaakt ontsmet en het staafje weer ingedaan die ik kreeg bij het zetten. Na ongeveer een week was m'n oor weer helemaal rustig en geslonken... :roll:
Ik nam maar aan dat ik te enthousiast was met verwisselen dus heb er maar geen aandacht meer aan geschonken. Nu ongeveer twee/drie weken terug wilde ik het toch eens opnieuw proberen, weer hetzelfde verhaal. Inmiddels zit het staafje er dus al geruime week weer in, en alles weer prima.

Iemand met hetzelfde probleem? Wat doe ik fout? Moet ik echt echt wachten tot 9+ maanden voorbij zijn? Ik vermoed ergens van wel ben ik bang...

Sorry voor dit mega lange verhaal... :')

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:04

Je hebt eigenlijk al antwoord gegeven op je eigen vraag. Die 9+ maanden worden niet voor niets aangegeven. Kraakbeenpiercings die pas na 1,5 tot 2 jaar genezen zijn, zijn ook geen uitzondering. Dus het kan heel goed zijn dat je je piercing irriteert elke keer dat je wisselt.

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:07

Drunksheep schreef:
Je hebt eigenlijk al antwoord gegeven op je eigen vraag. Die 9+ maanden worden niet voor niets aangegeven. Kraakbeenpiercings die pas na 1,5 tot 2 jaar genezen zijn, zijn ook geen uitzondering. Dus het kan heel goed zijn dat je je piercing irriteert elke keer dat je wisselt.

Bedankt voor je snelle antwoord. Ja klopt van m'n antwoord, maar omdat dit m'n eerste piercing is wou ik t toch even aan wat meer ervaren mensen voorleggen. Ik snap alleen niet goed dat m'n helix dan zo slecht reageert op een ringetje t.o.v. een staafje. Want verder is het materiaal hetzelfde (titanium)... En als ik het staafje er weer in doe, is het na een week weer helemaal 'goed'.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:12

Ik heb 2 helix piercings en snap dat je wilt wisselen dit deed ik na 2 maanden al.
Ringetje goed ontsmetten en gewoon afblijven. Slinkt waarschijnlijk vanzelf

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:17

Mars schreef:

Beiden balletjes hebben een maat van 1,2 mm. Het lijkt mij dat de staafjes die net gezet worden,
niet groter zijn dan dat? Of zeg ik nou iets raars?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:20

LisanneeD schreef:
Mars schreef:

Beiden balletjes hebben een maat van 1,2 mm. Het lijkt mij dat de staafjes die net gezet worden,
niet groter zijn dan dat? Of zeg ik nou iets raars?

Kan ook 1,6mm zijn hoor :j

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:21

Catoohh schreef:
Bedankt voor je snelle antwoord. Ja klopt van m'n antwoord, maar omdat dit m'n eerste piercing is wou ik t toch even aan wat meer ervaren mensen voorleggen. Ik snap alleen niet goed dat m'n helix dan zo slecht reageert op een ringetje t.o.v. een staafje. Want verder is het materiaal hetzelfde (titanium)... En als ik het staafje er weer in doe, is het na een week weer helemaal 'goed'.

Ringetjes zijn heel bewegelijk hè, dus kan heel goed zijn dat 'ie steeds heen en weer beweegt in dat gaatje. Dat kan erg irriteren :j

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:24

Drunksheep schreef:
Kan ook 1,6mm zijn hoor :j

hmmmm, misschien is het dan wel idee om even een simpel balletje van 1,6 mm te proberen. Ik had er zelf nog niet eens aan gedacht. Ben er denk te veel van uitgegaan dat ze dezelfde maat staaf hebben gebruikt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:25

1.6 kan idd ook vandaar mijn vraag. Wie weet heb je net een ander maatje nodig :)

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:26

@Catooh, ik heb dat ook met m'n conch,
Zit er nu alweer meer dan n jaar in, tweemaal geprobeerd met ringetje maar dit gaat tot nog toe telkens mis.
Nu maar weer een staafje erin, over n paar maanden ga ik het nog eens proberen!

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:28

Mars schreef:
1.6 kan idd ook vandaar mijn vraag. Wie weet heb je net een ander maatje nodig :)

Ja dank jullie wel voor de tips! Hij blijft nu al even een tijdje zitten maar durf er niet op te slapen omdat ik de laatste keer wakker werd en hij in mijn bed lag :')

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:31

Drunksheep schreef:
Catoohh schreef:

Ringetjes zijn heel bewegelijk hè, dus kan heel goed zijn dat 'ie steeds heen en weer beweegt in dat gaatje. Dat kan erg irriteren :j

Hmm, ook waar, al moet ik zeggen dat draaien aan het staafje een soort van dagelijks ding is geworden, en bij het ringetje deed ik het de tweede keer nauwelijks omdat ik wist dat het misschien niet goed kon gaan, en zelfs toen ging het weer fout.. Maar dan zal ik toch nog maar even geduld moeten hebben. :o

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:33

Kenyada schreef:
@Catooh, ik heb dat ook met m'n conch,
Zit er nu alweer meer dan n jaar in, tweemaal geprobeerd met ringetje maar dit gaat tot nog toe telkens mis.
Nu maar weer een staafje erin, over n paar maanden ga ik het nog eens proberen!

Ja ik wacht nu ook nog maar weer een tijdje tot ik t weer opnieuw probeer, en anders maar eens langs de piercingshop waar ik 'm heb laten zetten... Nadeel alleen is dat ik het idee heb dat ze me van alles willen aansmeren, en een nieuwe piercing kost daar al gauw €20-25 terwijl bij AOP het de helft is (en meer keus) :j

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:58

Ik wil volgende maand mijn helix ook wisselen naar ringetje dan zit hij er 3 maanden in, maar beter dus nog geen ringetje erin doen als ik het zo lees.

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 23:03

Roosje01 schreef:
Ik wil volgende maand mijn helix ook wisselen naar ringetje dan zit hij er 3 maanden in, maar beter dus nog geen ringetje erin doen als ik het zo lees.

Je kan 't proberen. Het verschilt per persoon denk ik best wel. Maar als je zekerheid wil dat het goed gaat zou ik nog even wachten als ik jou was. Maar ik snap goed dat je ongeduldig bent, haha dat was ik ook :D