Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:51

_sharonnn schreef:
Hmm ben ik dan de enige die na een keertje lekker eten niet denkt dat ie 10 kg aangekomen is? Wat een onzin zeg :')

:') _/-\o_

Yonker

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 13:08

Vandaag

O: mager kwark + muesli
L: 2 boterhammen met rode pesto + salami, 1 boterham met boter en pindakaas, glas jus
T: 2 appels
A: rode bietjes + stukje kipfilet
T: ??

Volgens my fitness pal zit ik maar op 1300 kcal... Maar wil nog iets toevoegen voor vanavond maar heb echt even geen idee wat :=

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 13:13

Hoeveel heb je ingesteld wat je op een dag mag?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 13:16

Nou ja een kg per week en dan zou ik 1220 kcal mogen maar vind ik persoonlijk erg weinig en denk niet dat ik dat vol hou.
Zit nu dus op 1291 maar wil nog wel een tussendoortje voor vanavond :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 13:31

Nee das ook niet heel verstandig, een kilo per week.. 0,5 kg is meer dan genoeg en de kans is groter dat het eraf blijft..

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 13:37

Nou ja... als je er meer dan 30 kwijt wil dan is een halve wel weinig :') Maar goed.. Laat het wel zo staan en doe wat voor mij goed voelt :j

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 13:59

Ik heb even een pauze, kan t niet meer zo goed hendelen samen met mn stress rondom school (jups suikeraddict in zware tijden :') ) Probeer op dagen dat ik niet zoveel school heb wel erop te letten..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:09

Yonker schreef:
Nou ja een kg per week en dan zou ik 1220 kcal mogen maar vind ik persoonlijk erg weinig en denk niet dat ik dat vol hou.
Zit nu dus op 1291 maar wil nog wel een tussendoortje voor vanavond :)

Ik zou iets van een handje noten doen of eventueel wat groente dippen in yoghurtsaus oid.

_sharonnn schreef:
Nee das ook niet heel verstandig, een kilo per week.. 0,5 kg is meer dan genoeg en de kans is groter dat het eraf blijft..

Dat hangt absoluut van je gewicht af. Als je 120 kilo weegt dan vliegen de kilo's eraf als je plots op je eten gaat leten en meer gaat bewegen. Maar als je 65 kilo weegt en nog 5 kilo wilt afvallen dan is 1 kilo echt te hoog gegrepen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:21

Het is te doen hoor, zelfs als je nog 5 kilo moet :')
Of het gezond is :+

Yonker je kunt ook nog gewoon kwark of yoghurt eten..

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:27

Ja dat is ook nog een idee :j Maar krijg ik dan niet teveel zuivel omdat ik ook ontbijt met kwark?

Noten... ja ik ben niet zo'n notenfan := Nou ja... de slechte noten vind ik wel lekker maar de goede vind ik dan weer niet zo :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:32

Nee hoor, er bestaan zelfs yoghurt diëten. Ik heb ook weleens dagen dat ik enkel yoghurt eet :j

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:39

ik ben de laatste tijd heel veel bezig geweest met de filmpjes van Xhit op youtube
en ik vroeg me af of er nog meer accounts zijn die zulke filmjes hebben en dan vooral
buikspieren, aangezien het zwaarste filmpje om dit moment echt te makkelijk word en
ik hem al 2x moet doen wil ik er iets van voelen

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:21

dit is nu trouwens mijn ''workout'' voor 3 a 4 keer per week;

workout for a slim waist
side plank hip drops (10 elke kant)
Thai plank (10 elke kant)
windmills (20x)
double leg circles (20x)
Russian twists (20x)
plank taps (10 elk been)
standing wood chops (10 elke kant)

9 exercises for a flat stomach
the roll (30 sec)
windmills (30 sec)
starfish crunch (30 sec)
mountain climbers (30 sec)
Russian twists (30 sec)
spiderman plank (30 sec)
single leg drops (30 sec)
double leg circles (30 sec)
flutter kicks (30 sec)

how to lose belly fat: 5 min abs
spiderman plank (60 sec)
hip thrust (60 sec)
oblique crunches (60 sec)
side plank reach through (60 sec)
full sit ups (60 sec)

how to get legs like a victoria secret angle model
skater squats (20X)
plie spuats (20X)
leg circles (20X)
thigh lifts (20X)
kneeling leg thrusts (20X)
opposite kneeling leg thrusts (20X)
kneeling heel thrusts (20X)
side thigh lifts (20X)
bent kicks (20X)

ik vroeg me af hoeveel ik ongeveer met deze workout zou verbranden zodat ik weet hoeveel
calorieen ik extra moet eten, het liefst iets wat laag in vetten zit

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:59

Xjewillemijn schreef:
ik ben de laatste tijd heel veel bezig geweest met de filmpjes van Xhit op youtube
en ik vroeg me af of er nog meer accounts zijn die zulke filmjes hebben en dan vooral
buikspieren, aangezien het zwaarste filmpje om dit moment echt te makkelijk word en
ik hem al 2x moet doen wil ik er iets van voelen

Neila rey darebee.com & sugarpop heeft ook veel filmpjes. Typ gewoon in 15min ab workout oid. :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:14

Bah, wat een rotdag vandaag. Voelde me al niet zo vrolijk maar was toch maar even gaan paardrijden en dat maakte het alweer wat beter. Totdat iemand tegen me zei: Goh!! Wat ben jij aangekomen zeg! Jeeeetje! Dat kan toch niet?! Je moet er wel wat aan gaan doen hoor! En ze ging er maar over door. (Zeg liever niet wie).

Nou bedankt, dat maakt mijn dag echt beter. En bedankt voor het opmerken, dat wist ik nog niet zeg! Nu krijg ik nog meer het gevoel dat ik niet normaal in een topje rond kan lopen zonder aangekeken te worden.

