Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 01:29

mriek1990 schreef:
Zijn er hier trouwens nog goede tips voor draagdoeken? :)
Zelf overweeg ik de Classic van ByKay. Drager hebben we ook al op het oog maar doek lijkt ons fijner voor newborn en binnen dus die gaan we eerst aanschaffen.

Kolf hebben wij destijds aangeschaft voor onze eerste. Medela Freestyle Flex. Ik ben er heel erg tevreden over :j Hoop ‘m nu pas nodig te hebben als ik weer ga werken.

Marlis

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 03:11

Hier wordt het voor newborn een doek. Hopelijk leer ik dan snel het knopen haha.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 09:45

Hier de storchenwiege halfbuckle aangeschaft. Eerst op Facebook aangesloten bij de groep ‘draagliefde’ en toen wat info binnengehaald. Deze werd erg positief beschreven, dus de gok gewaagd. Voor jezelf handig om te weten of je echt een draagdoek, een halfbuckle (band om je taille met een gesp, de schouderbanden geknoopt) of een draagzak wilt hebben. Bij de Babywinkels hebben ze vaak babypoppen liggen met verschillende gewichten. In Groningen zit in de zwanestraat een winkel met heel veel keuze, wellicht is dat een optie?

Hier weer terug van vakantie en bijgelezen. Sorry, geen hele post met reacties op iedereen O:) . Op vakantie steeds in shirtjes gelopen en merk dat mijn buik er dan veel meer ‘is’, dan in een dikke trui of jas :\ . Nu aan het kijken naar een winterjas, maar ook dan zit je met de periode van het jaar; ga je voor een dikke winterjas of een softshell/tussenjas…. Ik zoek nog even door!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 10:31

Zou nu geen dikke winterjas meer kopen.
Hier tijd terug dikke winterjas gekocht en gewoon in eigen maat dacht gok het erop of het nog past maar past nog prima.

Hier gaat mn vriend nu verven twee muren. Gister al plafond gedaan en de muren in de voorstrijk. En mn ouders komen zo richting het zuiden en gaan behangen.

Dan als muren klaar zijn oude laminaat eruit en nieuw erin en dan wordt het eindelijk wat de babykamer.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 10:33

Wat een schattige babykamer zag ik voorbij komen, heel leuk! :j

Die foto met de tekkel liggend tegen je buik: té schattig :') :')

Succes vandaag Marlis!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 11:24

Marlis schreef:
Hier tijd terug dikke winterjas gekocht en gewoon in eigen maat dacht gok het erop of het nog past maar past nog prima.

Hier gaat mn vriend nu verven twee muren. Gister al plafond gedaan en de muren in de voorstrijk. En mn ouders komen zo richting het zuiden en gaan behangen.

Dan als muren klaar zijn oude laminaat eruit en nieuw erin en dan wordt het eindelijk wat de babykamer.

Heel benieuwd naar het resultaat na dit weekend!! Veel succes met klussen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 11:25

@sting ik had van mezelf 3 winterjassen. 1 past nu echt nog maar net.. Hoop dus dat het snel warmer weer wordt anders krijg ik 'm niet meer dicht. Ligt dus beetje aan hoe groot je buik al is nu denk ik en of je huidige nog ruimte hebben om te groeien.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 11:28

Heb zelf lang getwijfeld maar ontkwam er niet aan (paste in december al niet meer in m’n jas) maar zou het nu niet snel meer doen of eentje kopen die je ook kunt dragen als je niet zwanger bent.

Ik merk de afgelopen dagen dat ik regelmatig een middag dutje moet doen ondanks dat ik nu niet meer werk. Of dat nog vermoeidheid is die eruit komt of dat dit het nu is..?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 11:30

Gnome schreef:
Marlis schreef:

Heel benieuwd naar het resultaat na dit weekend!! Veel succes met klussen.

De kleur verf ziet er iig al mooi uit. Toch altijd afwachten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 11:39

Kiwipitje schreef:
Heb zelf lang getwijfeld maar ontkwam er niet aan (paste in december al niet meer in m’n jas) maar zou het nu niet snel meer doen of eentje kopen die je ook kunt dragen als je niet zwanger bent.

Ik merk de afgelopen dagen dat ik regelmatig een middag dutje moet doen ondanks dat ik nu niet meer werk. Of dat nog vermoeidheid is die eruit komt of dat dit het nu is..?

