Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Ben benieuwd of de afhaal open mag blijven. Is de enige inkomstenbron die de horeca nog heeft.
Nagini schreef:Wellicht wat perspectief.. voor alle Bokkers in Nederland.
In Melbourne hebben we 100+ dagen in stage 4, zware lockdown gezeten.
Het leek een beetje op jullie huidige restricties.. behalve dat we niet verder dan 5 km van huis mochten, avondklok om 8 uur, mondkapjesplicht overal, 0 mensen in huis mochten en je een vergunning nodig had om te mogen werken... en heel veel sectoren mochten niet werken, waaronder mijn eigen bedrijf in honden training.
Scholen hebben dit jaar in totaal 19 weken online learning gedaan, en als leerkracht zelf was dat heel zwaar.
Er lagen overigens zware boetes op ook.
Verder dan 5 km van huis zonder vergunning $1600.
Geen mondkapje: $300
Bedrijf dat werkte zonder toestemming of breken van corona regels? $10000
Mensen op bezoek? $1600 per persoon in je huis.
Maar na 3 maanden dikke oliebol, zijn we nu al 49 dagen met 0 corona cases in de hele staat Victoria.
Lockdowns en mondkapjes helpen. Maar dat wil niet zeggen dat het makkelijk was.
Ik hoop dat de nummers naar beneden gaan, zodat iedereen straks weer familie kan zien. Of je nu in NL of Australie woont.. want ik zal mn familie nog een hele tijd niet kunnen zien op deze manier.
Petrichor schreef:Suzanne F. schreef:Ben benieuwd of de afhaal open mag blijven. Is de enige inkomstenbron die de horeca nog heeft.
Dit vraag ik mij eigenlijk ook af? Het is mij na de persconferentie niet helemaal duidelijk. De bakkerij en slagerij mogen open blijven, maar een patatje in de snackbar halen mag dat ook? Het is niet een eerste levensbehoefte maar het heeft wel met voeding te maken....
Iemand die hier een antwoord op kan geven??
Petrichor schreef:Suzanne F. schreef:Ben benieuwd of de afhaal open mag blijven. Is de enige inkomstenbron die de horeca nog heeft.
Dit vraag ik mij eigenlijk ook af? Het is mij na de persconferentie niet helemaal duidelijk. De bakkerij en slagerij mogen open blijven, maar een patatje in de snackbar halen mag dat ook? Het is niet een eerste levensbehoefte maar het heeft wel met voeding te maken....
Iemand die hier een antwoord op kan geven??
Nagini schreef:Relaxed schreef:Appels.. Peren..
Prima, zie het als appels en peren.
Ik zette het neer als perspectief. Je kan je ogen rollen maar als Nederland direct had doorgepakt zat je wellicht nu niet in de oliebol waar je nu in zit.
Black friday gekte, de efteling die vol stond.. events die door mochten gaan met honderden mensen.
Dan kun je wel zeggen Australie is een eiland maar ik gok zo dat het hoogste % aanwezigen op die events gewoon Nederlanders waren hoor.
Doe er mee wat je wilt, het was bedoelt als een hart onder de riem.. maar als je het liever als een steek ziet dan lig ik er ook niet wakker van.
Relaxed schreef:Ik vind het gewoon raar om te roepen bij ons dit en bij ons dat. WIJ kunnen niks doen aan de maatregelen? Wij bepaalden niet wanneer wat wel of niet in ging?
Van mij had het ook veel eerder strenger gemogen.. Ik vind het prima dat we nu lockdown hebben, hebben we het zelf naar gemaakt.
pien_2010 schreef:Ik denk ook wel dat dit mag. MOrgen eventjes bellen. Mondkapje op en gaan. De woningbouw vereniging kan gewoon buiten blijven.
Mensen mogen nl ook naar hun vakantie huisje gaan rijden, iets dat hier absoluut niet mocht verplaatsingen buiten de eigen regio om. Dus het valt gelukkig wel iets mee.
Nagini schreef:Relaxed schreef:Ik vind het gewoon raar om te roepen bij ons dit en bij ons dat. WIJ kunnen niks doen aan de maatregelen? Wij bepaalden niet wanneer wat wel of niet in ging?
Van mij had het ook veel eerder strenger gemogen.. Ik vind het prima dat we nu lockdown hebben, hebben we het zelf naar gemaakt.
Ik zeg ook nergens dat het jouw schuld is of dat jij maatregelen hebt bepaald.
Ik weet dondersgoed hoe slecht het voelt om in zware lockdown te zitten, dus voor sommige mensen helpt het wellicht om te lezen dat er goed resultaat uit kan komen.
Nu kun je overal zout op leggen of geagiteerd zijn omdat Australie een eiland is en NL niet.. maar het is bedoeld als een post zodat sommige mensen (en misschien niet jij) zien of horen dat ook al is het ontzettend k u t en zwaar en moeilijk dat het uiteindelijke resultaat het waard is.
Cer schreef:Nou ik denk dat als Europa een paar van die boetes zou uitdelen sommige dingen wel anders zouden gaan
Maar (gelukkig?) kan dat niet zomaar..
Nagini schreef:@Kairos, 1.5 meter minimum.
Hier zijn ook alle winkels wel volgeplakt met dingen over afstand houden en er is een density limit. Dus er word gekeken naar het aantal m2 oppervlak van de winkel. Er mag 1 persoon per vierkante meter geloof ik. (Dat is inmiddels meer geworden dus kan het niet 100% zeker zeggen).
Relaxed schreef:judithM schreef:Vraagje: mijn zus woont in Noorwegen. Ze wil graag voor een week of 4 naar NL komen met haar camper. We komen er niet uit uit wat nu precies de regels zijn over quarantaine en testen. Ze moet door Denemarken en Duitsland. Wie weet dit?
Ik wil ook heel graag naar curaçao..
Ik wil ook heel graag weer naar een feestje..
Ik wil ook heel graag...
Afijn, welk deel van deze lockdown begrijp je niet?
bigone schreef:Dank je Nagini, meteen weer die opmerkingen naar jou toe, belachelijk. De lockdown die wij nu krijgen is nog steeds milder dan in vele andere landen.