[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:01

Gelukkig nieuwjaar iedereen!

In 2012 ben ik 11 kilo kwijt geraakt, in 2013 hoop ik er nog 9 kwijt te raken en dan ben ik op mijn streefgewicht :D

Ik ga ook niet op de weegschaal vandaag. Maandag weer hoor :j Ik weet wat ik gisteren woog, ik weet dat ik gisteren teveel heb gegeten en ik weet ook dat ik nu 6 dagen heb om dat te compenseren ;)

CCCCC, balen dat je ziek bent! Beterschap.

Rubyred, die halve kilo ben je op twee dagen normaal eten wel kwijt hoor :j Het is niet gelijk vet wat er aanzit na zo'n dag van zondigen ;)

Loes, oké ik vond het al knap dat je zo'n hele liter wegwerkte haha. En je bent vrij om een lijstje te plaatsen met wat je ongeveer eet zodat we daar op kunnen reageren/mee denken/vragen stellen, maar wees was algemener, niet van elke dag een lijstje zegmaar ;)

Liespower, knap dat je kunt gaan hardlopen na ongezond eten. Mijn hele lijf heeft daar last van, gewoon een paar km stevig wandelen is dan al teveel.. bah := Nog een bevestiging om niet ongezond te eten ;)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:22

Nou hier gaan we na ruim een week zondigen weer beginnen. Wegen doe ik volgende week woensdag weer. Nu de regelmaat en het gezonde eten weer oppakken. Mijn streven dit jaar is iig onder de 90 kg komen. En dan zie ik wel verder. Wil naar de 65-70 maar daar neem ik de tijd voor. Laatste weging zat ik op 97 duszss.
Sterkte iedereen weer

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:31

Ik ben Oud en Nieuw goed doorgekomen wat betreft 'eten'. Alleen maar water gedronken en geen hapjes, oliebollen en andere lekkernijen :)

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:42

Iedereen nog een heel fijn 2013 toegewenst! De laatste dagen slecht gegeten en veel gegeten. Nu gaan we er weer tegenaan!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:47

Iedereen een fijn 2013 (stille meelezer)

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:04

Gelukkig nieuwjaar, ik ben de avond ook goed doorgekomen, gegourmet natuurlijk met mate en niks lekker genomen en ook niks aangekomen. Ik wil er nog 2 kilo af maar die gaan het moeilijker als de eerste 16.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:18

Oh, en gelukkig nieuwjaar inderdaad! :D
Morgen mag ik weer wegen bij mijn consulente, spannend!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:11

spannend Bonjoy!
Even mijn lijstje vandaag, nieuw jaar dus nieuwe kansen en ik wil er weer met volle moed tegenaan :D

O: x
t: x
m: stukje komkommer, banaan, gekookt ei, glas jus orange
t: appel
a: spinazie, gekookte aardappels, kipburger, glas halfvolle melk
t: stuk komkommer

b; 35 minuten paardrijden

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:18

Ik heb me vandaag eigenlijk prima gedragen! Wel een klein gebakje gehad bij mijn oma, verder heel netjes gegeten.

Ik ga proberen om dit jaar geen chips te eten! Daar gaat het te vaak mis bij mij. Hopelijk gaan de laatste 4 kg er af in 2013!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:24

Gelukkig nieuwjaar!

Haha nee dais, zou knap zijn! Wow knap al 11 kg kwijt.

Algemene lijstjes hoef ik niet perse te plaatsen. Ik weet namelijk wel wat wel en niet voor me werkt. Ben immers ook al 18 kg kwijt (al jaar of 4 eraf gebleven). Dus dat is voor mij niet zo nuttig. Het is meer dat ik het een fijne houvast vind.

Corien, heeeelemaal geen chips? Bij mij gaat het bij chips ook mis. Daarom wil ik alleen in het weekend 1 zak kopen, welke we dan met zijn tweeen hebben en meer niet. Zonder chips zou ik echt doodgaan haha.

Ik heb vandaag een mega slechte brakke dag. Maargoed, morgen weer in gareel!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:43

Ik heb even een paar slechte dagen met al het lekkers.
Merk ook dat ik moeite heb om straks weer gewoon aan de shakes te gaan. Even een dip.

Was ook nog even goed pissig vanmiddag, pa zei iets wat verkeerd viel toen ik een klein stukje wafel nam. Het ging iig over het dieet en het kwam er heel krom uit, net alsof ik gewoon nooit wat lekkers zou mogen nemen.

Nouja, vandaag laatste dag van zondigen en dan gaan we morgen er weer tegenaan.
In 2012 10 kg kwijt, nog 14 in 2013. :)

De beste wensen voor 2013 allemaal!

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:47

Ik wil me ook graag melden! Gelukkig nieuw jaar iedereen! Begin vorig jaar in 9 weken 10 kilo afgevallen met SB,Maar langzaam zijn in 9 maanden tijd er weer bijna 5 bijgeslopen, komt vooral door de chocolade die ik niet altijd kan laten staan ;) Vandaag weer begonnen , weer even van de suikers afkicken! Succes iedereen met de goede voornemens!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:50

Raar Roos dat hij zo reageerde.

Ik weigerde gisteren een stokbroodje met kruidenboter waarop ik gelijk een verontwaardige reactie kreeg "waarom niet? Omdat er vet in zit?!"

Huh, sinds wanneer zou ik anti-vet zijn? Rare reactie vond ik dat...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:00

Roosch schreef:
Ik heb even een paar slechte dagen met al het lekkers.
Merk ook dat ik moeite heb om straks weer gewoon aan de shakes te gaan. Even een dip.

