Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Die had ik ook gelezen Pien en zo dacht er voor die tijd al over. Wat wel opviel vandaag is de toch wel fikse bijwerkingen. Twaalf mensen kregen een allergische reactie en zes mensen kregen een epileptische aanval, dit is ( vind ik) veel op de huidige aantallen vaccinaties. Wel allemaal hersteld maar toch.
Citaat:Bij mensen met epilepsie kan een vaccinatie of koorts na een vaccinatie een epileptische aanval uitlokken. Dit kan bij alle vaccins gebeuren. Zie hier voor algemene informatie over vaccins en epilepsie.
Bij de coronavaccins zijn tot nu 6 meldingen met een epileptische aanval gedaan. Er is geen reden om mensen met epilepsie niet te vaccineren. De richtlijn voor COVID-19 vaccinatie geeft aan dat mensen die vaker een epileptische aanval hebben gekregen na een vaccinatie of na koorts, samen met de arts overwegen wat het beste is om te doen.
Sizzle schreef:bigone schreef:Die had ik ook gelezen Pien en zo dacht er voor die tijd al over. Wat wel opviel vandaag is de toch wel fikse bijwerkingen. Twaalf mensen kregen een allergische reactie en zes mensen kregen een epileptische aanval, dit is ( vind ik) veel op de huidige aantallen vaccinaties. Wel allemaal hersteld maar toch.
Allergisch kan ik mee leven, maar epileptische aanval....dat is een neurologisch effect. Ik neem aan dat die mensen al bekend waren met epileptie en dat het „gewoon“ een aanval triggerde?
secricible schreef:Maar het is niet zo dat ze (bij vaccinaties of bij IC opnames) zeggen “oh, u bent 80+, u mag niet meer”. Die keuze is aan de persoon zelf, altijd.
Anoeska27 schreef:secricible schreef:Maar het is niet zo dat ze (bij vaccinaties of bij IC opnames) zeggen “oh, u bent 80+, u mag niet meer”. Die keuze is aan de persoon zelf, altijd.
Dat zeggen ze wel. Mijn vader had vasculaire dementie en nog een aantal andere medische aandoeningen en werd toen hij benauwd werd (3 jaar geleden, dus voor Corona) geweigerd op de IC. Daar had zowel hij als zijn familie helemaal geen keus in.
Relaxed schreef:Hoe stonden jullie daar als familie in? Konden jullie je erin vinden?
DuoPenotti schreef:Nu op de ic zie je bij diverse patiënten staan geen buikligging. Die willen wel zorg. Maar zou het zo ver komen willen ze niet meer.