Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:26

vandaag niet helemaal fit..
niet wezen sporten en 'slecht' gegeten.

o/l: omelet met spitskool, ui, champginons, ham, 2 eieren
t: zelf gebakken mueslikoekje bij de koffie
t: mandarijntje
a: wasa cracker met kaas, wasa cracker met pindakaas

vanavond zien dat ik nog ergens de halve galiameloen opeet die ik nog heb liggen, met wat joghurt..

heb niets afgewogen/genoteerd, maar zit vrij ver onder de 1500 kcal vandaag.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:35

Na lang meelezen nu toch maar m'n eerste menu in t topic Y)(^)

Vorig jaar een ongeluk gehad en lang gerevalideerd. Daardoor minder beweging veel medicatie en kilo's rijker :oo

Vandaag mijn eerste dag, ben nog enorm zoekend merk ik.
Ik drink alleen water, thee zonder suiker en koffie (zwart)
Jus en sausjes lust ik niet dus hoef ik ook niet te schrappen <<)

O: sinaasappel
T: 1 kracker smeerkaas 20+ En een peer
L: sla, tomaat,komkommer, geitenkaas
T: 1cracker smeerkaas 20+ en opkikker
À: bloemkool, gekookte aardappels, rundervink
T: griekse yoghurt optimel

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:08

Gezellig dat je erbij komt denbine!

Ik vind je lijstje netjes hoor denbine :)
Vraag me alleen af of je ontbijt voldoende is? Ik heb zelf, dat als ik niet goed ontbijt, ik de hele dag honger kan hebben.. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon :)

Misschien kun je voor jezelf je lijstjes invullen in myfitnesspal, doen de meeste hier in dit topic. Geeft voor jezelf een goed beeld van wat je binnen krijgt en aan hoeveel kcal je zit :)

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:17

bono_ schreef:
Gezellig dat je erbij komt denbine!

Ik vind je lijstje netjes hoor denbine :)
Vraag me alleen af of je ontbijt voldoende is? Ik heb zelf, dat als ik niet goed ontbijt, ik de hele dag honger kan hebben.. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon :)

Misschien kun je voor jezelf je lijstjes invullen in myfitnesspal, doen de meeste hier in dit topic. Geeft voor jezelf een goed beeld van wat je binnen krijgt en aan hoeveel kcal je zit :)

Het gekke is, als ik "goed" ontbijt ik veel meer trek heb.
Ik heb de app gedownload en zit vandaag op 1045kcal. Denk dat ik ergens een foutje gemaakt heb, want voor m'n idee veel meer gegeten als dat.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:31

O: 4 crackers met kipfilet, 2 crackers met 30+ kaas, flesje yakult
T:/
L: 4 crackers met kipfilet, 1 cracker met 30+ kaas, 3 rijstwafels met 30+ kaas, appel
T: perfection bar
A: 180 gr kogelbiefstuk, 4 crackers met kipfilet, 2 crackers met 30+ kaas
T: casein shake, melba toastjes, 33,3 gr milka oreo

B: rustdag 20 min wandelen

2008 cal - 148 gr eiw - 204 gr kh - 60 gr vet

Ontzettende spierpijn in mijn benen en billen van de kt van gister, dus training van vandaag, verplaatst naar morgen :)

Ik eet de wasa light gewicht crackers, die zijn heerlijk! :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:52

Farjen schreef:
In de AH had ik iets nieuws gevonden van quaker, oats express. Gewoon warm water aan toevoegen en klaar, is 57 gram in zo'n potje dus ik zal een goede 20gr (zonder het water gewogen) opgegeten hebben :+ De repen vind ik wel lekker, maar anders is het zo'n vies slijmerig gedoe :D

ik zit aan 1600 kcal dus valt nog steeds goed mee ondanks mijn uitgebreid ontbijt :+

Hier nog iemand die benieuwd is naar de crackers

trouwens voor de Belgen hier die Whey willen kopen, ben het toevallig tegengekomen in de Bioplanet :)
En nog vele andere eiwitpoeders, superfood poeders, ...
ik heb zelf een eiwitpoeder gevonden speciaal voor vegetariërs en veganist gekocht :) want het blijft moeilijk voor me om mijn eiwitdoel te halen

Ik bedoelde niet dat je veel ontbijt in kcal, maar gewoon veel in omvang. Ik kan zoveel echt niet op :')

Die havermout heb ik inderdaad ook gezien bij de AH, zoiets in ieder geval voor overnight oats. Maar allemaal met smaakjes en dat zint me nog niet echt :P En 1 beker per keer geloof ik.
Maar 20gr en dan de rest nog vind ik nog een royaal ontbijt. Ik zit meestal aan een 35/40gr havermout en 150ml melk en dan nog cacao.
Smaakt het wel met water?

