Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:25

Ik heb überhaupt nooit mijn reuk of smaak verloren, ik had wel constant een vieze smaak in mijn mond en ik rook, en ruik nog steeds, dingen die er niet zijn :+
Bloed, lekkage, bloemen, chocola etc etc etc.
Ik heb mij vorige week gek gezocht omdat ik een lekkage in mijn bibliotheek rook, en toen vriendje thuis kwam heb ik hem ook nog laten zoeken, maar we konden allebei niks vinden... Maar tegen de tijd dat hij aan het zoeken was rook ik ook geen lekkage meer dus ja, fantoomreuk :')

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:34

M_D_H schreef:
Ik heb überhaupt nooit mijn reuk of smaak verloren, ik had wel constant een vieze smaak in mijn mond en ik rook, en ruik nog steeds, dingen die er niet zijn :+
Bloed, lekkage, bloemen, chocola etc etc etc.
Ik heb mij vorige week gek gezocht omdat ik een lekkage in mijn bibliotheek rook, en toen vriendje thuis kwam heb ik hem ook nog laten zoeken, maar we konden allebei niks vinden... Maar tegen de tijd dat hij aan het zoeken was rook ik ook geen lekkage meer dus ja, fantoomreuk :')

Dat heb ik ook! Op stal rook ik ipv paardenpoep en pies limonade! En heel mn huis ruikt zoet. Echt super raar

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:43

Ik las laatst een onderzoek dat dit veel voorkwam bij mensen die corona gehad hebben.
Maar, ik kan dat onderzoek nergens terug vinden :n

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:52

M_D_H schreef:
Ik las laatst een onderzoek dat dit veel voorkwam bij mensen die corona gehad hebben.

Er zijn groepen over op facebook

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:56

tokedri schreef:
M_D_H schreef:

Over fantoomreuk?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:32

M_D_H schreef:
M_D_H schreef:

Over fantoomreuk?[/quote]

Ja engelse pagina s
Ik heb t ook gehad
Heel bizar

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:49

Ik geloof dat ik me de laatste drie dagen weer voel zoals voor de Corona. Niet ziek geweest maar en nu bijna twee maanden de naweeen gehad. Ik hoop zo dat het zo blijft. Ben er klaar mee.

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:52

Jeetje wat een tijd Napie! Hopen dat het zo blijft inderdaad.

Hier vandaag weer aan het werk geweest, viel flink tegen. Tijdens het werken wel oké, maar na een paar uur er wel goed klaar mee. Thuis ging het lichtje echt uit, weer misselijk en rugpijn. Eigenlijk dezelfde klachten als toen ik me ziek ging voelen..

Morgen weer een dag en moet me echt goed rustig houden en niet de hele dag gaan willen lopen. Gaan het zien.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:55

M1994 schreef:
Jeetje wat een tijd Napie! Hopen dat het zo blijft inderdaad.

Hier vandaag weer aan het werk geweest, viel flink tegen. Tijdens het werken wel oké, maar na een paar uur er wel goed klaar mee. Thuis ging het lichtje echt uit, weer misselijk en rugpijn. Eigenlijk dezelfde klachten als toen ik me ziek ging voelen..

Morgen weer een dag en moet me echt goed rustig houden en niet de hele dag gaan willen lopen. Gaan het zien.

Vervelend dat het zo zwaar valt. Ik heb me nu beter gemeld voor maandag (nu 14 dagen thuis), maar weet ook niet goed of het wel haalbaar is. Raak al overprikkelt van een stukje bos en nog iedere dag hoofdpijn. We shall see.
Overigens ook dag 14 zonder geur en smaak. -O-

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:55

Ik ben vorige week gestart met een uurtje per dag.
Deze week opgebouwd naar 2 uur per dag (opgesplitst in een uur per dagdeel) maar maandag en dinsdag behoorlijk wat aanvallen gehad. Dus woensdag terug naar 1 uur om bij te komen en te controleren of het echt door de inspanning van het werk kwam.
Toen geen aanvallen gehad.
Daarom gister 2x 3 kwartier gewerkt en dat ging redelijk. Wel erg vermoeiend en ik was naderhand wel benauwd, maar geen aanvallen.

Ik ben nu, ondanks opbouw, 5 weken ziek :o

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:05

M_D_H schreef:
Ik ben vorige week gestart met een uurtje per dag.
Deze week opgebouwd naar 2 uur per dag (opgesplitst in een uur per dagdeel) maar maandag en dinsdag behoorlijk wat aanvallen gehad. Dus woensdag terug naar 1 uur om bij te komen en te controleren of het echt door de inspanning van het werk kwam.
Toen geen aanvallen gehad.
Daarom gister 2x 3 kwartier gewerkt en dat ging redelijk. Wel erg vermoeiend en ik was naderhand wel benauwd, maar geen aanvallen.

Ik ben nu, ondanks opbouw, 5 weken ziek :o

Wat voor aanvallen?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:05

Benauwdheidaanvallen

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:27

M_D_H schreef:
Benauwdheidaanvallen

O bah!! Kortademig?
Vriendin van me heeft t ook

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:29

tokedri schreef:
M_D_H schreef:
Benauwdheidaanvallen

O bah!! Kortademig?