Misschien kun je nu beter toegeven aan de vermoeidheid. Moet zeggen dat ik ook in de middag heel makkelijk slaap als ik niets hoef op een dag. Als je werkt, stel je je daar niet op in denk ik. Maar je bent ook al 31 weken geloof ik nu? Slaap je in de nachten wel goed door?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 11:42

Ja dat is het misschien ook. Ik werkte al maar halve dagen maar dan heb je ook je huishouden nog. Nu heb ik de hele week geen hol uitgevoerd := en nu rustig weer wat dingen aan het oppakken.

Ik mag niet klagen qua slaap denk ik. Wordt wel bijna elke nacht 1-2 keer wakker en ik droom heel veel en raar maar val wel snel weer in slaap.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 11:49

Kiwipitje schreef:
Ja dat is het misschien ook. Ik werkte al maar halve dagen maar dan heb je ook je huishouden nog. Nu heb ik de hele week geen hol uitgevoerd := en nu rustig weer wat dingen aan het oppakken.

Ik mag niet klagen qua slaap denk ik. Wordt wel bijna elke nacht 1-2 keer wakker en ik droom heel veel en raar maar val wel snel weer in slaap.

Herkenbaar ja. Ik had vorige week wel dat ik dan ook echt niet meer in slaap kwam maar dat lijkt nu weer verleden tijd gelukkig.

@marlis fijn! Altijd lastig kiezen van zo'n mini voorbeeld stukje in de winkel met ander licht dan thuis.

En wat is het weer prachtig weer <3 <3

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 14:26

Goede tips allemaal, bedankt! Zal ze eens door gaan spitten.

Qua jas zou ik zeker geen dikke winterjas kopen. Maar ik heb het ook heel snel te warm, dus ben misschien ook niet zo'n goede adviseur daarin. :D (mijn wintersportjas is zelfs van softshell)
Hoe was je vakantie verder Sting? Lekker genoten?
Haha kan me voorstellen dat je buik nu weer een stuk minder zichtbaar is. Maar die groeit vast goed, dus straks pronkt 'ie weer mooi naar voren. :)

Succes vandaag weer Marlis! Hoe gaat het ook met je paard? Knapt ze alweer een beetje op?

Kiwipitje, lekker toegeven aan de middagdutjes! Je lichaam heeft het dan blijkbaar nodig. Én jullie hebben net een hele tijd in spanning gezeten hé? Ook dat doet wel veel met je lijf, ook al doe je dan fysiek misschien niet zoveel.

Gelukkig dat je weer goed slaapt Gnome. Genieten hé dit weer? Straks een lekkere wandeling maken denk ik, voordat het weer omslaat. :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 15:58

Verf heeft mn vriend verziekt dus moet nog een x. Nu lelijk boven strepen.

Mn ouders hebben een muur met behang klaar gaan nu aan de tweede muur beginnen.
Afbeelding
Afbeelding

Hier zie je de kleur verf.

Afbeelding

Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 16:52

En detail van het behang Afbeelding

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 17:11

Oh tof! Lijkt wel een beetje een krokodillenhuid. :)
Fijn dat het behangen goed gaat, jammer van de verf...

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 17:14

mriek1990 schreef:
Oh tof! Lijkt wel een beetje een krokodillenhuid. :)
Fijn dat het behangen goed gaat, jammer van de verf...

Ja Taupe kroko behang.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 17:20

Wat een grappig behang zeg!

Vakantie was heerlijk! Heb nu een paar jassen besteld bij de C en A. Zijn ook allemaal als draagtas te gebruiken dus zou volgende winter ook nog van pas kunnen komen en anders ook geschikt als gewone jas. Dus maar eens kijken of het wat is.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 19:03

Marlis schreef:

[ [url=m/NFmDqQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/D80rn3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Q0583d.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eKyJnI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi zandkleur?! Verf moet meestal 2 of 3x voordat je geen strepen meer ziet of heeft ie iets anders uitgespookt?

Fijn dat ie het doet. Die van mij is niet in de buurt geweest van de verf :Y)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 19:54

Gnome schreef:
Marlis schreef:

Mooi zandkleur?! Verf moet meestal 2 of 3x voordat je geen strepen meer ziet of heeft ie iets anders uitgespookt?

Fijn dat ie het doet. Die van mij is niet in de buurt geweest van de verf :Y)

Ja beetje zand kleur idd. Nou hij heeft boven van zijkant naar zijkant een baan getrokken ook en verder wel normale banen dus dat zie je onwijs.

Dinsdag ofzo even opnieuw als goed droog is.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 20:11

Marlis schreef:

Ziet er toch al leuk uit!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 20:21

QueenE schreef:
Marlis schreef:

Ziet er toch al leuk uit!

