Puisten deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 15:27

Ik gebruik altijd eerst een facewash en daarna een tonic en dan crème. :)
Facewash heb ik altijd van dr. van der hoog, tonic van garnier en crème verschilt.. heb nu een facewash van de hema (had ik toevallig gekregen) en sinds dat ik die gebruik gaat mijn huid echt +:)+ :):) :#

beetje droog voelt ie nu soms aan.. maar liever iets te droog dan puistjes en zo!

dressagelady

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:51

Ik heb alles van de Clinique. Alleen de make-up remover niet, die is van van der hoog, hypoallergeen :) Hema kan ik juist bijzonder slecht tegen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:00

Ik normaal gesproken ook, maar deze facewash doet het echt super bij mij!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:12

Ik ben zo gek op die 'exfoilating scrub' (excuus voor spelfouten :P ) van clinique, meeega zachte huid!

wat grappig dat je dan wel tegen die facewash kunt! :) en mooi dat het werkt natuurlijk :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:13

En wat hebben jullie dan standaard? Huidreiniger en een creme? Want wat is een tonic?

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:15

Tonic zegt dat het poriën sluit, maar volgens mij is dat een beetje verkooppraatje. Het haalt iig de laatste restjes reiniger (bijv reinigingsmilk, wil nog wel eens zo'n laagje achterlaten) van je gezicht. Ik gebruik het zelf niet :) Ik gebruik een face wash (mouse, geen schuimende met SLS/SLES, dat is te agressief), en creme.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:04

Ah oke. Had ook wat gegoogelt. Daar stond eerst een peeling of milk (hetzelfde als face wash?), dan een tonic en daarna een creme.

Ik ga dus even kijken op internet of ik wat kan vinden! Raden jullie aan om alle drie van hetzelfde product te nemen of juist niet?
Er is ook zooveel keuze, echt niet leuk :') Zoveel merken. Ik heb op mijn neus en erboven enz. best een droge huid, maar aan de andere kant ook weer hele vette stukken huid. Wat raden jullie aan?

Ik zal eens Clinique googlen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:08

Ik gebruik eerst make-up remover, dan face wash, dan een exfoliator en dan een moisturiser en/of crème :j
Een exfoliator verwijderd dode huidcellen, overtollig talg ed. Die maakt echt het verschil zegmaar :j

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:09

Geryon schreef:
Ah oke. Had ook wat gegoogelt. Daar stond eerst een peeling of milk (hetzelfde als face wash?), dan een tonic en daarna een creme.

Ik ga dus even kijken op internet of ik wat kan vinden! Raden jullie aan om alle drie van hetzelfde product te nemen of juist niet?
Er is ook zooveel keuze, echt niet leuk :') Zoveel merken. Ik heb op mijn neus en erboven enz. best een droge huid, maar aan de andere kant ook weer hele vette stukken huid. Wat raden jullie aan?

Ik heb precies zo'n irritante gemengde huid als jij en heb dus baat bij Clinique :P Lijkt wel of ik er aandelen heb zo haha.
Ik heb de lijn voor huidtype 2 (droog gecombineerd)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:27

Heb jij al die dingen die je gebruikt van Clinique? Gezien je zegt de lijn te hebben!

Maar ik vind het zo raar want het voelt wel vet, maar toch is het wel geschilvert enz. Dus ik neem aan dat ik ook huidtype 2 moet hebben, Gecombineerd Droog. Maar nu voelt het alleen maar vet :') Twijfel dus wel tussen 2 en 3.. Maar gezien de schilvertjes beter 2?

Jij hebt deze toch? http://www.clinique.nl/product/1571/155 ... index.tmpl

hmm ik zie nu ook deze: http://www.clinique.nl/product/1669/561 ... index.tmpl

Die staat niet bij die drie stappen, maar het is ook drie stappen. Welke moet ik nemennnn :')

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:38

Van die anti blemish heb ik het masker, is mij geadviseerd omdat ik echt een reinigend masker wilde :j

Dus in totaal heb ik deze:
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:47

Oh jij hebt alles zelf gecombineerd :P Maar ben je veel duurder uit! Denk dat ik maar gewoon om te beginnen gewoon dat 3 stappen lijntje neem, twijfel alleen tussen type 2 en die anti-blemish..

