Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fly_high schreef:Suzanne F. schreef:Ik ben ook klein 1.64 m. Ik ben van de bovengrens van gezond BMI naar de ondergrens gegaan. Had dus nog net gezond BMI maar ik was echt wel chubby. Ik was niet echt dik maar wel stevig met een buik en forse benen. Nu voel ik me veel beter en kan ik weer dragen wat ik wil. Zit nu bijna 12 kilo tussen. Bizar dat dat allemaal in de range ‘gezond gewicht’ valt.
Dat is eigenlijk niet zoBMI is bedoeld voor gebruik op populatie-niveau en niet heel nauwkeurig voor elk mens als individu.
Dus een gemiddelde vrouw van 165cm lang zou in theorie x en y kunnen wegen en gezond genoeg zijn, maar Ingrid en Anita die allebei 165cm lang zijn maar wel allebei andere bouw, spiermassa etc hebben, zullen in de praktijk allebei hun eigen (veel kleinere) range hebben. Sla je al je vet op je buik op dan hoor je ook minder te wegen dan iemand die eerst stevige bovenbenen of billen krijgt.
fjordjes schreef:Ik had een discussie of mounjaro/ozempic etc. een medicijn is of hulpmiddel. Diegene vond dat het een medicijn is voor diabetes maar voor afvallen een hulpmiddel.