Ja, maar ik kan kortademig zijn, of echt zo'n aanval krijgen en zo'n aanval is een langere periode waarin ik toch vrij heftig aan het hijgen ben zeg maar :o
Lastig uit te leggen zo :')

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:44

M_D_H schreef:
[

M_D_H schreef:
Benauwdheidaanvallen

O bah!! Kortademig?

Ja, maar ik kan kortademig zijn, of echt zo'n aanval krijgen en zo'n aanval is een langere periode waarin ik toch vrij heftig aan het hijgen ben zeg maar :o
Lastig uit te leggen zo :')[/quote]

Klinkt niet fijn
Sterkte

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 10:45

Pff war zijn jullie allemaal al lang onderweg sterkte en hopelijk gaat het snel beter.

Ik zit nu op 2 weken en vooral last van kortademigheid als ik bijvoorbeeld de trap op of afloop en mijn temperatuur blijft maar hangen tussen de 37.9 en 38.4. Verder nog verkouden en geen eetlust

Jigglemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 10:48

xSannee schreef:
SJP; Isolatie is vanaf de eerste dag van je klachten!

Houd er rekening mee dat je al 2 dagen voor de klachten besmettelijk was, mocht je in die dagen mensen van dichtbij hebben gezien kun je die eventueel vast inlichten.

Beterschap!

Inmiddels met de GGD gesproken en mag maandag uit de isolatie. Inderdaad 7 dagen na mijn eerste ziektedag.
Mits ik 24u klachtenvrij ben uiteraard. Tot mijn verbazing heb ik mijn smaak wel grotendeels terug, reuk nog nihil. Maar ik kan in ieder geval weer een beetje eten :’)

Hoe doen jullie dat met je paard? Bij mij wordt er goed voor gezorgd door de staleigenaar maar ik kan echt niet wachten tot ik weer heen mag.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 11:20

Een stalgenootje zorgt voor mijn paard. Ze wandelt of longeert hem. Verder staat hij in vol pension en de staleigenaar houd de staleigenaar hem ook extra in de gaten.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 19:08

hier ook eerste werkdag gehad(ben net uit bed weer ,was echt wel toto even)
Ook steken in borst en kortademig met een raar gevoel
smaak geur nog steeds weg na 10 dagen.

verder gewoon dankbaar en neem het maar zoals het komt,probeer me wat over te geven aaneen lager pitje even,maar is verdraaid moeilijk.

het was gisteren weer heerlijk iig om weer met vriend samen te slapen!! :* ;)

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 21:01

aisa schreef:
hier ook eerste werkdag gehad(ben net uit bed weer ,was echt wel toto even)
Ook steken in borst en kortademig met een raar gevoel
smaak geur nog steeds weg na 10 dagen.

verder gewoon dankbaar en neem het maar zoals het komt,probeer me wat over te geven aaneen lager pitje even,maar is verdraaid moeilijk.

het was gisteren weer heerlijk iig om weer met vriend samen te slapen!! :* ;)

Bedoel je een raar gevoel in je luchtpijp? Ik heb dat enorm na mn besmetting in maart
Nu nog steeds
Beetje prikkend brandend vol gevoel in mn borst bij het kuiltje van mn keel

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 22:39

@tokedri, ik heb dat ook heel lang na een verkoudheid gehad. Na dat ik wat dronk trok het even weg om snel weer terug te komen.
Ineens herkende ik dat van mijn zwangerschap.. maagzuur (op een schrale luchtpijp van het hoesten?).

Ik ben goed rennies gaan slikken en het verdween. Ik had dat nooit eerder gehad!

Nu weet ik niet of dit het bij jou is natuurlijk maar.. misschien het proberen waard?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 23:00

IMJ schreef:
@tokedri, ik heb dat ook heel lang na een verkoudheid gehad. Na dat ik wat dronk trok het even weg om snel weer terug te komen.
Ineens herkende ik dat van mijn zwangerschap.. maagzuur (op een schrale luchtpijp van het hoesten?).

Ik ben goed rennies gaan slikken en het verdween. Ik had dat nooit eerder gehad!

Nu weet ik niet of dit het bij jou is natuurlijk maar.. misschien het proberen waard?

Wat je zegt herken ik, als ik wat drink is het even weg. Maar s nachts geen last en dat verwacht je wel bij maagzuur.
Het voelt niet brandend vanuit mn maag maar raar bij het kuiltje van mn keel. Herken je dat?
Als ik diep adem wordt het gevoel erger

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 08:54

Nou weet je.. het is het proberen waard! Ik had er in de nacht ook geen last van!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:17

Dat rare gevoel in de keel had ik ook. Soms hielp een glas water, maar ook de hoesttabletjes van de Kruidvat hielpen mij. En door mijn neus ademen ipv mijn mond.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 10:19

Ik heb ook chronisch last van maagzuur en ik slik er omeprazol voor.
Persoonlijk voel ik het nooit in mijn maag, maar m'n keel brandt en ik voel pijn op de borst. Melkproducten drinken helpt voor even, maar niet lang.
Omeprazol is ook vrij verkrijgbaar bij de drogist, ik zou het proberen.