Inderdaad! Fijne basis om mee verder te gaan straks.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 08:25

Je behang blijft te schattig Mriek <3 Mooie kamer zo en lekker dat die bijna af is. Het kledingrek vind ik ook erg leuk!

Wat een leuke takkie heb je Freekie! Ziet er idd comfortabel uit je buik als kussen :D

Haha Gnome, hier ook katten. Ik zie de verontwaardigde blik al voor me :+
Ik ga op advies van de verloskundige waarschijnlijk de 1e 2 weken een zwaardere pomp huren, dat schijnt nodig te zijn om het goed op gang te brengen. Daarna een soort Elvie dingen via Amazon.com bestellen als het allemaal goed gaat. https://a.co/d/h1wrmFv

Fijn dat je je aardig goed voelt Kiwipitje. Ik denk dat de vermoeidheid ook kan komen door de spannende situatie die je hebt gehad. Daarnaast had ik altijd dat als ik maar door en door ging (met bijv. met werken) het goed ging maar zodra ik vakantie had ineens 16uur per dag kon slapen :+

Mooi behang Marlis, volgens mij heb ik ook zoiets liggen voor onze slaapkamer. Jammer van de geverfde muur.

Hier gisteren de gender reveal gehad. Was simpel voor onze ouders, broers en zussen. Onze hond (eerste kind) mocht het onthullen. Zaterdag heel de dag hondentaarten aan het bakken geweest maar alles mislukte :+ Uiteindelijk een soort van redelijk iets kunnen fabriceren. Een uurtje van tevoren wat slagroom met een paar druppels kleurstof gemixt en in de taart gedaan. Een half uur later was het aan alle kanten eruit gelopen _O- Vlak van tevoren de gekleurde onderkant bedekt met een flinke laag slagroom en hop de vriezer in. Weer kwam het er licht doorheen dus hop nog een laag slagroom :+ Het idee was de taart op de salontafel te zetten zodat we het goed konden zien maar Broes (onze hond) durfde niet van tafel te eten. Goed opgevoed dus :+ Taart dus op de grond gezet en hij begon eerst rondom de laag slagroom weg te likken. De kleur was dus al snel te zien. Iedereen heeft hard gelachen en het was erg gezellig :D Het is dus een jongen!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 08:45

Citaat:
Hier gisteren de gender reveal gehad. Was simpel voor onze ouders, broers en zussen. Onze hond (eerste kind) mocht het onthullen. Zaterdag heel de dag hondentaarten aan het bakken geweest maar alles mislukte :+ Uiteindelijk een soort van redelijk iets kunnen fabriceren. Een uurtje van tevoren wat slagroom met een paar druppels kleurstof gemixt en in de taart gedaan. Een half uur later was het aan alle kanten eruit gelopen _O- Vlak van tevoren de gekleurde onderkant bedekt met een flinke laag slagroom en hop de vriezer in. Weer kwam het er licht doorheen dus hop nog een laag slagroom :+ Het idee was de taart op de salontafel te zetten zodat we het goed konden zien maar Broes (onze hond) durfde niet van tafel te eten. Goed opgevoed dus :+ Taart dus op de grond gezet en hij begon eerst rondom de laag slagroom weg te likken. De kleur was dus al snel te zien. Iedereen heeft hard gelachen en het was erg gezellig :D Het is dus een jongen!

Haha ik moest echt hardop lachen om je gender reveal verhaal. Wat een leuke manier ook om het te laten zien! :D
Leuk een jongen!
Had je dat ook als voorgevoel?

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 09:12

Zeker een aanrader om het op deze manier te doen als je een hond hebt die ook een soort kind van je is! Alleen dan wel een taart via internet bestellen als je niet eerder een hondentaart gebakken hebt :D Dat was ook eigenlijk de bedoeling tot mijn vriend ineens roet in onze planning gooide. Het zou eigenlijk volgende week pas zijn. Nu kon ik de taart dus niet meer op tijd bestellen.

In het begin had ik totaal geen voorgevoel maar op een gegeven moment was ik ervan overtuigd dat het een jongen was. Mijn vriend en grootste deel van de familie dachten een meisje. Wel grappig dat als je naar alle oude wijsheden kijkt ik echt wel onder de lijst meisje val.

Wat vinden jullie van een babyswing? Na de bevalling is er een hele grote kans dat ik ziek ga worden en heel veel op het toilet kom te zitten := Dat icm met mijn slechte schouder lijkt het me ideaal dat de baby door zo’n apparaat gewiegd en afgeleid kan worden. Op marktplaats worden ze voor best leuke prijsjes aangeboden.