[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:46

Na lang overwegen wil ik toch mijn haar 'ginger' gaan verven, oftewel rossig. Mijn haarkleur is nu ongeveer zo http://i51.tinypic.com/29qbggj.jpg

En ik wil het ongeveer naar deze kleur krijgen http://0.tqn.com/d/beauty/1/0/L/9/1/red_hair_amazing.jpg

Iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? Natuurlijk moet ik het eerst blonderen, door de roodtint in mijn haar wordt het dan natuurlijk knalgeel/oranje. Wat voor spoeling/verf kan ik er dan het beste overheen gooien? :)

Sabine_Duco

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:06

Hoi! Ik heb een vraagje.
Heb gisteren highlights laten zetten bij de kapper. Mijn haar was vroeger altijd heel blond maar het wordt elk jaar donkerder. Ik had een beetje donkerblond haar met aan de onderkant wel iets lichter (wat er nog over was van de zon :P) vandaar dat ik het heb laten doen. Je ziet de highlights wel goed maar het is naar mijn smaak nog iets te donker. Ik wilde dus eigenlijk ervoor zorgen dat het nog iets lichter wordt over all. Nou kan ik natuurlijk extreem veel in de zon gaan zitten zodra die er is, maar ik vroeg me af of er nog andere manieren zijn? Opnieuw verven ga ik niet zo snel doen want het was wel duur en volgens mij is dat ook niet goed om het zo snel achter elkaar te verven. Maar zijn er dingetjes die ik kan doen zodat het blonder/lichter wordt? Ik las ergens iets over citroen in je haar, werkt dat of kun je dat beter niet doen?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:17

Dat werkt wel maar is wel slecht voor je haar,
Je kunt er vanuit gaan dat alles wat t blonder maakt slecht is dus dan kan je net zo goed verven :)

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:47

Werkt dat niet raar uit als je dat op geverfd haar doet? Naja verven ga ik misschien over een paar maanden weer doen als ik het dan nog lichter wil maar het was best duur dus dat doe ik niet zomaar nog een keer

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:04

Wat werkt raar uit?

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:33

Hallo mensen!

Ik kom ook even binnenvallen (zoals zovelen) na het hele topic doorgelezen te hebben de afgelopen dagen (inspirerende kapsels en kleurtjes allemaal, leuk!). 'Vroeger' ook heel veel verschillende haarkleuren gehad (groen, blauw, drie keer knal rood, paars) en twee jaar terug weer eens mijn haar rood geverfd. Nu weer aardig mijn eigen kleur (ben asblond maar het is nou een beetje goudachtig).
Maar nou heb ik een vraag: Ik wil graag mijn haar zwart, maar eenmaal zwart met permanente verf gaat dat niet zo makkelijk weer terug. Nou zag ik die Directions haarkleuring, dus wou ik het daar mee proberen voor een week of twee. In dit topic ging het vooral over de Directions felle kleurtjes, maar ik vroeg me af of jullie een idee hebben of die zwart (ebony heet ie geloof ik) ook gaat werken op middenblond haar (en dan ook echt zwart wordt, want heb het wel eens geprobeerd maar dat werd dus paars). Hoeft niet lang te blijven zitten, een week of een paar dagen is ook goed. Alleen om te kijken hoe het staat.
Als het dan een hele vieze kleur wordt na twee keer wassen ofzo dan wil ik er weer rood overheen doen en dan weer uit laten groeien. Neem aan dat je daar wel gewoon overheen kan (al dan niet met permanente verf).

Dus, denken jullie dat dat kan?

Alvast bedankt!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:52

Sabine_Duco schreef:
Hoi! Ik heb een vraagje.
Heb gisteren highlights laten zetten bij de kapper. Mijn haar was vroeger altijd heel blond maar het wordt elk jaar donkerder. Ik had een beetje donkerblond haar met aan de onderkant wel iets lichter (wat er nog over was van de zon :P) vandaar dat ik het heb laten doen. Je ziet de highlights wel goed maar het is naar mijn smaak nog iets te donker. Ik wilde dus eigenlijk ervoor zorgen dat het nog iets lichter wordt over all. Nou kan ik natuurlijk extreem veel in de zon gaan zitten zodra die er is, maar ik vroeg me af of er nog andere manieren zijn? Opnieuw verven ga ik niet zo snel doen want het was wel duur en volgens mij is dat ook niet goed om het zo snel achter elkaar te verven. Maar zijn er dingetjes die ik kan doen zodat het blonder/lichter wordt? Ik las ergens iets over citroen in je haar, werkt dat of kun je dat beter niet doen?