Wil er ook wel mee bezig en verder gaan met hardlopen etc, maar met stress erbij maakt het het allemaal niet makkelijker op!

Sorry, moest dit ff van me af schrijven :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:21

Niks van aantrekken....sommige mensen hebben geen tact.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 16:35

motivatie is ook belangrijk, ik denk dat het bij velen hieraan ontbreekt, want ik lees veel excuses.. Moet ieder voor zich weten natuurlijk, wat zijn of haar reden is om t niet te doen :D

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:35

_sharonnn schreef:
Hmm ben ik dan de enige die na een keertje lekker eten niet denkt dat ie 10 kg aangekomen is? Wat een onzin zeg :')

Nee hoor, je bent niet de enige :)

@IsaCalixa jeetje wat lomp van diegene om dat zo te zeggen... :n misschien is het bedoelt om te motiveren ofzo, maar ik zou me ook behoorlijk rot voelen als iemand dat op zo'n manier zegt. Kan ook wel wat subtieler! :(:)

Ik val gemiddeld 1kg. per week af, terwijl ik echt geen super streng dieet heb - als in (te) weinig eten - wel veel beweging erbij. :j (en ik heb ook geen morbide obesitas, als je veel overgewicht hebt gaat het idd ook sneller) Maar ik ben het er wel mee eens dat je het beter langzamer kan doen dan te snel.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:37

Inderdaad niks van aantrekken IsaCalixa.. :(:)

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:45

Hoi meiden (en heren?), na een tijdje meelezen wil ik me er toch maar aan wagen. Ik heb myfitnesspal gedownload en mijn producten van vandaag ingescand. Toch wel confronterend.

Ik moet vooral gaan werken aan mijn lunch en ontbijt denk ik. Het is op dit moment te makkelijk om een afbakbroodje in de oven te gooien (vriend met licht ondergewicht die alles kan eten en geen grammetje aan komt...) Hier wil ik dus aan gaan werken. Volgende week met boodschappen doen geen afbakbroodjes meer maar richting yoghurt/kwark en salades.

Zal me ook even voorstellen trouwens. Ik ben dus Jolien (verrassend :) ) en ben 23 jaar, ik wil graag 15 kilo kwijt, dan zit ik op 65 kilo en dan wil ik kijken hoe ik me daar bij voel. Ben maar klein van stuk dus er kan nog genoeg van af maar streef niet naar maatje 34. Ik wil me gewoon weer lekker voelen, ben altijd wat steviger geweest dus ik kijk na de 15 kilo gewoon of ik tevreden ben of dat ik verder ga.

Heb net een longontsteking gehad dus mijn conditie is ver beneden nul op het moment en ik ben sinds zaterdag weer aan het opbouwen (voor het eerst weer op het paard gezeten en na 35 minuten helemaal kapot...) Sporten gaat dus nog niet voor de volle 100% maar we doen ons best! (Merk wel dat ik na mijn longontsteking een stuk minder opschep met bijvoorbeeld avondeten. Schep nu op en soms kan ik gewoon de helft niet eens op...)

Ik wil dus mijn lunch en ontbijt gaan verbeteren, het sporten weer oppakken, en de andere uitdaging voor mij is het snaaien tussendoor. Doordeweeks haal ik eigenlijk al nooit meer iets in huis, en zo wel zijn dat meestal amandelen, dat kan ik naar mezelf nog enigszins verantwoorden, echter is er in het weekend vaak een zak chips of nootjes in huis voor mijn vriend en dan kan ik mezelf niet inhouden.

Ik vind het scannen van producten in de app heel handig, was naar het goede bruine pistoletje opzoek naar die kon ik niet vinden, even scannen en hup klaar ben je :) Heel fijn.

*Zo dit was even mijn ego-post, vanaf nu zal ik lief met jullie meekletsen :) *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:46

_sharonnn schreef:
motivatie is ook belangrijk, ik denk dat het bij velen hieraan ontbreekt, want ik lees veel excuses.. Moet ieder voor zich weten natuurlijk, wat zijn of haar reden is om t niet te doen :D

Helemaal eens, als je graag wil dan lukt het je!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:05

_sharonnn schreef:

Motivatie is heel belangrijk, echter kun je niet elke dag 100% gemotiveerd zijn toch? Ik lees geen excuses, ik lees vooral off days. Daarom zitten we hier toch ook, om elkaar te steunen en te motiveren.

Welkom Jolien. Leuk dat je hier mee gaat kletsen.

Gisteravond heb ik deze quick ab-workout gedaan. Hilarisch, kon na een paar oefeningen al niet meer omdat er zo'n enorm tempo in zat := Wel effectief, vanmorgen op de sportschool kon ik nauwelijks de buikspieroefeningen doen :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 17:17

Mijn lijstje
O: vk boterham met pindakaas en vk boterham met ei
L: plakje suikerbrood en een banaan
T: 1 plakje leverworst
A: aardappelen met broccoli en karbonade
T: weet ik niet

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:40

Mijn lijstje voor vandaag:
O: twee boterhammen met smeerkaas, 2 kiwi's en glas optimel.
L: 2 boterhammen met kaas en pesto + glas optimel
T: een handje noten en een bakje fruit
A: Aardappelen met rode kool
T: bakje kwark (misschien met fruit)

*edit: en ga straks ongeveer 5 kwartier trainen in de sportschool :)
Laatst bijgewerkt door _Lisanne op 04-05-15 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:41

Vind het erg veel fruit eigenlijk. Fruitsuikers zijn gewoon pure suikers. Twee kiwi's en een bakje fruit moet nog wel kunnen, maar zou niet nog een portie fruit erbij doen