Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:27

Janinevv schreef:
Ik vind het mooi dat een groter bedrijf niet als een mak schaap iedereen achterna rent.

Dat vind ik mooi aan deze post

Maar het is al bij heel veel bedrijven al jaren wettelijk verplicht om een mondkapje te dragen.. ook wel lekker voor onze voedselveiligheid.
Mogen die van jou nu ook zonder gaan werken?

Janinevv

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:29

Bij vers afdeling of wat dan ook snap ik dat spetters niet in eten mogen komen. Dat is iets anders vind in

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:30

Het is om te beginnen geen 'groter bedrijf', het is één supermarkt. Verder: je weet dat het je op Bokt niet in dank wordt afgenomen als je mensen voor schaap uitmaakt, hè?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:32

Ik zou gewoon een supermarkt verder gaan. Ik ben benieuwd of het ze nu juist klandizie oplevert of kost.
Ik zelf vind het fijn dat iedere medewerker een mondkapje draagt. Dus AH blijft mijn winkel.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:33

Janinevv schreef:
Bij vers afdeling of wat dan ook snap ik dat spetters niet in eten mogen komen. Dat is iets anders vind in

En die mogen dan niet gebruik maken van hun vrijheid om vrij te ademen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:34

Janinevv schreef:
Ik vind het mooi dat een groter bedrijf niet als een mak schaap iedereen achterna rent.

Een groot bedrijf heeft inderdaad de zorg voor zijn personeel maar met deze bronnen, voormalig rivm medewerker die zegt dat mensen ervaren?? Dat is geen bewezen iets, zorgpersoneel loopt de hele dag met mondbedekking.
Zou jij het ook geweldig vinden wanneer je bij je huisarts komt( zoals die Belgische huisarts) en je een week later positief was?

Magrathea

Janinevv schreef:
idinn schreef:
"Worden zij een groot deel van hun leven verboden om vrij te ademen" .. daar haak ik dan al direct af. Overdrijven is ook een vak. En het is facebook, dat valt niet onder een echte bron. Ik kan een zelfde post schrijven die precies het tegenovergestelde zegt.

Oké ik verwoorde het even te lomp maar in de post staan wel bronnen.

Daarnaast zou ik eens verder lezen dan gelijk afhaken. Het is een lange post maar zeker waar (in mijn ogen en vele anderen gelukkig ook)

Daar heb je gelijk in. Maar de zaken die in bijv het artikel van HP de tijd worden genoemd zijn totaal niet onderbouwd. Als je dingen zegt als dat er duizeligheid of hoofdpijn optreedt moet je op zijn minst zeggen na hoe lang, bij wat voor activiteit en bij hoeveel mensen je dit hebt vastgesteld. Dan kun je er namelijk omheen werken. Hier op Bokt loopt inderdaad een topic waar mensen aangeven dat ze soms hoofdpijn hebben na een hele dag zo'n kapje te dragen. Maar dat kan ook andere oorzaken hebben: bijvoorbeeld druk op de neus, of doordat mensen te weinig water drinken. Dat maakt de hoofdpijn niet minder erg ofzo maar het zijn wel zaken waar je iets aan kan doen (bijvoorbeeld medewerkers regelmatig een glas water laten drinken).

Dit soort nuances worden allemaal niet genoemd. Nog naast dat de mening van een supermarkteigenaar bepaald geen maatstaaf is voor medische beslissingen maar dat besef je volgens mij ook wel :)

Janinevv

Nee maar ik ben een waanzin gekkie, is ook niet leuk. Terwijl ik het alleen maar goed vind dat er ook andere kanten en ideeën worden benoemt dan dat we allemaal het maar aannemen.

Excuses dat ik jullie dan beledigd heb.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:35

Janinevv schreef:

Ik ben blij dat je mij een schaap noemt. Schapen krijgen geen Corona. Thanks.

*\o/*

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:36

bigone schreef:
Janinevv schreef:

Een groot bedrijf heeft inderdaad de zorg voor zijn personeel maar met deze bronnen, voormalig rivm medewerker die zegt dat mensen ervaren?? Dat is geen bewezen iets, zorgpersoneel loopt de hele dag met mondbedekking.
Zou jij het ook geweldig vinden wanneer je bij je huisarts komt( zoals die Belgische huisarts) en je een week later positief was?

Maar je kan ook iets vast pakken en dan later ziek worden zonder of met mondkapje. Want zo’n virus kan ook via je oog naar binnen.

