Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emita

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 07:52

Knap hoor Dominique! Ga zo door :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:33

Happy net gemeten.. MN bil scheurde uit MN slip.. Dus was benieuwd of mijn slip gekrompen was of bil groter... :')

Mijn bil is 2 cm groter ten opzichte Van 2 weken geleden!!! Buik en taille zijn hetzelfde

Taille 60
Buik 73
Billen 90

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:49

Ik ben vandaag bij de sportschool voor het eerst op de weegschaal geweest... *need I say more?* Man, wat een verschrikking.. Baal echt stevig van mezelf, hoe heb ik het zo ver kunnen laten komen?!
Werk aan de winkel, in elk geval.. Zucht.
Ik ga vanavond even, net als Gianti, eea opmeten en ik heb m'n vriend gevraagd of hij foto's (joepie -O- ) van me wil maken, zodat ik over een poos kan vergelijken, net als Dominique :') Hoop dat het goed gaat komen met me.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:18

Het doen is ook meestal het probleem niet Renee, het volhouden helaas wel! Ik zou zeggen verander kleine dingen ipv in een keer het grote geheel aan te pakken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:58

Ja, dat is ook precies wat de instructeur eerder zei... Niet alleen maar naar je einddoel kijken, maar vooral in kleine stapjes verder werken. En m'n instructrice van vandaag (dat wordt ook de instructrice die het verder oppakt) zei dat het vetpercentage vooral het belangrijkst is en dat het gewicht dan later wel volgt, en dat ik me thuis niet meer mag wegen in de tussentijd |o (da's best moeilijk voor mij).
Maar goed, ik ga het gewoon weer proberen en tot nog toe voelt het enorm voldaan als ik heb gesport en heb ik vandaag qua eten ook echt een goede dag gehad. Heb overigens wel veel aan dit topic, goeie motivatie!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:17

Vooral ook trots op de kleine dingetjes proberen te zijn! Dat is waar ik mijn motivatie uit haal.
Ik ben iets aangekomen, ik heb dit weekend niet veel kunnen sporten i.v.m. drukte, en niet heel gezond gegeten (ook niet heel ongezond trouwens). Ik denk wel dat het vooral veel vocht is, omdat ik ongesteld ben. Maar! Vrijdag de mentale drempel overgegaan, en heb gesquat met de stang. Vond het toch best spannend om naar de 'kerelskant' te gaan := Vandaag weer gesquat met de stang, vandaag ook 5kg erop gegooid. Krachttraining ging érg lekker. Cardio ging helaas een stuk minder, mijn astma sloeg erg toe. Toen ik klaar was, was ik ook echt op. De instructeur kwam zelfs nog even vragen of het écht wel ging, en of hij me niet moest ondersteunen naar de kleedkamer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:19

Wauw, super goed..! Dat squatten vergt nog wat oefening, ik val steeds om :')
En kerelskant inderdaad.. Voel me wel een beetje een kneusje met zo'n kettlebell van 2 kg. Maar echt knap van je dat je zo goed gaat! En dan is zo'n weekend toch ook niet erg.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:22

Russel, hoeveel is je stang? Wat vervelend van je astma. Ik heb er ook last van, probeer je ademhaling vanaf moment 1 te controleren, dat helpt mij iig heel goed. Met hardlopen schoot ik vaak in een soort hyperademhaling, maar nu vanaf pas 1 controle houden en dan gaat het goed!

Renee, probeer kleine controleerbare doelen te maken die je ook echt concreet af kunt vinken. Dat biedt je zoveel grip!

Edit: ik heb zo'n grappige crossfit trainer :') _O-

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:18

Zo, 2 dagen achter elkaar naar club Power geweest. De nieuwe release weer gehad..tjonge jonge..die achterlijke lunges weer hoor...dacht ik de vorige keer nog; damn wat een hel. Nu dacht ik helemaal in de hel beland te zijn en kom ik erachter dat de vorige een makkie waren. Nu dus ook dieper en op het laatst nog tig keer springen. Maar goed...ik zie er weer een uitdaging in....tenminste...dat zeg ik maar tegen mezelf :') |o
Ik waggel steeds alle kanten op...Katrien Duck is er niets bij :') :') Schouders zijn ook pittig.
Verder wel een fijne release en net weer andere oefeningen...altijd leuk :)

Vervelend van je Astma maar wel fijn dat de training verder wel goed ging, Russel!
Renee...blijven oefenen. Ik kon het eerst ook niet en ik ga nu als een tierelier... :) ( Helaas geld dat niet voor de lunges :\ :7 )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:46

Club power? Wat is dat dan precies?
En hebben er mensen hier ook ervaring met Xco? Die les wil ik komende week eens gaan volgen..