Eigenlijk zou ik zoiets oplossen met nog meer highlights, krijg je het mooiste effect mee zonder dat de uitgroei lelijk wordt.
Evt kun je dit zelf doen met zon kit waar een kapje bij zit, heb ik gisteren ook gedaan en werkt op zich prima.
Toen ik bruin was en weer naar blond wilde heb ik twee keer een kleurende mouse van het kruidvat huismerk gebruikt. Hiermee werd het twee keer wat lichter, tot ik van bruin naar ong. donkerblond was gegaan. Het is niet echt agressief spul voor je haar geloof ik dus dat zou je ook kunnen proberen!

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:02

Undefined schreef:
Sabine_Duco schreef:
Hoi! Ik heb een vraagje.

Eigenlijk zou ik zoiets oplossen met nog meer highlights, krijg je het mooiste effect mee zonder dat de uitgroei lelijk wordt.
Evt kun je dit zelf doen met zon kit waar een kapje bij zit, heb ik gisteren ook gedaan en werkt op zich prima.
Toen ik bruin was en weer naar blond wilde heb ik twee keer een kleurende mouse van het kruidvat huismerk gebruikt. Hiermee werd het twee keer wat lichter, tot ik van bruin naar ong. donkerblond was gegaan. Het is niet echt agressief spul voor je haar geloof ik dus dat zou je ook kunnen proberen!

Als de kapper een lage waterstofpercentage pakt is het minder schadelijk voor je haar, moet misschien iets langer intrekken .
Ga alsjeblieft niet zelf aan de gang. Je kan dan ook vlekke krijgen.
Wat je kan doen is ev zilvershampoo gebruikenn de highlights worden dan iets minder geel en dan lijkt het ook wat lichter

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:43

Unoo schreef:
Na lang overwegen wil ik toch mijn haar 'ginger' gaan verven, oftewel rossig. Mijn haarkleur is nu ongeveer zo http://i51.tinypic.com/29qbggj.jpg

En ik wil het ongeveer naar deze kleur krijgen http://0.tqn.com/d/beauty/1/0/L/9/1/red_hair_amazing.jpg

Iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? Natuurlijk moet ik het eerst blonderen, door de roodtint in mijn haar wordt het dan natuurlijk knalgeel/oranje. Wat voor spoeling/verf kan ik er dan het beste overheen gooien? :)

Ik ben net voor advies naar de kapper geweest en heb 12% waterstofperoxide meegekregen, bleek en een mooie basiskleur met extra koper erbij gevoegd. Ben heel benieuwd wat het gaat worden, kan zondag wel even een voor en na foto maken als iemand dat wilit?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:50

Altijd leuk!

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:01

Mijn donkerpaarse dip dye:

Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:17

Paarse dipdye is gaaf! :D

Ik wil mn haar binnenkort rood/zwart gaan doen, dus eerst bleken, zwart er in en dan rood (ja heb hier ervaring mee al :P )

Maar waar kan ik KNAL EN KNAL rode verf bestellen? Normaal haalde ik altijd Manic Panic in Utrecht, maar ben voorlopig daar niet in de buurt... En ook, wat zijn je ervaringen met die rode verf?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:20

Kinki kapper langslopen?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:32

Dan betaal ik gelijk 120 euro terwijl ik het ook gewoon zelf kan... :=

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:11

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:42

La Riche, is dat goed spul? :P

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:57

Dankuuu, Persoonlijk vind ik La Riche een heel fijn kleur resultaat geven.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:02

Ik vind La Riche, niet echt fijn.. dat vervaagd echt heel erg snel bij mij iig. Ik koop eigenlijk altijd alleen Special Effects :)

Dit is Special Effects Nuclear Red met Devilish gemixed
Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:07

wauw. dat is echt heel mooi rood :D waar koop ik special effects?

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:08

Wow! die kleur is mooi, hoelang bleef het deze kleur?

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:09

Ik koop het hier: http://beeunique.co.uk/

Bij mij blijft het minstens 6 a 7 weken zitten voordat het vervaagd, dan wordt het een beetje vaal ;)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:15

VisibreTeam schreef:
Dan betaal ik gelijk 120 euro terwijl ik het ook gewoon zelf kan... :=

Nee, ik bedoelde alleen voor de verf. Het verfpotje. :+

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:24

Verkopen ze die los? :))
want dan is het misschien wel interessant :P

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:58

Weet ik niet zeker, pleeg een belletje? :+

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:32

Unoo schreef:
Unoo schreef:

Ik ben net voor advies naar de kapper geweest en heb 12% waterstofperoxide meegekregen, bleek en een mooie basiskleur met extra koper erbij gevoegd. Ben heel benieuwd wat het gaat worden, kan zondag wel even een voor en na foto maken als iemand dat wilit?

dan heeft jou kapper niet aan jou haar kwaliteit gedacht... het kan met veel minder