ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 01:18

wemkelover schreef:
Ik heb er wel vaker of gelezen en ook wel eens stuk op tv gezien.
Ik kan mij daar gewoon echt niet in vinden.

Ok duidelijk, dat kan. Maar wat jij zweverig noemt is helemaal niet zo zweverig als je zou denken, want iedereen kan zich paranormaal ontwikkelen, alleen is het bij sommigen van nature meer aanwezig.

Sadira

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 01:51

Ik kan er ook niet zo veel mee, moet ik zeggen.... :o sorry.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 08:43

Hier nog een ongelovige :P
Ik sta best open voor het spirituele... Absoluut, alleen om nou "alle" stoornissen op het spirituele vlak te gooien ? Nee sorry :n

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:20

Ikzelf ben eigenlijk dagelijks met dit soort spirituele dingen bezig,
Maar om m'n ADD nu op iets anders te gooien doe ik niet.
Zou 't dan niet eerder een combi kunnen zijn?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:51

Ik heb eerst dit soort zaken langs mijzelf gelegd voordat überhaupt de gedachte dat ik adhd zou hebben bij mij op zou komen. Wanneer je jezelf hier wel in herkent en wat mee kunt is dat natuurlijk prima, maar ik ben toch wel een dusdanige adhder dat ik echt val onder deze neurobiologische (alsin wetenschappelijk bewezen, niet paranormale/spirituele) "stoornis".. hoewel het laatste woord weer niet zo voelt voor mij :)

Denk dat dit vaker van toepassing is op bijzondere kinderen waar je een naam aan wilt koppelen in plaat van een "echte" diagnose stelt bij een psych. Net als bij zembla laatst.. In dat opzicht vind ik het wel goed dat er soms ook naar zulke zaken wordt gekeken/me genomen voordat er een psychiatrisch label op wordt gezet.

lang verhaal..... blame it on.... ;) juist!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:00

Aryana schreef:
Kinderen en volwassenen die de diagnose ADD, ADHD, PDD-NOS, autisme of dyslectie hebben gekregen zouden zich eens in moeten gaan lezen over o.a.;

Indigokinderen, Nieuwetijdskinderen, Regenboogkinderen, Kristalkinderen, Sterrekinderen, Paranormalekinderen, Hoogsensitieve kinderen, Oudezielen, Nieuwe kinderen. Wat al deze kinderen gemeen hebben is dat ze een nieuwe tijd inluiden. Ze zijn hoogsensitief. Ze luisteren goed naar hun eigen hart, hun eigen koers waardoor ze vaak in staat zijn hun paranormale vermogens te benutten.

Tegenwoordig Krijgen steeds meer mensen een diagnose voor bovenstaande en worden volgestopt met medicijnen terwijl er iets anders aan de hand is. De maatschappij is naar het schijnt nog niet klaar voor deze lichting mensen en worden daardoor onbegrepen, maar hebben meer dan wie dan ook een juiste begeleiding nodig. Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

hmmm voor de meetse stoornissen die jij opnoemt zijn wel wetenschappelijke gronden,
en voor alle soorten spirutuele kinderen die je hebt, niet echt... Dat maakt het het voor mij ook wel lastig om te geloven :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:49

sja, ik heb ook wel het 1 en ander gelezen over alle soorten kinderen (indigo etc) maar kan er ook verrekte weinig mee idd,
ik sta absoluut open voor allerlei spirituele zaken, maar ik kan gewoon vrij weinig met het hele verhaal.
ben voor het adhd verhaal ook naar ene neuroloog geweest , zegt genoeg over hoe ik er tegen aan kijk denk ik.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 23:43

Ik kan er ook vrij weinig mee.. Ben zelfs lichtelijk allergisch voor het fenomeen "indigo kind" etc. Veel van dergelijke kinderen die ik ken moeten niet zo gepamperd worden is mijn ervaring.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 07:28

Heino, ook mijn ervaring...

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 08:22

Dusss :) Zit nu in de trein om eindelijk eens te horen wat mijn diagnose nou precies is :) Ben benieuwd.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 08:30

Spannend hoor! Hopelijk kunnen ze je wat meer duidelijkheid geven en samen een plan maken om de toekomst wat makkelijker te laten zijn :))

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:49

Okee ik heb bij deze officieel ADD :')

Afspraak voor medicatie kon pas over een maand en groepsbegeleidingsdingen komen me qua tijden allemaal niet uit, dus moet dat na de zomervakantie nog maar een keer proberen :')

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:07

Hello again!