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:51

Ik ben ook heel benieuwd naar de nieuwe releases van club core.. als ik morgen genoeg kan leren overdag ga ik morgen avond denk ik

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:24

Afbeelding
Afbeelding

Oke, die tweede is niet heel sexy :') zou ik die onderkin ook nog ooit verliezen? :') maar die eerste ben ik best wel trots op

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:32

Net een rugzak gevult met 2 liter cola flessen (water erin gedaan)
En nog 2 1 liter flessen.
Intotaal 11 kilo.
Ga hier voorlopig squats mee doen. (en lunges)

Ik woon op 6 hoog in de flat dus wil nu altijd de trap pakken.
Ren ook vaak de trap op en dat hou ik gelukkig wel vol :D
Maar bij de bochten loop ik weer anders is het slecht voor mijn knieën.
Straks nog even naar beneden en weer naar boven, wil 2 treden per stap pakken. (Dit is een stuk zwaarder haha!)

Mijn moeder heeft bij 1dayfly laatst whey gehaald van Sportflock. (eiwitshake)

tofferuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:36

Vandaag weer hardgelopen, 5 km in 40 minuten:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:00

Gianti schreef:
Happy net gemeten.. MN bil scheurde uit MN slip.. Dus was benieuwd of mijn slip gekrompen was of bil groter... :')

Mijn bil is 2 cm groter ten opzichte Van 2 weken geleden!!! Buik en taille zijn hetzelfde

Taille 60
Buik 73
Billen 90

Haha ben je er echt uitgescheurd?

Wat is clubpower precies?

xRiiannex schreef:
Net een rugzak gevult met 2 liter cola flessen (water erin gedaan)
En nog 2 1 liter flessen.
Intotaal 11 kilo.
Ga hier voorlopig squats mee doen. (en lunges)

Ik woon op 6 hoog in de flat dus wil nu altijd de trap pakken.
Ren ook vaak de trap op en dat hou ik gelukkig wel vol :D
Maar bij de bochten loop ik weer anders is het slecht voor mijn knieën.
Straks nog even naar beneden en weer naar boven, wil 2 treden per stap pakken. (Dit is een stuk zwaarder haha!)

Mijn moeder heeft bij 1dayfly laatst whey gehaald van Sportflock. (eiwitshake)

Dat is ook creatief met die flessen!.had ik nooit aangedacht. Maar wel slim bedacht!

Hier eindelijk na 1.5 week weer kunnen gaan. Nieuwe bodypump gedaan en deze is wel leuk :D zitten een paar lekkere nummertjes in. Alleen inderdaad die lunges zijn hierbij nog zwaarder dan de vorige. 5 minuten aan een stuk door lunges zonder pauze.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 23:12

Renee1991 schreef:
En hebben er mensen hier ook ervaring met Xco? Die les wil ik komende week eens gaan volgen..

Met XCO heb ik hele goede ervaringen! Heerlijk drie kwartier knallen op muziek. Kan er meestal goed mijn ei kwijt haha. Daarnaast is het resultaat al redelijk snel te merken en te zien. Fijne combinatie van cardio en een heel klein beetje spieropbouw.

Nu heb ik een vraagje aan jullie. Ik ben recent wat zwaarder gaan trainen en ga binnenkort nog wat meer er bij pakken (ipv 2 keer per week xco, 1 keer xco, 1 keer boot camp en 1 keer bodypump). De laatste tijd eet ik echt heel weinig vlees en ik heb nu echt het idee dat dat mijn trainen in de weg zit. Ik ben natuurlijk al wat zwaarder gaan trainen, maar ben er zo extreem slap van zeg maar. Niet leuk! Dus ik denk dat ik te weinig eiwitten binnen krijg. (volgen jullie het nog? :') )
Mijn vraag: voor het eerder genoemde trainingsschema: wat is een aan te raden hoeveelheid vlees inname per week?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 23:36

Vandaag voor de eerste keer gesport in de sportschool :) Had mij opgegeven voor de absolute core training, blijkt het maar 15 min te duren :y
Daarna een les bodyVive mee gedaan. Niet geheel mijn ding, beetje te soft en ben niet van al die pasjes :p Wel ff lekker bezig geweest.

Ik heb toevallig van het weekend bij body en fit shop eiwitshakes besteld. Geen idee of het werkt maar hoop stiekem dat mijn lichaam wat sneller hersteld na de trainingen. Heb ontzettend snel en heftig last van spierpijn :( Met name in mijn bovenlichaam.