Welkom denbine! Niet te weinig eten hoor! Denk dat je aantal wel klopt met zo weinig...

ElenaMM77, niet leuk, beterschap!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:59

Beterschap inderdaad!
Ik zie mooie lijstjes maar ook wat karige lijstjes :o

Janine wat ontzettend jammer zeg!! :(

Hier goed mijn best gedaan.
Net 30km gefietst. Heb de komende twee weken desk duty. Echt niks voor mij, normaal sta en loop ik de hele dag. Baal ik wel wat van maar ach komt goed :).

Maar eh dames. Ik heb een heel dierbaar vriendinnetje van mij de link gegeven uit de op. En dit kwam er uit:

Afbeelding
Dit kan echt niet kloppen en voel me er ook behoorlijk banketstaaf over .. andere sites geprobeerd en dat kwam meer in de richting. Namelijk 1567 BMR.
Heb de gewichten even weggehaald vanwege eventuele privacy :o
En het is nog geen eens veel overgewicht waar het over gaat !! Geen 10tallen kilo's in ieder geval.

En dan dr bij. Hoe lomp :oo

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:01

Ze heeft gewoon een gewicht met een komma willen invullen :P Dat kan niet...

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:04

Nee er stond een rond getal :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:05

Is ze dan letterlijk maar 1 turf hoog?

Ik denk namelijk dat de komma gewoon verkeerd staat en er 28,6 zou moeten staan. Dat is inderdaad wel overgewicht.
Maar met het getal in de afbeelding, zou een normaal mens allang dood zijn.

Wat gebeurt er als jij die gegevens invult op de site?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:07

Oh wacht lengte! Goeie. Zal eens kijken. :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:15

Wauw, das knap, een BMI van 200.000 :')
Daar moet iets verkeerd zijn ingevuld haha

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:19

het was inderdaad de komma, oh wat een muts!! Haha en wat voelde ik me schuldig :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:20

_O-

Nu gezellig er samen over lachen!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:23

ja en een hele opluchting haha.
Echt wat een giller :')

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:30

Janine, dat is ook mijn probleem. Ik kan heel veel eten en heb bijna nooit een vol gevoel.. Daarom dat ik probeer meer eiwitten te eten, hopelijk helpt dat :) Ik ben al de hele avond aan het denken aan mijn ontbijt morgen :+ echt erg

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:32

Hahahaha had wel heel erg geweest :+

Ah Janine jammer van je baan!

Welkom Denbine! Over die 1045 kcal zou ik me ook niet verbazen met zo'n lijstje nee.. zou heel goed kunnen.

Ik heb vandaag 2 vakanties geboekt *\o/* *\o/* Volgende week 2 weekjes naar Amerika, dan 11 dagen thuis en dan weer 11 dagen naar Kaap verdie :') Met andere woorden Maart word een hele ongezonde maand, maar wel helemaal geweldig :D Eindelijk naar de zon!

Lijstje van vandaag is heel erg slecht.. heb tot 6 uur niets gegeten omdat ik persee niet aan de chocolade wilde vanmiddag, maar daarvoor geen tijd gehad om te eten omdat die vriendin waarmee ik op vakantie ga een uur eerder als gepland er was en toen zijn we een hele middag bezig geweest met een reis zoeken, dus eten is er helemaal bij ingeschoten.. Wel een behoorlijke avond maaltijd (2 bordjes pasta) en nu zit ik nog een poging te doen om een dubbele wheyshake weg te werken. Kom uit op 992 kcal voor vandaag.. heel slecht. Morgen weer beter!

