Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:20

Pff, balen dat ze die ontslagdatum steeds verder weg leggen, maar ja je hebt er ook niks aan als je weer met spoed terug moet. Wel apart dat je nu wel van die pijnen/uitvalsverschijnselen hebt. Enig idee hoe dat komt? Of heeft dat ook met die bult te maken?

Iig wederom sterkte. Heb eindeloos respect voor je

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 12:18

Heb me er inderdaad wel aan toegeven dat ik langer moet blijven, ook al baal ik er wel vreselijk van. Liefst wil ik gewoon naar huis, niet meer de hele nacht door dat rot infuus wat continue afgaat of dat ze weer een zak antibiotica er aan hangen of...

Maar wil dit ook nooit meer mee maken, nooit meer zo ziek zijn en nooit meer zoveel pijn hebben. Breek nog tienduizend keer liever al m'n botten in m'n lijf dan deze pijn nog eens mee maken. Dus dan maar wat langer blijven en langer aan de antibiotica. T is niet anders. :)

Rug komt waarschijnlijk door de zwelling/bult hersenvocht in de rug. Ik heb aan de achterkant geen wervels meer die de zenuwen beschermen (de wervel bogen zijn daar verwijderd). Dus de bult hersenvocht drukt op de zenuwen waarschijnlijk. Dat is wat ze mij vertelde vanochtend.

Dat zitten niet kan (kan sinds OK sowieso nog niet goed) komt daar ook van. Niet vergeten dat mijn rug ook gewoon gebroken is en niet zo stabiel is. Ze kunnen de rug vast zetten met platen, maar dat wilde ze nu nog niet doen. Dat is iets voor de toekomst als t problemen gaat geven. Moet gewoon heel voorzichtig zijn en goed houden aan hoe ik moet bewegen. Als ik t niet doe merk ik dat meteen, want dat doet gruwelijk zeer.

Dat in t begin ook beter ging kwam natuurlijk ook door de gigantische berg morfine. Ik kreeg zo extreem veel morfine dat ik continue aan de bewaking lag (ik kreeg zoveel dat mijn ademhaling grotendeels onderdrukt werd, vandaar ook de erg lage saturatie en dat ik zuurstof kreeg/nodig had). Ik heb nu nog steeds best veel morfine, maar stuk minder dan vlak na de operatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:05

Is er geen optie dat ze het geluid van de infuuspomp 's nachts gewoon af zetten en noteren wanneer de zak ongeveer leeg is en vervanging moet? Adhv de druppelsnelheid zouden ze moeten kunnen berekenen wanneer de zak ongeveer leeg is en je een nieuwe nodig hebt. De kans bestaat uiteraard dat je alsnog wakker wordt omwille van het gefriemel aan de bedrading maar goed, met wat geluk slaap je er doorheen en heb je alsnog een betere nachtrust.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:02

Bij de pompen die wij hebben, kun je geloof ik niet het geluid uitzetten..
Daarbij is een alarmsignaal ook wel handig als er iets anders aan de hand is imo, het zou l*llig zijn dat je er pas na uren achter komt dat het infuus niet goed gelopen heeft :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:09

Het is lang geleden dat ik zo'n pomp van dichtbij gezien heb, twijfelde er even aan. Het handigste is als zo'n pomp tegelijk ook verbonden is met de verpleegpost. Dan kunnen ze vanuit het bureau meekijken op het scherm hoe en wat zonder dat er in de kamer zelf "overlast" is.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 22:51

Ik weet niet of t geluid uit zou kunnen, maar op zich zijn ze vrijwel elke keer voor t alarm gaat als de zak leeg is. Ze zetten een timer. Maar ik wordt ook wakker als ze de zakken komen wisselen. En regelmatig dat t alarm af gaat omdat er lucht in zit of om andere dingen dat ie niet meer loopt. Dan is t wel goed dat ie af gaat, want m'n infuus mag geen minuut stil liggen (dan doet ie t gelijk niet meer), zelfs douche mag ie niet los... Heel handig met 1 arm buiten t water. :=

En dan verder dat bloed prikken, half6 s ochtends is geen uitzondering en 1uur s avonds ook niet... Stomme dal/top spiegels. Dadelijk gaan ze dal prikken, omdat die te hoog was (top was wel goed dus die hoeft gelukkig niet vanavond) en nierfunctie. Hopelijk lukt t dadelijk gewoon eens in 1 keer. :+

Ben onder tussen bont en blauw van t vele prikken... Achja, vooralsnog mag ik vrijdag naar huis. *\o/*
Kijk er nu al naar uit, lekker in m'n eigen bedje (dit bed doet zo'n pijn aan m'n rug...) en voor ik naar huis ga eerst even langs m'n paardjes, even appeltje geven. <3

Nog 60 dagen tot het veulentje!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:53

Kunnen ze geen kraantje in je arm aanleggen en daar steeds wat bloed aftappen? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:42

Blijkbaar doen ze dat niet.

In de meeste ziekenhuizen prikken ze aardig vroeg. Bij ons was dat half 7. Dan zijn ze sneller in het labo en is het minder werk voor de ochtendploeg. En dan ben je sowieso nuchter.

Vrijdag naar huis klinkt fijn *\o/* Eigen bed klinkt ook goed en appeltjes en paardjes aaien is helemaal top.
Gaat goed zo!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 13:12

Ja kraantje zou ideaal zijn... Maar willen ze niet aan, helaas. Maar gisteren maar 2x hoeven prikken, dus dat was goed te doen. Vandaag hoeven ze niet te prikken, morgen nog een keer uitgebreid lab en verder als dat goed is lekker naar huis!