En zorg personeel hebben echt wel betere mondkapjes dan zo’n zelf gemaakte of weg werp ding wat niet aan sluit.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:36

idinn schreef:
"Worden zij een groot deel van hun leven verboden om vrij te ademen" .. daar haak ik dan al direct af. Overdrijven is ook een vak. En het is facebook, dat valt niet onder een echte bron. Ik kan een zelfde post schrijven die precies het tegenovergestelde zegt.

Haha! Ik had dat ook precies bij die zin... Alsof er geen beroepen zijn waar ze de hele dag zo'n ding op hebben. :') Wat sneu voor de mensen op bijvoorbeeld de OK dat ze geen adem kunnen halen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:37

rien10 schreef:
Janinevv schreef:

Ik ben blij dat je mij een schaap noemt. Schapen krijgen geen Corona. Thanks.

*\o/*

Snap wel dat jullie ook begrijpen dat als ene schaap over de Dam is de anderen snel volgen.

En dieren kunnen dacht ik ook Corona hebben dus die ook maar mondkap op zetten.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:37

Kassa had gister een mooie uitzending over het nut van mondkapjes. Die er dus niet is

https://m.youtube.com/watch?v=0-xOiDLpLJY

Oja, zorgpersoneel krijgt ook gewoon de wegwerp mondkap, de blauwe. Die moet elk half uur worden vervangen. Zelfs daar worden niet meer altijd de medische ingezet
Laatst bijgewerkt door Jester_ op 18-10-20 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:38

Oeeee nou maak je me echt bang.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:38

Ik wil niemand bang maken ?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:39

Wat wil je dan wel?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:41

Mensen een andere kijk geven zonder gelijk als complot gek te worden bestempeld.

Geloof ook niet dat we ooit nog terug gaan naar normaal.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:42

En hoe overleven de meeste dieren dingen? Juist door een kudde. Dieren buiten de kudde overleven het niet. Het is maar wat je wilt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:42

Je verspreid non-nieuw. Daarmee draag je bij aan het beeld dat ik van je heb. Dat zit dichterbij een komplot gekkie dan dat van iemand met een kritische blik.

Ik bestempel je niet als complot gekkie. Daar zorg je zelf voor.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:46

Zebrastreep schreef:
En hoe overleven de meeste dieren dingen? Juist door een kudde. Dieren buiten de kudde overleven het niet. Het is maar wat je wilt

Nouja ook de sterkste zwakkeren worden verstoten ook ja brengt gevaar

Janinevv

rien10 schreef:
Je verspreid non-nieuw. Daarmee draag je bij aan het beeld dat ik van je heb. Dat zit dichterbij een komplot gekkie dan dat van iemand met een kritische blik.

Maar wat is er aan mij dat ik complot gek ben ?

Brainless

Jester_ schreef:
Kassa had gister een mooie uitzending over het nut van mondkapjes. Die er dus niet is

https://m.youtube.com/watch?v=0-xOiDLpLJY

Oja, zorgpersoneel krijgt ook gewoon de wegwerp mondkap, de blauwe. Die moet elk half uur worden vervangen. Zelfs daar worden niet meer altijd de medische ingezet

Was niet van gisteren maar van vele maanden terug...
Daarnaast zorgt het bij hoesten, praten, lachen enz dat de (evt besmette) druppels wel heel veel minder worden verspreid dan zonder mondkapjes.
Ook voorkomt het dat besmette druppels van een ander minder snel je mond bereiken.

Zoals ze ook zeggen, ze zijn niet volledig dicht, maar beschermen wel voldoende van voren, maar er ontsnapt nog wel lucht aan de zijkant.
Nergens wordt gezegd dat het 100% beschermt, kan ook niet en hoeft ook niet.
Maar het virus wordt wel minder ver verspreid bij het dragen van een mondkapje.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:47

Janinevv schreef:
rien10 schreef:

Je verspreid Facebook meningen als “nieuws”. Je noemt mensen die de COVID richtlijnen naleven schapen. En meer van dit soort zaken.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:49

Oh nouja het was gister op tv. En wat er doorheen komt is al gewoon waterdamp he, laat staan als je hard hoest of niest wat er dan allemaal doorheen komt..

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:50

rien10 schreef:
Janinevv schreef:

Je verspreid Facebook meningen als “nieuws”. Je noemt mensen die de COVID richtlijnen naleven schapen. En meer van dit soort zaken.[/quote]

Ikzelf doe ook mee aan de 1,5 meter en het ging me om de bedrijven dat iedereen het nu al
Verplicht stelt.

Ik heb net excuus gezegd.