Ik heb sinds een week Concerta en nooit verwacht dat medicatie zo prettig kon zijn. Ik heb de diagnose al vanaf mijn 17e, heb Ritalin en andere kortwerkende meds gehad maar daar had ik enorm veel last van de rebound. Dit werkt gewoon 12 uur heel regelmatig. Wel de eerste paar dagen wat onrustiger 's avonds, maar door de dag heen is het voor mij een wondermiddel. Vooral voor de rust in mijn hoofd. Emoties worden niet afgestompt, dat deed Ritalin wel en ik hoef niet steeds na te denken over wanneer het weer tijd is voor het pilleke.

Blij mens :j :D

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:09

Wat jammer voor je Aleeneh. Ik was zo blij dat ik er direct iets mee kon. Hoe voelt dat nu, zo'n stickertje?

Wat lekker voor je, iefke, klinkt fijn!

Wat betreft die nieuwetijdskinderen, ik herken me er wel in. Denk ook wel dat ADD'ers iets toe te voegen hebben. Vraag me ook wel eens af of het nu echt zo nodig is om ernaar te streven 'zo normaal mogelijk' te worden. Maar krijg wel vaak de kriebels van het sfeertje erom heen. Kan slecht tegen teveel gewauwel. Of zou dat ook een soort van hoogsensitief zijn?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:15

Het voelt niet veel anders zonder stickertje. De grootste verandering kwam toen ik me in ging lezen in de ADD en ik dat enorme herkenningsmoment had. Dat stickertje had ik eigenlijk allang verwacht.

Fijn dat Concerta zo goed werkt, Iefke!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:50

Ik heb maandag het stickertje gekregen voor add.
Ik had het nog even voor me gehouden omdat ik met enkele dingen niet zo blij was.
Zo heb ik een intelligentie test gedaan, waar ik op twee onderdelen boven het gemiddelde zat woordenschat en nog iets, werktempo lag ik iets onder de gemiddelde en werk geheugen lag ik zwaaaar onder het gemiddelden. Eigenlijk tegen het zwakbegaafde aan en voelde me op dat moment echt even een achterlijke een. Me vriend heeft inmiddels wel weer op me ingepraat dat het grote onzin is en dat ik op de andere punten wel goed gescoord heb en dat het waarschijnlijk met add te maken heeft.
Ik wordt door gestuurd naar drachten, daar ga ik een traject in met groepsbegeleiding en medicatiebegeleiding als ik dat afgerond heb kan het zijn dat ik nog wat andere dingen moet doen. Een puntje is dat ik aan me zelfbeeld moet werken. Ik kan wel voor mezelf opkomen, maar ben nog iet altijd even sterk erin om het ook daadwerkelijk zelf te geloven.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:07

Wemkelover : die testen zijn een moment opname he ;)
snap heel goed dat je verre van blij werd van die test uitslagen, maar het zijn wel dingen die sterk zouden kunnen verbeteren naar mate je beter met ADD leert omgaan en wat meer handvaten hebt om de boel te structureren voor je zelf .

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:49

Aryana schreef:
Kinderen en volwassenen die de diagnose ADD, ADHD, PDD-NOS, autisme of dyslectie hebben gekregen zouden zich eens in moeten gaan lezen over o.a.;

Indigokinderen, Nieuwetijdskinderen, Regenboogkinderen, Kristalkinderen, Sterrekinderen, Paranormalekinderen, Hoogsensitieve kinderen, Oudezielen, Nieuwe kinderen. Wat al deze kinderen gemeen hebben is dat ze een nieuwe tijd inluiden. Ze zijn hoogsensitief. Ze luisteren goed naar hun eigen hart, hun eigen koers waardoor ze vaak in staat zijn hun paranormale vermogens te benutten.

Tegenwoordig Krijgen steeds meer mensen een diagnose voor bovenstaande en worden volgestopt met medicijnen terwijl er iets anders aan de hand is. De maatschappij is naar het schijnt nog niet klaar voor deze lichting mensen en worden daardoor onbegrepen, maar hebben meer dan wie dan ook een juiste begeleiding nodig. Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

Ik vind dat echt totale onzin. Sommige mensen denken ook dat ze kanker in stadium 5 kunnen genezen door handoplegging. Levensgevaarlijk zulke mensen.... :r

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:55

Nou, het grootste gedeelte vind ik ook ontzettende flauwekul. Maar dat er anders naar gekeken zou kunnen worden naar ADD in plaats van 'gebrek' vind ik wel een interessante gedachte.