Machhiato: Hoeveel vlees eet je dan? Je moet naar wat ik weet vlees pakken wat mager is. Mijn beredenering hier achter is dat mager vlees veel spieren hebben, weinig vet heeft en spiercellen zijn weer eiwitten.
Kip zit rond de 22,8 gram per 100/gram en lam zit op 15 gram/100gram. Daarbij zit in lam meer vet dan in kip.
Een lichaam heeft per 1kg lichaamsgewicht zo'n 0.8 gram eiwit per dag nodig, ik weeg 76 kg en heb dan per dag 60,8 eiwitten nodig. Als je meer sport mag je ook meer tot je nemen.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 00:53

Bootcamp gehad vandaag.. Alle oefeningen acht keer 20 seconden volop alles geven en dan 10 seconden rust (in totaal dus 4 minuten dezelfde oefening). De eerste 20 sec denk je: oooohhhb joh is dit het?!?! Maar als je bij de 6e keer komt ben je al gesloopt :') denk alleen niet dat ik morgen spierpijn heb, dit was echt uithoudingsvermogen trainen. De gewichten waren ook een stuk lager. Biceps met 3 kg maarja dan ben je er dus wel 4 minuten mee bezig ipv 3x10 reps met 7,5 kilo per arm :p

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 07:40

Lucifertje: Ik eet misschien één keer in de week vlees bij het avond eten. Verder wel eens hier en daar een verdwaald plakje vleeswaar of pate oid op brood. Eieren en zuivel behoren ook niet standaard tot de dagelijkse inname. Wel genoeg groente en fruit.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:11

secricible, dat van die ademhaling vanaf het begin in de gaten houden werkt normaal inderdaad prima. Was ook de eerste keer in de sportschool dat het mis ging. Heb mijn inheler altijd wel bij me, maar vaak halverwege mijn training heb ik hem al weer ergens anders liggen en houdt iemand dat ding in de lucht met de vraag van wie hij is. :=

Renee, de squats zijn echt een kwestie van een goede oefening, helaas :P In het begin waggelde ik ook nog alle kanten op. De benen en billen workout die ik doe bevat ook een oefening waarbij je eerst een trap moet geven naar de zijkant, en dan een schuine lunge. In het begin kon ik het niet eens zonder om te vallen. := En dan zie je iemand in de sportschool die het doet alsof het een makkie.

Macchiato, hier een vegetariër. Belangrijkste dat ik altijd heb meegekregen, let op je eiwitten. Zeker als zuivel en eieren niet tot je dagelijkse inname behoren. Veel soorten fruit hebben weinig eiwitten. Champignons zijn een hele goede vleesvervangers omdat ze heel rijk zijn aan o.a. eiwitten.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:56

Rianne jij bent nu klaar met de thee als het goed is! En hoe is jou resultaat?
Ik mag nog 2 ochtendthee en 1 avondthee ben benieuwd donderdag op de weegschaal en foto's!

Wauw 6 hoog en dat met de trap respect! Ik woon 1 hoog en ben blij dat ik nooit hoger hoef elke dag opnieuw!

Hier al paar dagen niet kunnen sporten en redelijk weekend gehad.
Vrijdag/zaterdag feestjes gehad maar mezelf beperkt met alcohol inname.

Zondagavond en maandagavond uit eten geweest.

Nu zo maar is naar de sportschool, zou eigenlijk naar stal gaan maar half uur op de snorscooter met dit weer zie ik ff niet zitten.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:09

HouVanUtopia schreef:
Rianne jij bent nu klaar met de thee als het goed is! En hoe is jou resultaat?
Ik mag nog 2 ochtendthee en 1 avondthee ben benieuwd donderdag op de weegschaal en foto's!

Wauw 6 hoog en dat met de trap respect! Ik woon 1 hoog en ben blij dat ik nooit hoger hoef elke dag opnieuw!

Hier al paar dagen niet kunnen sporten en redelijk weekend gehad.
Vrijdag/zaterdag feestjes gehad maar mezelf beperkt met alcohol inname.

Zondagavond en maandagavond uit eten geweest.

Nu zo maar is naar de sportschool, zou eigenlijk naar stal gaan maar half uur op de snorscooter met dit weer zie ik ff niet zitten.

Was 5 dagen gestopt met de thee, en ben vannochtend weer begonnen.
Had 5 dagen weinig tijd voor de thee

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:47

Renee1991 schreef:

Bodypump maar dan onder een andere naam ;)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:57

Vandaag weer lekker getraind.

10 minuutjes cardio op crosstrainer
uur kracht me gewichten wat verhoogd inner en outer thigh op 32kg gezet
Leg curl en leg extension op 27kg om me oefening gked te doen maar ff niet omhoog

en buikspier bankje met schijf van 2.5kg op buik gelegd.

De rest wel zo gelaten in gewichten als ik deed.
En op eind half uur loopband ongeveer 3.6km gerend

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:51

Ben sinds een paar dagen bezig mijn voedingswaarde te checken via myfitnesspall. Maar kwam er achter dat ik schrikbarend weinig calorieën binnenkrijg. Gisteren zat ik op 900, vandaag tot nu toe op 800, maar moet nog wel proberen om wat naar binnen te krijgen. Moet daarbij wel zeggen dat ik normaal een broodje meer eet op een dag, maar dat ik me vandaag gewoon echt niet goed voel.
Ik moet op 1200 per dag gaan zitten minimaal. Duss... Iemand hier ideeën voor gezonde tussendoortjes waarmee ik mijn eetpatroon meer op kan vullen?