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:49

Nee hoor? Die je op de site ziet zijn kleine probeer-sets. Ik heb de facewash/exfoliator/moisturiser allemaal van huidtype 2, je moet sowieso alles los kopen op groot formaat :) Dat masker en de scrub heb ik wel een x apart erbij gekocht, met advies van de douglas-expert :P
En het is inderdaad wel een klein vermogen maar dan heb je ook wat :')

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:50

Als ik jou was zou ik gaan voor die voor de droge gecombineerde huid, ook al heb je puistjes dan nog is hydrateren erg belangrijk. :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:50

Om te proberen is zo'n kleine set inderdaad wel fijn. Als je al schilfertjes en droge plekken hebt zou ik sowieso niet voor de anti-blemish gaan, die is nogal heftig volgens mij :)

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:38

Geryon schreef:

Als je gezichtsverzorging ingewikkeld vindt (wat het ook is!), lees de blog van Jetske Ultee dan eens. Om te beginnen is dit artikel wel overzichtelijk http://jetskeultee.nl/productadvies/ kun je ook gemakkelijk doorklikken naar artikelen die daar verder op in gaan. Daar wordt verder ingegaan op wat elk product doet en waar je op moet letten bij het kopen ervan.

Ik vind het echt wel de moeite lonen om wat meer te weten over ingrediënten en hoe ze werken. Het scheelt je uiteindelijk veel miskopen.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:20

Ik gebruik alleen make-up remover doekjes en water eigenlijk.. Ik stoom wel maar als ik een reiniger ga gebruiken reageert mijn huid direct, negatief. Wat ik nu doe (zo min mogelijk) zorgt voor het beste resultaat. Tonic heb ik nog nooit gebruikt, volgens mij is dat ook veel te 'agressief' voor mijn huid.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:37

Ik heb een puist aan mijn mondhoek...echt ZO FRUSTREREND.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 11:50

Ik heb gister begonnen met een infrarood Afbeelding
En deze acne creme Afbeelding

Kijken of het wat helpt na 6 weken elke dag!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:19

Ayla schreef:
Ik gebruik alleen make-up remover doekjes en water eigenlijk.. Ik stoom wel maar als ik een reiniger ga gebruiken reageert mijn huid direct, negatief. Wat ik nu doe (zo min mogelijk) zorgt voor het beste resultaat. Tonic heb ik nog nooit gebruikt, volgens mij is dat ook veel te 'agressief' voor mijn huid.

Je kan ook natuurlijke tonic gebruiken, zoals rozenwater. Dit is goedkoop en super goed voor je huid, daarbij ruikt het ook nog heel lekker!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:36

Dat lijkt me dan wel nog wat.. Maar ik gebruik geen make-up remover (ik gebruik ook geen foundation oid, vandaar) dus kan ik dan wel tonic gebruiken?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:58

Tonic is niet echt een reiniger. Een tonic gebruik je om je huid te kalmeren, te hydrateren en je porien te laten sluiten.

Info over rozenwater: http://plazilla.com/rozenwater-als-beautyproduct

Ik gebruik het zelf tweemaal dagelijks. Het is geen wondermiddel, maar het laat mijn huid wel lekker voelen. 's ochtends gebruik ik het na het reinigen, voordat ik make up op ga doen. 'S avonds ook na het reinigen. Daarnaast smeer ik mijn nek ermee in om lekker te ruiken in de avond. :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 11:43

Hmm het spreekt me wel aan :j dat lijkt me wel wat. Heb even doorgelezen wat er in de link stond maar kan niet duidelijk vinden of je het nou moet aanbrengen en laten zitten of er 'gelijk' weer af moet spoelen.. dat tweede toch?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 11:47

Ik laat het lekker zitten :D

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:29

De tip vanmij kant, 3,5 maand in Zuid Duitsland zitten.. goeie lucht daar. Ben op stage geweest nu weer in NL en ik ben er bijna van af ;). Wel nog veel adapaleen gebruikt, top middel!