Wij hebben 19km getraild op de Loenermark. Zo mooi en eindelijk lekker fris hardloopweer.

Halverwege even een snackje scoren bij de schaapskooi.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik ben samen met een vriend gaan lopen die in startwave 3 zat en een tijdsdoel had waar ik wel redelijk vertrouwen in had (iets onder de 55 min). Ging vanaf het begin ontzettend steady qua tempo rond de 5:20, wat absoluut niet mijn standaardtempo is, maar het voelde goed. Vanaf 6 kilometer gingen we langzaam versnellen, naar 5:10 en vanaf 8 km naar 5:00. De laatste 1,5 kilometer is die vriend sneller verder gegaan, ik durfde het niet aan om al aan te zetten, ik merk echt dat mijn longen nog moeite hebben met hoge intensiteit, dan komt opeens de kinkhoest kortademigheid weer opduiken (voelt anders dan 'gewoon' buiten adem raken). Uiteindelijk de laatste 500 meter wel aangezet, maar de route was net ietsje langer en zodra ik onder de 4:30 ging, kon ik niet meer ademhalen, net zoals afgelopen woensdag. Dus de laatste 200 meter was halfbakken mezelf de finish over pushen.

hwn schreef:Super gedaan, Imay! Ik wou zeggen: ik zou het nooit zo lang volhouden op zo'n hoge hartslag, maar ja, mijn maximum ligt ergens rond 175, ben een stuk ouder dan jij.
Suliko schreef:Mijn max hartslag is 207, mijn zone 5 begint bij 185, ik heb een hogere hartslag dan gemiddeld. Dus de hoogte van mijn hartslag vond ik niet gek, wel de plotse lagere hartslag die aanhield terwijl ik juist ging versnellen in de tweede helft.