Saskiaatje schreef:Vraagje, normaliter loop ik om de dag hard. Maar nu ga ik ook 3/4x in de week naar de sportschool. Feitelijk gezien kan ik dan nooit meer hardlopen, omdat ik ook om de dag ga sporten en een dag rust hebben lijkt me noodzakelijk. Bij fitness doe ik een kwartier krachttraining en drie kwartier cardio (fietsen), bijvoorbeeld op maandag, woensdag, vrijdag. Kan ik dan dinsdag, donderdag en zaterdag gewoon gaan hardlopen? Of kan dat juist beter op dezelfde dag dat ik ook ga fitnessen?
Zelf doe ik weleens verschillende sporten op 1 dag, maar zal bijvoorbeeld niet snel eerst gaan fitnessen en daarna gaan hardlopen, dan doe ik het liever andersom (blaas je eerst je benen op, moet je dán nog eens lopen, bleeegh). Maar ik vind een aantal dagen achter elkaar lopen juist wel ok, je moet alleen niet telkens hetzelfde doen. Volgens mij kun je best op bv maandag een rustig duurloopje doen en dan bijvoorbeeld dinsdag intervaltraining. Zelf heb ik nu ma/di/wo gelopen (dat was wel zwaar), donderdag niets gedaan en vrijdag en zaterdag een behoorlijk eind gefietst. En morgen ga'k weer lopen.