Was ook nog even goed pissig vanmiddag, pa zei iets wat verkeerd viel toen ik een klein stukje wafel nam. Het ging iig over het dieet en het kwam er heel krom uit, net alsof ik gewoon nooit wat lekkers zou mogen nemen.

Nouja, vandaag laatste dag van zondigen en dan gaan we morgen er weer tegenaan.
In 2012 10 kg kwijt, nog 14 in 2013. :)

De beste wensen voor 2013 allemaal!

Wat vervelend zeg :(:) Jij deed ook Cambridge toch?

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:05

Ik lees dat een paar mensen Cambridge dieet volgen, wat is jullie ervaring daarmee?

En zijn jullie niet bang als je zo snel afvalt , dat het straks dubbel zo hard weer terug komt?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:07

Ik doe ook Cambridge inderdaad. :j

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:12

Roosch, hoe bevalt dat ? Heb je niet ontzettend veel honger? (hoelang ben je nu bezig ?)
En hoe werkt het als je ermee stopt? Ben je niet bang dat de kilo's er dan weer snel aankomen zoals je bij veel shake- dieeten hoort? ( ik heb zelf nog nooit een shake dieet gedaan )

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:15

Hoewel mijn motivatie nu even zoek is, bevalt het wel. Ik wil er dan ook zeker mee doorgaan.
Ik ben nu een maand of 2 bezig, en ben 10 kilo kwijt. De honger is er niet, je hebt wel een vol gevoel van de producten.

Als je ermee stopt ga je langzaam opbouwen tot een normaal eetpatroon. Geen idee hoe dat gaat verlopen. :D

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:28

Roosch , dat is aardig wat in 2 maanden ! Maar ik zit net een beetje te googlen en zou het zelf toch niet aandurven ;) Ik ga even een paar weekjes Sonja bakkeren en dan moet ik alleen daarna van de lekkere chocolade afblijven !

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:52

Zulke opmerkingen krijg ik heel vaak!

'Neem ook een stukje kaas, is gezellig! Oh, ohnee, daar word je dik van!'

Of gisteren toen ik nog een oliebol nam

'Zou je dat wel doen? Zit wel vet in hoor!'

Ik ben het gewend.. Zij zijn ook gewend van mij dat ik altijd op m'n voeding let. Maar vervelend is het wel!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:54

Juist, zo'n strekking had de opmerking, CCCC, die viel even verkeerd bij mij.

Ik heb me voorgenomen vanaf morgen de loopband te gaan gebruiken. Ik ben benieuwd.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:56

Donatello86 schreef:
Ik lees dat een paar mensen Cambridge dieet volgen, wat is jullie ervaring daarmee?

En zijn jullie niet bang als je zo snel afvalt , dat het straks dubbel zo hard weer terug komt?

Ik volg ook het Cambridge dieet. Ben 28 november echt begonnen met de producten :) (26 november was ik jarig, 27 november intakegesprek gehad, dus ben mijn 21e levensjaar gelijk goed begonnen, haha) Ik heb nooit honger, de producten vullen enorm! Ik merk aan mezelf dat het eten ook veel minder een obsessie aan het worden is. Ik kook zelfs regelmatig voor de rest van de familie, en dan ga ik er zelf bij zitten met mijn shake, haha. Na het CBdieet heb je een hele strakke opbouw periode en dan is het uiteraard aan jezelf om op de voeding te blijven letten. Dan begint eigenlijk het moeilijkste gedeelte. Ik ben overigens 7,3 kg kwijt nu, morgen weer wegen.

Roosch schreef:
Ik doe ook Cambridge inderdaad. :j

Geraak je door het 'zondigen' niet uit ketose? Dat zou heel zonde zijn!

CCCCC schreef:
Zulke opmerkingen krijg ik heel vaak!

'Neem ook een stukje kaas, is gezellig! Oh, ohnee, daar word je dik van!'

Of gisteren toen ik nog een oliebol nam

'Zou je dat wel doen? Zit wel vet in hoor!'

Ik ben het gewend.. Zij zijn ook gewend van mij dat ik altijd op m'n voeding let. Maar vervelend is het wel!

Oh, zo herkenbaar!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:01

Wij zitten aan ons galgenmaal en morgen ga ik lekker naar mn paarden fietsen. 2x50 minuten. Daarna een hele hoop gezonde boodschappen doen en dan ga ik er helemaal voor! Heb er zelfs een soort van zin in.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:02

Oke, ik kom me nu voor de 3e keer melden, maar ben nu echt van plan om te blijven!! Wil nu echt 10 kg afvallen en als dat goed gaat, nog 5 eraf. Ik wil gewoon mijn eetpatroon aanpassen, meer fruit, 's avonds niks meer snaaien en meer bewegen.
Mijn vriend heeft sinds een week een roei-apparaat aangeschaft en daar ga ik nu om de dag op. Ben begonnen met 10 minuten, en doe nu 13 minuten, is toch vrij heftig voor je spieren!! Verder volleybal ik er nog bij en heb een eigen pony. Aan de beweging kan het dus niet liggen..
Wel een vrij emotioneel jaar gehad, waardoor ik mijn verdriet ben gaan weg eten, daar wil ik me nu over heen zetten, al blijft dat soms nog heel moeilijk!! Mijn moeder is in mei overleden en als ik me soms nog echt ellendig voel, pak ik maar weer wat lekkers.. Daar ben ik nu wel echt klaar mee!!!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:04

Ik ga morgen ook naar de winkel voor fruit, yoghurt en smeerkaas! Als het goed weer is, ga ik op de fiets :))