Mijn lijf doet zo vreemd op het moment.. heb vandaag echt geen moment honger gehad, zelfs om 6 uur had ik nog niet echt trek ofzo.. Zou volgens mij zo een dag door kunnen zonder te eten, en dat terwijl ik ongesteld ben. Vroeger was ik dan altijd echt een bodemloze put, maar nu heb ik steeds de week die er aan vooraf gaat dat ik alles vreet wat ik tegen kom en in de week zelf heb ik echt geen honger, zo vreemd!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:37

Farjen schreef:
Janine, dat is ook mijn probleem. Ik kan heel veel eten en heb bijna nooit een vol gevoel.. Daarom dat ik probeer meer eiwitten te eten, hopelijk helpt dat :) Ik ben al de hele avond aan het denken aan mijn ontbijt morgen :+ echt erg

Oooh wat lastig!
Is het niet gewoon zaak om je maag te laten krimpen zeg maar? Dus af en toe even een beetje honger hebben? Al eens geprobeerd om bij honger gewoon thee te drinken of zoiets?

Navatu, wat een heeerlijk vooruitzicht!!! Geniet ervan!!!
Misschien in zulke gevallen jezelf op gezette tijden toch even tot eten verplichten? Al is het maar een appel?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:46

Ik had vanavond iets gemaakt, met mais paprika tomaat op een wrap, maar t smaakte me helemaal niet. Wel genoeg gegeten maar bah!
En ik heb zo veel zin in koffie vandaag, en ik lust nieteens koffie! Dus ik heb een mok koffie verkeerd gehad, en nog een light ijskoffie. T zal er wel aan liggen dat ik ongesteld ben, jippie :\ Ik heb altijd minder honger als ik ongesteld ben, dus dat is wel mooi mee genomen :D

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:51

Ja op normale dagen eet ik wel gewoon hoor, zelfs al heb ik geen honger. Maar vandaag schoot het er gewoon bij in en als ik dan ook nog eens geen honger heb dan vergeet ik het :+

Ik zit nu al helemaal uit te denken wat voor chocolade/koek ik mee ga nemen uit de VS naar hier _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:52

Amyyy schreef:
Ik had vanavond iets gemaakt, met mais paprika tomaat op een wrap, maar t smaakte me helemaal niet. Wel genoeg gegeten maar bah!
En ik heb zo veel zin in koffie vandaag, en ik lust nieteens koffie! Dus ik heb een mok koffie verkeerd gehad, en nog een light ijskoffie. T zal er wel aan liggen dat ik ongesteld ben, jippie :\ Ik heb altijd minder honger als ik ongesteld ben, dus dat is wel mooi mee genomen :D

Ooh dat is zo jammer he, als het je niet smaakt...

Tomaat zou ik vervangen voor slabladeren en tonijn (uiteraard op water) erbij op... Jummie!

Maar je hebt in ieder geval wel weer geleerd dat je moet eten waar je zin in hebt, niet iets eten omdat je moet.

Lees hier veel over ongesteld zijn, ben ik al bijna 8 jaar niet meer geweest door prikpil, dus totaal geen ervaring mee. Maar het lijkt me knap lastig dat het je eetlust zo beïnvloed.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 00:04

Waarom uiteraard op water? :P Als je kcal / macro's het toelaten is de olijfolie toch ook gewoon een prima optie?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 00:13

Ik eet eeg vlees en vis, dus vervangen door tonijn gaat niet! Het was maar een half tomaatje, hij moest op. Sla had ik er al bij gedaan! Ik heb nog over, maar dat ligt in de diepvries. De volgende keer pak ik er meer sla bij. Morgen de cappuccino shake utproberen, de bananensmaak komt echt mn stot uit, hehe

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 00:15

Avocado is er ook lekker op, of iets van kaas. Beide ook lekker in combi met tomaat (:

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 06:13

Janine, maag-krimp-pogingen heb ik al geprobeerd maar dat maakt weinig uit. Echt honger heb ik ook weinig, eerder goesting en zin :D Maar ik probeer dat inderdaad altijd te verdoezelen met veel te drinken :j

Hier nog 1 die al jaren niet meer ongesteld is, lekker makkelijk :+

Gepland lijstje voor vandaag:
O: roosvicee ferro met glas fruitsap, 200 gr skyr met granenkoek en 2 lepels eiwitpoeder, thee
T: vezelrijke kwarktaart
L: 3 sneden liefde en passie roggebrood met kaas
A: ?