We hebben het er toch wel vaker ook over gehad, dat sommigen van ons het leven met ADD ook als verrijking kunnen zien? Daarbij denk ik trouwens vaak naar jouw onderschrift. Vind ik ook een hele mooie!
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 01-05-13 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:56

Ik vind het niet per se een gebrek of verrijking.... het is gewoon....anders :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:58

Wemke, dat je werktempo lager ligt komt wsl door je ADD idd. Heb ik ook, ik had ook zo'n concentratietrestje (nog voordat ik mijn ADD test deed) met puntjes, en ik was ook veel langzamer dan gemiddeld.... En ik had ook nog eens bovengemiddeld aantal fouten... Conclusie: Structurele concentratieproblemen, en toen was er nog geen sprake van ADD :+ MAargoed, mijn algehele werktempo is zeer sloom te noemen :+ Het enige wat ik wel snel kan is lezen :') yay ... Verder ben ik echt homo di slomo.

En ik weet niet wat een werkgeheugen test is,
Maar op mijn IQ-test scoorde ik ook vbeel lager dan verwacht. Het zal wel kloppen hoor, die uitslag... Maar op sommige punten zat ik ook tegen het zwakbegaafde aan :') :o (plaatjes in de goede volgorde zetten enzo :') )... Inmiddels doe ik met 2 vingers in mijn neus (lees ik haal voornamelijk 8'en, en mijn cijfers behoren doorgaans tot de hogere van de klas.. Als ik leer ( :') ) :Y) )een HBO opleiding en hoop ik volgend jaar naar de uni te gaan...
Dus ik hecht er maar niet al te veel waarde aan. In het begin wel, toen vond ik het best erg ook :+ ... Vooral omdat er letterlijk in mijn rapportage stond dat ik structureel overschat wordt en dus eigenlijk dommer ben dan ik lijk/mensen denken...

Maargoed veel mensen hebben dat dus wel, dat ze op bepaalde dingen best goed scoren en op anderen niet... Maar het gaat er om dat je optimaal gebruik kan maken van de dingen waar je goed in bent. De uitslagen van je verbale testen (dus woordenschat ed.) zeggen vaak meer over hoe succesvol je zal zijn in je opleiding ed. dan die andere punten :j

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 13:59

Aleeneh schreef:

Nouja, het is inderdaad niet zozeer dat het je 'beter' maakt dan iemand anders. Ook omdat je een leven met ADD nooit zal kunnen vergelijken als een leven zonder.

Ik zou wel eens een dagje het hoofd van iemand zonder ADD willen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:02

Peppertree schreef:
Nou, het grootste gedeelte vind ik ook ontzettende flauwekul. Maar dat er anders naar gekeken zou kunnen worden naar ADD in plaats van 'gebrek' vind ik wel een interessante gedachte.

We hebben het er toch wel vaker ook over gehad, dat sommigen van ons het leven met ADD ook als verrijking kunnen zien? Daarbij denk ik trouwens vaak naar jouw onderschrift. Vind ik ook een hele mooie!

ja, dat is zeker waar... Maar het gaat er bij mij dan wel weer moeilijk in dat ik geboren ben met een missie om de wereld te verbeteren en dat ik daarom zeer lame concentratieproblemen heb en ieder jaar een andere school van de binnenkant heb mogen bekijken...
Maargoed, als je het spirituele en paranormale gedeelte achterwege laat zeggen ze mss wel enkele zinnige dingen :Y)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:13

Ik merk wel dat kleine dingen mij opvallen die andere niet zien. Bijv gisteren in de trein, bezig met kletsen met vriendin en dan zie ik een dooie reiger in de sloot liggen :+ nagaan met wat voor tempo de trein reed, de reiger half verzopen was en dat zulke dingen mij dan opvallen... Gebeurt echt met regelmaat en vind dat best grappig lol

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:47

Peppertree schreef:
Aleeneh schreef:

Nouja, het is inderdaad niet zozeer dat het je 'beter' maakt dan iemand anders. Ook omdat je een leven met ADD nooit zal kunnen vergelijken als een leven zonder.

Ik zou wel eens een dagje het hoofd van iemand zonder ADD willen hebben.

hmm, heb je ook nooit heldere dagen dat het even lijkt alsof je geen ADD hebt :P ?

Ik heb wel eens van de dagen - en dat voelt evcht alsof er een zwaar kleed van mijn schouders afvalt - dat ik heel helder ben, en zelfs een schoolboek kan lezen en in 1x kan onthouden wat er staat... Om maar even een voorbeeld te noemen... Geen hyperfocus ofzo, maar gewoon echt normaal.... Volgens mij :+
Lijkt me echt fantastisch als je zo je leven door kan brengen... En je je nooit zorgen hoeft te maken of je tentamenweek ofzo wel in je 'heldere' periode (wat je vooraf nooit echt kan inschatten, want meestal is het een random dag ofzo :+ ) valt, omdat je gewoon altijd helder bent... Klinkt als een sprookje :P