Moest vandaag van de zaalarts maar lekker dagje in bed blijven en veel slapen. Voel me nog steeds niet echt lekker en t viel haar nu echt op. Ben misselijk en gewoon wat ziek, ook pijn in mijn rug en benen. Hoofd gaat nog steeds goed, maar ook nog steeds een lek in m'n rug. Dus niet helemaal eerlijk natuurlijk.

Hoop niet dat ze me langer houden nu, omdat ik wat ziek ben/voel... En vooral ook dat m'n bloedwaarden goed zijn/blijven. Wil vrijdag heel graag naar huis, heb t hier alweer gehad. Ook al is de verpleging echt heel aardig, maar ze kennen me iets te goed. :=
Ze hoeven niet meer te vragen wat ik wil drinken en ook niet meer te vragen wat ik voor ontbijt en avond eten wil... Ze komen gewoon gelijk binnen met glas appelsap, beschuit met jam en vruchten kwark als ontbijt en 2 boterhammen met eiersalade als avond eten. :+

Is toch niet helemaal de bedoeling haha. Lig hier ook alweer t langste op de hele afdeling, meeste zijn met zo'n 2/3 dagen alweer naar huis. Mja hopelijk vrijdag gewoon lekker naar huis, zou fijn zijn en even langs m'n paardjes. Mis ze enorm, maar ik weet dat ze t ontzettend goed hebben. Dat is ook belangrijk, dan staan ze maar wat verder van huis. :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:02

Zou heerlijk zijn als je vrijdag naar huis mag! Krijg je dan nog antibiotica via infuus mee naar huis (easypumps) of gaan ze over naar een orale antibiotica soort?

Thuis nog wel rustig aan doen hoor je klinkt nog steeds niet echt fit.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 23:18

Als t goed is na morgen avond geen antibiotica meer (nog 4 zakken te gaan! Of ja 4e hangt er nu aan), dus dat zou wel fijn zijn. Hoe en wat precies zullen we morgen of vrijdag wel horen denk ik.

Helaas is net de wond begonnen met lekken, nog heel minimaal maar toch... Dus nu nog maar eens zien wat ze morgen er mee gaan doen. Ze hadden begin van de week al over om t dicht te gaan maken, maar toen lekte de wond zelf nog niet. Wel flink balen, bah. Hopelijk niet weer terug naar OK en hoop heel hard vrijdag toch naar huis te mogen!

Zal zeker rustig aan doen, kan ook nog niet zoveel. Echt fit ben ik nog niet, of eigenlijk helemaal niet.

Afbeelding
Kaartjes! <3

Ben wel heel blij dat ik een 1 persoonskamer heb, lekker rustig en geen oude mensjes die zich overal mee bemoeien (al proberen ze t nog wel :+ ).

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:54

Zelfs een ballon in je kamer! *zoekt intussen haar kaart, ik zie em niet*
Wat wisselend, bijna van de ab af, maar toch weer lekkage. Ik hoop dat je snel je paarden kan aaien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 00:21

Balen die lekkage :( , en wat lekker een 1 persoonskamer!

Zie mijn kaart nog hangen! , tenminste als ik goed kijk :P

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 08:40

Wat fijn dat je van de antibiotica af mag! Je zult je vast veel beter voelen zonder die troep!

Wel balen dat je rug begint te lekken. Betekent dat ook dat de druk in je hoofd toch te hoog is?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:54

Potver...... die wond toch!!! :(

Hoe gaat het nu daarmee, gaan ze er iets aan doen op korte termijn?
Ik zit mijn kaartje ook te zoeken, maar heb volgens mij een brilletje nodig...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 17:51

Het zijn ook veel kaarten! :D
Ruim 70, haha.

Afbeelding

Een na laatste zak hangt eraan, vanavond om 11 uur de laatste.

Wond nog even aan kijken, het stroomt er nog niet uit. Verder weinig overeind en maar korte tijd achter elkaar. Zorgen dat de druk niet te hoog wordt.

Morgen vroeg naar huis! *\o/*

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 18:02

Whoop whoop lekker naar huis. En nu hopen dat die wond zichzelf hersteld en stopt met lekken.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:31

Goh, wat fijn!

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:55

ik hoop van harte dat het nu alleen maar bergop gaat met je!
Vooralsnog klinkt het allemaal vrij positief en echt fijn dat je morgen naar huis mag.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 00:20

Ja heel fijn, gewoon weer lekker naar huis. Lekker uit slapen, geen verpleging meer die midden in de nacht langs komen om infuus te wisselen, gewoon eigen bedje...

De laatste 300ml antibiotica loopt nu in (best veel eigenlijk, bijna een liter per dag aan alleen vanco :') ). Daarna goed spoelen en mag t infuus eruit! Zo blij mee, antibiotica (de vanco) is erg pijnlijk als die in loopt (komt waarschijnlijk door t vat waar t infuus in zit) en moet langzaam inlopen. Doet er 2 uur over... Marteling en dat dan van 7 tot 9, 15 tot 17 en 23 tot 1... Slapeloze nachten afgelopen twee weken. En dan ook nog continue in de knoop met dat ding s nachts. :=

Afbeelding
Nog maar anderhalf uur. *\o/*

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 00:42

Bijna voorbij! Nog even volhouden :*

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 02:19

*\%/*

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 06:57

It's almost time to go hoooome!! :))

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 07:25

Ik ga onwijs hard voor je duimen dat je vandaag lekker naar huis mag!!!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 08:27

Alvast welkom thuis!!!!