Van alles wat ik geprobeerd heb vind ik nuvaring juist heel fijn.
Lage dosering hormonen, je voelt het niet, je hoeft er maar 1x per maand aan te denken ipv elke dag.
Ik ben gestopt omdat ik standaard last heb van hormonale anticonceptie.
moonfish13
Geplaatst: 19-03-13 14:49
Verschilt per persoon Nelleke, ik was na 2 uur al hartstikke depressief van de Nuvaring, en na 5 dagen ben ik er noodgedwongen mee gestopt. Waarna ik nog gezellig 3 weken depressief ben geweest, tot ik iets ging slikken om de boel zo snel mogelijk weer te normaliseren. Maar ik ben wel achterlijk overgevoelig voor allerlei zaken, dat wel.
Ik ben ook gestopt vanwege 'depressieve' klachten. Maar dat heb ik bij elke hormonale anticonceptie. Bij de nuvaring had ik dat nog het minst.
Maar het is ook zo, iedereen is anders, wat voor de ene een wondermiddel is is voor de ander een hel. Daarom kom je ook pas te weten of iets geschikt voor je is als je het probeert.
Nuvaring wil ik niet.. heb al moeite met het indoen van een tampon.. Door de hormonen zijn veel voorkomende klachten : Stemmingswisselingen.. Daarvoor ben ik juist gestopt met de pil...
Maar op deze manier met die spiraal werkt het voor mij ook eigenlijk niet.. ben contrinu ongesteld.. pijn na de seks,,
Ik zou juist liever niet meer ongesteld zijn ja, en depressief ben ik ook dus hopelijk werkt de spiraal wat dat betreft niet in mijn nadeel. Is het gewoon dat ze eerst een uitstrijkje maken eigenlijk? had het niet verwacht.
Zijn er hier ervaringen dat je wel verschil merkte met een andere pil kwa je stemmingen en hormonen? Ik ben zelf een best emotioneel persoon en nu met de pil word dit erg versterkt. (de standaard) Wil ook wel een andere pil proberen maar na de prijzen ben ik er toch best van geschrokken.... pfff
Ik betaalde geloof ik toendertijd voor de Yasmin iets van 20-30 euro geloof ik? Voor 3 maanden was dat dan, is wel bijna twee jaar geleden dus inmiddels zal het weer anders zijn. Spiraal was overigens ook niet goedkoop, 130 euro maar daar kan ik natuurlijk wel weer 5 jaar mee vooruit
xMarloes
Geplaatst: 19-03-13 17:57
is die 130 voor 5 jaar dan? want ik zit dat dan met de pil per jaar......
Laatst bijgewerkt door xMarloes op 19-03-13 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heb geen idee of die prijs nu nog aan de orde is hoor, mijn spiraal zit nu alweer anderhalf jaar en die dingen veranderen nu eenmaal. Verder zie ik dat jij 19 bent, ik geloof dat ie dan zelfs vergoed wordt door de verzekering, zolang je nog geen 21 bent als ik het goed heb, Maar dat zou je even na moeten kijken.
Anticonceptie bij je zorgverzekering scheelt volgens mij niet eens heel veel per maand. Of het wordt natuurlijk eerst van je eigen risico afgetrokken geen idee. Bij wordt voorlopig nog alles vergoed als ik het goed heb.
As vrijdag toch maar een afspraak bij de dokter gemaakt en me even goed laten inlichten, want zonder iets van hormoonshit in mn lijf gaat het niet goed... Mijn (Ex)huidige pil wordt niet meer gemaakt en ik ben gestopt, gisteren is de periode weer begonnen en ik bloed weer net zoveel als voorheen en verga van de buikpijn.
Bij de NR vind ik het eigenlijk doodeng om het zelf te plaatsen, ben bang dat ik het niet goed doe of dat het niet goed zit waardoor het alsnog mis kan gaan. Las hierboven ergens een schimmelinfectie? Waardoor kwam dat dan? Meestal komt een schimmelinfectie daar beneden door antibiotica en niet door hormonen e.d.
Andere grote tegendeel bij de Mirena is dat ik ongelofelijk preuts ben bij mensen die ik niet ken, het idee dat iemand mn gat in gaat/kijkt staat me dan ook niet echt aan... De kans dat ik niet meer ongesteld wordt lijkt me toch ook niet al te best, kans op vruchtbaarheid voor later lijkt me daardoor sterk af te nemen maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
Vrijdag dus maar even alles aan de ha voorleggen Hebben jullie allemaal spiraal of Mirena door een gynaecoloog laten plaatsen of gewoon door jullie ha?